beantwoord

wanneer 500 en 1.000mbit snelheid mogelijk zoals bij tweak?

• 21 juli 2014
  • 26 reacties
  • 3551 keer bekeken

Ik ben recent overgestapt op telfort, vlak daarna kwam tweak met 500mbit en 1.000mbit abonnementen. Jammer maar helaas voor mij, had dat graag gewilt. Vraag is of telfort dit ook gaat bieden? en per wanneer?
icon

Beste antwoord door Kimberley 22 juli 2014, 16:04

@javaboon,

Wat @Enterprise zegt klopt inderdaad. Telfort heeft vooralsnog geen plannen om een 500 en 1.000 Mbit verbinding aan te bieden. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan stellen wij je hier uiteraard van op de hoogte!

Kim
Bekijk reactie

26 reacties

Badge +2
Waarschijnlijk pas nadat kpn dit al enige tijd biedt. Kpn biedt huidig 500mb. Houdt dus oa hun veranderingen in de gaten, vaak volgt enkele maanden later Telfort (als dochter van)...
tsja, xs4all biedt 500mbit al aan, ook een kpn dochter. 😃
Reputatie 8
Badge +19
tsja, xs4all biedt 500mbit al aan, ook een kpn dochter. :D

XS4all is geen budgetprovider, deze opereert aan de bovenkant van de prijzenmarkt.
Telfort is wel een budgetprovider en opereert aan de onderkant van deze markt.
KPN neemt providers over om deze volgens deze strategie in de markt te zetten...
Badge
@javaboon,

Wat @Enterprise zegt klopt inderdaad. Telfort heeft vooralsnog geen plannen om een 500 en 1.000 Mbit verbinding aan te bieden. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan stellen wij je hier uiteraard van op de hoogte!

Kim
@javaboon,

Kim
Oke los er van dat XS4ALL in het duurdere segment zit, en 500MB en 1000MB niet voor nu weg gelegd is want het is wederom weer afstand afhankelijk.
Vind ik wel dat Telfort niet achter moet blijven en iets moet doen Qua snelheid verhoging is altijd beter dan daar blijven waar je zit. Ik ben net nieuwe klant en kom van 60 MB UPC naar 50 MB glasvezel, Oke dit kun je niet vergelijken maar toch zou ik het niet erg vinden als de 50 MB om hoog gaat naar 70MB. Plus breid het HD zenders uit! Jullie hebben mijn tenslotte over gehaald naar telfort. Geen spijt daar niet van maar kan niet wachten tot uitbreiding van HD zenders en de snelheid!!!!
Reputatie 8
Badge +19
[...]
en 500MB en 1000MB niet voor nu weg gelegd is want het is wederom weer afstand afhankelijk.

Glasvezel is niet afstand afhankelijk, je krijgt altijd de maximum snelheid van je abonnement of dat nou 50, 100 of 500 Mbps is.
Badge +2
Je kan voor 7,50 meer 100mb pakken, en evt ook voor 7,50 extra HD zenders. Kortom; sla je slag!
Tja oke ik heb wiki geraadpleegd, vreemd dat ik dan bij xs geen 500 MB kan aanvragen. But any how.....

Ik kijk maar prijs en pakket aanbod. Voor plus pakket en HD pakket betaal je dus 17,50 extra dan had ik net zo goed bij upc kunnen blijven die zijn dan voordeliger en meer HD zenders.

100 MB voor 7,50
HD voor 7,50
Plus pakket zenders 10,00
Plus glas alles in 1 pakket 45,00
totaal = 70 euro

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat voordat geld wat je betaald meer kunt krijgen.... Dus wakker worden! Upc bied alles aan voor 70 euro meer HD zenders en 200 MB.

En nee ik sla mijn slag niet! 😉 45 euro is een mooi bedrag mag ook 50 zijn maar dan wel met meer zenders en snelheid. Niet iedereen heeft een dikke portemonnee 😉 zo genoeg fijn weekend
UPC is niet vergelijkbaar met glasvezel omdat het niet symmetrisch is. (de upload is veel langzamer). Voor mij zeer relevant. Verder was het voor mij niet een prijs issue. Domweg niet goed om me heen gekeken wat er meer mogelijk was. Nu maar een jaartje uitzitten en dan weer opnieuw kijken (maar dan beter)
Pas ff op: sneller internet dan 50 MB is alleen zinvol voor bekabelde installaties. De door Telfort geleverde Sitecom router kan logischerwijs draadloos geen hogere snelheden aan dan de helft van het 50 MB abonnement. Als je dus draadloos sneller wil moet je zelf een snellere (moderne) router aanschaffen.
Badge +1
Pas ff op: sneller internet dan 50 MB is alleen zinvol voor bekabelde installaties. De door Telfort geleverde Sitecom router kan logischerwijs draadloos geen hogere snelheden aan dan de helft van het 50 MB abonnement. Als je dus draadloos sneller wil moet je zelf een snellere (moderne) router aanschaffen.

Dat is niet waar wat je zegt GePe (ik neem aan dat je 50 Mb bedoeld, en niet 50 MB).

Alle Sitecom routers die Telfort levert zenden uit via de IEEE 802.11n standaard en daarbij zijn snelheden mogelijk tot 300 Mb/s in theorie. In de praktijk zal 120 Mb/s het maximale zijn. Snel genoeg voor het snelste abonnement van Telfort dus.
Met een laptop die ook dezelfde standaard ondersteund haal ik makkelijk de 50Mb/s (6 MB/s) over WiFi. Een sneller abonnement heb ik niet.

Ik vermoed dus dat jij getest hebt op een apparaat dat maximaal de standaard IEEE 802.11g (54Mb/s in theorie) aan kan. En dan haal je in de praktijk inderdaad ongeveer 25 Mb/s. De helft dus.
Je advies om een snellere router aan te schaffen is dus geen juiste. Je zal een apparaat moeten gebruiken dat minimaal de IEEE 802.11n standaard ondersteund om van de maximale snelheid te kunnen profiteren.

Overigens is een bekabelde verbinding wel altijd aan te bevelen voor de meest stabiele verbinding. Stabiel WiFi is van erg veel factoren afhankelijk en daarom nooit te garanderen.
Laat ik het dan anders zeggen: ik ben klant van Telfort adsl sedert 2008 en in 2013 op glasvezel van telfort overgestapt met een 100 Mb abonnement en een sitecom WLR-3100. Mijn modem staat NIET in de meterkast maar in de woonkamer evenals de router.
Bekabeld geen probleem, draadloos 25 Mb (hoop dat ik het goed zeg). Na talloze contacten met de Sitecom EN de Telfort helpdesk en na omruil van de WLR-3100 voor een WLR-4100 geen verbetering in ontvangst op mijn samsung (intel i5) laptop, samsung galaxy tabpro, samsung galaxy s advance gsm, de ipad en iphone van mijn vrouw alsmede mijn (intel i5) desktop: zelfs niet op 1 meter afstand van de router.

Telfort heeft tussentijds een paar maanden geleden om die reden mijn abonnement ge"downgrade" naar 50 Mb.

Beste Stinger u mag mij dan beschuldigen van het spreken van onwaarheden: maar zo ben ik "gevaren".
Reputatie 8
Badge +19
@GePe

Dat er een Intel i5 processor in een apparaat zit zegt niets over de draadloze netwerkkaart die er ook in zit.
Maar er vanuit gaande dat dit vrij nieuwe laptops e.d. zijn mag je aannemen dat deze netwerkkaarten de IEEE 802.11n standaard van max. 300 Mbps ondersteunen.

Het probleem kan echter ook in een 'overbevolking' van het gekozen wifikanaal van de router zelf zitten.
Heb je in de router al eens van kanaal gewisseld..?
Badge +1
Dit heeft verder niets meer met de vraag van het topic te maken, maar toch een reactie op GePe.

Bekabeld heb je geen probleem met de snelheid, draadloos wel. Dat is natuurlijk erg vervelend.
Maar ik blijf er bij dat een andere router geen verschil zal maken omdat de Sitecoms snel genoeg zijn.

Je noemt een lijst op met allerlei apparaten, maar vermeld niet wat er voor WiFi apparatuur in zit. Heb je daar naar gekeken?
Je kan dat (in geval van Windows) controleren in het netwerkcentrum en daar te klikken op je WLAN verbinding.
In mijn geval zie ik daar dat mijn laptop verbonden is met 150 Mb/s en haal dus ook makkelijk mijn 50Mb/s.

Een Samsung laptop of een desktop met i5 zegt niets over de WiFi kaart die gebruikt wordt. Er zijn nog genoeg van die apparaten met een 54 Mb/s WiFi kaart aan boord (of PCI / PCI-e / USB in geval van desktop).
Andere mobiele apparaten zoals tablets en smartphones halen erg vaak hele beroerde snelheden over WiFi door de gebruikte onderdelen.

Verder is het belangrijk om de router op het meest gunstige kanaal uit te laten zenden. Zo heb ik gelezen dat Apple spul erg slecht presteert op hoge kanalen. Vanaf kanaal 11 zo uit mijn hoofd.
Andere stoorzenders zouden apparaten kunnen zijn die ook op 2,4 GHz werken zoals een magnetron, babyfoon, WiFi van de buren enz.

Beste GePe, dit alles is niet bedoeld om je aan te vallen hoor. Ik wil slechts helpen 😃
Beste Enterprise,

Mijn router staat (na meting en proberen) al op een ander kanaal.

Als in dit topic gevraagd wordt om hogere snelheden heb ik slechts aan willen geven dat dat niet altijd zaligmakend is gezien mijn ervaringen. Ik heb nu een 50 Mb abonnement en daar ben ik (als relatieve leek op IT gebied niet onder de motorkappen kijkend van apparatuur) tevreden mee.

Wat mij betreft is MIJN deelname aan deze discussie hierbij gesloten !
Ook ik zou graag zien dat telfort zo snel mogelijk 500 / 500 of hoger gaat aanbieden anders is het na een jaar gelijk weer over ! Voor de rest best tevreden hoor upload snelheid valt extreem tegen maar voor de rest geen klachten
Upload is bij mij 95mbit, op een 100mbit verbinding, dus mij valt dat zeker niet tegen.
Ja en bij anderen is het weer slechter ik heb het over mijn persoonlijke situatie en niet over die van jou!! . En het is gelukkig niet altijd zo maar met glas had ik op een constant goede upload gehoopt .
Charmant antwoord.
Reputatie 8
Badge +19
Ja en bij anderen is het weer slechter ik heb het over mijn persoonlijke situatie en niet over die van jou!! . En het is gelukkig niet altijd zo maar met glas had ik op een constant goede upload gehoopt .

Wat heb je al ondernomen om de upload te verbeteren..?
Alleen klagen tegen andere abonnees helpt niet, klagen bij de telefonische helpdesk meestal wel.

Heb je de upload/downloadsnelheid al eens gemeten rechtstreeks aan de glasvezelmodem aangesloten met een laptop en een ethernetkabel..?
Gewoon die telfort router in de prullebak gooien en zelf eens 200 uitgeven helpt zeer zeker , ik loop zelf over mijn abbonement heen van 100 mb werkt perfect hoor draadloos 🙂
Badge +1
Gewoon die telfort router in de prullebak gooien en zelf eens 200 uitgeven helpt zeer zeker , ik loop zelf over mijn abbonement heen van 100 mb werkt perfect hoor draadloos :)

Wat is dat nou voor advies? Geef dan ook aan welke router beter is en waarom.

In mijn geval haal ik met een CAT5e kabel direct op de FTU de beloofde snelheid van 50/50 ook niet.
Draadloos via de Sitecom router haal ik wel de zelfde snelheid als bedraad, dus zal het voor mij nutteloos zijn om 200 euro uit te geven aan een andere router......
Ik heb een asus rt ac68u router gekocht , hiermee haal ik via wifi snelheden van minimaal 90 mb maar vaak vliegt hij naar de 120 mb
Badge +4
Hmmmm, ik ben ook wel benieuwd naar een 500Mbit-mogelijkheid. Bij KPN beschikbaar. Hopelijk bij Telfort ook niet te ver in de toekomst 🙂
Kom op Telfort! Geef je klanten de mogelijkheid om 500 mbit te bestellen. Je zult ze na een jaar verliezen als je dit niet doet...

Reageer