beantwoord

Wachtwoord modem

• 29 september 2019
  • 13 reacties
  • 246 keer bekeken

Ik woon in een studentenhuis en ik deel het internet en de kosten hiervoor met mijn huisgenoten.

Het probleem is dat er een aantal huisgenoten zijn die niet meebetalen maar wel gebruik van maken van het internet door steeds "stiekem" een netwerkkabel aan te sluiten.
Het wifi wachtwoord heb ik inmiddels al aangepast.
Nu is mijn vraag; kan ik het modem en/of de lan poorten ook met een wachtwoord beveiligen?

Gr koen
icon

Beste antwoord door JanD 29 september 2019, 12:45

Hallo @Koen1234 , het modem is standaard voorzien van een wachtwoord, dat alleen de eigenaar/beheerder zou mogen kennen, anders direct aanpassen.
Voorkomen dat er netwerkkabels aan het modem worden aangesloten lukt alleen de modem in een (patch)kast neer te zetten die op slot kan en is en ook alleen voor de eigenaar/beheerder toegankelijk is.
Bekijk reactie

13 reacties

Hallo @Koen1234 , het modem is standaard voorzien van een wachtwoord, dat alleen de eigenaar/beheerder zou mogen kennen, anders direct aanpassen.
Voorkomen dat er netwerkkabels aan het modem worden aangesloten lukt alleen de modem in een (patch)kast neer te zetten die op slot kan en is en ook alleen voor de eigenaar/beheerder toegankelijk is.
Hoe kan ik dat wachtwoord wijzigen?
Hoe kan ik dat wachtwoord wijzigen?

Dat is alleen nodig om in te loggen in het modem.
Daarmee kan je geen separate poorten blokkeren.
Als je al ingelogd hebt om het wifi wachtwoord te wijzigien kan je ook vast het wijzigen van het modem wachtwoord vinden.
Reputatie 8
Badge +10
Zoals JanD al aangeeft, alleen het achter slot en grendel zetten van de modem zal afdoende blijken.
En anders onderstaande oplossing, dan leren ze het wel af... 😆

Zoals JanD al aangeeft, alleen het achter slot en grendel zetten van de modem zal afdoende blijken.
En anders onderstaande oplossing, dan leren ze het wel af... 😆

Vingers of kabel? 🤔
Reputatie 8
Beide 🤓 😉
Reputatie 8
Badge +11
Voor vingers is deze heel handig:

Voor vingers is deze heel handig:

Een duo knipper.. 👍
Reputatie 8
Badge +10

Voor vingers is deze heel handig:Een duo knipper.. 👍

Mooi, een vinger én de kabel allebei tegelijk... 😆
Reputatie 8
Badge +16
Maar zonder gekheid, een goed gesprek kan wonderen doen. Dit is namelijk alleen symptoom bestrijding
Reputatie 8
Badge +10
Maar zonder gekheid, een goed gesprek kan wonderen doen. Dit is namelijk alleen symptoom bestrijding
Ja natuurlijk... 😉
Je zou in zo'n gesprek ook kunnen voorstellen om per gebruiker de kosten te kunnen verlagen door één of meer switches aan te sluiten en het abonnementsbedrag door het aantal gebruikers te delen.
Dat hoeft dan per gebruiker maandelijks echt niet veel te kosten, en is zélfs voor een student betaalbaar.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Koen1234, ik lees dat je inmiddels genoeg suggesties hebt gehad. Ik heb er niets aan toe te voegen. Wil je nog laten weten welke het is geworden? 😉
Reputatie 8
Badge +12
Heb je een oplossing gevonden @Koen1234? Of wordt je nog steeds bestolen van het internet?

Reageer