Vraag: WiFi bereik

  • 19 januari 2014
  • 10 reacties
  • 2098 keer bekeken

Sinds deze maand zijn we verhuist. Ik ervaar op het nieuwe adres heel slecht WiFi bereik.
Als ik de woonkamer uitloop naar de keuken zie ik dit gelijk dat het bereik van 3 naar 1 streepje gaat, terwijl de keuken gelijk naast de woonkamer ligt. Heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar het probleem blijft hetzelfde.. Zie geen verschil tussen de verschillende kanalen. Ook niet als ik laat scannen naar het beste kanaal. De snelheid in de woonkamer is wel top! Modem lijkt me dus niet defect.. Gaat puur om het bereik van WiFi. Zou iemand van telfort mij kunnen helpen??

Alvast bedankt!

10 reacties

Kan iemand mij helpen?
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar het probleem blijft hetzelfde.. Zie geen verschil tussen de verschillende kanalen.


Op een bruikbaar kanaal 'gokken' is lastig, zonder te weten welk kanaal het meest geschikt is.
Je kan met een (draadloze) windows laptop het programma 'inSSIDer Office' downloaden en installeren.
Deze laat alle netwerken in de omgeving zien (ook jouw netwerk) en je kan dan bepalen welk kanaal het meest rustig en geschikt is om in te stellen.
Je kan dit ook met een iPhone, een Android phone of tablet doen, hieronder staan wat links met verwijzingen naar progjes hiervoor.

Voor Windows en Mac: http://www.metageek.net/support/downloads/
Voor iPhone: https://www.google.com/search?q=wifi+analyzer+voor+iphone
Voor Android phone en tablet: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl

Als je hebt bepaald welk kanaal het meest geschikt is dan ga je naar de modeminterface http://192.168.1.254 (voor de ZyXEL modem) of naar http://192.168.2.254 (voor de Experiabox) (beide hebben wachtwoord 1234) en dan naar 'Networksetting/Wireless' (of WLAN/Settings voor de Experiabox).
Hier stel je het gewenste kanaal in en klik je op 'Apply'.
Kan iemand van telfort mij helpen....??
Kan iemand mij helpen?
Reputatie 4
Badge +3
@marco88,

Het is niet nodig om steeds je topic omhoog te brengen.

Hierboven heeft @Enterprise een aantal stappen uitgelegd hoe je de draadloze verbinding kunt testen, heb je deze doorlopen?

Henk
Ja die heb ik doorlopen..  Werkt nog niet..
@henk-Telfort wat kan ik hier verder nog aan doen? Nu al een paar weken heel slecht WiFi bereik.. Behalve de woonkamer dan.. Heb hier nooit last van gehad.. Heb jij nog een oplossing?.
@henk-Telfort wat kan ik hier verder nog aan doen? Nu al een paar weken heel slecht WiFi bereik.. Behalve de woonkamer dan.. Heb hier nooit last van gehad.. Heb jij nog een oplossing?.
Reputatie 8
Badge +10
In het weekend je topic omhoog kicken is ongewenst en ook onnodig want webcare (Henk) is niet op dit forum in het weekend.
Sorry dat wist ik niet.. Kan iemand van Telfort mij dan helpen?

Reageer