beantwoord

Waarom maar 5mps uploadsnelheid?

• 22 juni 2018
  • 22 reacties
  • 647 keer bekeken

Ik ga verhuizen en wil een tijdje overlap met internet in beide huizen.
concreet houdt dit in dat ik voor mijn nieuwe woning een nieuwe abonnement moet afsluiten
op zich heeft Telfort hiervoor een goed aanbod gedaan, ik zit er alleen mee dat ik dan van een 50mbs up/50mbs download naar een 5mbs up/50mbs download ga. een achtergang dus (terwijl ik van adsl naar glasvezel ga).

hoezo deze beperking op uploaden?
wat is er aan te doen?
ga ik dit verschil merken?
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 23 juni 2018, 21:09

Hi vries_frido,

Welkom op het forum! Goed dat je deze vraag stelt. We leveren altijd op het best beschikbare netwerk. De collega's die deze pakketten samenstellen, doen uitvoerig marktonderzoek om op te halen wat klanten graag willen en hoe ons aanbod daar het best op kan aansluiten. Feedback is natuurlijk welkom en ik denk graag met je mee 🙂.
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Die 5 Mbps uploadsnelheid is inderdaad nogal een vreemde beperking in het nieuwe glasvezelabonnement.
Het zal wel een 'marketingdingetje' zijn...
De gemiddelde internetgebruiker zal hier overigens weinig tot niets van merken omdat het uploadverkeer bij normaal gebruik veel lager ligt dan het downloadverkeer.
Echter, als je bijvoorbeeld geregeld grote bestanden moet uploaden dan is een hogere upload natuurlijk welkom.
Met adsl had/heb je dan toch ook maximaal 50/5 of lees ik iets verkeerd.
Met ADSL heb ik wel 50/50
Als je Met adsl had/heb je dan toch ook maximaal 50/5 of lees ik iets verkeerd.

Koper is de upload inderdaad altijd 10% van de download.
Bij glas kan je kiezen voor 100 Mb/s down, dan krijg je ook 100 Mb/s up.
Als je Met adsl had/heb je dan toch ook maximaal 50/5 of lees ik iets verkeerd.

Koper is de upload inderdaad altijd 10% van de download.
Bij glas kan je kiezen voor 100 Mb/s down, dan krijg je ook 100 Mb/s up.

Dat weet ik van die 10%, en ook van de 100/100 maar de instap was 50/50 wat ik ook heb.

Bij TS is het blijkbaar wel symetrisch via xdsl dat lijkt mij toch uitzonderlijk.
Vandaar ook mijn opmerking
Het wordt toch echt ook door Telfort aangegeven. Is ook iets met oude en nieuwe abonnementen.

Door Telfort wordt ook aangegeven dat ik 50/50 kan houden als ik mijn bestaande abonnement verhuis. Dan zit ik echter op mijn oude of nieuwe adres een maand zonder internet en dat wil ik niet.

Het kan dus wel (50/50) maar alleen bij een verhuizing van abonnement, niet bij afsluiten van een nieuw abonnement. Dat vind ik vreemd. 100/100 vind ik niet nodig
Je weet zeker dat je geen glasvezel abo hebt want dan gaat je verhaal wel op. Ik zit op oud glasvezel stap ik over naar nieuw kan ik dit houden voor 2,50 extra als dit met alle huidige veranderingen niet mee veranderd is.

Zie dit vergelijk.
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935
weet ik heel zeker, op mijn oude adres is nl. geen glasvezel beschikbaar
maar behalve alle zoektochten naar het hoe en waarom en welles/nietes zoek ik vooral naar een antwoord om wat voor reden de uploadsnelheid beperkt wordt. alle concurrenten hebben dit ook niet nl.
Glas is geheel gelijk getrokken met vdsl. Qua prijs, maar ook instap 50/5.
Telfort keuze. Mogelijk om klanten te verleiden te upgraden naar 100/100?

Oudere bestaande abo's worden niet aangepast, maar nieuw is 50/5.
En xdsl heeft nooit een 50/50 abo gekend.
Wel in de praktijk veel hogere uploads, tot 30 aan toe. Maar officieel 50/5.
Zoals Enterprise al aangaf is er maar 1 reden een marketing strategie om ons sneller voor 100/100 te laten kiezen want dit is maar € xx,xx duurder.

Ik geloof verder wel dat je die snelheid haalt maar het is, zie de opmerking van Nelly niet gebruikelijk.

Kpn begint met maar 40/4 voor glas dit gaat binnenkort naar 50/5

Tele2 en Tmobile leveren wel synchroon vanaf 50
Waar Telfort bij 200 blijft en KPN tot 500 gaat kan je bij Tmobile zelfs tot 750 mb afnemen, tweak zelfs 1gb
Als je 50/50 had, en dat kan houden als je je abo mee verhuist dan heb je oud glas.
Daarvan heb ik die verhuis/overstap mogelijkheid wel vaker zien langs komen.
Welk modem heb je in je oude woning?
Reputatie 3
Badge +4
Hi vries_frido,

Welkom op het forum! Goed dat je deze vraag stelt. We leveren altijd op het best beschikbare netwerk. De collega's die deze pakketten samenstellen, doen uitvoerig marktonderzoek om op te halen wat klanten graag willen en hoe ons aanbod daar het best op kan aansluiten. Feedback is natuurlijk welkom en ik denk graag met je mee 🙂.
Het spijt me @Rozemarijn - Telfort maar ook deze instap synchroon zou juist meer kwaliteit geven. Voor nieuwe klanten is het verhoudings gewijs duurder geworden.
Reputatie 1
Ik heb nu 50/30 op een Internet Standaard abo. Erg blij mee. De redenering dat de consument geen tot weinig upload nodig heeft is achterhaald. We uploaden tegenwoordig van alles richting clouddiensten en ook met thuiswerken is het wel zo fijn dat bestanden snel richting kantoor kunnen.

Ik blijf lekker op deze abonnementsvorm zitten, prima zo, maar ik weet dat ik mazzel heb.
Hi vries_frido,

Welkom op het forum! Goed dat je deze vraag stelt. De reden dat we dit niet synchroon aanbieden heeft te maken met kostenbesparing. Dit is inderdaad een commerciële keuze vanuit Telfort. Hiermee wil Telfort een voordeelspeler zijn met kwaliteit. Laat je het me weten wanneer ik iets voor je kan betekenen? Ik denk graag met je mee :)
Hi vries_frido,

Welkom op het forum! Goed dat je deze vraag stelt. De reden dat we dit niet synchroon aanbieden heeft te maken met kostenbesparing. Dit is inderdaad een commerciële keuze vanuit Telfort. Hiermee wil Telfort een voordeelspeler zijn met kwaliteit. Laat je het me weten wanneer ik iets voor je kan betekenen? Ik denk graag met je mee :)

Hi Rozemarijn,

bedankt voor je antwoord, heb je een dm gestuurd voor verdere info
Hé, zie ik nu goed dat het antwoord van Rozemarijn/Telfort is aangepast? Het antwoord dat er nu staat geeft eigenlijk helemaal geen antwoord meer op de gestelde vraag 😬

Ook ik snap nog steeds niet goed waarom 50/50 is aangepast naar 50/5. Het mooie van glasvezel is (was 😉) nu juist de constante down- en uploadsnelheid. Door de upload te verlagen wordt eigenlijk de keuze voor glasvezel overbodig als je in feite nu direct naar een duurder abonnement wordt gejaagd.

Het nieuwe antwoord 'De collega's die deze pakketten samenstellen, doen uitvoerig marktonderzoek om op te halen wat klanten graag willen en hoe ons aanbod daar het best op kan aansluiten.' is natuurlijk nonsens. Het eerste antwoord was veel eerlijker. Het is een gewoon een commerciële keuze met de intentie om mensen voor een duurder abonnement te laten kiezen. Jammer dat dat wat Telfort ambieert (zie mijn handtekening) op deze manier niet wordt waargemaakt.

Glasvezel is een mooi product. Bied dan ook volwaardige producten aan om er goed gebruik van te kunnen maken. Met 50/5 heeft glasvezel weinig zin. Als de goedkope variant liever niet door jullie verkocht wordt, biedt dan niet deze minder-dan-een-halve oplossing aan als keuze.
Reputatie 3
Naar mijn mening speelt hier ook een belangrijk feit een rol dat Telfort een dochteronderneming is van KPN, kijk je bij KPN dan zie je dat ook daar het goedkoopste glasvezelabonnement zelfs maar 40/4 is.

Zou Telfort een zelfstandig bedrijf zijn dan zou men nooit een dergelijke keuze aanbieden op glasvezel maar gewoon net als alle andere providers gewoon 50/50 of 100/100 enz.
Reputatie 4
Badge +1
Het kan niet veel meer zijn dan een slim marketing truukje van Telfort.
Via KPN WBA is op glasvezel geen 50/5 te bestellen, die optie is er gewoonweg niet.
Klanten die Telfort glasvezel gaan bestellen zullen tijdens het bestelproces waarschijnlijk sneller de 100/100 optie gaan kiezen in dit geval, zeker nu de upload steeds belangrijker wordt.
Iedereen wil tegenwoordig alles delen of opslaan in de cloud.

Elke klant die bij 50/5 voor 100/100, terwijl deze dat bij 50/50 niet zou doen levert €7,50 extra per maand op.
Reputatie 4
Badge +1
Naar mijn mening speelt hier ook een belangrijk feit een rol dat Telfort een dochteronderneming is van KPN, kijk je bij KPN dan zie je dat ook daar het goedkoopste glasvezelabonnement zelfs maar 40/4 is.

Zou Telfort een zelfstandig bedrijf zijn dan zou men nooit een dergelijke keuze aanbieden op glasvezel maar gewoon net als alle andere providers gewoon 50/50 of 100/100 enz.

Ook bij KPN is dat 50/5 en niet 40/4 en ook hier geldt, elke klant die voor 100/100 kiest en dat bij 50/50 niet had gedaan €4,99 extra oplevert per maand

Reputatie 3
Als ik zo even op de vergelijkingssites kijk zoals die van pricewise of providercheck biedt KPN wel 50/5 aan via de glasvezel, zelf vind ik Telfort beslist niet voordelig zeker als je kijkt wat men krijgt, zo krijgt men veel minder zenders de meeste providers hebben gemiddeld in het basispakket ruim 65 zenders terwijl Telfort er slechts 40 heeft in het basispakket.

Ik zag wel dat de prijzen onderling bijna niks schelen hooguit een paar euro per maand
KPN levert nu 50/5 als instap en zelfs maar 100/10 en 150/15 via glasvezel wel aan te passen naar 100/100 200/200 en 500/500

Upload is steeds belangrijker dus inderdaad lever meteen synchroon de upgrade's zijn leuk maar pure marketing.

In dit opzicht doet Telfort het toch beter dat ze meteen de upgrade naar 100/100 bieden maar ook hier slaat 50/5 via glasvezel als instap nergens op tenzij het is om de backbones te ontlasten.

Nu dacht ik dat KPN ook hun tv pakketten had aangepast maar niets is minderwaar dit is puur een Telfort iets.
Wat dat betreft is de indeling en de prijs van de extra paketten bij TMobile veel prettiger logischer echt veel meer op thema.

Reageer