beantwoord

Website bij godaddy niet bereikbaar via adsl telfort

• 4 oktober 2016
  • 13 reacties
  • 534 keer bekeken

Sinds een aantal dagen heb ik een vreemd probleem. Een aantal websites bij de hostingboer Godaddy.com zijn niet meer bereikbaar via het VASTE internet van Telfort (adsl). Via mijn mobiele internet aansluiting (ook bij telfort) zijn deze sites wel bereikbaar. Zet ik wifi aan op mijn telefoon dan is de site http://www.bedienbareledlamp.nl niet meer bereikbaar, via mobiele data van Telfort wel. Andere websites op het internet zijn wel gewoon bereikbaar via wifi. Dit geldt zowel voor mijn telefoon, tablet en laptop.

Pingen naar de website werkt ook niet, het goede ip wordt wel geresolved (160.153.128.42).

Iemand een idee? Of iemand het zelfde probleem met een adsl aansluiting?
icon

Beste antwoord door wiebson 11 oktober 2016, 14:47

Nee dat snap ik. Maar je kan wel tegen het systeem zeggen dat een mac adres een ander ip moet krijgen.

Maar goed het is weer opgelost. Denk dat de blokkade bij godaddy automatisch verlopen is ofzo
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Vraag eens na bij je hosting of je niet toevallig geblacklist bent. Soms gebeurd het namelijk dat hosting providers IP adressen blokkeren omdat die proberen in te loggen op de site. Voor toegang hanteren ze dan een Whitelist. De site die je noemt hierboven kan ik zonder problemen benaderen vanaf mijn VDSL verbinding uiteraard van Telfort.

Ook je Wordpress login is gewoon bereikbaar...:P
Volgens godaddy is er geen blacklist met mijn ip erin. Zal thuis de boel nog eens onderzoeken.
Reputatie 8
Badge +17
via mijn verbinding (VDSL) ook gewoon bereikbaar...
Badge +1
Welkom op ons forum wiebson! Dat is bijzonder! Kom je er inmiddels wel op?
Neej nog steeds niet. Denk toch dat godaddy mijn ip geblacklist heeft.
Badge +1
Hi wiebson, heb je inmiddels nieuws vanuit godaddy? Als je echt niet verder komt bij hen dan kan ik je een ander modem toesturen. Je zult dan een ander IP-adres krijgen. Hopelijk krijg je dan een IP-adres dat niet op de blacklist staat.
Nou het werkt weer sinds gister. Heel vreemd.

Maarre om een nieuw ip te krijgen heb je een nieuwe modem nodig? Klinkt wat omslachtig... 😉
Reputatie 8
Badge +10
Hi wiebson, heb je inmiddels nieuws vanuit godaddy? Als je echt niet verder komt bij hen dan kan ik je een ander modem toesturen. Je zult dan een ander IP-adres krijgen. Hopelijk krijg je dan een IP-adres dat niet op de blacklist staat.
Hoi Leon,

Een modemswap geeft een ander IP-adres op het WBA-netwerk maar niet op het SNI-netwerk.
Op het SNI-netwerk (leverstraat) wordt het IP-adres niet via het MAC-adres aan de modem gekoppeld maar op het netwerk zelf.
Reputatie 8
Badge +10

Maarre om een nieuw ip te krijgen heb je een nieuwe modem nodig? Klinkt wat omslachtig... ;)

Je IP-adres is (afhankelijk van het type netwerk) gekoppeld aan het MAC-adres van je modem.
De adressen worden door het systeem beheerd en uitgegeven dus je krijgt niet 'zomaar' een ander IP-adres...
Nee dat snap ik. Maar je kan wel tegen het systeem zeggen dat een mac adres een ander ip moet krijgen.

Maar goed het is weer opgelost. Denk dat de blokkade bij godaddy automatisch verlopen is ofzo
Badge +1
Hi Enterprise, je hebt helemaal gelijk dat het op het SNI-platform anders is geregeld dan op WBA. Ik heb een agendapuntje aangemaakt om maandag met netwerkbeheer te bellen. Hopelijk kan ik een concreet antwoord krijgen van hoe de toewijzing van IP-adressen precies plaatsvind op SNI.

@wiebson, voor jou is het natuurlijk goed nieuws dat het is opgelost! 😃
Reputatie 8
Badge +10
Hoi Leon,
Ik kwam hierachter nadat ik sinds kort ook ben overgezet naar het SNI-platform.
Toen ik hier van modem wisselde zag ik tot mijn verbazing dat het IP-adres (beginnende met 145.132...) ongewijzigd was gebleven.
Voor gebruikers van externe diensten zoals VPN, maar ook voor de bereikbaarheid van het eigen netwerk van buitenaf is dit natuurlijk ideaal want je hoeft dan na een modem/IP wissel niet de diverse diensten opnieuw te voorzien van een ander IP-adres.

Daarnaast ben ook ik uiteraard nieuwsgierig hoe de toekenning van IP-adressen op het SNI-platform precies plaatsvindt... 🙂
Reputatie 8
Badge +17
gewoon koppelen aan (het MAC adres van) de aansluiting (in de wijkkast) en niet aan het MAC adres van de aangesloten modem.

schat ik zo in... 🆒 :8