beantwoord

Wat gebeurt er met mijn snelheid nu Telfort KPN wordt

• 2 november 2019
  • 22 reacties
  • 305 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi, ik had hier ook een vraagje over.  Sinds 4 maanden ben ik verhuist en moet het hier doen met max 16 mbps volgens telfort.

Net nog gemeten en ik mag het doen met 1,2 mbps. Recent een spel gedownload, 32 gb.

Duurde ook ruim 10 uur voordat deze dus binnen was. En dan kan de tv niet aan. Alle telefoons op 4g. Alle apparaten verder uit. Alles om voor het downloaden van een bestand. Ik voel me echt zot..

Er was mij gezegd als ik straks over ben naar kpn dat ik dan wel 100 mbps zou kunnen krijgen????

Bijna 100x zo snel dus. Maar is dat zo?

Als ik nu op zijn max 16 mbps binnen krijg... 1,2 daadwerkelijk. Dan is het bij pairbinding het dubbele? Voor ons dus 2,4 mbps??

Ik betaal voor 50 mbps.

Alles doet het gewoon. Kinderen zijn niet blij omdat hun spelletje vaak vast loopt. Maar zijn het nu gewend. Maar bij het downloaden van een groot bestand ben ik niet blij.

Laatst is wel netjes door telfort de verdubbeling eraf gehaald. 

Ik leg de vraag toch even hier en benieuwd naar het antwoord..

Admin: reacties afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 13 november 2019, 10:35

Goed om te lezen dat de monteur de snelheid heeft kunnen verbeteren @Gouyer. Dat is fijn, dan kan je het weer gewoon gebruiken. De monteur heeft het goed en uitgebreid aangepakt dus, daarmee kan je weer een tijd vooruit :slight_smile:

Met de samensmelting verandert de internetsnelheid verder niet inderdaad, als je nu zelf overstapt naar KPN zal je wel meer snelheid kunnen krijgen. Daar zit wel een ‘maar’ aan vast, want bij zo'n vroege overgang kunnen Telfort e-mailadressen niet meegenomen worden. Uiteindelijk zullen alle abonnementen naar KPN overgezet worden met behoud van de e-mailadressen, nu kan dat alleen zonder behoud. Als je het e-mailadres veel gebruikt is dat niet iets waar je achteraf achter wilt komen natuurlijk.

Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 1

Hoi, 

Nu we genoeg snelheid hebben, zien wij ook nog geen reden om over te stappen naar een andere provider.

Mijn probleem is opgelost. En heb geen verdere vragen meer.

Bedankt.

Reputatie 1

En dit is de draad die hier binnenkomt, wat ik zie. Dit is achter de voordeur. De aansluiting zit in de muur en komt uit in de woonkamer. Lengte tussen de draad die je ziet en de aansluiting op de andere kastje in de woonkamer is ongeveer 50 cm

Reputatie 1

Reputatie 1

Ziet er dus goed uit.

Modem zit vast aan meegeleverde kabel dus staat er naast.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo@Gouyer ,

kijk eens via onderstaande link(s) wat er bij jou (in de naaste toekomst) mogelijk is,

even postcode/huisnummer invullen:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

alleen de snelheid bij pairbonding is bij Telfort niet mogelijk, alleen bij KPN

en

https://www.kpnnetwerk.nl/

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan, dat is ook fijn om te lezen :slight_smile:

Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, je weet ons te vinden.

Reputatie 1

Bedankt, dinsdag als de monteur is geweest. Dan hoor je ervan.

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie helemaal geen notitie terug van het gesprek van die dag gek genoeg, wel zie ik dat de internetsnelheid van het abonnement toen is aangepast van 100 Mbit/s naar 50 Mbit/s. Voor de daadwerkelijke snelheid merkte je daar weinig van, aangezien die niet in die buurt kwam. 

De snelheid die daadwerkelijk bij jou binnenkomt is van meer afhankelijk dan alleen wat er buitenshuis is. Hoe is de Experia Box aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een platte of ronde kabel, hoe lang is deze en gaat deze direct of zit er nog iets anders tussen? Het is het beste om daar een kabel van maximaal 150 cm te gebruiken, zonder andere kastjes er tussen. Dat kan veel invloed hebben op de verbinding. 

Ik ben ook benieuwd welk type aansluitpunt je precies hebt, zou je dat ook voor me kunnen bekijken? Het kan zijn dat het een type is die je zelf kunt open maken, als daar wat roest in zit kan dat ook invloed hebben op het signaal. 

Ik hoor het graag van je.

Reputatie 1

Hoi, de monteur is net geweest. 

De bedrading die binnenkomt zijn 4 draden. 1 hiervan doet het niet. Nu aangesloten via de blauwe ader. En heb weer een goede snelheid.

De monteur vertelde ook dat een storing kwam door een oude telefoon aansluiting. Deze heeft hij verwijderd/ gewist.

Bedankt voor de service.

Wij zijn heel blij dat we weer normale wifi hebben.

Op de vraag: Wat gebeurt er met mijn snelheid nu Telfort KPN wordt.

Is het antwoord dus niets.

Stap ik over naar KPN. Dan zal een monteur de aansluiting moeten vervangen vanaf buiten naar binnen ivm het draadje wat het niet doet en dan kan ik een hogere snelheid dan 50 mbps aanvragen.

Maar nu zeer te vreden over de 10x snellere internet.

Reputatie 1

Dit zit op de wand

Reputatie 8
Badge +11

Goed om te lezen dat de monteur de snelheid heeft kunnen verbeteren @Gouyer. Dat is fijn, dan kan je het weer gewoon gebruiken. De monteur heeft het goed en uitgebreid aangepakt dus, daarmee kan je weer een tijd vooruit :slight_smile:

Met de samensmelting verandert de internetsnelheid verder niet inderdaad, als je nu zelf overstapt naar KPN zal je wel meer snelheid kunnen krijgen. Daar zit wel een ‘maar’ aan vast, want bij zo'n vroege overgang kunnen Telfort e-mailadressen niet meegenomen worden. Uiteindelijk zullen alle abonnementen naar KPN overgezet worden met behoud van de e-mailadressen, nu kan dat alleen zonder behoud. Als je het e-mailadres veel gebruikt is dat niet iets waar je achteraf achter wilt komen natuurlijk.

Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reputatie 1

Bovenstaand bericht komt eruit.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Gouyer , zo te zien moet je 90 Mbit/s op jouw adres kunnen halen, wacht de reactie van een moderator af na het weekend, ik denk dat hier een monteur aan te pas moet komen.

Reputatie 1

Uit hierboven moet ik toch lezen dat er 90 mbps bij mij binnen hoort te komen. En gebonden van kpn het dubbele.??

Het antwoord dat ik de laatste keer van jullie kreeg was. Dat mijn huis aansluiting te ver van de straatkast ligt. En hierdoor minder verbinding hebt. De lengte kabel tussen daar waar de kabel binnenkomt en isra punt is 1 meter. 

Geldt de afstand tussen huis en straatkast dan minder bij pairbonding?

Ik ben bang, dat als ik overstap naar kpn ik nog steeds geen normale internetsnelheid heb.

Reputatie 1

JanD bedankt voor je berichtje. We wachten af tot na het weekend.

Reputatie 8
Badge +7

Oke, ik lees graag de uitkomst t.z.t.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Gouyer , nog een paar aanvullende adviezen:

reset je modem eens met een paperclip zolang ingedrukt houden tot een of meer lampjes gaan knipperen of rood gaan branden, als het modem dan weer in bedrijf is kun je kijken of je weer een redelijke snelheid hebt.

Kijk in MijnTelfort eens bij Thuis/abonnement/extra's of je daar een optie voor sneller internet 100/10 ziet staan, zo ja en als je dat aanvinkt wordt er een monteur aangestuurd naar de wijkkast om je snelheid aan te passen.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Gouyer, welkom op het forum! We gaan inderdaad samen met KPN en dan gaan we verder onder de naam KPN. Daarbij veranderd niets aan jouw abonnement, het blijft zoals het nu is en de voorwaarden blijven ook gelijk. Dat houdt in dat de pairbonding niet beschikbaar zal worden na de samensmelting, als je het Telfort pakket daarna wijzigt naar een nieuwer KPN pakket kunnen de KPN voorwaarden en extra's gebruikt worden.

De link van Jan laat zien dat er een snelheid van om en nabij de 90 mogelijk is op jouw adres, maar die zal je niet halen. Jouw abonnement gaat maar tot 50 namelijk, dat zal daarom voor jou het maximum zijn. Als ik de verbinding nakijk is dat alleen niet het geval, de Experia Box krijgt 11 Mbit/s binnen. 

Het antwoord dat ik de laatste keer van jullie kreeg was. Dat mijn huis aansluiting te ver van de straatkast ligt. En hierdoor minder verbinding hebt.

Waar kreeg je dit antwoord? In de notities zie ik het niet staan, vandaar dat ik het vraag. Was het iemand bij de klantenservice, was het een monteur of iets anders?
Normaal geproken is de waarde die je op de link van Jan ziet staan namelijk ook echt de haalbare snelheid.

Reputatie 8
Badge +11

Die aansluiting is heel mooi schoon inderdaad. Ik keek er eerst wel een beetje gek naar, meestal zie je daar namelijk een blauw en rood draadje, maar wit en oranje is ook mogelijk. Ik heb nu nog een keer een meting gedaan en de resultaten zijn anders dan voorheen. Waar de Experia Box eerst zo'n 11 Mbit/s binnen kreeg, is dat nu minder dan 7 geworden. Ik denk dat het wijsheid is dat er een monteur komt kijken naar de aansluiting, ergens wordt er veel snelheid verloren. Ik heb al meteen een afspraak gemaakt, waar je ook een bevestiging van zult hebben gekregen, voor dinsdagavond (12 november) tussen 19.00 en 21.00. Mocht dat niet gelegen zijn, kan je contact opnemen met 0900-9596 om de afspraak te verplaatsen.
Ik hoor graag van je hoe het gaat na het bezoek van de monteur.

Reputatie 1

Hoi, ik had op 4 september gebeld met 0900-9596 Klantenservice.

Reputatie 1

Oja, ik had de modem gereset en kreeg max 10 mbitps binnen nu. Ik weet niet of een monteur komt, om in de straatkast te kijken als ik verdubbel. Want op 4 september is de verdubbeling er af gehaald.

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt voor de foto's, er zit zo'n 50cm kabel tussen beide foto's begrijp ik. En hoe lang is de kabel die vanaf het kastje in de woonkamer naar de Experia Box gaat?

Is het ook mogelijk om het kastje in de woonkamer te openen en kijken hoe de aansluitingen er daar uit zien, zijn die mooi schoon?

Reageer