beantwoord

Wachten op monteur - een week zonder internet

• 14 oktober 2017
  • 14 reacties
  • 209 keer bekeken

Ik heb recent een internet abonnement bij Telfort aangevraagd. Nu blijkt er een breuk in de lijn te zitten vlakbij de centrale. Helaas kan de monteur pas over ruim een week langskomen. Wat dus betekent dat ik minstens een week zonder internet zit!
Dat vind ik onacceptabel. Ik snap best dat ze niet meteen maandag of dinsdag aanstaande kunnen komen, maar ruim een week later, 23 oktober, dat is wel treurig.

Dus de tip : een iets snellere respons bij technische storingen!

groet
Eduard
icon

Beste antwoord door Eduard1977 17 oktober 2017, 13:22

Ok, de postpakket dienst neemt gelukkig pakketten terug met een antwoordnummer, dus ik heb heb de defecte kunnen meesturen. Zolang het adres maar duidelijk en correct erop staat nietwaar?
Efin - bij deze zie ik dat de nieuwe modem prima werkt! Leuke bijkomstigheid is dat ik ook mn gsm data tegoed controleerde bij mn telefoon provider waardoor ik een nieuwe overeenkomst kon afsluiten , goedkoper maar met meer belminuten en 1 GB extra. Dus een geluk bij een ongeluk vanwege de storing!

Bedankt voor de assistentie, ik verwacht verder geen problemen meer.
groet en tot ziens
Eduard
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Eduard, welkom op het forum. Ik kan me heel goed voorstellen dat meer dan een week wachten op een bezoek niet fijn is. Dat ben ik met je eens. Om die reden ben ik voor je aan het kijken of ik een monteur van KPN langs kan laten komen voor herstel van je verbinding. Ik hoop hier begin volgende week meer over te horen, de kans is dan ook aanwezig dat je al gebeld wordt voor een afspraak. Ik ga kijken of ik die wachttijd voor je kan verkorten. Mag ik er volgende week op terug komen bij je?
Hoi Wieger

bedankt voor je welkom en antwoord.

Ja ik ben benieuwd of dat mogelijk is. Ik wacht je reactie af volgende week. Overigens zit de storing blijkbaar niet bij mij thuis maar extern, maar ik zal sowieso thuis zijn tijdens de afspraak.
Het gaat dus overigens over een nieuwe verbinding/abonnement, mijn contract bij huidige provider (via TV kabel) verloopt dit weekend.

groet
Eduard
Reputatie 7
Badge +7
Oei, dat is geen fijn idee. Dan zit je even zonder internet en TV. Zie inderdaad terug wat er uit de lijnmeting van mijn collega naar voren is gekomen. Ik ga mijn best voor je doen, Eduard!
Mijn dank. Ik zie dat je mn bericht verplaatst heb, geen probleem. Kon even niet de juiste rubriek vinden - misschien een idee : aparte sectie voor storingen ?

Ik wacht het telefoontje af
Eduard
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Eduard, de indeling van de rubrieken kan wat verwarrend zijn op het begin. Wij kijken het wat abstracter; per dienst hebben wij een indeling proberen te maken. Je mag bij ons overal je vraag stellen, graag zelfs. Als moderators verplaatsen wij je melding, indien nodig, naar het juiste onderdeel.

Vanuit mijn collega's van KPN heb ik nog geen reactie terug gehad. Ik hoop dat ze in de loop van de dag meer laten weten aan mij.
Hoi Wieger

de monteur is geweest. Internet werkt perfect - de modem is defect.
Dat was bij jullie help desk al duidelijk - de reset knop deed het niet.
De even aangesloten KPN modem toonde een uitstekende verbinding.

Kan ik via jullie een nieuwe modem aanvragen of beter even bellen

groet
Eduard
Note :
na 16.00 bel ik anders zelf wel even...wel handig om even te
melden aangezien ik straks anders twee modems krijg
Is besteld!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Eduard, kijk eens aan! Zo hebben we toch sneller duidelijkheid over je verbinding dan afgelopen zaterdag het geval leek. Nu is het wachten op het vervangende modem. Wil je nog laten weten of dit modem probleemloos werkt? De afspraak met Guidion heb ik logischerwijs geannuleerd. Dan kan een andere klant daar nog gebruik van maken. 🙂
Ja ik had Guidion zelf ook al gebeld voor annulering. Ik wil alleen nog graag weten waar ik het defecte modem heen kan sturen? Want de sticker daarvoor kan ik nergens vinden.

Ik zal morgen of woensdag laten weten hoe de nieuwe modem werkt

groet
Eduard
Reputatie 7
Badge +7
Hey Eduard, je krijgt een begeleidend schrijven om hem mee terug te sturen. Voor het gemak hierbij ook alvast het adres:

Retouren
o.v.v. je klantnummer
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

De afspraak is er nu uit gehaald bij Guidion. Ze hadden je berichtje inderdaad doorgekregen. Super dat je dat zelf ook doorgegeven hebt.
Wieger,

begrijp ik goed dat er bij het nieuwe modem een brief/document zit
dat ik mee terug moet sturen met de oude modem?

vriendelijke groet
Eduard
Reputatie 7
Badge +7
Bij het vervangende modem zit altijd een begeleidende brief over waar je het oude modem naar terug kan sturen. Die brief zelf hoeven wij niet terug. 🙂
Ok, de postpakket dienst neemt gelukkig pakketten terug met een antwoordnummer, dus ik heb heb de defecte kunnen meesturen. Zolang het adres maar duidelijk en correct erop staat nietwaar?
Efin - bij deze zie ik dat de nieuwe modem prima werkt! Leuke bijkomstigheid is dat ik ook mn gsm data tegoed controleerde bij mn telefoon provider waardoor ik een nieuwe overeenkomst kon afsluiten , goedkoper maar met meer belminuten en 1 GB extra. Dus een geluk bij een ongeluk vanwege de storing!

Bedankt voor de assistentie, ik verwacht verder geen problemen meer.
groet en tot ziens
Eduard

Reageer