beantwoord

VVDSL beschikbaarheid

• 1 juli 2015
  • 9 reacties
  • 750 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo 3 maand geleden heb ik gebeld met een medewerker van Telfort over dat schijt internet wat wij hier hebben 1MB er werd mij verteld dat tussen nu en 3 maand wij werden aangesloten op vvdsl zij wist niet precies te vertellen wat het inhield maar dat het sneller was dat zeker nou helemaal blij.
Gegoogeld en ingeschreven hier op deze forum zag ik dat het een hele verbetering werd van 1 Mb naar 30 Mb en misschien nog wel sneller nou daar wordt je helemaal blij van natuurlijk eindelijk kunnen wij dan ook eens een keer normaal internetten want met die reklame op die website ontzettend traag.
Kreeg toen een antwoord van een ene Sebastiaan: Gebieden met alleen ADSL zullen worden opgewaardeerd naar VVDSL en begin 2015 wordt vectoring overal in Nederland uitgerold.
Ook kreeg ik een melding van een website genaamd netco waar ik de upgrade kon zien inderdaad Q3 betekende derde kwartaal later werd dit omgezet naar juni toen 1 juni toen 29 juni nou nog steeds blij alhoewel al wel wat minder.
Maar jullie snappen het al wel zaterdag nog effe gekeken GEEN UPGRADE BESCHIKBAAR.
WAT IS DIT NU DAN VAN TELFORT EERST BLIJ MAKEN EN DAN DE DEKSEL OP DE NEUS KRIJGEN, maar ondertussen ook nog even een brief sturen dat wij zijn constant bezig om de boel te verbeteren en daarom moeten wij helaas uw abbonement verhogen. Heb daar toen ook met rook uit de oren achteraan gebeld en zoals ze zeggen later dit jaar weer bellen en dan krijg ik het teveelde betaalde terug ZEGGEN ZE.
Nou ik geloof er helemaal niks meer van zijn sinds 2008 lid van TELFORT maar ik vind het een corrupte bende.
Beloven van alles maar krijgen ho maar. Jullie moeten eens een keer kijken naar de plekken die super traag internet hebben zoals bij ons 1MB is toch niet meer van deze tijd. Oh ja op die website van Nesco staat nu ineens 3MB nou daar schiet je wat mee op BAH.
Ook moeten jullie maar eens kijken dat wij echt hier nog ADSL hebben en niet zijn aangesloten op de kabel (DIE HIER TROUWENS WEL VOOR HET HUIS LANGS LIGT MAAR NIET IK HERHAAL NIET ZIJN AANGESLOTEN) door die prachtige gemeente oldambt ahum. Zijn meer bedrijfen die denken dat wij op de kabel zijn aangesloten. Nee wij zijn niet aangesloten dat is alleen maar voor die kakkers in de blauwe stad.
Zoals jullie nu kunnen lezen ben ik hier behoorlijk pist off van en zit nu echt er over na te denken om een andere provider te kiezen, eerder had ik nog in de gedachte 29 juni krijgen wij vvdsl dus zal wel goed komen lnog even geduld.
Niet dat het wat uitmaakt daar heb je dezelfde MB,s maar wordt hier zo flauw van.
TELFORT DOE EENS EEN KEER WAT VOOR DE MENSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
icon

Beste antwoord door Michael 1 juli 2015, 13:47

@eltjo.groen.7,

Allereerst kan ik me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent in de snelheid die je nu behaalt. Ikzelf zou hier ook ontevreden over zijn.

De planning waar je naar refereert is een globale schatting van wanneer de wijkkasten door onze groene moeder KPN worden geüpgraded. Wij kunnen hier geen directe druk op uitoefenen. Het is helaas zo dat je een drietal kilometers verwijderd bent van het verdeelstation (vanuit daar wordt deze nog eens twee kilometer verder doorgetrokken naar de daadwerkelijke wijkcentrale). In dergelijke gebieden is het inderdaad een streven om de wijkkasten t.z.t. te upgraden zodat ook in jouw situatie hogere snelheden kunnen worden behaald.

Meer dan de planning op deze website is niet bekend. Dit heb ik voor de zekerheid nagevraagd bij KPN. Erg treurig om je teleur te moeten stellen, maar ik kan het helaas niet mooier maken dan het is. Het minste wat je in deze situatie mag verwachten is transparantie van onze zijde.

Ik zie graag je reactie tegemoet.

Michael
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@eltjo.groen.7,

Allereerst kan ik me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent in de snelheid die je nu behaalt. Ikzelf zou hier ook ontevreden over zijn.

De planning waar je naar refereert is een globale schatting van wanneer de wijkkasten door onze groene moeder KPN worden geüpgraded. Wij kunnen hier geen directe druk op uitoefenen. Het is helaas zo dat je een drietal kilometers verwijderd bent van het verdeelstation (vanuit daar wordt deze nog eens twee kilometer verder doorgetrokken naar de daadwerkelijke wijkcentrale). In dergelijke gebieden is het inderdaad een streven om de wijkkasten t.z.t. te upgraden zodat ook in jouw situatie hogere snelheden kunnen worden behaald.

Meer dan de planning op deze website is niet bekend. Dit heb ik voor de zekerheid nagevraagd bij KPN. Erg treurig om je teleur te moeten stellen, maar ik kan het helaas niet mooier maken dan het is. Het minste wat je in deze situatie mag verwachten is transparantie van onze zijde.

Ik zie graag je reactie tegemoet.

Michael
Reputatie 1
Hallo Michael
Nou die onduidelijkheid naar de klant toe die hebben jullie zelf veroorzaakt en die zal nu na dit voorval ook niet snel meer weggaan.
En dan nog even de planning op de website daar stond toch duidelijk eerst Q3 wat later juni werd toen 1 juni en later 29 juni met een week eerder of een week later heb het zelf gelezen ben niet achtelijk.
En nu ineens zaterdag geen upgrade, als je al zolang met die klote internet zit die wij nu hebben dan hou je dat soort dingen wel in de gaten hoor.
Vooral als JULLIE OOK NOG ZEGGEN DAT WIJ VVDSL KRIJGEN.
En over die verdeelstation ja klopt 4,9km zitten wij er vanaf en dat is toch ook bij jullie bekend je zegt het toch zelf.
Dat is veel te ver om een goede verbinding te krijgen EN DAT WETEN JULLIE OOK.
En dan ook nog een brief sturen dat jullie continu bezig zijn om de boel te vernieuwen hou toch op man.
Dit weten jullie allemaal maar jullie doen er niks aan al vanaf 2008 zitten wij hiermee en toen viel het wel mee maar tegenwoordig met al die reclame en filmpjes die je mee moet downloaden is dat niet meer te doen anno 2015.
En als je dan belt over die slechte internet naar jullie werd er laatst ook nog gezegd moet u het aansluiten via een ethernetkabel in welk jaartal leven we.
Jullie weten al heel lang dat wij een hele slechte internetverbinding hebben is bij jullie bekend kijk maar in de boeken en wij hebben adsl en toen werd gezegd alle adsl verbindingen werden vvdsl nou ik wacht met smart erop.
Ondertussen ben ik gebeld door jullie waarom ik zo,n laag rapport cijfer aan jullie heb gegeven en daar ook mijn frustatie bloot gegeven was wel duidelijk waarom mijn rapport cijfer laag was. Ze zou voor mij het nodige uitzoeken en mij terugbellen.
Terugbellen zal wel gaan maar heb de hoop langzaam al opgegeven dat wij hier ooit nog een keer sneller internet krijgen.
Maar zal dit jullie wel even vertellen dat ik iedereen vertel hoe jullie met klanten omgaan dit is niet normaal meer, jullie kunnen nu wel zeggen wij zijn onderdeel van KPN en hebben hierover niks te zeggen maar ik neem aan dat jullie hoofden toch regelmatig met elkaar om de tafel zitten.
De groetjes van een zeer boze teleurgestelde en bedroefde klant van TELFORT
Reputatie 8
Badge +2
@eltjo.groen.7,

Ik snap jouw teleurstellende gevoel heel goed, maar je mag écht wat genuanceerder communiceren. Het gebruik van hoofdletters is zeer onwenselijk en draagt niet bij aan de inhoudelijke boodschap in jouw bericht.

Het is niet zo dat wij jou 'plagen' met het uitstellen van deze data. De data waar je naar refereert worden door KPN vastgesteld en deze kunnen worden uitgesteld vanwege goede redenen (beschikbaarheid monteurs, beschikbaarheid materiaal en hoeveelheid animo bijvoorbeeld). Indien wij een hogere snelheid kunnen leveren, zullen we dit zeker niet nalaten en dit jou aanbieden. We zijn in dezen helaas afhankelijk van het materiaal en de technologie. Anno 2015 is het inderdaad wenselijk om een snellere verbinding te hebben en dan is circa 5 km verwijderd zijn van de centrale niet meer echt van deze tijd. Buitenringen (en andere technologieën zoals VVDSL) moeten dit soort problemen oplossen. Ik hoop dan ook, samen met jou, op een snelle(re) afwikkeling van dit traject.

Michael
Reputatie 1
Hallo Michael

Het gaat mij niet eens meer om dat vvdsl maar om de manier waarop dit nu gebeurd is staat mij enorm tegen. Dat jullie de mensen gewoon voorliegen. Eerst zeggen dat wij vvdsl krijgen en tenslotte als puntje bij paaltje komt het er niet is stoot mij enorm voor het hoofd. Waar ik woon is een man een man een woord een woord maar blijkbaar is dat bij Telfort nog nooit in hun hoofd gekomen.
En de hoeveelheid animo, ik denk dat niemand hier in de straat wist dat we vvdsl kregen. Maar ik hoop dat die hoofden van jullie als ze met kpn weer om de tafel gaan zitten, dit een keer hun aandacht krijgt maar zal wel niet.
Wil er verder geen woord meer over vuil maken, wacht jullie telefoontje wel af maar weet ondertussen het antwoord al wel.

Eltjo
Badge
Je zou bijna gaan verhuizen..........maar niet van provider

Sterkte met je snelheid !!
Reputatie 8
Badge +2
@eltjo.groen.7,

Houd de website in de gaten en trek aan de bel zodra je ziet dat er een hogere snelheid leverbaar is. Ik zal er dan persoonlijk voor zorgen dat je de upgrade krijgt.

Michael
Reputatie 1
Hallo Michael

Een man een man een woord een woord onthoud het goed haha zal aan je denken als ik weer iets zie, de website staat in de bladwijzerbalk.

Groetjes
Reputatie 8
Badge +2
@eltjo.groen.7,

Een man een man, een woord een woord; er is nog geen update te zien. Ik houd het in de gaten voor je! :)

Michael
Reputatie 1
Hallo Michael

Heb je bericht gelezen was op vakantie, even alle ergenis over telfort weg laten zinken.
Weet niet of ze mij in die tussentijd dat ik weg was gebeld hebben met waarom wij vdsl niet krijgen maar zal wel niet.
Maar ik heb wel een bewijs voor je dat het hier aangelegd zou worden, ik heb namelijk een poosje geleden gechat met een medewerker van KPN en die bevestigde mijn hele verhaal, heb hem ook gevraagd waar die kasten werden geplaatst maar dat wist hij niet.
Dat hele gesprek heb ik bewaard, dus als je er nog belang bij hebt kan ik het naar je opsturen.
Dan kan je zien dat het echt de bedoeling was om hier vdsl aan te leggen.

Hoor wel van je groetjes

Reageer