beantwoord

Wat voor snelheid is normaal bij glasvezel

• 1 december 2019
  • 11 reacties
  • 97 keer bekeken

Reputatie 1

Welke internetsnelheid hoort er bij het goedkoopste glasvezel-abonnement van telfort? Hieronder wat ik nu heb.

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Galdor68 1 december 2019, 21:45

De Nt het glasvezel kastje even stroomloos maken en de modem/router router resetten kan helpen.

Is dit bedraad gemeten of via wifi en hoeveel data verbruikers zijn er op het moment van meten actief?

Bekijk reactie

11 reacties

50/5 a € 35,00 p/m je moet wel Telfort klant zijn en er moet glasvezel (FttH) aanwezig zijn. 

Reputatie 8
Badge +11

Als je nu al een up van 54 hebt lijkt het er op dat je al glasvezel hebt, of heb ik het mis? Dan is er overigens iets ernstig mis met je huidige download.

Reputatie 1

Ja klopt, ik heb al een paar jaar een telfort glasvezel-abonnement internet van inderdaad 35 euro. Dat had ik beter meteen kunnen vertellen natuurlijk.

Zou het modem resetten kunnen helpen?

De Nt het glasvezel kastje even stroomloos maken en de modem/router router resetten kan helpen.

Is dit bedraad gemeten of via wifi en hoeveel data verbruikers zijn er op het moment van meten actief?

Reputatie 8

Om op zo'n lage download uit te komen moeten er wel heel veel gebruikers tegelijk actief zijn.

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @hflndrbn, welkom bij ons op het forum! De downloadsnelheid die je haalt is wel een stuk lager dan de 50 Mbit/s die bij het abonnement hoort. Hoe heb je dit precies gemeten, is dat met een bekabeld apparaat of via WiFi? Als het via WiFi is kan dat het resultaat beïnvloeden, doordat het signaal door de lucht gaat is het gevoeliger voor omgevingsfactoren. Ik ben dan ook benieuwd wat de meting aangeeft als je het via een bekabelde verbinding test.

Ik heb de verbinding ook al vanaf hier nagemeten, de glasvezelverbinding lijkt wel stabiel op het glasvezelkastje aan te komen. Ik hoor graag van je hoe je het hebt getest en wat de meting via een bekabeld aangesloten apparaat aangeeft.

Reputatie 1

Het is bedraad gemeten op een windows 10 pc, maar met een zelfgemaakte kabel die ik door een lege tv-kabelgoot heb getrokken. Ik zal later deze week op woensdag, een kabel direct met het modem te verbinden.

Er is maar een andere gebruiker actief. En er zijn twee telefoons op de wifi.

In elk geval bedankt voor alle reacties!

Reputatie 8
Badge +11

Als het met een kabel is zou de snelheid hoger moeten zijn inderdaad. Ik ben net als jou benieuwd wat de snelheid met een andere kabel doet, ik lees je bevindingen daarmee morgen graag :slight_smile:

Reputatie 1

Ik heb het glasvezel kastje even stroomloos gemaakt. Na opnieuw meten is de snelheid nu ok:

Ziet er dus weer goed uit. Bedankt voor de reacties allemaal!

Dank voor de update gelukkig was het vrij eenvoudig nu zo houden 😉

Reputatie 8
Badge +11

Dat ziet er een stuk beter uit inderdaad :slight_smile:  Is dit alleen na het herstarten van het glasvezelkastje of had je de kabel er ook nog voor vervangen?

Reageer