beantwoord

Waarom wordt mijn abonnement duurder na een verhuizing?

• 1 februari 2017
  • 4 reacties
  • 755 keer bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Tot voor kort was ik tevreden klant bij Telfort. Helaas ben ik genoodzaakt om door een verhuizing van abonnement te wisselen: Wij hadden eerst glasvezel-internet, maar in ons nieuwe huis is dit niet mogelijk. Nu verwacht ik dat bij de wissel naar ADSL het abonnement goedkoper zou worden, of op zijn minst gelijk aan mijn huidige abonnement. Om te informeren naar de mogelijkheden heb ik contact gehad met de klantenservice. Hier is het volgende besproken:

Op 25-01-2017 neem ik contact op met bovenstaande vraag. Mij wordt een bod gedaan voor een abonnement van 41,50 per maand, waarbij de eerste 2 maanden slechts 20,- euro zullen kosten. Ik ben lichtelijk geïrriteerd omdat mijn vaste prijs dus met 50 cent stijgt, maar geef aan hier even over na te willen denken. Een week later bel ik terug:

Op 31-01-2017 bel ik opnieuw met de klantenservice. Nu wordt mij het volgende aangeboden: een abonnement voor internet, tv en bellen (waarvan ik het bellen niet gebruik, maar dat hoort hier kennelijk bij) voor 42,50 euro per maand, waarbij ik de eerste 3 maanden niets hoef te betalen en het ontvangstkastje voor de tv een jaar lang gratis krijg, in plaats van voor 4,- euro per maand. Verbaasd vraag ik waarom ik voor het kastje apart moet betalen: de jongedame van de klantenservice geeft aan dat dit bij glasvezel gratis is maar bij ADSL niet… Opnieuw ben ik zwaar geïrriteerd: de vaste kosten zijn nóg hoger en ik blijk bij ADSL óók nog eens extra te moeten betalen om televisie te kunnen kijken. Ik geef aan gebruik te willen maken van de combi-regeling omdat ik ook een abonnement heb lopen bij Telfort voor mijn mobiele telefoon, maar dit lijkt geen verschil te maken.

Vervolgens ontvang ik het nieuwe contract. Hierin staat nergens de besproken 3 maanden gratis vermeld en staat bovendien dat ik na 1 jaar moet gaan betalen voor mijn 2e ontvanger voor de televisie. Ronduit kwaad neem ik opnieuw contact op met de klantenservice: Wij hebben één kastje voor de televisie, ik wil/hoef geen tweede en ga hier dus sowieso niet voor betalen. Ook niet na een jaar. De dame aan de andere kant van de telefoon vertelt mij doodleuk dat hier geen wijzigingen in aangebracht kunnen worden.

Ik ben zeer teleurgesteld in de slechte service van Telfort. Ik ga niet akkoord met dit abonnement van 42,50 per maand. Ik verwacht dat ik mijn huidige contract (van 41 euro per maand) kan blijven gebruiken (maar dan met een ADSL aansluiting), zónder extra kosten zoals beloofd wordt bij de verhuisservice op uw website.

Áls er al iets gewijzigd wordt verwacht ik een scherpere aanbieding van u.

Ik nodig u van harte uit om naar aanleiding van het bovenstaande contact met mij op te nemen.

Mocht ik voor het eind van de week geen reactie van u hebben, dan zal ik zelf contact opnemen.

Ik kijk uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Leon 6 februari 2017, 12:08

Hallo Rebecca,

Bedankt voor je berichtje!

Jouw huidige abonnementskosten zijn € 46,- en je nieuwe abonnement gaat je € 42,50 per maand kosten. Het lijkt er dus niet op dat het duurder is geworden. Daarbij kan ik je geruststellen dat de eerste drie maanden € 42,50 korting wel goed is verwerkt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Badge
Als je geen 2e tuner afneemt (kan je na een jaar sowieso stopzetten al krijg je 2e tv tuner het 1e jaar gratis) betaal je er ook niet voor. Na jaarcontract kan je sowieso alles wijzigen of evt vertrekken naar andere provider.

Indien je de prijs te hoog blijft vinden en Telfort kan je niet tegemoet komen: kijk eens naar NLE alles in 1 internet. ADSL/VDSL tot 100Mbit (afhankelijk van postcode, ff check doen op website) met 1 tuner en vast telnr voor 30 Euro per maand. Geen aansluitkosten, niks. Zelfde hardware als Telfort/KPN en tv tuner programma idem omdat het ook KPN netwerk betreft.
Badge +1
Welkom Rebeccaw op ons forum!

Om een goed antwoord te kunnen op je vraag heb ik iets meer info van je nodig. Stuur mij daarom je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een privébericht.

Dank je!
Badge +1
Hallo Rebecca,

Bedankt voor je berichtje!

Jouw huidige abonnementskosten zijn € 46,- en je nieuwe abonnement gaat je € 42,50 per maand kosten. Het lijkt er dus niet op dat het duurder is geworden. Daarbij kan ik je geruststellen dat de eerste drie maanden € 42,50 korting wel goed is verwerkt.
Badge +1
Hi Rebecca, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!