Wat zijn mijn verplichtingen bij problemen?

• 3 september 2017
  • 27 reacties
  • 415 keer bekeken

Dag iedereen 😳,

Sinds kort heb ik internet thuis van jullie, helaas gaat het niet helemaal vlekkeloos (nooit problemen gehad met mijn vorige provider)

Ik wil verder niet op de problemen zelf in gaan, omdat ik al netjes geholpen wordt. Nog geen echt groot probleem door de Wifi van de buuf en een stage bedrijf dat lang open is 🆒🆒🆒🆒🆒

Alles bij elkaar heb ik al een uurtje of 12 aan me internet en Telfort besteed in 10 dagen. School begint maandag weer, afstudeer stage die veel tijd kost en natuurlijk ook nog werken voor de huur en zo...

Buuf is Netflix aan binge watchen... Dus kan niet meer bij servercomputer van me stageadres :8

Ik heb echt geen tijd voor een weken of maanden durende 'horror reparatie'. Wat is voor jullie het maximum aan tijd dat het mag kosten en wat wordt er van mij geëist in zo'n situatie?

Ik hoor graag van jullie,

27 reacties

Zie de algemene voorwaarden, internet.

Daar staat over storingen:
5.3 Een storing
Merkt u dat uw dienst niet goed werkt? Meld dat dan zo snel mogelijk aan ons. Zodra storingen bij ons bekend zijn, onderzoeken we ze en proberen we ze zo snel mogelijk te verhelpen. Het kan zijn dat we uw medewerking nodig hebben bij ons storingsonderzoek. U bent dan verplicht om mee te werken.
We betalen in principe de kosten van een storingsonderzoek en het oplossen van de storing. Blijkt uit ons onderzoek dat de storing zit in apparatuur die u op ons netwerk hebt aangesloten? En gaat het om apparatuur die niet door ons is geleverd maar door u zelf uitgekozen? Of dat de storing is ontstaan door u, door iets waar u iets aan had kunnen doen of door iets wat toch voor uw rekening komt? Dan kunnen we de kosten bij u in rekening brengen.
Die heb ik gelezen 😉 maar wat gebeurt er als ik straks weken zonder knap internet zit en 30 uur kwijt ben aan het koffie zetten voor de monteur en het bellen en mailen naar Telfort?
Zo lang Telfort het beschouwd als een oplosbaar probleem zullen ze het willen oplossen.
Ook als dat een paar weken duurt. Duidelijke info over de storing en de voortgang van het oplossen mag je uiteraard wel verwachten. Maar daar heb je geen klachten over begrijp ik.
En ze hebben een compensatie regeling voor gemiste up-time.
Maar dat heb je vast ook gelezen.
Dat heb ik gelezen ja. Ook het werken met blokken van 2 weken (monteur komt op dat 16 🆒).

...weken internet problemen gaat alleen echt niet hoor :?:?:?:?:?:?

Op een geven moment moet ik toch weg kunnen naar bijvoorbeeld mijn oude provider? Dan maar niet de prijs/snelheid van Telfort. Ik ga het echt niet zo ver door laten gaan dat ik straks in de knoei kom met school....
Reputatie 8
Mocht je helemaal geen internet hebben, en je loopt vast, zijn er nog wel noodpakket oplossingen.
Bijv. extra databundel via de mobiele telefoon. Zou je die als WiFi hotspot kunnen gebruiken.
Moet het wel duidelijk zijn dat de storing buiten de deur is en niet door gebrekkige interne set-up.

Veel kun je zelf controleren of uitsluiten als mogelijke oorzaak bij problemen.
Doorloop de volgende lijst, (en zie vervolgreacties):
https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-werkt-niet-goed-67836/index1.html#post561505
Bedankt voor alle info Babylonia! Ik heb mijn thuis setup al helemaal doorgenomen zodat ik dat niet nog eens aan de telefoon hoefde te doen. Bij de meting van Telfort bleek het probleem te zitten in hoe ons complex op welke netwerk zit aangesloten.

Ik ben wel geschokt dat er in geval van een horror reparatie niet de keuze gemaakt wordt om de wegen te scheiden. Ik had nooit gedacht dat er bij een abonnement met een waarde 360,- zo aan een contract vast gebeten zou worden. Een krabbeltje van beiden partijen en klaar dacht ik. Een maandje vergoeding, 3 modems en een paar uurtjes van de monteurs is net zo duur :8
Reputatie 8
Het probleem in jou geval waarbij er schijnbaar problemen zijn hoe "het complex" op welk netwerk zit aangesloten, geldt dan waarschijnlijk ook voor andere aangesloten gebruikers binnen het complex.
Ofwel de moeite waard om het te repareren / op te lossen.
Bovendien heeft een provider zijn verplichtingen, ook wettelijk gezien de zaak op te lossen.
Het is geen vrijblijvend "handje klap" methode die aan beslissingen voor reparatie ten grondslag liggen.
Ik heb nog geen idee hoe het bij me buren zit. Ken nog niemand met Telfort. Ik heb geen idee hoe het verder gaat lopen. Ik ga me in ieder geval verdiepen in hoe ik mezelf kan indekken.

Alle tips zijn welkom!

ps: Als jullie dit lezen Telfort dan hoor ik graag of jullie het echt zo moeilijk gaan maken als ik het een horror reparatie wordt!
Reputatie 8
Er kan moeilijk een advies of visie worden uitgesproken als jezelf niet verder ingaat op die problemen. Wat houdt concreet die "horror reparatie" in?
Een horror reparatie zou voor mij inhouden dat er pas na weken of maanden een knappe internet verbinding is en dat hier heel van mijn tijd in gaat zitten.

De kans dat dit gebeurt is natuurlijk klein, maar ik wil graag zekerheid gehad over wat de mogelijkheden zijn als het mis loopt.
Reputatie 8
Badge +17
murphy staat al om een hoekje te kijken, vermoed ik...
Murphy is een oude bekende inderdaad. Ik ben verder echt pessimist of zo... Ik ben gewoon een optimist met ervaring.
Reputatie 8
Badge +17
Murphy is een oude bekende inderdaad. Ik ben verder echt pessimist of zo... Ik ben gewoon een optimist met ervaring.jij komt er wel 😛
murphy staat al om een hoekje te kijken, vermoed ik...

Je had hem niet meteen naar me toe hoeven sturen hoor!:@

...afspraak is al de ochtend verplaatst. Gelukkig dat Gideon hem nog naar het einde van de middag kan verplaatsen 😳
Beste allemaal en hopelijk ook een Telfort medewerker;

In heb net een reactie van Consuwijzer gekregen die een ander verhaal verteld. Het contract kan door mij nietig verklaard worden mist ik jullie in gebreken kan stellen. Als het internet niet binnen een voor mij redelijk termijn hersteld is. Ik zal hier moeten aantonen wat een redelijk termijn is en waarom. Dit moet ik schriftelijk kenbaar maken via brief of email (hebben jullie geen email meer omdat daar rechten uit ontleend kunnen worden?).

Het zal vast allemaal snel opgelost zijn en ik ben gewoon een pessimist, maar ik snap niet dat jullie zo te werk gaan :?
Reputatie 8
Badge +17
Je kan Telfort ingebrekestellen, maar je MOET Telfort wel de kans hebben gegeven om een eventuele storing binnen een redelijke termijn op te laten lossen. Uiteraard zo snel mogelijk, maar een langdurige reparatie kan ook KPN tijd kosten.

Aangezien je al problemen gemeld hebt en die ook al verholpen worden (TS) zou je beter eens moeten ophouden met dat doemdenken 😉 😛
Doemdenker.....

Iemand die inziet dat zijn studie behoorlijk bemoeilijkt kan worden en vervolgens op zijn gat blijft zitten is natuurlijk jullie perfecte schaap... klant*. Als ik mij probeer te informeren via de site en de service en dan te horen krijg dat ik op geen enkele manier iets kan doen als het allemaal "een beetje tegen zit". Dat het vast heel vervelend voor me is, maar dat het toch echt de normale gang van zaken is... in een bijzondere situatie.

HOE ZO ZOU IK DAN NIET DOEMDENKEN!!! 😠

Door mijn bescheiden kennis van contracten vermoede ik dat dit niet helemaal kon kloppen. Zelfs na telefonische doorvraag is dit echter wel beweerd.

Ik ben blij dat ik een doemdenker ben en dat er instanties zijn als Consuwijzer die wel een objectief antwoord geven. Mocht er iets niet kloppen aan mijn verhaal over het in gebreke stellen dan hoor ik dit graag. Uiteraard krijgt Telfort de kans om alles netjes te maken. I hoop het zelfs.

Dat er hierover nergens iets staat op de site zie ik ik als het algemene egoïsme van de mens, maar dit is telefonisch steen vast ontkent. Dat kan haast niet anders zijn misinformatie of bedrog. Ik voel mij in ieder geval bedrogen. Is dit echt zo gek?

Ik hoor graag wat jullie mening hierover is, of beter nog; email me.

Sorry dat ik zo overstuur of zelfs boos ben. Noem mij een doemdenker of aansteller. Ik ben 28, werk voor mijn huur, onkosten en de kosten van mijn studie. Ik wil begin november afstuderen en ja ik heb wat last van stres. Sorry dat ik dan even wilde weten wat er gebeurt als het wel goed mis loopt. Een blok later afstuderen met 2006,- euro college geld wordt denk ik niet vergoed.

Groetjes,

Doemdenker.
Reputatie 6
Badge +7
Hallo Aan het afstuderen, welkom op het forum.
Zoals ik het lees wordt in dit topic aardig op de zaken vooruit gelopen in de zin van wat als... In de toekomst kijken is iets wat ook ik niet kan. Wat ik wel weet is dat blijvende problemen wat betreft je internetverbinding erg onwaarschijnlijk zijn. Mijn voorstel is om de monteur van Gidion af te wachten. Als je wilt toelichten wat er precies aan de hand is, dan kunnen we je hier ook gerichter helpen 🙂. Laat je het weten?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Aan het afstuderen, zit er inmiddels schot in? Ik hoop het!
Hey,

Inmiddels is alles opgelost (zie mijn andere topic in randapparatuur ). De monteur was zelfs niet nodig.

Bij onduidelijk heden kun je niet 'op de zaken vooruit gelopen' hebben. Wacht je namelijk netjes af dan ben je vaak te laat. In mijn geval zou het mijn studie bemoeilijken.

Aan de telefoon is mij ook verteld dat het uitzonderlijk is dat reparaties zo lang duren, maar als het zou gebeuren dan zou ik er verder niks aan kunnen doen wegens het contract en dat jullie het contract niet zouden ontbinden, zelfs als het héél lang duurt. Alles zou wel netjes vergoed worden, internet nood pakket... Hier heb ik niks alleen verder niks aan. Tijd is namelijk moeilijk te vervangen.

Er staat een chaos aan halve wazige forum posts van mensen waar het daadwerkelijk mis ging. Dat ze de providers in gebreken zouden stellen maar niks concreets. Ik ken ze niet dus ga daar niet vanuit. Ik had ook niet echt idee dat ik aan de telefoon correct geïnformeerd was.

Ik zou echter wel problemen KUNNEN krijgen. Iedereen aan de telefoon of de chat dacht dat het wat anders was. Nu blijkt zelfs dat het een nieuw probleem is; "dit gedrag van onze modems heb ik nog niet eerder meegemaakt." en niemand had dus kunnen weten hoe of wat.

Ik wil wel zekerheid dus vroeg ik het hier en aan Consuwijzer. Ik kan dus wel iets doen. Er gaan echter wel weken overheen voordat je iets 'zelf' op kunt lossen. Stel dat ik na een maand geen internet knap internet eens was gaan kijken wat ik kon doen? Daar ben je dan toch mooi klaar mee!

Als consument moet je wel op de zaken vooruit lopen als je niet de pineut wil zijn bij calamiteiten. Jullie houden blijkbaar gewoon lekker de smoel dicht en op de site staat het niet... Alles is inmiddels opgelost en ik ben een tevreden klant. Dat daar geen twijfel over mag zijn.

Je wordt nou eenmaal graag dom gehouden en uitgemolken. Dat je in de problemen kan raken interesseert 'niemand' als er wat te halen valt. Dat blijkt maar weer... (of niet soms?)

Afstuderen gaat redelijk... mag natuurlijk niet te makkelijk zijn :8
Reputatie 8
Inmiddels is alles opgelost (zie mijn andere topic in randapparatuur ). De monteur was zelfs niet nodig.
< Als ik het andere topic lees >,
was kennelijk een simpele reset van de modem/router voldoende om het probleem op te lossen.

Met alle tijd en energie die je hier in deze draad hebt beschreven (en in die andere draad de vreemde capriolen die je uithaalt om een modem/router met plakband aan een ventilator te hangen), vraag ik me af of je het voor jezelf niet allemaal veel te moeilijk maakt?
Ik snap dat je dat denkt. In meeste gevallen had ik ook gewacht op een nieuwe router, maar ik ben een techneut en vind het ook interessant (Ooit de router van mijn oma 'gerepareerd'. Ze had veel storing... doordat ze er een katoenen zakdoek over had gelegd tegen het stof... 60 Watt is tog een waxinelampje :8 ).

Ik zat door een miscommunicatie ook zonder nieuw mobiel abonnement. De Mb's waren op en ik moest toch wat om bij me bestanden te komen. Oververhitting van de modem leek de service medewerker ook waarschijnlijk, het was immers bok heet.

Een paar regels op een forum tikken vind ik dit geen verspilde tijd overigens, al dacht ik wel dat er een simpel als "dat kun je hier vinden .........nl". Wie weet helpt het ooit iemand.
Reputatie 8
maar ik ben een techneut.....
Met de foto van die modem/router aan die ventilator heb ik daar toch mijn bedenkingen over. 🆒

Overigens is het opgenomen vermogen van routers beduidend lager dan 60 Watt.
Voor een Experia Box V8, tussen pakweg 10,5 en ruim 11 Watt. Niet echt zuinig.
https://nl.hardware.info/product/207198/arcadyan-telfort-experia-box-v8/testresultaten

Een hele lijst van routers met hun stroomverbruik:
https://nl.hardware.info/categorie/9/routers/testresultaten
Kies voor Testconfiguratie: de 2e regel sep. 2017 Testsysteem stroomverbruik
Daarna bij Benchmark: in het veld eronder een van de 3 gebruikte stroom-opties
...een stukje plakband is toch echt meer dan genoeg. Wat zou u oplossing zijn? ...wachten tot het vriest? "in de winter werkt alles prima. De winter valt zelfs nog binnen mijn contract" :8

Ik weet niet mee wat er 10 jaar geleden voor modem/router stond. Misschien was de adapter 60 Watt? Arme ding was in ieder geval bloed heet (maar wel stof vrij 🆒).

maar.... waarom was er volgens Telfort geen mogelijkheid tot het ontbinden van het contract? Zelfs al zou de reparatie super lang duren en je hier hinder aan ondervindt?
Reputatie 8
Badge +17
waarom was er volgens Telfort geen mogelijkheid tot het ontbinden van het contract? Zelfs al zou de reparatie super lang duren en je hier hinder aan ondervindt?Is er wel hoor.
Je kan je contract ontbinden. Gewoon een andere provider zoeken en jouw verbinding over laten nemen... Zo makkelijk is het!

Ik zeg: doen!

Reageer