beantwoord

Waarom kunnen de Telfort DNS servers mijn website niet vinden?

• 1 april 2016
  • 10 reacties
  • 281 keer bekeken

Sinds twee dagen kan ik een website (www.king-iris.nl) die ik in onderhoud heb niet meer bereiken.
Deze website staat niet achter mijn router, maar wordt extern ge-hosted.
Na het instellen van OpenDNS in de router lukt het wel de website te benaderen.
Waarom kunnen de Telfort DNS servers mijn website niet vinden?
Kunnen wellicht meer Telfort klanten deze bovengenoemde website niet meer bereiken?
icon

Beste antwoord door Michael 1 april 2016, 20:38

Hi rbfeijen! Vreemd gebeuren inderdaad. Ik kan deze website prima benaderen via onze DNS servers. Heb je dit euvel op meerdere clients? Als het zich op één client voordoet zou ik je willen vragen de cache op de computer op te schonen. Open een DOS-prompt (windows teken+r, tik in: cmd [enter] ), tik in: ipconfig / flushdns. Ben benieuwd naar je reactie!
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi rbfeijen! Vreemd gebeuren inderdaad. Ik kan deze website prima benaderen via onze DNS servers. Heb je dit euvel op meerdere clients? Als het zich op één client voordoet zou ik je willen vragen de cache op de computer op te schonen. Open een DOS-prompt (windows teken+r, tik in: cmd [enter] ), tik in: ipconfig / flushdns. Ben benieuwd naar je reactie!
Hallo Michael,

Ik heb het op alle clients. D.w.z., iPhone, iPad, iMac, Windows 8 laptop.
Het viel mij op dat het via 4G op mijn telefoon wel goed ging. Dat is de reden waarom ik de DNS heb aangepast in de router.
Wat ik overigens ook vreemd vindt is dat het FTP protocol naar de website wel werkt.
Is er ook een mogelijkheid de DNS in de router te flushen? Ik heb een Arcadyan VGV7519 Firmware Version:02.00.135W4
Reputatie 8
Badge +16
Zou eens contact opnemen met je hoster, mogelijk dat je daar blacklisted bent wegens "ongewenste" activiteiten.
Reputatie 8
Badge +10
In een geval als dit is de eerste gang naar de webhoster, daar zit zeer waarschijnlijk de blokkade...
Vandaag de DNS van Telfort maar eens opnieuw getest. Om onverklaarbare redenen werkt het weer.
Er is blijkbaar iets veranderd, maar waar en bij wie blijft voor mij een raadsel.
Van het een op het andere moment is het weer zover. De site www.king-iris.nl is vanachter de router niet meer te bereiken. Gebruik ik mijn mobiele telefoon met T-mobile abonnement dan gaat het wel. Ik heb het op alle apparaten zodra ze met de telfort router verbonden zijn. Heb de DNS servers van telfort ook vervangen door die van OpenDNS en Google. Beide bieden geen oplossing. Wat is er aan de hand beste mensen van Telfort. Ik begin er zo langzamerhand wel een beetje genoeg van te krijgen.
Website is door mij via een Telfort verbinding probleemloos te benaderen.
Reputatie 8
Badge +16
Nogmaals mijn advies om contact op te nemen met je hoster, zij kunnen zien met welk IP je probeert te connecteren. Waarschijnlijk wordt je IP adres afgevangen door je hoster
Reputatie 8
Badge +16
Voor alle duidelijkheid... hier werkt het ook met de standaard door Telfort uitgedeelde DNS. Het *lijkt* op een IP-blokkade door je hosting provider.
Werkt hier ook prima!

Reageer