beantwoord

Wanneer is glasvezel beschikbaar op mijn adres?

Rickvi
Hallo,

Afgelopen weekend zat ik mijn administratie een beetje bij te werken, zo ook mijn facturen bekeken( ik heb alles bij Telfort ondergebracht), zie ik tot mijn grote vreugde staan dat er glasvezel beschikbaar is op mijn adres!!! Al een hele tijd wil ik dat graag, want ik zit nu met een downloadsnelheid van 1,1Mb...dat is niet echt fijn.
Een paar keer heb ik ook de postcodecheck gedaan, maar steeds was het antwoord "niet beschikbaar op uw adres", doe ik dat op dit moment dan krijg ik de melding dat glasvezel wél beschikbaar is...
Dus logischerwijs dacht ik dat er misschien iets aan de infrastructuur is veranderd, waardoor er glasvezel beschikbaar is gekomen.
Gelijk op telfort.nl mijn abonnement gewijzigd, maar helaas...vandaag kreeg ik de bevestiging dat mijn aanvraag is geannuleerd, omdat het niet mogelijk is glasvezel bij mij thuis aan te sluiten. Ik ben niet blij...
De klantenservice weet niet waarom er wél op mijn persoonlijke Telfort omgeving gezegd word dat er glasvezel beschikbaar is, maar dat het in de praktijk niet mogelijk is...
Wie weet hoe dit kan, ik baal hier goed van kan ik zeggen...
icon

Beste antwoord door Rickvi 14 september 2017, 11:40

Klantenservice van Telfort deelde mij mee dat ik informatie moest inwinnen bij Reggiefiber, die de eigenlijke aanleg doet naar mijn meterkast. Probleem vooralsnog opgelost, bij Reggiefiber staat in de administratie dat mijn buren geen medewerking willen verlenen, omdat ik een bovenwoning heb, en de aanleg via hun meterkast moet.
Maar die status is van 2012, en dus niet meer actueel, omdat ik andere buren heb, die wél medewerking willen verlenen.
Dus ik moest een ticket aanmaken bij Reggiefiber dat ik alsnog medewerking krijg van mijn benedenburen, en zodoende straks kan genieten van snel glasvezel.
Nu dus even afwachten wanneer ik bericht terug krijg met hopelijk goed nieuws.

Dank voor jullie reacties!!!:D

Bekijk reactie

5 Reacties

BeMu
Reputatie 1
Tip; vul op onderstaande link je postcode in en je weet exact wat op uw adres mogelijk is.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Babylonia
Reputatie 5
Als je eerder geen glasvezel had in de wijk, is de enig juiste check, dat de aansluiting ook daadwerkelijk tot in je woning is aangelegd. Daarbij komt het een en ander kijken met aanschrijvingen van bewoners, voorbereidingen, graafwerkzaamheden, en uiteindelijk de glasvezel tot in je woning doortrekken.
Dat gaat echt niet ongemerkt.

Dus als je dat bij toeval "via een administratie" tegenkomt, maar je hebt de daadwerkelijke werkzaamheden niet opgemerkt of gezien, vergeet het dan maar dat je een glasvezel-abonnement zou kunnen afsluiten.
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Zie in deze link wat de mogelijkheden zijn op jou adres

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Dubbel gepost
Rickvi
Klantenservice van Telfort deelde mij mee dat ik informatie moest inwinnen bij Reggiefiber, die de eigenlijke aanleg doet naar mijn meterkast. Probleem vooralsnog opgelost, bij Reggiefiber staat in de administratie dat mijn buren geen medewerking willen verlenen, omdat ik een bovenwoning heb, en de aanleg via hun meterkast moet.
Maar die status is van 2012, en dus niet meer actueel, omdat ik andere buren heb, die wél medewerking willen verlenen.
Dus ik moest een ticket aanmaken bij Reggiefiber dat ik alsnog medewerking krijg van mijn benedenburen, en zodoende straks kan genieten van snel glasvezel.
Nu dus even afwachten wanneer ik bericht terug krijg met hopelijk goed nieuws.

Dank voor jullie reacties!!!:D

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P