beantwoord

WAAR BLIJFT MIJN HULP?

• 8 maart 2018
  • 11 reacties
  • 350 keer bekeken

Hallo,

Normaal ben ik een hele vriendelijke klant (al meer dan 2 jaar trouwens). Hieronder een korte tijdslijn. Ik hoop dat jullie je kapot schamen.

5 februari: Internet en TV ineens weg.
12 februari: Contact opgezocht(wij dachten dat het aan ons lag). Medewerker gaf stellig aan dat het aan het modem lag en stuurde een Xperia V10 modem. Aangesloten zoals dit hoort niks werkt.
2 dagen later: Contact gezocht, het lag niet aan het modem maar aan de bekabeling volgens de medewerker, afspraak monteur was het devies. Dit gedaan, de dag erna werd ik gebeld door Guidion dat men alleen overdag kon komen en ik hoe dan ook 7 dagen moet wachten door drukte. Prima, afgesproken. Dag vrij genomen van werk en op tijd aanwezig bij mijn huis. Ik woon boven een cafe dus ook de cafebaas opgetrommeld(ze zijn normaal dicht op dinsdagen). Half uur na de afgesproken tijd bel ik Guidion, er was geen monteur. Men geeft aan dat de monteur vertraging had en het nog wel zeker 2,5 uur kon duren voor hij er was. Heb ik eerst flink stampij moeten maken om vervolgens 15 minuten later een monteur te ontvangen. (moest ik nu echt boos worden? :S)

Monteur heeft alles netjes aangesloten en gecontroleerd, geen verbinding. Wat blijkt de hele levering is door iemand per abuis stopgezet. Hoe dit kan geen idee. Hoe dan ook niet mijn fout. Door verouderde en volgens de medewerker 'aan elkaar geplakte' systemen kon het opnieuw aanvragen tot wel 3 weken duren.

Inmiddels heb ik 3 nieuwe modems, een noodpakket wat gewoon niet werkte... en allerlei vage mails gehad waar niemand me over heeft ingelicht (in de trend van "u bent als klant afgemeld bij telfort").

Nu vandaag 8 maart na ruim een maand krijg ik bericht dat alles in orde is. Aangezien ik morgen weer thuis moet werken(wat ik de laatste maand dus in de bibliotheek moet doen) sluit ik alles vol enthousiasme weer aan. Het zou toch niet waar zijn?

En jawel hoor. NIKS WERKT!!!! ik bel Telfort en ik krijg een medewerker met een vaag verhaal die geen oplossing biedt. Savonds wordt ik gebeld om de bekabeling te controleren (wat ik al 4 weken lang doe). Uiteraard klopt alles. Vervolgens zou klantrelaties me weer bellen... Niet gebeurd.

Hoe kunnen jullie dit zo doen joh!? Niemand die verantwoordelijkheid voor mij als klant neemt. Iedereen doet maar een klein stukje en uiteindelijk zit ik zonder diensten. De tweede termijn 42,50 is inmiddels geincasseerd, dat loopt trouwens wel heel soepel!

Lang niet zo boos geweest op een instantie. Ik voel me echt zwaar genaaid en niet geholpen of gehoord door jullie.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 12 maart 2018, 10:26

Hoi io michels, ik zie dat afgelopen zaterdag je verbinding hersteld is. De monteur kon op basis van enkele lijnmetingen achterhalen dat je verbinding was opgeleverd, maar niet op de juiste poort was opgeleverd. Na zijn herstelwerkzaamheden zie ik je modem gelukkig online.

Mijn collega die je afgelopen vrijdag gesproken hebt, wilt nog verder contact met je voor de afhandeling van deze situatie. Hierover heb je vanochtend nog een e-mail gehad, waar je op kan reageren. Ik betreur net als jij het verloop van deze situatie. Ben blij dat je nu weer gebruik kan maken van je verbinding.
Bekijk reactie

11 reacties

Kleine toevoeging. Ik heb inmiddels 5 berichten op twitter gezet, een forumbericht. En een mail gestuurd. Op alle kanalen krijg ik geen reactie terwijl diensten gewoon open zijn volgens jullie.

Je zou toch zeggen dat je klanten probeert te behouden. Morgen om 12.00 uur is dit probleem opgelost en anders stap ik over naar een andere provider en eis ik een flinke vergoeding van jullie voor mijn gemaakte tijd(een opdracht van 1.100 euro moeten afzeggen voor een vrije dag) mijn telefoonkosten (12 telefoongesprekken) en mijn gemiste diensten 2x mijn factuur dus.
Reputatie 1
Morgen om 12.00 uur is dit probleem opgelost en anders stap ik over
Een reactie van een moderator zal snel een dag duren. Bellen en de chat zijn je beste mogelijkheden om snel een antwoord te krijgen.

Mocht je een klacht willen indienen kan dat via https://www.telfort.nl/algemeen/contact-1-1/klacht-indienen.htm
Als het daar niet mee op word gelost dan kun je daarna naar de Geschillencommissie stappen.
Ik begrijp dat je boos bent.
Maar zomaar naar een andere provider gaan zal niet gaan.
Tenzij je aan het eind van je abonnement bent.
Je abonnement loopt anders gewoon door, dus de betaalverplichting ook.

Zie de algemene voorwaarden.

https://www.telfort.nl/algemeen/voorwaarden.htm

Maar je kunt je contract wel afkopen als het goed is.

Op deze manier kan je je klacht schriftelijk neerleggen.

https://www.telfort.nl/algemeen/contact-1-1/klacht-indienen.htm
Klantvriendelijke reactie zeg. Goed in oplossingen gedacht. Bedankt.
Hier staan de diverse kontakt mogelijkheden met Telfort.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm

Naast dit forum, ook Facebook en afhankelijk van je locatie mogelijk de chat.
Reputatie 3
Is het niet zo dat als een van de partijen in dit geval Telfort zich niet houdt aan het contract de andere contractant deze eenzijdig mag opzeggen, zonder aanvullende gevolgen.

Als ik dit verhaal zo even vlug doorlees is het in dit geval de provider welke zich niet aan het contract houdt, zodat de klant geen gebruik kan maken van de diensten.
Reputatie 8
Badge +16
Alle reacties hierboven zijn niet van Telfort medewerkers maar mede forum gebruikers die je graag helpen en van juiste adviezen voorzien. Er is een kleine kans dat je morgen geholpen wordt hier op het forum.

Plaats je klantnummer en adresgegevens in je profiel, hierdoor kunnen ze je sneller helpen.
Reputatie 1
Klantvriendelijke reactie zeg. Goed in oplossingen gedacht. Bedankt.
Er is niks wat wij als mede forumgebruikers en/of mede klanten kunnen veranderen in jouw situatie.
Zolang jij kunt bewijzen dat Telfort zich niet aan het contract houd zit je goed zoals BeMu schreef.
Dan kun je zonder problemen en extra kosten opzeggen.

Wel zul je een officiële klacht in moeten dienen met zoveel mogelijk bewijsmaterialen. Aangezien je morgen na 12:00 uur een flinke schadevergoeding wilt zul je toch echt bij de Geschillencommissie of rechter moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi io michels, welkom op het forum. Wat ontzettend vervelend dat je nu al bijna een maand zonder werkende verbinding zit. Namens Telfort wil ik daar mijn excuses voor aanbieden. Dat is geen prettige situatie.

Als ik ga kijken naar wat er gebeurd is, dan is hier sprake geweest van een overname van jouw lijn door een andere provider. Hierdoor is in februari je abonnement bij ons afgesloten en overgezet naar een andere provider. Door de regelgeving in Nederland mogen wij zo'n overname als provider zelf niet tegenhouden. Wel proberen wij op voorhand je hierover te informeren. Als de overname dan ten onrechte is, dan kan deze betwist worden. Hiermee kunnen wij het afsluiten van je lijn dan tegenhouden. In jouw situatie is dat jammer genoeg niet gebeurt met deze verschrikkelijke situatie tot gevolg. Het verleden kan ik niet ongedaan maken, hoe graag ik het ook zo willen. Wel wil ik met je kijken naar de huidige situatie en of we hierin tot een passende oplossing kunnen komen.

Stap één van de oplossing is om de verbinding weer bij ons op te leveren. Op 8 maart hebben wij bericht gekregen dat jouw lijn opgeleverd is. Wanneer ik een meting doe op je verbinding, dan geeft deze terug dat je modem niet online komt. Dit kan verschillende oorzaken hebben; je modem zit misschien niet op het juiste aderpaar aangesloten, de lijn op een defecte of verkeerde poort is opgeleverd. Vanuit het forum kan dat niet binnen de termijn van 12:00 vanochtend redden. Daarom heb ik je bericht doorgestuurd naar de collega die je eerder hierover gesproken heeft vanuit Klantrelaties. Gisterenavond zie ik notities terug dat hij niet in contact is kunnen komen met je en dat hij vandaag nog een keer met je gaat bellen. Kan jij je bellen op je nummer eindigend op 124?
Even nog voor de duidelijkheid ik ben geen Telfort medewerker.
Als het inderdaad een fout van Telfort is, dan heeft waarschijnlijk io michels het recht om op te zeggen.
De oplevering was nu 8 maart, het bericht is van 9 maart.
Als er dan ook nog eens een defect modem gegeven is.......
Al hoop ik dat io michels nu weer gebruik kan maken van de diensten...
Reputatie 7
Badge +13
Hoi io michels, ik zie dat afgelopen zaterdag je verbinding hersteld is. De monteur kon op basis van enkele lijnmetingen achterhalen dat je verbinding was opgeleverd, maar niet op de juiste poort was opgeleverd. Na zijn herstelwerkzaamheden zie ik je modem gelukkig online.

Mijn collega die je afgelopen vrijdag gesproken hebt, wilt nog verder contact met je voor de afhandeling van deze situatie. Hierover heb je vanochtend nog een e-mail gehad, waar je op kan reageren. Ik betreur net als jij het verloop van deze situatie. Ben blij dat je nu weer gebruik kan maken van je verbinding.

Reageer