beantwoord

Waar zit mijn ISRA-punt?

• 8 maart 2018
  • 4 reacties
  • 309 keer bekeken

Ik heb nu Ziggo maar ben van plan om over te stappen naar Telfort. Omdat ik Ziggo heb nooit een Isra punt nodig gehad, heb er ook nooit naar gezocht maar voor Telfort heb ik het wel nodig. Ik heb gegoogeld hoe het er uit moet zien. Het enige wat ik kan vinden is een grijze kabel die bij mijn voordeur uit de muur komt. (zie foto) Er komt een dunne blauwe, rode, oranje, witte en blanke kabel uit. Is dit het Israpunt? En hoe weet ik of het uberhaupt nog werkt. Het is een vrij oud huis.
Wie kan mij hierbij op weg helpen

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Babylonia 8 maart 2018, 09:11

In opdracht van Telfort zou ik een monteur laten aansturen om een "echt" nieuw ISRA-punt te laten aansluiten. Die meet wellicht ook de kabel door. Heb je meer zekerheid voor een "gegarandeerde" verbinding.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Bij de voordeur heeft blijkbaar ooit een lasdop met aansluiting gezeten maar de lasdop is er vanaf gesloopt zodat alleen de grondkabel nog overblijft.
Geen nood, als je bij Telfort een geslaagde aanvraag voor xDSL kan doen dan betekent dat dat de verbinding werkt, ongeacht de leeftijd van het huis.

Je kan met de aanwezige grondkabel bij de voordeur zelf eenvoudig een aansluiting realiseren door het in het pakket meegeleverde aansluitdoosje aan te sluiten op het rode en blauwe kabeltje dat uit de grondkabel komt.
Op dat aansluitdoosje sluit je vervolgens met het eveneens bijgeleverde dsl-kabeltje je modem aan en je hebt verbinding.
Zie foto hieronder.

Reputatie 8
In opdracht van Telfort zou ik een monteur laten aansturen om een "echt" nieuw ISRA-punt te laten aansluiten. Die meet wellicht ook de kabel door. Heb je meer zekerheid voor een "gegarandeerde" verbinding.
Reputatie 8
Badge +19
Mee eens, zeker als nieuwe klant...
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JoepB, welkom op het forum en alvast welkom bij Telfort! Enterprise en Babylonia hebben het je al perfect uitgelegd. Nog een aanvulling wat betreft de monteur, dit lijkt me ook een goed plan. Als je een bestelling doet, dan zorg ik ervoor dat een monteur bij je langskomt. In principe is het bezoek van de monteur kosteloos. Mocht het herstellen van het ISRA-punt toch kosten met zich mee brengen, dan zal de monteur dit aangeven. Laat je me weten als je een pakket hebt besteld? Dan bestel ik een monteur voor het herstellen van je ISRA-punt. Je hoeft dan alleen nog zelf de afspraak te maken.

Wil je trouwens zelf de installatie van het pakket doen? In principe adviseren we om het eerst zelf te proberen of met (telefonische) ondersteuning. Mocht het echt niet lukken, dan kan een monteur helpen. Aangezien er al een monteur bij je langskomt, dan kan de monteur ook eventueel de installatie doen 😳.

Reageer