beantwoord

Waarom is mijn snelheidsupgrade nog niet uitgevoerd?

Ik heb een 50/5 mbps internet abonnement, maar sinds dat ik verhuisd ben op 2/6/2017 heb ik maar ongeveer 10/1 mbps. Toen ik alles zat te regelen met de klantenservice werd mij verteld dat ik langzamere snelheid zou hebben voor de eerste 3 maanden, maar dat het weer sneller zou worden na 3 maanden net zo snel als mijn oude adres (50/5 dus). Ik wachtte dus geduldig af, maar RUIM 3 maanden verder in oktober had ik nog steeds geen sneller internet, dus ik besloot om meer de klantenservice te bellen, dit keer werd mij beloofd dat het sneller zou worden in november. Oké, ik wacht dus nog een maandje, niet zo erg. Een maandje later in november had ik nog steeds geen sneller internet, dus net als vorige keer bel ik weer de klantenservice, die vertelden mij weer dat ik nog een maandje moet wachten. Hetzelfde gebeurt weer in december, ik bel de klantenservice en ze zeiden dat het in januari zal gebeuren. Dit kan toch niet? Eindelijk in januari was er iemand die behulpzaam leek, hij gaf mij een precieze datum waarneer het internet sneller zou worden i.p.v nog een maandje uit te stellen. 26/1 was de datum waarop hij dit had beloofd. Wat gebeurt er op 26/1? Vanaf die dag staat er op de telfort website dat er 50/5 geleverd wordt.

Hiervoor zei het dat er 14/4 geleverd werd. Ook al staat er nu dat er meer geleverd wordt, is niks veranderd nog steeds geen snellere verbinding, dus toen voor de laatste keer belde ik nog eens naar de klantenservice, dit keer zeide ze dat er GEEN snellere verbinding geleverd zou worden omdat het niet kan op dit adres en hingen ze abrupt op. Ik belde dus nog een keer een paar dagen later en er werd aan mij verteld dat ik moest afwachten en dat het in februari misschien versneld zou worden. En nu is februari al afgelopen, ik ben klaar met de klantenservice bellen want er wordt geen goede hulp geboden, alleen maar valse beloftes. Ik ben nu al 2 jaar klant en ik denk niet dat dit een goede manier is om een klant te behandelen. Als er echt geen snellere verbinding mogelijk is op mijn adres dan verwacht ik op zijn minst een vergoeding, omdat ik al meer dan een half jaar zat te wachten i.p.v mijn abonnement op te zeggen. Mij werd elke keer een nieuwe belofte gemaakt die niet werd nagekomen zodat ik niet zou afstappen. Ik hoop dat als ik dit post op het forum het eindelijk wordt opgelost en niet weer steeds uitgesteld wordt.

icon

Beste antwoord door Wieger DB 8 maart 2018, 16:13

Hoi li1001049761, welkom op het forum. De informatie en planning van upgrades kan jammer genoeg nog wel eens veranderen. Zo ook in jouw geval. Waar eerst de planning voor januari stond, is de upgrade nu niet meer in zicht. Ik kan me voorstellen dat je door de reactie van mijn collega's het gevoel hebt dat je blij bent gemaakt met een dode mus. Dat gevoel kan ik jammer genoeg niet voor je wegnemen. Concreet kan ik je ook geen vooruitzicht bieden van een verbetering van je snelheid.

Je kan overwegen om een verbinding bij KPN aan te vragen, op jouw adres is het wel mogelijk om pairbonding. Dan wordt de snelheid verdubbeld. Als je nog hogere snelheid wenst, dan is een overstap naar Ziggo de enige optie ben ik bang.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 2
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Hier is te zien welke snelheid mogelijk is op uw adres en eventuele upgrades, DSL is nou eenmaal een oude techniek welke dien gevolge m.i. behoorlijk wat beperkingen heeft zo zakt de snelheid al redelijk snel terug na de wijkcentrale vergelijk het met een lange dunne tuinslang waar maar weinig water aan het eind uitkomt.
DSL is leuk om simpelweg wat te mailen of internetten voor andere dingen zoals streamen, tv kijken e.d. vind ik het persoonlijk minder geschikt, moet hier wel bekennen nooit weg geweest te zijn van de DSL techniek.
Momenteel is gek genoeg de kabel een beter alternatief dan DSL zeker als er geen glasvezel is.
Reputatie 8
Met zo lang aan het lijntje gehouden was ik al opgestapt. Omdat een DSL-verbinding bij een andere provider niets anders zal opleveren omdat je dan van hetzelfde netwerk gebruik maakt, inderdaad wellicht de betere optie om naar Ziggo kabel internet over te stappen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi li1001049761, welkom op het forum. De informatie en planning van upgrades kan jammer genoeg nog wel eens veranderen. Zo ook in jouw geval. Waar eerst de planning voor januari stond, is de upgrade nu niet meer in zicht. Ik kan me voorstellen dat je door de reactie van mijn collega's het gevoel hebt dat je blij bent gemaakt met een dode mus. Dat gevoel kan ik jammer genoeg niet voor je wegnemen. Concreet kan ik je ook geen vooruitzicht bieden van een verbetering van je snelheid.

Je kan overwegen om een verbinding bij KPN aan te vragen, op jouw adres is het wel mogelijk om pairbonding. Dan wordt de snelheid verdubbeld. Als je nog hogere snelheid wenst, dan is een overstap naar Ziggo de enige optie ben ik bang.

Reageer