beantwoord

WBA-E (VDSL) migratie?

• 1 april 2013
  • 13 reacties
  • 5039 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Telfort webcare. Mag ik via deze weg een WBA-E (VDSL) migratie aanvragen?

Wij hebben een "Telfort internet 20 Mb" abonnement en zijn daar tevreden over. Door onze lijnlengte in combinatie met ADSL2+ zijn we helaas in snelheid wel beperkt (geweest) tot 6Mb.

De Telfort postcodecheck geeft nu aan dat op ons adres Internet Extra met een snelheid van 49 Mb/s beschikbaar is. Voor ons gebruik volstaat onze huidige abonnementssnelheid van 20 Mb prima en ik lees op dit forum dat dat met het VDSL2 met 22/2 profiel gerealiseerd kan worden. We hebben het 2812 modem dat hiervoor geschikt zou moeten zijn.

Met vriendelijke groet, #Olaf

Current Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130307
DSL version information: 5.4.4.4.0.1
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNTD SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.4.4.0.1 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-
DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=GSPN SystemVendorID=0000 VersionNumber= SerialNumber=00000000000000000000000000000000

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 45 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 976 kbps
interleaving delay upstream: 0.25 ms
impulse noise protection upstream: 0.4 symbols
current rate downstream: 6028 kbps
interleaving delay downstream: 0.75 ms
impulse noise protection downstream: 1.2 symbols
attainable rate upstream: 1056 kbps
attainable rate downstream: 6220 kbps
linetype: ADSL_2plus
icon

Beste antwoord door Hugo 3 april 2013, 14:16

@#Olaf,

Dit is de dekking op jouw adres:
[img]http://i50.tinypic.com/2vtvdox.jpg[/img]

Zoals je ziet is er vanaf de centrale Tb-Reh op 4276 meter tot 8Mb ADSL leverbaar via WBA-A en WBA-E. Vanaf de straatkast Tb-Reh-BB op 496 meter is er ADSL tot 20Mb en VDSL tot 50Mb leverbaar.

Ik heb kosteloos een migratie voor je aangevraagd naar ADSL 20Mb vanaf de straatkast, inclusief ZyXEL 2812 in bruikleen. Als je gebruikt wilt maken van VDSL dan kun je zelf via MijnTelfort je abonnement verlengen naar Internet Standaard (tot 32Mb) of Internet Extra (tot 52Mb).

Hugo
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 1
Dank voor je reactie Tuut-Tuut.

Hoe kan ik op "Mijn Telfort" de migratie in gang zetten?

Zover ik kan zien kan ik alleen kiezen om mijn abonnement te wijzigen (in Instap, Standaard of Extra) maar dat is niet interessant voor ons.

Als dat zou helpen dan ben ik wel bereid mijn huidige abonnement te verlengen maar deze optie zie ik niet. Er staat wel:
U kunt uw contract per direct verlengen. Wilt u weten of wij u een voordelig & passend aanbod kunnen doen? Laat u dan gratis terugbellen en we helpen u graag.

Ik zal eerst Webcare gelegheid geven te reageren alvorens te gaan bellen..
Reputatie 8
Badge +10

De Telfort postcodecheck geeft nu aan dat op ons adres Internet Extra met een snelheid van 49 Mb/s beschikbaar is. Voor ons gebruik volstaat onze huidige abonnementssnelheid van 20 Mb prima en ik lees op dit forum dat dat met het VDSL2 met 22/2 profiel gerealiseerd kan worden.

VDSL met een snelheid van 22/2 is geen bestaand abonnement, 22/2 is het startprofiel van een abonnement dat na bewezen stabileit door DLM naar 30/3 wordt opgeschakeld.
Aangezien de maximum haalbare snelheid op jouw adres 49 Mbps is, zal dat geen enkel probleem zijn.

Migratie kan je gewoon in gang zetten door in dit geval via 'Mijn Telfort' te kiezen voor het 'Internet Standaard' abonnement.
Of je laat jezelf opbellen of adviseren door Webcare, de keuze is aan jou.
Reputatie 1
Beste Enterprise,

Dank voor je reactie, maar dat is niet direct het antwoord op mijn vraag dat ik zoek.

Misschien helpt het als ik hem anders stel:
Ondersteunt Telfort haar "Telfort internet 20 Mb" abonnement op VDSL?

Ik lees in topic
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/telfort-weigert-oudere-20mb-s-abonnementen-itv-23999/index2.html
"Als er VDSL dekking is wordt Internet Plus altijd geleverd over VDSL met een 22/2 profiel."
Internet Plus is ook een ouder 20 Mb abonnement een daaruit concludeer ik dat het technisch gezien mogelijk is (of was) dit te doen.

Ik heb de algemene voorwaarden er eens op na gekeken en deze maakt geen onderscheid tussen ADSL of VDSL, maar heeft het aleen over DSL diensten. Contractueel lijkt me dat daar dus niets over vast ligt.

Wat er wel vast ligt is art. 4.2 - Telfort zal zich inspannen een zo hoog mogelijke beschikbaarheid en kwaliteit van de Dienst(en) te bieden.

Hoop dat ik het hiermee niet te moeilijk maak ;)

Groeten, #Olaf
Reputatie 8
Badge +10
Olaf,

Je refereert aan een topic van anderhalf jaar geleden, de abonnementen die je noemt bestaan niet meer... ;)
Het antwoord op je vraag 'Ondersteunt Telfort haar "Telfort internet 20 Mb" abonnement op VDSL?' is dus... nee.

In onderstaande afbeelding zie je de huidige abonnementen.
Reputatie 1
Da's een duidelijk antwoord Enterprise, dank je zeer en een fijne avond! Groet, #Olaf
Reputatie 8
Badge +10
Da's een duidelijk antwoord Enterprise, dank je zeer en een fijne avond! Groet, #Olaf

Jij ook een fijne avond..!
En zoals je ziet, je kan straks een dikke 30/3 verbinding hebben voor € 20,-
Dat is natuurlijk alleen voor internet, geen telefonie e.d.
@#Olaf,

Zoals je ziet is er vanaf de centrale Tb-Reh op 4276 meter tot 8Mb ADSL leverbaar via WBA-A en WBA-E. Vanaf de straatkast Tb-Reh-BB op 496 meter is er ADSL tot 20Mb en VDSL tot 50Mb leverbaar.

Ik heb kosteloos een migratie voor je aangevraagd naar ADSL 20Mb vanaf de straatkast, inclusief ZyXEL 2812 in bruikleen. Als je gebruikt wilt maken van VDSL dan kun je zelf via MijnTelfort je abonnement verlengen naar Internet Standaard (tot 32Mb) of Internet Extra (tot 52Mb).

Hugo

Via de postcodecheck krijg ik alleen de "OrderableDownKbps" te zien. Is er ook een manier om de "ExpectedDownKbps" op te vragen? In mijn geval gaat het om postcode 9728TE (Gandhiplein te Groningen).
Badge +1
@v42

http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html?execution=e1s1

Ik heb jouw postcode ingevoerd met huisnr. 33. Verwachte snelheid op dit adres is max. 35 Mb/s
Badge +2
@#Olaf,

Hugo
Badge
Uit interesse na het lezen van dit topic,

Is het mogelijk om een migratie aan te vragen op een adres waar volgens de Telfort-pcdb geen vdsl is, maar waar toch wel degelijk vdsl is? Of is de telfort-pcdb gekoppeld aan de kpn-pcdb en kan dat dan niet? Mijn buurman is bij een andere provider wel op vdsl aangesloten, dus ik weet dat dat hier in de straat ligt (ook volgens de bbnet-pcdb).
Reputatie 8
Badge +16
Wat geeft de poscodecheck van Telfort voor maiximaal haalbare snelheid op jouw adres
Badge
Wat geeft de poscodecheck van Telfort voor maiximaal haalbare snelheid op jouw adres

Tsja die zegt gewoon 15 mbit, zowel bij mij als bij alle buren (ik moet zeggen dat ik lekker 19 haal). Maar toch heeft mijn buurman bij een andere dsl provider sinds vorige week een 27/3 mbit vdsl lijn.

Maar punt is, dat ik vermoed dat alle aders in de straat naar dezelfde kast gaan, maar dat in die kast de meeste aders nog niet op de VDSL DSLAM modem zitten aangesloten. Kleine moeite vind ik dan persoonlijk.

Ik hoop niet dat ik stiemen een topic loop te kapen hierzo 😛
Reputatie 8
Badge +16
Je kan inloggen op je "Mijn Telfort"en zelf de migratie in gang zetten, weet je zeker dat het gebeurd

Reageer