beantwoord

Wanneer wordt het installatiepakket bezorgd?

• 23 november 2017
  • 28 reacties
  • 369 keer bekeken

Toon het eerste bericht

28 reacties

Reputatie 1
Ja ik ga dat ook niet eerder doen. Ik wacht gewoon op de eerste monteur en ga daarna de router en TV ontvanger installeren. En dan wachten toto die 2e man komt om alles te activeren.
Reputatie 1
Hallo allemaal,
Ik wil toch nog even vertellen hoe alles is gegaan, Misschien heeft een ander er iets aan, die wil overstappen van de oude naar de nieuwe propositie.
Allereerst Telfort bedankt voor de kruidnoten. Die waren heel lekker! :D
Dan over de overstap: de email die je krijgt nadat je hebt aangegeven dat je wil overstappen, bevatte bij mij een aantal foute gegevens.
Ze gingen ervan uit, dat je nog geen glasvezel had. Hierover heb ik toen contact gehad met de klantenservice en die zei, dat er inderdaad verkeerde e-mails werden verzonden en dat ik dat dus kon vergeten.
Wat wel belangrijk is in die email is het abonnementsnummer en de pincode. Die heb je nodig om je tv ontvanger te activeren en ook voor itvonline.
Goed op de dag van de installatie merkte ik om half 8 's morgens dat ik geen verbinding meer had met internet en dat mijn tv het niet meer deed.
Het oude signaal werkte dus niet meer.
Ik heb toen mijn Amino 140 en mijn sitecom router losgekoppeld en de kabels aangesloten aan de nieuwe tv ontvanger, de Arris en aan de Experiabox V10.
Ik heb de Experiabox on mijn woonkamer. Dit zodat je beter bereik hebt voor je mobiel bv.
Hou er wel rekening mee, dat nu alles via de Experiabox gaat. Bij de oude propostie gaat er vanuit het glasvezelkastje een signaal naar de tv en ook 1 naar je pc. Ik heb i.v.m. straling alles bekabeld aangesloten. Bij de nieuwe propositie kun je maar 1 kabel aansluiten op het glasvezelkastje, want alles gaat via de Experiabox.
Je moet dus 1 kabel van de Experiabox naar je TV laten gaan en 1 naar je PC..
Ik heb toen nog niets aangezet.
Toen kwam de monteur en dat was iemand van Reggefiber en niet van Guidion, zoals de man, die belde om een afspraak met me te maken, zei.
Die heeft in ongeveer een uur het oude glasvezelkastje er afgehaald en toen het nieuwe geïnstalleerd.
Daarna werkte het signaal gelijk. Er hoefde dus helemaal geen tweede monteur te komen, zoals de man van Guidion had gezegd in het telefoongesprek. Geen idee waarom zo iemand dan verkeerde info geeft.
Ik heb daarna eerst de Experiabox aangezet en had toen gelijk internet.
Daarna heb ik de Arris aangezet en dan gaat die laden. Dat duurt even (een aantal minuten) en daarna vul je dan je abonneenummer en je pincode in. En toen werkte de tv ook.
Het duurde daarna ongeveer 2 uur of zo voordat itvonline werkte.
Alles werkt nu prima en ik ben er blij mee.

Johanna
Reputatie 8
Badge +16
Hallo libralion, bedankt voor de uitgebreide toelichting. We zijn momenteel bezig onze klantcommunicatie te verbeteren. De mail die jij hebt ontvangen is ook een mail die wij gaan aanpassen.
Fijn dat de tweede monteur niet nodig was en dat alles nu werkt. 😃

Reageer