beantwoord

VVDSL wel bij buren - KPN- Na aanvraag. waarom heb ik nog niets vernomen van upgrade?

• 29 oktober 2014
  • 16 reacties
  • 1926 keer bekeken

Badge
Beste medewerker.

Hier op het Forum wordt er regelmatig gesproken over VVDSL uitrol medio 2014.
Nu kijk ik helaas nog SD op de twee tv's. een Buurman ging klagen bij KPN en toen kon dit ineens wel...2xHD dus.....

Graag zou ik willen weten of dit nu ook voor mijn locatie kan gelden 1141CA.

Met vriendelijke groet Harr67
icon

Beste antwoord door Harry67 30 oktober 2014, 21:12

Beste alle niet medewerkers 🙂.

Ik ben in het verleden. medio 2013 over gegaan naar 2x Tv via Telfort (eerst 1 HD en KPN digitenne).
Toen bleek inderdaad de capaciteit te laag.

Er is toen niet gesproken over Upgrade van het abonnement:?. Waarschijnlijk afstand/capaciteit
Mogelijke snelheid via postcode check 50/5.

Nieuwe jaarcontract is niet het probleem..wel de snelheid :@

Ik neem morgen eens telefonisch contact op met Telfort.

Bedankt voor het meedenken ...wordt vervolgt.

Harry67
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Ik begrijp de link die je legt tussen HD-TV en VVDSL niet zo goed.
Je kan met een standaard-abonnement van 20 Mbps al naar 2 x HD (=2 x 8 Mbps) kijken.
Maar je moet het wel zelf activeren.

Welk abonnement heb je nu en welke snelheid is haalbaar op jouw adres volgens deze postcodecheck..?

[Edit: ik heb al even gekeken op een aantal huisnummers van je postcode en deze geeft aan dat de maximale snelheid van het Internet Extra abonnement gehaald wordt, te weten 50 Mbps.
Meer dan voldoende dus voor 2 x HD-TV.
Als je nu een abonnement met een lagere snelheid hebt is het een kwestie van je abonnement upgraden dus.]
Reputatie 8
Badge +16
Beste medewerker.
Dat ben ik niet... maar misschien kan ik je verder helpen...

Hier op het Forum wordt er regelmatig gesproken over VVDSL uitrol medio 2014.
Dat klopt... met VVDSL vanuit de straatkast kun je aanzienlijk hogere snelheden halen dan met ADSL2 vanuit de telefooncentrale.

Nu kijk ik helaas nog SD op de twee tv's. een Buurman ging klagen bij KPN en toen kon dit ineens wel...2xHD dus.....
Ik weet niet wat het beleid bij KPN is. En ik weet of je nu SD hebt vanwege je snelheid.

Maar als je nu op ADSL2 bij Telfort zit en als er VVDSL beschikbaar is, zul je een nieuw jaarcontract moeten aangaan. Je wordt dan overgezet naar VVDSL en kunt alsnog via HD kijken als dat nu niet kan vanwege je snelheid.

Zoals Enterprise al aangeeft... wat zegt de postcodecheck?
Badge
Telfort informeert bestaande abonnees inderdaad niet over nieuwe technische mogelijkheden. Zal wel iets met kosten te maken kunnen hebben?

Ik kwam er ook zelf achter dat er intussen VDSL op mijn adres beschikbaar was (voorheen ADSL2+), en moest daar zelf bij Telfort om vragen, zoals Franzki aangeeft, en wel in de vorm van het afsluiten van een nieuw jaarcontract.

Het is allemaal geen probleem (het kost mij maar €0,60 extra in de maand voor een echte 30Mb/s download), maar het zou fijn zijn geweest als Telfort dit zelf allemaal kenbaar maakte aan bestaande abonnees. 😞
Badge
Beste alle niet medewerkers 🙂.

Ik ben in het verleden. medio 2013 over gegaan naar 2x Tv via Telfort (eerst 1 HD en KPN digitenne).
Toen bleek inderdaad de capaciteit te laag.

Er is toen niet gesproken over Upgrade van het abonnement:?. Waarschijnlijk afstand/capaciteit

Nieuwe jaarcontract is niet het probleem..wel de snelheid :@

Ik neem morgen eens telefonisch contact op met Telfort.

Bedankt voor het meedenken ...wordt vervolgt.

Harry67
Reputatie 8
Badge +16

Mooi...
dan kun je dus nog kiezen uit 30/3 of 50/5 voor je abonnementsvorm.
En bij een verlenging zijn er meestal nog wel kortingen te bedingen zoals twee maanden gratis internet.

Eventueel kun je ook al inloggen op "MijnTelfort" om te zien of je daar (met een aanbieding) kunt verlengen.
Badge
Geen kadootjes bij verlengen via Mijn Telfort hoor! Je gaat, afhankelijke van het gewenste abonnement, iets meer betalen.
Je hoeft geen activeringskosten te betalen, dat lijkt een open deur, maar je weet het maar nooit.
Overzetten naar VDSL gebeurt na ongeveer twee weken, en je wordt niet geïnformeerd (zie mijn verhaal hierboven), tenzij je zelf belt.

Vraag: waarom is de snelheid wel een probleem?
Badge
Beste meedenkers.

Het probleem van de snelheid was dat ik max 12Mb down kon behalen en dit is te weinig voor 2 HD en internet.

Vandaag contact gehad met de servicedesk.
De medewerker Daniel Wieringa heeft me keurig geholpen, met duidelijk kennis van zaken of anders ging hij het navragen.

Het abonnement omgezet naar 30/3 en als het goed gaat wordt het modem zo rond 7november gepushed naar de upgrade instellingen. vol verwachting klopt mijn hart...:8

- inderdaad geen cadeau. Maar al met al niet veel duurder.

Harry
Badge
Beste meedenkers.

Het probleem van de snelheid was dat ik max 12Mb down kon behalen en dit is te weinig voor 2 HD en internet.

Vandaag contact gehad met de servicedesk.
De medewerker Daniel Wieringa heeft me keurig geholpen, met duidelijk kennis van zaken of anders ging hij het navragen.

Het abonnement omgezet naar 30/3 en als het goed gaat wordt het modem zo rond 7november gepushed naar de upgrade instellingen. vol verwachting klopt mijn hart...:8

- inderdaad geen cadeau. Maar al met al niet veel duurder.

Harry

Update: Oplever datum uitgesteld naar 14-11-2014 ....:(
Badge
Update: Oplever datum uitgesteld naar 14-11-2014 ....:(

Ja, zo ging het bij mij ook. Maar ... dat houdt de spanning er in. :8
Ik nog steeds blij met mijn 29,5/2,8 in de praktijk! :D

PS: wat voor modem heb je? Experia Box V8 of de Zyxel?
In de huidige firmware van de Zyxel zitten namelijk nog wat bugs waardoor o.a. de upload snelheid niet optimaal is. 😠
Badge
Beste Stoney.

Vol verwachting klopt mijn hart...nog meer.
Hier staat een Experia Box v8.

Harry
Badge
Ok, de Experiabox V8 geeft de snelheden wel goed en ook bij Speedtest.net
Badge
Nog één nachtje slapen! 😃
Badge
Er is op jouw postcode zelfs al 90Mb leverbaar via VVDSL2. Helaas levert Telfort dit echter nog niet. Als je sneller zou willen kan je dus ook nog voor 52/5 kiezen en in de toekomst, als Telfort dit (eindelijk) gaat leveren, dus voor ongeveer 90/20 🙂
Badge
Yesssssssss...het is dan zo VerVDSL. 22 down 2 up 😉 (was 6 down 0,8 up)

Eindelijk de snelheid en 2x HD TV. waar ik al een aantal jaar voor betaal.:8

Bedankt iedereen voor het meedenken.

Harry Klok
Reputatie 8
Badge +16
Als je 30/3 hebt besteld, dan ga je nog omhoog met je snelheid binnen een paar dagen.
Badge
Graag gedaan en nu vooral weer blij zijn, ook met Telfort 🆒

Reageer