beantwoord

Wanneer Experiabox V 10 weer leverbaar

• 22 mei 2017
  • 19 reacties
  • 908 keer bekeken

Badge
Ik woon in een flat dus Wifi op 2.4 ghz is een beetje een probleem.
Bij de aanvraag van een abonnement had ik uitdrukkelijk gevraagd welke router bij het abonnement werd geleverd. Ik kreeg toen de verzekering dat ik een experiabox V10 zou krijgen waardoor ik gebruik kon maken van 5ghz netwerk en zodoende minder last had van interferentie.
Op 5 mei werd het installatiepakket bezorgd met een experiabox V8 zonder mogelijkheid van het 5 ghz netwerk. Toen ook direct gebeld en ik kreeg te horen dat momenteel geen V10 box leverbaar is, maar dat ik z.s.m iets zou horen. Nog steeds niets gehoord.
Dus mijn vraag wanneer is deze experia V10 weer leverbaar en hoe kan ik hem omruilen.
icon

Beste antwoord door jimny 22 mei 2017, 18:11

Niet meer leverbaar is niet de juiste benaming, de V10 wordt momenteel niet uitgeleverd omdat de firmware veranderd moet worden waar men mee bezig is en de datum dat dit gefixt is, is nog niet bekend
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ik vermoed dat met het ingestelde modembeleid, zoals hier uitgelegd: https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350 , je weer een V8 modem opgestuurd krijgt.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je deze ook gelezen? https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350?postid=572138

Klanten die in deze periode een V8 hebben ontvangen, kunnen deze niet achteraf zomaar omwisselen voor een V10.
Reputatie 8
@Bruijnvis, Je hebt helemaal gelijk.
Datgene wat je afspreekt moet gewoon geleverd worden, wat er elders op het forum of elders ook omschreven zou zijn wat daar mogelijk van zou afwijken. Afspraak is afspraak.
Reputatie 1
Dag,

Ik kamp ongeveer met dezelfde problemen als de heer Bruijnvis.: slecht wifi ontvangst (mede dankzij mijn verouderde V8 modem met 802 n protocol en dus trage wifi) met max 10 mb per seconde als ik geluk heb. Na te gaan dat ik een 100 mb glasvezel verbinding heb is dit uiterst frustrerend. Het wordt de laatste tijd ook alleen maar erger, omdat de wifi ontvangt zo onstabiel is en steeds wegvalt, ben ik zelfs genoodzaakt om dit bericht via mijn 4g verbinding te typen. Ik heb onlangs (afgelopen woensdag) contact opgenomen met jullie klantenservice waar ik een toezegging heb gehad dat ik een v10 modem opgestuurd zou krijgen (heb de screenshots er nog van als dat van belang is🙂), maar vrijdag word ik met stomheid verslagen als ik uit de opgestuurde doos door jullie een V8 modem tref! Erg raar natuurlijk, aangezien ik op dit moment al lang een V8 modem heb thuis en dus dit mijn probleem NIET gaat verhelpen. Vervolgens bel ik jullie weer op, en krijg doodleuk van een mevrouw te horen dan de hardwarematig verouderde onderdelen in de V8 verbeterd zijn door de nieuwe update die alle V8 modems hebben gekregen en het dus de prestaties van een v10 modem zou evenaren. Toen ik dit hoorde van mevrouw wist ik al dat dit natuurlijk onzin was en het discussiëren niet mogelijk was met mevrouw. Op de vraag dat mij een v10 modem was beloofd en een V8 werd verstuurd kon ze ook geen antwoord op geven.

Graag een reactie Telfort.
Reputatie 8
Die mevrouw van de klantenservice had eigenlijk wel gelijk, hoewel dat wel een heel andere achtergrond heeft.

De V10 kamt momenteel namelijk met nogal wat WiFi problemen, vandaar dat je wellicht dan ook een V8 toegestuurd hebt gekregen. Lees eens de volgende inmiddels erg lange draad:
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/wifi-storing-met-de-experia-box-v10-72912/
Badge
Ik heb de V10 inmiddels ontvangen en geinstalleerd. Superblij, zeker na een speedtest op 5Ghz netwerk, hier haalde ik bijna 50Mbps zowel up als down.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Bruijnvis, fijn is dat! Bedankt voor het beantwoorden en veel plezier ervan!

Wil je feedback geven over hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂
Badge
Is er al iets bekend over wanneer V10 worden uitgeleverd. Ik zit hier namelijk met superslecht wifi bereik omdat er in de flat overal druk gebruik wordt gemaakt van 2,4 Ghz netwerk. Helaas kan ik met mijn V8 expediabox geen gebruik maken van 5Ghz netwerk. Terwijl ik bij aangaan van het contact uitdrukkelijk heb gevraagd wat voor modem ik kreeg en dat ik zeker een modem met mogelijkheid van 5Ghz wilde hebben. Er is mij toen in de winkel in Zoetermeer verzekert dat ik een modem met mogelijkheid van 5Ghz zou krijgen, bij aflevering krijg ik dan modem die mogelijkheid niet heeft. Ik heb toen direct gebeld en geschreven. We zijn nu drie maanden verder en ik hoor nog steeds niets van jullie.
Reputatie 8
Badge +17
Niet meer leverbaar is niet de juiste benaming, de V10 wordt momenteel niet uitgeleverd omdat de firmware veranderd moet worden waar men mee bezig is en de datum dat dit gefixt is, is nog niet bekend
Badge
Hopelijk krijg ik bericht als weer worden uitgeleverd.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Enes.B, dat was dan toch een beetje een domper toen je de doos openmaakte kan ik me zo voorstellen. Ik zie dat je contact hebt gehad en dat er vandaag nieuwe hardware je kant op, aangezien het je toegezegd is. Sorry voor het ongemak hiervoor en de onduidelijkheid in de communicatie. Dat is nooit de bedoeling geweest. De link die Babylonia meestuurt is wel handig om even door te nemen wat betreft de V10 en WiFi op dit moment. Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan hoor ik dat graag.
Badge +1
Ik woon in een flat dus Wifi op 2.4 ghz is een beetje een probleem.
Bij de aanvraag van een abonnement had ik uitdrukkelijk gevraagd welke router bij het abonnement werd geleverd. Ik kreeg toen de verzekering dat ik een experiabox V10 zou krijgen waardoor ik gebruik kon maken van 5ghz netwerk en zodoende minder last had van interferentie.
Op 5 mei werd het installatiepakket bezorgd met een experiabox V8 zonder mogelijkheid van het 5 ghz netwerk. Toen ook direct gebeld en ik kreeg te horen dat momenteel geen V10 box leverbaar is, maar dat ik z.s.m iets zou horen. Nog steeds niets gehoord.
Dus mijn vraag wanneer is deze experia V10 weer leverbaar en hoe kan ik hem omruilen.

Dit verhaal staat loodrecht op zaken die de kpn voor hun klanten doet. De vriendin krijgt via de e-mail bericht dat ze een nieuw modem krijgt. Eerst denkt ze dat dit spam is, maar na een paar dagen wordt er toch echt een spiksplinternieuwe V10 gebracht. De begeleidende brief spreekt van een sterk verouderd modem. Zo erg "oud" is het oude modem nu ook weer niet. Hij is verniewd pakweg vijf jaar geleden toen het modem het begeven heeft. Dit ben ik niet van de kpn gewend, omdat ze klanten jarenlang met een sterk verouderd modem laten om modderen en wanneer een klant dit zat is en een nieuw modem vraagt, krijg hij of zij dat niet.
@GensNet niet veel nut om op een oud topic te reageren. Wat momenteel wel speelt bij KPN is dat alle modems uitgegeven voor de v8 vervangen worden. Daar zal dat emailtje wat je noemt naar verwijzen. En hier gaat het om een Telfort klant geen KPN klant.
Reputatie 8
Badge +19
We zijn van GensNet inmiddels wel (vrijwel) uitsluitend negatieve reacties gewend als het KPN en zijn eigen provider betreft... 😉
Desondanks is hij al die jaren al een trouwe Telfort-klant.
Maar dat 'probleem' lost zichzelf straks vanzelf op... 😆
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Bruijnvis, bedankt voor de reactie! Het klopt dat de V10 niet altijd wordt uitgeleverd. In dit topic wordt helder uitgelegd wat ons 'modembeleid' is. Helaas kan ik er dan ook niet voor zorgen dat je een V10 krijgt. Het is wél mogelijk om 'n WiFi-versterker te krijgen, die ook 5 Ghz ondersteunt. Kun je aangeven wat je allemaal hebt gedaan om het 2.4 Ghz bereik te optimaliseren? Ik kan je daar misschien nog bij helpen. Ik hoor je reactie graag.

@jimny,

Dank je wel!
Badge
Intussen afgelopen maandag telefonisch contact gehad en er is beloofd dat er een nieuw modem binnen vijf werk dagen wordt opgestuurd. Mede omdat bij het afsluiten van het contact duidelijk door mij was gevraagd om een modem AC ofwel 5Ghz en dit was ook toegezegd. Alle 2,4 kanalen zitten vol en ik heb het kanaal gekozen dat als minst slecht door wifi analyzer wordt aan gewezen. Ook het modem op 1 protocol gezet 802.11N gezet.
Badge
Dat is dan lekker. Volgens het de link zou je nu bij glasvezel een V10 modem krijgen.
Toen ik het contact aanging bij de Telfort heb ik uitgebreid geinformeerd of ik een V8 of V 10 zou krijgen i.v.m. 5Ghz ofwel ac. Toen is verzekerd dat ik V10 zou krijgen. Dat was 1 van de belangrijke punten voor mij bij de overstap. Blijkbaar wordt dan in de winkel bewust verkeerde info gegeven om zo de klant toch over de streep te krijgen. Bij ontvangst van het pakket direct gebeld en toen kreeg de mededeling dat vanwege firmware update tijdelijk niet werd geleverd en dat t.z.t een ander modem zou krijgen.
Laten dus maar hopen dat et toch V10 wordt opgestuurd en dat niet wordt geconfronteerd met de kosten wifirepeater van 50 euro, want dat vind ik dan erg slechte zaak. Was de juiste info gegeven dan was waarschijnlijk niet overgestapt naar telfort.
Badge
Ja dit had ik al eerder gelezen en ook afgelopen maandag duidelijk gezegd dat ik daar niet mee eens bent, omdat het mij klip en klaar bij afsluiten van contact was beloofd dat ik V10 modem zou krijgen. Dus ik heb daar geen boodschap aan dat dit dan plotseling wijzigd als wordt afgeleverd. Krijg ik dan gratis repeater met 5Ghz?
Het is toch raar als iets afspreekt bij aangaan van een contract dat dan plotsklaps de regels veranderen en dat er dan ineens een repeater erbij moet kopen. Dan had de verkoper de juiste info moeten geven en ook de meneer die ik direct na aflevering heb gebeld. Zij beloven namens Telfort mij ac modem.
Maar laten we maar eerst even de levering van het nieuwe modem afwachten, ook toen werd weer verzekerd dat V 10 zou krijgen.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Bruijnvis, dank voor je reactie. Ik zie dat de belofte inderdaad gedaan is en dat mijn collega's je een V10 hebben toegestuurd. Deze wordt vandaag tussen 15:30 uur en 17:30 uur bij je bezorgd. Laat je het weten als hij binnen is? Dank je wel.

Reageer