Webpagina's die niet worden weergegeven.

• 19 april 2012
  • 7 reacties
  • 2426 keer bekeken

Badge
Sinds ik telfort internet heb, komt het regelmatig (aantal keren per avond/dag) voor dat pagina's niet laden of er heel erg lang over doen, terwijl dit voordat ik telfort had nooit meemaakte.

Het is ook niet zo dat het aan de websites ligt, want het is erg willekeurig allemaal.

Ik zou graag willen weten wat hiervan de oorzaak is.

Groetjes Angelique

7 reacties

Badge
up.. .. .. .. ..
Badge
Weer up....

Webcare, ik wil graag een reactie hierover krijgen... Normaal werd er altijd binnen 3/4 dagen geantwoord, maar ik wacht nu al sinds 19 april op een antwoord....
Badge +1
Ik ben geen webcare medewerker maar misschien kan je het probleem toelichten.

Werk je via wifi of lan..... of komt het voor bij beide?

Heb je een vast wifi kanaal of staat de modem op auto.

Zijn de probleem tijdstippen ook random of ervaar je het probleem op bepaalde tijden?
Badge
Beste Dorus, bedankt voor je berichtje!

Het is totaal willekeurig met het tijdstip en de websites... ik heb geprobeerd om een patroon erin te herkennen, maar dit lukt me niet omdat het elke keer anders is.

Ik werk op mijn laptop via wifi (zit dan op amper 1,5e meter van de modem) en mijn computer en die van mijn vriend zijn bedraad. Op alle 3 (eigenlijk 4, want hij zit soms ook op zijn laptop) ervaren we dezelfde problemen.

Vast wifi kanaal en of dat de modem op auto staat weet ik niet, waar kan ik dit vinden?

Groetjes Angelique
Badge +1
Welk modem heb je?

Daarvan heb je als het goed is een inlog en paswoord.

Je kan het eens testen door het wifi helemaal uit te zetten (op sommige modems zit een schakelaar en anders moet je inloggen) en daarna via de vaste verbinding (lan aansluiting) nog eens te kijken.

Werkt het dan wel dan zul je het modem op een ander wifi kanaal moeten zetten.

Het kan zijn dat het druk is bij je in de buurt met wifi gebruikers en stoor je elkaar.

Nog een vraag: Doe je aan downloading via torrents?

Die zorgen er voor dat door het aantal verbindingen je modem het heel druk krijgt en kan je de door jou geneomde problemen ook krijgen.
Sinds ik telfort internet heb, komt het regelmatig (aantal keren per avond/dag) voor dat pagina's niet laden of er heel erg lang over doen, terwijl dit voordat ik telfort had nooit meemaakte.

Het is ook niet zo dat het aan de websites ligt, want het is erg willekeurig allemaal.

Ik zou graag willen weten wat hiervan de oorzaak is.

Groetjes Angelique

De oorzaak ligt zeer waarschijnlijk bij de LNN (Local Network Nameserver). De Zyxel P-2812HNU-F1 is berucht om zijn instabiele LNN. Het adres van de LNN is altijd gelijk aan het adres van het modem (bijvoorbeeld 192.168.1.254)

Bij het gebruik van een P-2812HNU-F1-modem is het helaas niet mogelijk om de DNS-servers van het modem handmatig te wijzigen. Dit is door Telfort om onduidelijke redenen geblokkeerd. Gebruik je een ander modem (modelnummer of merk) dan kun je deze DNS-servers normaalgesprokenl wel aanpassen.

Workaround
Gebruikers van een modem waarvan de interne DNS-servers niet handmatig kunnen worden aangepast (bijvoorbeeld P-2812HNU-F1 met Telfort-firmware) kunnen dit als volgt omzeilen.

Door de DNS-servers van de computer zelf te configureren i.p.v. in het modem. Decentraal, handmatig op iedere computer op het netwerk, i.p.v. centraal (in het modem). Dat is echt niet ingewikkeld en zodra je de DNS-server van het modem weer wenst te gebruiken dan zet je de DNS-servers weer op "automatisch toewijzen". Er is dus geen enkele reden om deze methode niet te proberen.

1. Downloaden en installeren van DNS Benchmark; Waarschijnlijk moet éénmalig een DNS-lijst worden aangelegd om de DNS-servers te kunnen testen. Dat kost éénmalig ongeveer 25 minuten.

2. Test de snelheid en stabiliteit van de beschikbare DNS-servers met DNS Benchmark door op "Run Benchmark" te klikken.
3. Beoordelen van de resultaten.

• betrouwbaarheid;
  • snellere alternatieven
4. Aanpassen van DNS-servers (hoe? Zie hieronder bij de downloadlinks)

• KPN (Green ISP B.V.) nameservers
  • 195.241.77.53 (ns1.tiscali.nl)
  • 195.241.77.54 (ns2.tiscali.nl)
  • 195.241.77.55 (cns1.net.telfort.nl)
  • 195.241.77.58 (cns2.net.telfort.nl), of
  • Snellere nameservers van derden installeren
Downloadlinks

DNSBenchmark om de stabiliteit en snelheid van je huidige DNS-servers te beoordelen.

Wijzigen/handmatig aanpassen DNS-instellingen

Windows Vista: punt 6 DNS-server

Windows 7: punt 6 DNS-server

Windows XP: punt 5 DNS-server

Laat maar eens horen of deze oplossing voor jouw situatie werkt.
Reputatie 8
Badge +10

Bij het gebruik van een P-2812HNU-F1-modem is het helaas niet mogelijk om de DNS-servers van het modem handmatig te wijzigen. Dit is door Telfort om onduidelijke redenen geblokkeerd.

Ik heb de P-2812HNU-F1-modem en ik kan gewoon de DNS-servers wijzigen hoor...

http://i273.photobucket.com/albums/jj206/Enterprise101/P-2812HNU-F1.png

Reageer