beantwoord

Wanneer sneller internet in mijn straat?

• 20 september 2020
  • 18 reacties
  • 187 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb nu al jaren internet en TV van Telfort via koper. (25MB)

Er is geen glasvezel aanwezig, en men verwacht dit over circa 4jaar aan te gaan leggen.

Ziggo is wel aanwezig, maar blijf bij voorkeur bij Telfort.

Is er een mogelijkheid om over te stappen op VDSL2?

Of gebeurt dat niet meer?

Met een verdubbeling van de snelheid zou ik al blij zijn.

Ik betaal het zelfde als iemand met 50mb glasvezel! En die hebben dan ook echt 50mb.

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 22 september 2020, 10:18

Hoi @bert888, op jouw adres is geen pairbonding mogelijk, dat zou je dan ook op die site staan die Tuut-Tuut noemde. Bij bonding staat een streepje en dat betekent dat het niet beschikbaar is op jouw adres. De prognose van 4 jaar voor glasvezel snap ik ook niet helemaal. Ik zie juist een melding dat er in 2013 al naar gekeken zou zijn en dat het toen niet is aangelegd bij jou. Met jouw adres op de link die Galdor noemt wordt er ook niet meteen gezegd dat het niet mogelijk is, er wordt genoemd dat KPN NetwerkNL een onderzoek kan starten naar de mogelijkheden om het aan te leggen. Je kunt dat doen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Als er een offerte komt ben je nog helemaal nergens toe verplicht, je kunt er dan altijd vanaf zien. Afgezien daarvan zijn er zo te zien geen werkzaamheden gepland om de mogelijke snelheid te verbeteren op het adres.

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Kijk even op deze link wat er mogelijk is op jouw adres:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 1

Kijk even op deze link wat er mogelijk is op jouw adres:

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Voorlopig dus niets.

En zou Pairbonding kunnen werken?

Waar is er een duidelijke uitleg hoe ik dat kan uitvoeren?

Reputatie 8
Badge +18

Pair bonding is volgens mij alleen mogelijk bij Kpn en niet bij Telfort en voor zover ik weet ook niet als het Telfort thuis abo wordt overgezet naar KPN thuis

Reputatie 1

Pair bonding is volgens mij alleen mogelijk bij Kpn en niet bij Telfort en voor zover ik weet ook niet als het Telfort thuis abo wordt overgezet naar KPN thuis

Bij Bondedkoper-DSL staat niets.

Dus niet mogelijk.

Mijn zus heeft in het buitengebied een kastje die koper en 4G combineert!

Reputatie 1

Bij Bondedkoper-DSL staat niets.

Dus niet mogelijk.

Mijn zus heeft in het buitengebied een kastje die koper en 4G combineert!

Ik haal nooit meer dan 28MB met mijn V10A modem.

Dus bij de KPN (minder dan 30mb) zou ik dan in aanmerking komen voor de gratis hybride oplossing.

Zover ik weet bied Telfort dit niet aan.

Reputatie 8
Badge +18

Dat is volgens mij alleen als je in een buitengebied woont omdat die klanten een heel lage down hebben  van iets van 3-5 download 

Reputatie 1

Dat is volgens mij alleen als je in een buitengebied woont omdat die klanten een heel lage down hebben  van iets van 3-5 download 

Bij de KPN zegt men bij minder dan 30MB!

Ik heb gemiddeld 25MB, nooit 30MB of meer.

Reputatie 8
Badge +18

@bert888 je hebt gelijk dat het nu tot 30 Mb down is bij KPN  zie link hierover , echter deze optie is  niet beschikbaar voor Telfort abonnees 

https://www.kpn.com/beleef/internet/sneller-internet-in-het-buitengebied.htm

"Er moet voldoende capaciteit op het 4G-netwerk zijn én er moet voldoende 4G-dekking binnenshuis zijn. Deze laatste twee punten kunnen verschillen per woning"

Dit is van belang daarom vallen adressen die geen buiten gebied zijn standaard buiten de boot, en net als bondend is het de vraag of je hier met een TFT abonnement gebruik van kan en mag maken.

Reputatie 1

Dan blijft dus alleen Ziggo over!

@bert888 

Heb je via de link die Jimny deelt je postcode gecheckt?

Die prognose over 4 jaar waar komt dat vandaan ?

Zegt deze site dat?

https://www.kpnnetwerk.nl/

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @bert888, op jouw adres is geen pairbonding mogelijk, dat zou je dan ook op die site staan die Tuut-Tuut noemde. Bij bonding staat een streepje en dat betekent dat het niet beschikbaar is op jouw adres. De prognose van 4 jaar voor glasvezel snap ik ook niet helemaal. Ik zie juist een melding dat er in 2013 al naar gekeken zou zijn en dat het toen niet is aangelegd bij jou. Met jouw adres op de link die Galdor noemt wordt er ook niet meteen gezegd dat het niet mogelijk is, er wordt genoemd dat KPN NetwerkNL een onderzoek kan starten naar de mogelijkheden om het aan te leggen. Je kunt dat doen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Als er een offerte komt ben je nog helemaal nergens toe verplicht, je kunt er dan altijd vanaf zien. Afgezien daarvan zijn er zo te zien geen werkzaamheden gepland om de mogelijke snelheid te verbeteren op het adres.

Reputatie 1

@bert888

Zegt deze site dat?

Over 4jaar gaan ze hier de complete straat en riolering vernieuwen. 
Dan verwacht ik ook glasvezel.

@bert888

Zegt deze site dat?

Over 4jaar gaan ze hier de complete straat en riolering vernieuwen. 
Dan verwacht ik ook glasvezel.

Dat zou wel slim zijn maar dat zou ik zeker niet verwachten 😉

@Jasper - Telfort dat onderzoek gaan ze niet voor één klant doen. Of je bedoel dat er wel glasvezel in de woonplaats ligt echter niet op het adres van Bert888 naar binnen gebracht?

Reputatie 8
Badge +11

@Jasper - Telfort dat onderzoek gaan ze niet voor één klant doen. Of je bedoel dat er wel glasvezel in de woonplaats ligt echter niet op het adres van Bert888 naar binnen gebracht?

Glasvezel aanleggen in een woonplaats voor 1 gebruiker zullen ze niet doen inderdaad, dat is kostentechnisch niet te doen. Zo'n haalbaarheidsonderzoek (zoals het voluit heet) kan alleen gestart worden als er wel glasvezel ligt binnen bereik van het adres. Dat die mogelijkheid wordt geboden doet vermoeden dat de woonplaats (in ieder geval gedeeltelijk) al wel op glasvezel is aangesloten en dat dit een uitbreiding zou kunnen zijn van het netwerk.

Reputatie 1

Ik woon in een dorp van 18000 inwoners met volop glasvezel. (Op 200m afstand)

De dijk waar ik aan woon staat propvol met huizen. ( 300 stuks)

Ze gaan nu enkele kleine nieuwe woonwijkjes aanleggen dicht bij mijn huis aan de dijk.

En daarna gaan ze het asvalt pas verwijderen en de dijk vernieuwen.

Het zou wel heel vreemd zijn als er dan geen glasvezel komt.

Reputatie 8
Badge +11

Dat verklaart de mogelijkheid van het haalbaarheidsonderzoek inderdaad. Als je dat invult is het mogelijk dat het eerder al beschikbaar wordt, afhankelijk van wat het resultaat is natuurlijk :slight_smile:

Als het buiten de kern is, dan is dat wat KPN betreft helemaal niet vreemd! Meerdere gemeenten waar KPN wel de kern van glasvezel voorziet, en daarbuiten aan andere netwerkbeheerders overlaat.

Als KPN daar echt glasvezel wou aanleggen dan had je dit allang. De nieuwe woonwijken kunnen in het voordeel werken. Daar heeft het asfalt verhaal niet veel mee van doen de dijk zelf mogelijk wel, grond roeren verzwakt de integriteit van een dijk. Daar zijn behoorlijk wat vergunningen en toestemmingen voor nodig.

Reageer