beantwoord

VVDSL beschikbaarheid

• 4 november 2015
  • 20 reacties
  • 1145 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +7
Er stond hier al een paar maanden een upgrade gepland voor VVDSL

(https://netco-fpi-info.fourstack.nl/)

en die dag was eigenlijk 2-11-2015 met een week speling stond erbij en nu staat er.

Status Geen geplande upgrades gevonden

Hoe is dat nu mogelijk en wanneer dan wel een upgrade ?

Dat kunnen ze toch ook wel eerder weten lijkt me ??
icon

Beste antwoord door Franzki 4 november 2015, 21:57

Let op!

Als de wijkkast geschikt wordt gemaakt voor VVDSL, dan wordt je ADSL-lijn niet automatisch overgezet naar VVDSL.

Om overgezet te worden van ADSL naar VVDSL zul je een nieuw jaarcontract aan moeten gaan. Daarbij krijg je een geschikt modem (als je het nog niet hebt) en gaat er een monteur naar de wijkkast om je over te zetten.

Of er VVDSL beschikbaar is, kun je zien aan de postcodecheck op jouw adres.

(En abonnees die wel meteen overgezet worden hadden meestal al minimaal VDSL vanuit de wijkkast)
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

20 reacties

Badge +3
dat was bij mij ook.
stond er al vanaf februari dat de snelheid omhoog ging naar 80MB in oktober.
eind september was het opeens weg en staat er nu ook dat er geen geplande updates zijn.
sinds die tijd gaat me snelheid wel omlaag van jaren 50MB naar 2 maanden terug naar 46MB en nu zelfs 33MB.
en dan zeggen ze dat het tot 50MB is en dat het lager kan zijn terwijl je al jaren 50MB hebt ?

Ik denk dat wij dan ook geeb upgrade krijgen naar 80/100MB en dat we voorlopig tot xxMB houden.
Als volgende week mijn snelheid nog steeds hetzelfde is ga ik maar over naar ziggo.
paar euro meer voor hetzelfde maar dan wel gegarandeert 120/20MB.
Er stond hier al een paar maanden een upgrade gepland voor VVDSL

(https://netco-fpi-info.fourstack.nl/)

en die dag was eigenlijk 2-11-2015 met een week speling stond erbij en nu staat er.

Status Geen geplande upgrades gevonden

Hoe is dat nu mogelijk en wanneer dan wel een upgrade ?

Dat kunnen ze toch ook wel eerder weten lijkt me ??

Ik heb het gemerkt: de planning giert alle kanten op! Bij mij in de wijk (6921) zijn 4 kasten geplaatst, nu bijna een jaar geleden. Een paar weken geleden trainde mijn verbinding van 17/2 mbit/s plots in op 50/ 5 mbit/s ( betaal voor 30/3 :)) terwijl de planning nog op december stond. Geduld is een schone zaak. Zeker bij KPN/Telfort!
Waarschijnlijk is de upgrade gewoon uitgevoerd. Bij mij ging de site ook van "geplande upgrade" naar "geen geplande upgrades". Dit bleef een paar dagen zo staan (zat een weekend tussen), en toen stond er opeens dat VVDSL beschikbaar was.
Lees net op Tweakers dat de complete planning weg lijkt te zijn.
Badge +1
@PH68

Waar precies op Tweakers ?
Graag een link a.u.b.
Zie onderstaande link:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648101/last
Reputatie 6
Badge +7
Nou zit nog gewoon op ADSL (6921) (buitengebied) hopen dat het na het weekend anders is.
Reputatie 8
Badge +16
Let op!

Als de wijkkast geschikt wordt gemaakt voor VVDSL, dan wordt je ADSL-lijn niet automatisch overgezet naar VVDSL.

Om overgezet te worden van ADSL naar VVDSL zul je een nieuw jaarcontract aan moeten gaan. Daarbij krijg je een geschikt modem (als je het nog niet hebt) en gaat er een monteur naar de wijkkast om je over te zetten.

Of er VVDSL beschikbaar is, kun je zien aan de postcodecheck op jouw adres.

(En abonnees die wel meteen overgezet worden hadden meestal al minimaal VDSL vanuit de wijkkast)
Nou zit nog gewoon op ADSL (6921) (buitengebied) hopen dat het na het weekend anders is.

Inmiddels staat de planning er weer! Voor 'mijn' aansluiting staat december gepland, terwijl de wijkkast toch echt al in bedrijf is genomen (meer dan 3 weken geleden!). Omdat jij in hetzelfde postcode gebied zit, is dit misschien bij jou ook wel het geval...

Helaas heb je niet veel aan. Je kunt immers pas een ander abbo afsluiten op het moment dat fourstack is bijgewerkt 😞.
Reputatie 6
Badge +7
Idd hier ook weer.

Geplande upgrades

Wat VVDSL
Planning 02-11-2015
Betrouwbaarheid Planning is plus of min één week
Internet Snelheid 48 Mbit/s
iTV 2 HD
Reputatie 6
Badge +7
En de melding is weer verdwenen raar iets hoor?

(geen upgrade beschikbaar)
Heb ik gezien... Ook mij is de melding weg. Misschien zijn de werkzaamheden uitgevoerd?
Reputatie 6
Badge +7
Dat zou kunnen maar Is in ieder geval niet te zien.
Reputatie 8
Badge +16
Als de kast is omgebouwd naar VVDSL dan moet het eerst administratief beschikbaar komen. Daar kunnen weken overheen gaan.
Pas daarna kun je een nieuw abonnement bestellen met de nieuwe snelheid.

Alleen als je als al VDSL vanuit de wijkkast hebt heb je een kans dat je lijn direct wordt overgezet naar VVDSL met de nieuwe snelheid.
Reputatie 6
Badge +7
Nou het maakt niet veel uit want heb nu nog gewoon ADSL2 op dat adres (werkplaats) maar sneller zou wel leuk zijn heb nu nog instap was (10/1) maar wil dan gewoon standaard (40/4)
Reputatie 8
Badge +16
Het beste kun je gewoon de Telfort postcodecheck in de gaten houden.
Reputatie 6
Badge +7
Kan het nu aanvragen en dat doe ik dus ook.
Wat staat er bij jou als haalbare snelheid? Voor mijn postcode werd 100mbit beloofd. Nu staat er maar 50mbit...
Is vectoring niet beschikbaar gekomen?
Reputatie 6
Badge +7
Hier ook maar meer heeft hij ook nooit aangegeven (engsestraat)
Capaciteitsproblemen?? Nu, zonder vectoring, geeft het modem al een attainable waarde van bijna 60mbit bij 8 dB S/N. Technisch is er dus wel meer mogelijk... Ik wacht wel even af. Ik wil graag naar 80/8!