beantwoord

VVDSL upgrade, nieuw modem

• 26 januari 2016
  • 9 reacties
  • 1031 keer bekeken

Mijn internet snelheid is maximaal 9 mbs.
Ik vermoed dat onze wijk op een "verkeerde" centrale is aangesloten.
Nu lees ik dat wij in maart 2016 gepland staan voor VVDSL.
Indien dit gerealiseerd wordt wat moet ik doen want dat is mij niet duidelijk
Ik heb momenteel een 30 mbs abo. Kan ik gewoon naar telfort bellen om een nieuwe modem te verkrijgen?
Ik hoef geen upgrade naar 40mbs.
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 26 januari 2016, 20:48

Lang verhaal kort:

Na de upgrade in Maart van de wijkkast, inloggen op je Mijn Telfort hier kan je de verlenging doen van je huidige abonnement en je zal dan worden overgezet naar de wijkkast.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Je wijk is niet op een 'verkeerde' centrale aangesloten maar deze (ADSL)centrale wordt binnenkort blijkbaar wel overgezet naar VDSL met vectoring.
En dan eigenlijk niet de centrale maar er wordt glasvezel aangelegd tussen de centrale en de straatkast waarop je aangesloten bent.
De verbinding tussen de straatkast en je woning is en blijft van koperdraad en de straatkast wordt voorzien van vectoring-techniek (ruisonderdrukking waardoor de maximaal haalbare snelheid over koper ongeveer wordt verdubbeld).

Wat je moet doen om deze nieuwe snelheid te krijgen is je abonnement verlengen want het gaat niet zomaar vanzelf.
De oude en nieuwe snelheden zijn beiden een apart abonnement ondanks dat ze dezelfde naam hebben.
De klantenservice en Telfort webcare kunnen je hier meer ovr vertellen.

Geschikte modems zijn de Experiabox V8 en de ZyXEL P-2812HNU.
Deze moeten wel zijn voorzien van de meest recente firmware.
Ik zie het al. Bij mij is er geen vdsl+ In de wijken vlakbij mij is dat wel het geval.
Ik verbaas mij ook ontzettend (eerder geïrriteerd) waarom wij zolang op adsl+ en nog steeds brakke 9 mbs zitten.
Reputatie 8
Badge +10

Ik verbaas mij ook ontzettend (eerder geïrriteerd) waarom wij zolang op adsl+ en nog steeds brakke 9 mbs zitten.

Buitengebied..?
Je bent niet de enige hoor, zelfs in een stad als Amsterdam zitten nog hele wijken op ADSL2+ met een max van tussen de 8 en 20 Mbps.

Buitengebied..?
Je bent niet de enige hoor, zelfs in een stad als Amsterdam zitten nog hele wijken op ADSL2+ met een max van tussen de 8 en 20 Mbps.

Nee, Voorburg. Zoals ik al zei mensen met een paar minuten rijafstand hebben wel 25/30 mbs met Telfort.
Ik zit notabene 10 minuten rijafstand van KPN hoofdkantoor. In mijn ogen kan dat echt niet (9mbs).
Reputatie 8
Badge +10

Ik zit notabene 10 minuten rijafstand van KPN hoofdkantoor. In mijn ogen kan dat echt niet (9mbs).

Het hoofdkantoor van KPN is geen telefooncentrale dus daar komt jouw verbinding niet vandaan.
Maar 10 minuten rijden volgens het stratenplan, hoeveel kilometer is dat wel niet..?
VDSL kan een stabiele verbinding leveren op max 1500 tot hooguit 2000 meter, terwijl ADSL van 2000 tot 4000 meter nog fatsoenlijk werkt.
Dus op 10 minuten rijafstand van het KPN kantoor zou je vanaf daar sowieso geen verbinding hebben, snap je..?

Ik neem aan dat je deze beschikbaarheidscheck hebt geraadpleegd v.w.b. de komende update in Maart..?
Daarin staat in afgekorte vorm de naam van het distributiepunt waarop je bent aangesloten.
Het adres hiervan staat vermoedelijk op www.a-domani.nl/kpn_info.html

Mocht het je interesseren om te weten waar deze staat zodat je zelf de afstand kan inschatten of meten... 😉
Je vertelt en verklaart het allemaal leuk.
feit is dat 9 MBS tegenwoordig veel te weinig is.
Ik woon in een stad waar je dit beter mag en zelfs moet verwachten.

Ik geef alleen KPN hoofdkantoor aan dat het daar zeker sneller is dan 9 mbs.
Tuurlijk is 10 minuten rijden voor een verbinding ver maar er zijn ook meerdere straatcentrales en ik geef alleen aan dat het WEL kan. En waarom onze wijk hier van lijkt te zijn afgestoten is een raadsel.
Reputatie 8
Badge +10

Tuurlijk is 10 minuten rijden voor een verbinding ver maar er zijn ook meerdere straatcentrales en ik geef alleen aan dat het WEL kan. En waarom onze wijk hier van lijkt te zijn afgestoten is een raadsel.

Fijn dat je zo 'positief' reageert op een andere bezoeker die probeert je vraag te beantwoorden... :?

Maar goed, je kan vanaf maart dus een upgrade van je snelheid verwachten.
Gegroet.

Fijn dat je zo 'positief' reageert op een andere bezoeker die probeert je vraag te beantwoorden... :?

Maar goed, je kan vanaf maart dus een upgrade van je snelheid verwachten.
Gegroet.

Excuses maar het is totaal geen verwijt naar jou. Ik snap dat jij het probeert of verklaart maar
KPN is hier de schuldige in. Het is gewoon luiheid laksheid of verkeerde planning wat dan ook.
Je snapt de frustratie wel.
Iig bedankt voor het meedenken

Gr
Reputatie 8
Badge +16
Lang verhaal kort:

Na de upgrade in Maart van de wijkkast, inloggen op je Mijn Telfort hier kan je de verlenging doen van je huidige abonnement en je zal dan worden overgezet naar de wijkkast.

Reageer