beantwoord

Waarom neemt Telfort mij niet serieus als klant???

• 15 november 2016
  • 28 reacties
  • 1706 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een week of 6 problemen met de hardware. Eerst Zyxel modem stuk, omgeruild voor Experiabox V8. Sinsdien hoop TV problemen (onderaan de hele geschiedenis)
Vandaag weer contact met Telfort gehad. Mijn probleem wordt afgehandeld als een heet kwartje, overgooien totdat de hitte eraf is. Ik word dus zo vaak op en neer geschoven zonder oplossing, totdat ik wegren. Ik ben niet ver af van opstappen, inmiddels alles aan het overzetten naar een ander emailadres. Als er morgen geen oplossing komt dan ben ik achter elkaar weg. Abbo is sinds 2014 afgelopen dus kan ik snel weg.

Vanmiddag kreeg ik te horen dat KPN naar het probleem gaat kijken.......... Het probleem is gewoon het V8 modem!!!!. Met de oude Zyxel (die ging stuk) had ik geen "Zender niet beschikbaar" probleem en 2x Experiabox V8 modems (is al eens omgeruild) geven wel deze storing. Een Fritzbox ter controle gebruikt, en die geeft geen problemen (maar daar kan ik weer niet mee bellen).
Enfin, er was een V10 modem toegezegd, maar in plaats daarvan gaat KPN naar het probleem kijken. Ze gaan mijn huisaansluiting nakijken. Nou, daar zit het probleem niet in, althans niet in een oplosbare vorm. Doordat ik op een flatje woon zit er plm. 30mtr kabel tussen modem en ISRA. Dat zorgt ervoor dat de V8 een signaal krijgt dat niet goed genoeg is. 30mtr kabel tussen ISRA en modem is niet wenselijk maar gaat echt niet anders.
Al 6 weken is het huilen met tuiten, klote-telfort. En telkens weer komt er een oplossing die geen oplossing is.
Nog even chronologisch het verloop van zaken:
- Eind September: Zyxel modem stuk => Telfort stuurt Experiabox V8
- Internet en bellen werkt weer met het nieuwe V8 modem. TV laat sinsdien na een uur kijken de foutmelding "zender niet beschikbaar" zien
- Op die klacht wordt mijn oude Motorola 1963 settopbox vervangen voor een Arcadian (na diverse keren fabrieksinstellingen en software laden)
- Sinds de nieuwe STB treedt de storing elke 6 miunten op (met de 1963 had ik het eerste uur geen last)
- Ook nu geklaagd, diverse keren fabrieksinstellingen teruggezet en software geladen => geen succes
- UTP kabel tussen STB en modem vervangen => geen succes
- Wifi uitgezet, alle bekabelde gebruikers van modem af. TV met losse 10mtr UTP kabel aangesloten => foutmelding komt nog steeds op TV
- GUIDION komt poolshoogte nemen, probleem kan inderdaad gereproduceerd worden. Monteur ziet veel CRC fouten maar daar kan niks aan gedaan worden. Zijn Fritzbox testmodem lost het TV probleem wel op. Conclusie is dat het nieuwe V8 modem een foutje heeft. Er wordt een nieuw V8 modem besteld
- Het nieuwe V8 modem lost het probleem niet op. Tegelijk ook zelf een Fritzbox gekocht en daarmee werkt TV prima, kan echter telefoon niet werkend krijgen
* De telefoontjes "Waar blijft moden / nieuwe STB" etc laat ik even achterwege. Telfort heeft echter 2-3x telefoontjes nodig om nieuwe hardware te sturen
- Zoveelste keer bellen met de vraag om een oplossing. Tweede lijn gaat proberen of ik een Experiabox V10 modem kan krijgen
- 3-4 dagen gewacht => geen bericht. Wéér zelf bellen (kloothommels) en dan weet men nergens van dat ik een Experiabox V10 zou krijgen
- Er wordt een nieuw ticket geopend en ik krijg telefoon terug.
- Op de afgesproken dag niks gehoord en 's avonds zelf bellen (zucht). Men had mij niet kunnen bereiken en voicemail ingesproken (knap, want die staat uit!!)
- Dan hoor ik weer dat het probleem doorgezet is naar KPN. Onbekend wanneer ze iets gaan doen en wat dat dan is. De helpdeskmedewerker vermoed dat KPN gaat proberen of ze mijn lijn beter krijgen.
Heb ze maar verteld dat ik het KOTSBEU ben en dat ik er geen zin meer aan heb om achter het probleem aan te rennen. Ik bied ook nog aan dat ik mijn eigen Fritzbox modem ga gebruiken maar dat ik dan telefoniegegevens nodig heb. Die mogen/kunnen ze niet geven.
De helpdesk medewerker heeft een notitie gemaakt dat mijn volgende telefoontje naar Telfort is om het contract op te zeggen.
Bah bah bah, ik ben al 13-14 jaar klant (Tiscali nog) en nu word ik behandeld als oude rommel. Zes weken al problemen en het wordt niet opgelost maar van afdeling naar afdeling gekaatst. Ze duwen je net zolang in de rondte totdat je het beu bent en opstapt. Wat een Klote bedrijf dat Telfort!!!!

Echt waar, Telfort neemt klanten nauwelijks serieus en behandelt ze als oud vuil. Mensen zes weken laten hangen met problemen is gewoon asociaal.
icon

Beste antwoord door Ramon1973 2 december 2016, 19:19

Na een (voor mijn gevoel) eeuwigheid op en neer sjouwen met eerste- en tweedelijns support, monteurs van KPN en Guidion (Die allemaal wél hun best deden) is mijn TV probleem eindelijk opgelost. Deze week een Experiabox V10 ontvangen en deze draait nu bijna 24uur in mijn thuissituatie. Het TV probleem "Zender niet beschikbaar" is hiermee wel verholpen. Klantenrelaties is hiervan op de hoogte (mail).

Jammer dat de Guidion monteur deze vervolgstap al had aanbevolen en er nog eens 2 KPN monteurs en diverse telefoongesprekken achteraan moesten om het nodige te regelen. Ondanks de oplossing van het probleem voel ik mij nog steeds geen gewaardeerde klant. Er is immers al 6 weken geleden over een V10 gesproken als oplossing voor dit probleem.
Ik heb nog twee mobiele (vodafone) aansluitingen die binnenkort opzegbaar worden. Die had ik twee maanden geleden direct bij Telfort willen huisvesten. Gezien de historie ga ik mss liever ergens anders mijn klandizie brengen......

Wél een dikke pluim voor de monteurs van KPN en Guidion en de moderatoren hier. Uiteindelijk zijn de moderatoren van het forum de oorzaak dat het probleem opgelost is. Ik ben blij dat het gedoe voorbij is, maar denk niet dat dergelijke taken bij forum mods horen (just my 2 cents).
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

28 reacties

Badge
Ramon je laat de stoom er even afblazen zie ik, dat is goed want binnen houden is slecht voor je hart.

Laat ik voorop stellen: soms zijn adviezen goedbedoeld maar werken ze niet voor jou als individu. Ik denk altijd maar zo: diegene die je helpt zal het niet kwaad bedoelen. Maar het blijft lastig.

Mijn ervaring met de Experiabox v8 als omruil voor een Zyxel die stuk ging was ook niet positief. Na bericht hier konden ze mij destijds nog een andere Zyxel opsturen. Heel, heel misschien hebben ze er nog een paar liggen en kan webcare dat voor je regelen. Zo niet dan hoop ik dat er toch een Experiabox v10 je kant op gaat komen. Telfort levert ze soms uit, gezien ook de info die hierover op de website te vinden is. Als deze je ook al toegezegd is, dan zou het wel zo fair zijn als je deze ook krijgt. KPN onderzoek of niet.

Dat terzijde, blijf gewoon lekker bij de club, het gras bij de buren (Ziggo, you name it) lijkt nu misschien dan wel groener maar uit ervaring weet ik dat het daar helemaal niet zo top loopt met de diverse hardware aan modems en internetverbinding (bij eigen familie alles met Telfort geregeld, schoonfamilie zijn vooral Ziggo klanten. Kan over de jaren heen gerust zeggen dat het bij Telfort beter geregeld is!).

Iemand van webcare pakt dit op en dan wordt het vast voor elkaar gemaakt. Pak een kop koffie of thee en refresh dit topic vanavond/morgen nog eens!
Reputatie 1
Nou, Telfort heeft al 6 weken de kans gehad om het probleem op te lossen. Echter word ik (bijna) elke keer opnieuw met een kluitje in het riet gestuurd. Gisteravond is toegezegd dat KPN vandaag tussen 9 en 5 zou bellen voor de aanpak vh probleem te bespreken. Om 15:30 tóch maar weer zelf gebeld......krijg ik een hele vriendelijke tweedelijns medewerker aan de lijn. Na wat inleiding over het probleem vraag ik naar de status met KPN. Grootste deel van de dag is immers voorbij en nog niets gehoord. Hij reageerde heel verbaasd dat het bij KPN ligt en dat ze binnen max 5 werkdagen reageren. Vandaag is pas dag 1 en dus kleine kans dat ik vandaag iets hoor van KPN. Alle begrip voor, maar dat is mij gisteren wel zo verteld. Enfin, hij vond dat niet terug in de call log en was ook niet de normale procedure.
Hem verteld dat ik het gedoe zat ben als kouwe pap en dat ik beter naar een ander kan. Hij bood DIRECT aan om het contract per maandeinde op te zeggen!!!! Ze dumpen lastige klanten gewoon en dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Dus nu oriënteren op een andere provider en zsm opstappen. Wat een ballentent. Fouten kunnen gemaakt worden maar dit is echt slecht. Zelfs een budget-budget provider als NLE geeft een V10 modem op nieuwe aansluitingen. NLE is ook een KPN dochter, dus aan netwerkeisen kan het niet liggen dat de V10 zo stroperig geleverd wordt.
Reputatie 1
De wonderen zijn de wereld nog niet uit....... Net telefoon gehad van KPN. Ze komen deze week nog mijn lijn herstellen.
Ben ik eens heel benieuwd wát ze dan komen doen, maar we wachten het af.
Reputatie 8
Badge +7
De wonderen zijn de wereld nog niet uit....... Net telefoon gehad van KPN. Ze komen deze week nog mijn lijn herstellen.
Ben ik eens heel benieuwd wát ze dan komen doen, maar we wachten het af.

Hallo Ramon, ik betreur het dat je zo lang problemen ervaart met onze diensten. Gelukkig dat KPN langskomt. Laat je even weten wanneer het is opgelost?
Reputatie 1
Hallo Ramon, ik betreur het dat je zo lang problemen ervaart met onze diensten. Gelukkig dat KPN langskomt. Laat je even weten wanneer het is opgelost?

Ik kan het niet erg waarderen dat Telfort een afwachtende houding aanneem totdat "het is opgelost".
Enfin, stand van zaken nu:
De KPN monteur is gisteren op bezoek geweest. Goeie vent en deed veel moeite om het probleem op te lossen. Jammer genoeg zonder succes. In elk geval is de binnenlijn tussen isra en modem in orde, dat is één geluk. Maar er is iets vreemd aan de hand omdat zelfs zijn eigen meter niet intrainde (heeft het modem ook soms moeite mee).
Hij heeft nog twee stukjes flatcable vervangen voor ronde kabel, geen verbetering (1 stukje van ±20cm tussen isra en binnenlijn en 1 stuk van ±1mtr tussen huisaansluiting en modem). En uiteindelijk is de monteur naar de centrale gegaan waar ook op 'mijn' poort de meter niet online kwam. Er is een poortwissel gedaan en dat werkt inmiddels ook. Het TV probleem.(beeld bevriest, dan foutmelding "zender niet beschikbaar") bestaat echter nog steeds.
Nu moet ik met Telfort bellen en zij moeten een A6plus (KPN) monteur gaan sturen. Blijkbaar is er een duurtest gedaan deze week en is er een RSI1700 storing op de lijn. Een aanleiding daarvoor zou een externe bron kunnen zijn, bijvoorbeeld voedingskabels of een foutieve frequentieregelaar. Dat was volgens de monteursupportdesk (MI).
Wel vreemd dat dat ineens is opgetreden met de overstap naar V8 modem en met de Zyxel en Fritzbox geen probleem is. Kan natuurlijk wel zo zijn dat de V8 nét een stuk kritischer is op het signaal. In het flatgebouw is niets veranderd dat een elektrische stoorbron zou kunnen vormen. Ook zijn het bijna allemaal mensen van eind 60, begin 70 die zich niet bezig houden met FM zenders, "bakkies", modeltreinen of andere elektrische bezigheden.
Ondanks dat er wel acties lopen, lijkt het er nog niet op dat er een oplossing in zicht is. Voor mijn gevoel raken we net verder van een oplossing af. Er komt dus straks iemand die met een antenne gaat rondlopen op jacht naar een EMI bron, en die is vervolgens niet te vinden of slechts vagelijk aanwijsbaar. Dan kan ik het zelf uitzoeken en is KPN/Telfort van het probleem af omdat het buiten hun verantwoordelijkheden valt........
Reputatie 1
Toevoeging: toch maar weer 0900-9596 gebeld. Ik heb 70 (zeventig!!!) minuten nodig gehad en 6 medewerkers gesproken die ik het HELE verhaal heb moeten uitleggen.
Uiteindelijk met een hele vriendelijke en lieve dame van second line gesproken. Zij gaat uitzoeken wat de beste methode is; toch nog eens een advanced tech van KPN sturen (A6plus) of een V10 modem.

Ik denk heus wel dat (bijna) elke support medewerker met de juiste bedoelingen aan het werk is. Maar de samenhang van activiteiten is volkomen afwezig. Iedereen voor zich, zonder dat er een algehele structuur is. Geen idee welke systemen Telfort gebruikt, maar het werkt niet goed. Zo veel beloftes gehad om terug te bellen van Telfort, in deze hele soap opera is het alleen KPN geweest die mij zelfstandig gebeld heeft. Deze dame van tweedelijns klonk echter zeer vertrouwenwekkend, heeft ook toegezegd erop te letten dat er ook echt met mij gesproken wordt. Zou ik onverhoopt de oproep niet kunnen beantwoorden dan belt zij na kantoortijd opnieuw. Het klinkt alsof er wel de wil is om het op te lossen.

Ik heb geen flauw idee hoeveel tijd en geld ik nu in dit probleem heb gestoken (bellen vanochtend alleen al= €0,50 + (70x€0,11) = €8,20) maar als ik de verloren tijd erbij optel dan kan ik MAKKELIJK een andere provider betalen. Telfort maakt het zo wel heel erg aantrekkelijk om naar de concurrent over te stappen. Zelf was ik lang genoeg werkzaam in de service als servicemanager, maar een klant zo lang laten bungelen had mij al lang mijn baan gekost......ging het bij "ons" wel om andere bedragen dan bij een internetabonnement.
Reputatie 8
Ze gaan mijn huisaansluiting nakijken. Nou, daar zit het probleem niet in, althans niet in een oplosbare vorm. Doordat ik op een flatje woon zit er plm. 30mtr kabel tussen modem en ISRA. Dat zorgt ervoor dat de V8 een signaal krijgt dat niet goed genoeg is. 30mtr kabel tussen ISRA en modem is niet wenselijk maar gaat echt niet anders.
Daar zit IMO het probleem.
De binnenleiding die in die verbinding voorziet zal naar ik vermoed bestaan uit een ouderwetse "PTT norm 88 kabel".
Ooit aangelegd voor gebruik van "telefoon". Maar voldoet niet aan de huidige eisen van snel internet met hoog frequente data- doorgifte. Veel te gevoelig voor elektromagnetische interferentie van buiten uit. Van een Experia Box is bekend dat die net iets gevoeliger is als bijv. een ZyXEL. Komt die Experia Box net over een kantelpunt heen dat die (toenemende) storingen en uitval zal vertonen, wat met een ander modem/router misschien net onder dat kantelpunt blijft.

Kan een monteur "in het begin" en "aan het eind" wel een mooi kabeltje of contactdoos vervangen, het gaat om dat stuk van 30 meter ertussen.
Die zou moeten worden vervangen door een goede kwaliteit kabel met getwiste koperen aderparen, waarbij de kabel is afgeschermd, en op die lengte de afscherming van die kabel bovendien ook nog is geaard, om zodoende de elektromagnetische interferentie zoveel mogelijk uit te sluiten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_interferentie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Getwist_paar

Zelf heb ik ooit eerder met toenemende storing op mijn ADSL-verbinding naar mijn bovenwoning een stuk van 15 meter DSL-kabel vervangen, door een kabel die daarin beter voorziet + geaard. Erna was de storing zolang als ik ADSL hebt gehad over. (Heb nu glasvezel). Minimaal benodigde kabel bijv. deze:
http://www.allekabels.nl/dsl-kabel/7397/1259681/dsl-kabel-op-rol.html

Met dezelfde moeite zou men ook een zware ethernet netwerkkabel kunnen inzetten met een afscherming per aderpaar, die om alle draden dan nog een gevlochten stalen afscherming heeft (die wordt geaard). Dus een dubbele afscherming. Gebruik je 2 van de acht aders, en heb je nog een aantal "reserve" aders over.

Als de kabel door PVC-buis getrokken moet worden, gebruik dan kabelvet < HIER uitvoerige beschrijving >
Reputatie 1
Daar zit IMO het probleem.
De binnenleiding die in die verbinding voorziet zal naar ik vermoed bestaan uit een ouderwetse "PTT norm 88 kabel".

Dit appartementsgebouw is 16 jaar geleden gebouwd, dus er is wel rekening gehouden met de toekomst. De binnenkabel heeft wel degelijk gewiste paren en een aardscherm. En als de binnenleiding ontoereikend zou zijn, dan had de vriendelijke KPN monteur van vrijdag daar heus wel een opmerking over gemaakt.
Ook zou het niet verklaren waarom de meetapparatuur ook op het isra punt niet intrainde (isra type 2). Zelfs dat doosje is nog open gemaakt om te zien of daar geen foutjes zaten.

Maar laat ik het verhaal omdraaien; wat als de binnenleiding inderdaad niet goed genoeg zou zijn, wat dan? Vervangen van de kabel tussen isra en modem gaat niet lukken, dat is tijdens de bouw aangebracht en kan alleen met torenhoge kosten vervangen worden (als in, 2 leidingkokers open kappen en de bijbehorende badkamers opnieuw betegelen....)
Reputatie 8
Dit appartementsgebouw is 16 jaar geleden gebouwd, dus er is wel rekening gehouden met de toekomst. De binnenkabel heeft wel degelijk gewiste paren en een aardscherm.
Ik vraag me af of 16 jaar geleden daar al afdoende rekening mee werd gehouden? Hoog frequent internet data-signaal en vectored VDSL technieken zoals tegenwoordig van toepassing waren toen nog niet aan de orde.
Als dat "aardscherm" bestaat uit een blanke koperen draad erin, en vier draden in de kleuren rood/blauw, oranje en wit, betreft het een "PTT norm 88 kabel". Als het echt een volledig omwikkelde afscherming is (dus een complete mantel om alle aders), en de twisting van draden zodanig sterk dat die om de paar millimeter is gedraaid, betreft het wel aangepaste bekabeling. Dat kun je zelf controleren, door de contactdoos open te schroeven en kijken waaruit de kabel bestaat.

Kabels lopen doorgaans door PVC-leidingen heen. Daarvoor hoeft men niets open te kappen. Kwestie van een trekveer. (Tegenwoordig heeft men speciale "automatische" trekveren, die men op een boorkop zet om makkelijk door een leiding heen te laten lopen).
Zou eruit zien dat als een kabel niet voldoet je alles zou moeten open kappen. Zou wel heel slecht georganiseerd zijn.

Je zou zelfs als test, een wel geschikte kabel gewoon kunnen uitrollen, vanuit je woning door een tocht klapraampje naar buiten kunnen leiden, buitenom vanaf de flat naar beneden kunnen laten hangen, (even buren waarschuwen), daar weer het flatgebouw in naar het ISRA-punt en daar rechtstreeks aansluiten. Kijken wat dat oplevert.
Weet je of een oplossing met een goede kabel wel voldoet, en of het de moeite is die binnenkabel uit te wisselen.
Reputatie 8
Badge +16
Uit metingen van de KPN monteur is duidelijk naar voren gekomen dat het probleem buiten de woning/flat/gebouw ligt. De conclusie en uitgebreide adviezen van Babylonia is dus absoluut onzin en volledig overbodig. Het wachten is op een juiste meting en aparte monteur van KPN.
Reputatie 1
Ik vraag me af of 16 jaar geleden daar al afdoende rekening mee werd gehouden? Hoog frequent internet data-signaal en vectored VDSL technieken zoals tegenwoordig van toepassing waren toen nog niet aan de orde.
Als dat "aardscherm" bestaat uit een blanke koperen draad erin, en vier draden in de kleuren rood/blauw, oranje en wit, betreft het een "PTT norm 88 kabel". Als het echt een omwikkelde afscherming is, en de twisting zodanig sterk is dat die om de paar millimeter is gedraaid, betreft het wel aangepaste bekabeling.

Kabels lopen doorgaans door PVC-leidingen heen. Daarvoor hoeft men niets open te kappen. Kwestie van een trekveer. (tegenwoordig heeft men speciale "automatische" trekveren, die men op een boorkop zet om makkelijk door een leiding heen te laten lopen).
Zou eruit zien dat als een kabel niet voldoet je alles zou moeten open kappen. Zou wel heel slecht georganiseerd zijn.

De kabel is paar om paar getwist en afgeschermd met folie. Dat zou goed genoeg moeten zijn.
En het gebouw zit helaas niet zo simpel in elkaar dat je maar effe een trekveer door de leiding hoeft te gooien om een nieuwe kabel te trekken. Ik ben elektricien van opleiding en klus dus regelmatig hier in het gebouw (laatst nog 98 armaturen van algemene verlichting vervangen). Probleem is dat de meeste E tekeningen niet kloppen of onvolledig zijn. Het is dus nagenoeg onmogelijk om uit te vogelen waar de buis in de kelder uitkomt waarmee mij ADSL naar boven gaat.

Maar binnenleiding is voor nu nog out of the question, anders was dat gisteren wel aan de order gekomen met de KPN monteur. Hij maakte de opmerking nog dat de binnenlijn goed genoeg was voor pair bonding zodra Telfort dat kon aanbieden.

Zelf verwacht ik dat de eenvoudigste weg gekozen gaat worden en er een V10 modem gestuurd wordt. Dat is sneller en goedkoper dan weer een KPN monteur te sturen die een heel onderzoek moet doen met onbekende uitkomst.
Reputatie 1
Uit metingen van de KPN monteur is duidelijk naar voren gekomen dat het probleem buiten de woning/flat/gebouw ligt. De conclusie en uitgebreide adviezen van Babylonia is dus absoluut onzin en volledig overbodig. Het wachten is op een juiste meting en aparte monteur van KPN.

Dank! Dat was ook mijn gedachte al.
Reputatie 8
Zelf verwacht ik dat de eenvoudigste weg gekozen gaat worden en er een V10 modem gestuurd wordt. Dat is sneller en goedkoper dan weer een KPN monteur te sturen die een heel onderzoek moet doen met onbekende uitkomst.
Daar heb je helemaal gelijk in, dat is de eenvoudigste oplossing. ;)
(Dan wel hopen dat het daarmee is opgelost).
Reputatie 8
Badge +16
Welk probleem denk je met een V10 op te lossen dan?

Als klant zou ik liever hebben dat mijn lijn gerepareerd wordt...
Reputatie 1
Morgenmiddag komt er een andere monteur van KPN de storing onderzoeken. Ben benieuwd naar de uitkomst.
Wel vooruitgang merkbaar bij Telfort. Vanochtend werd ik gebeld dat KPN er mee bezig was. Vanmiddag gebeld door KPN om een afspraak te maken.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Ramon, is de monteur nog geweest? In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Ja, monteur is op bezoek geweest. Probleem zit waarschijnlijk in het modem, niet in de lijnen. CRC fouten was er 1 in een kwartier tijd en FEC bleef ook rustig terwijl het TV probleem zich wel voordeed.
Dit wordt ook al ondersteund door het feit dat de GUIDION monteur een Fritzbox modem heeft gebruikt als dubbele test. Mat dat modem deed het probleem zich niet voor.
Reputatie 6
Badge +7
Tja na vele berichten gelezen te hebben lijkt het toch echt dat de modems van Telfort (Experia) veel problemen geven ik denk dat ze er goed aan doen dat is intern te gaan uitzoeken.
Reputatie 1
Tja na vele berichten gelezen te hebben lijkt het toch echt dat de modems van Telfort (Experia) veel problemen geven ik denk dat ze er goed aan doen dat is intern te gaan uitzoeken.

Vanb wat ik her en der lees is dat het Experiabox V8 niet zo'n succesnummer is. Daarom zie je nu de V10 opkomen. NLE heeft het zelfs op hun site staan dat ze een "supermodem" leveren, namelijk de Experiabox V10. Alleen Telfort doet er een beetje moeilijk over om een V10 te leveren, lijkt erop alsof die voor hen nog niet vrijgegeven of beschikbaar is.

Hier de uitspraak van NLE over het V10 modem: https://www.nle.nl/alles-in-1/internet
Ze geven er zelfs nog een repeater bij! En klaarblijkelijk goedkoper dan Telfort!

En de storing die vorige week gemeten is, komt wellicht uit de twee stukken flatcable die er tussen zaten. Dat is nu vervangen door de juiste kabel, dus de bron van instraling (if any....) is waarschijnlijk opgedroogd.
Reputatie 1
IK had natuurlijk ff quite moeten doen. Alsnog.....

Ja, monteur is op bezoek geweest. Probleem zit waarschijnlijk in het modem, niet in de lijnen. CRC fouten was er 1 in een kwartier tijd en FEC bleef ook rustig terwijl het TV probleem zich wel voordeed.
Dit wordt ook al ondersteund door het feit dat de GUIDION monteur een Fritzbox modem heeft gebruikt als dubbele test. Met dat modem deed het TV probleem zich niet voor.
Reputatie 1

Hallo Stephen,

Lees en huiver, ik ben het nu beu om als halve gare in de hoek gezet te worden.
Vanochtend liep ik een telefoontje mis (prive nummer) en heb daarom Telfort deze middag gebeld. Na 7 (zeven!) mislukte pogingen om van eerstelijn naar tweedelijns support te worden verbonden (ik heb dus 7x andere mensen gesproken die niet van tweedelijns waren......) kon ik eindelijk mijn verhaal doen.
Gisteren is er een advanced monteur van KPN geweest en hij heeft diverse testen uitgevoerd. Uit zijn verhaal blijkt dat de beste vervolgstap is om een V10 modem te sturen. De jongeman (van woede de naam vergeten....) van tweedelijns vertelde mij echter doodleuk dat er bij iTV problemen NOOIT een V10 gegeven wordt, alleen bij wifi problemen. Na aandringen van mijn kant wilde hij het nog aan zijn supervisor voorleggen omte proberen dat er toch een V10 gegeven wordt. (voorleggen, dus onzeker of het actief behandeld wordt. EN gecombineerd met proberen. Erg hoopgevend, NOT). Ik begrijp er dan helemaal niks meer van, want KPN geeft aan dat de volgende stap in de weg naar de oplossing een V10 modem moet zijn. Telfort gaat dan de schoolmeester uithangen en de procedures hanteren. Nou zal het mij een rotzorg zijn HOE Telfort en KPN het probleem oplossen, als het maar eens opgelost WORDT! Voor mijn part komt de Telfort helpdesk hier elke avond alle TV programma's naspelen, mij maakt dat niet uit. Inmiddels zit ik al een week of 8 met dit probleem te koekeloeren, heb diverse uren aan de telefoon gezeten, drie monteurs op bezoek gehad enz enz. Daarbij is TV kijken een pain in the ass omdat elke ±5 minuten de foutmelding opnieuw verschijnt.
Ik heb mij voorgenomen om:
- Per 1-12-2016 mijn contract op te zeggen als er geen definitieve oplossing is
- Alle gemaakte kosten en verprutste tijd bij Telfort in rekening te brengen (verlof opnemen bijvoorbeeld)
- Abbonement over 8 weken terug te vorderen
- Op elk forum, social media, nieuwssite etc negatieve reclame over de support van Telfort te plaatsen

Dat is echt de laatste maatregel die ik ga nemen, het probleem ligt er al verdomd lang en de volgende stap is duidelijk. Als Telfort dat weigert, dan ga ik heel vervelend worden. Er is voldoende gelegenheid geweest om het probleem op te lossen, en ik heb aan alle acties volledig meegewerkt.
Dag Ramon,

Ik had ook een Zyxel waar ik zeer tevreden mee was. Toen is hij op een dag kapot gegaan. Heb de helpdesk gebeld. Moest de modem uitzetten en aanzetten en resetten en nog wat meer. Wist ik al en had ik al gedaan maar goed. Heb toen een Experia box V8 gekregen. Leek goed te werken, echter ik laat deze 24x7 aan staan (net zoals mijn Zyxel).
Na een week of 2-3 had ik geen internet meer. Heb toen de modem uit en aan gezet en hij deed het weer. Kan gebeuren. Echter dit bleef voorkomen. Heb toen een digitale tijdschakelaar er achter gezet en de modem 1 keer per week van de stroom af te halen in de ochtend voor een minuutje. Dit leek te helpen, echter na een tijdje weer geen internet. Dus toen maar dagelijks de stroom eraf. Sindsdien heb ik weer internet, af gezien dat ik heel soms toch de modem uit en weer aan moet zetten.
Ik vermoed een memoryleak waardoor de modem niet meer goed werkt. Jammer dat er geen firmware update hiervoor is.

Wellicht helpt het jou ook als je dagelijks de modem even kort van de stroom afhaalt.
Reputatie 1
Dag Ramon,

Ik had ook een Zyxel waar ik zeer tevreden mee was. .....knip.....Ik vermoed een memoryleak waardoor de modem niet meer goed werkt. Jammer dat er geen firmware update hiervoor is.

Wellicht helpt het jou ook als je dagelijks de modem even kort van de stroom afhaalt.

Modem herstarten al diverse malen geprobeerd en lost niks op. Ook een reset hielp niet (ook vaker geprobeerd, maar dat moet je niet overdrijven want anders wordt de lijn gecapped).
Dank voor het meedenken, maar dit is geen oplossing.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Ramon, wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Ik ontvang graag je postcode en huisnummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 1
Hallo Ramon, wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Ik ontvang graag je postcode en huisnummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

PM gestuurd