Vraag over NT kasje

  • 14 augustus 2015
  • 10 reacties
  • 10456 keer bekeken

hallo ik heb sins 6 augustus inter bellen en tv alles in 1 glasvezel maar ik loop al van afbegin dat allemaal onstabiel is tv hapert geluid beeld freeze en telefoon hapert valt deels weg en downloaden is instabiel nu heb ik vandaag is de stroom van nt kasje afgehaald 30 seconden en toen weer aan gesloten toen leek het opgelost te zijn maar na een uur zoiets begon het weer heel erg nou is mijn vraag kan het zijn dat aan het nt kasje ligt of kan het zijn intern bij telfort kant iemand
die er meer over weet laat het me weten groetjes en alvast bedankt

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je kan dat NT kastje er helemaal tussenuit halen.
Reputatie 8
Badge +17
Gewoon je modem rechtstreeks aan de aansluiting koppelen waar nu de ingang van het NT kastje is aangesloten, het ISRA-punt.
Gewoon je modem rechtstreeks aan de aansluiting koppelen waar nu de ingang van het NT kastje is aangesloten, het ISRA-punt. dat zou ook kunnen maar zou kunnen zijn dat monteur de nt niet goed heeft aangesloten of dat er een fout bij telfort kan ergens in de verbinding of instelling niet goed staat
Reputatie 8
Badge +17
Dat NT kastje is voor isdn, je hebt nu geen isdn meer, dus dat kastje kan er helemaal tussenuit.
Probeer maar.
Reputatie 8
Er worden hier een aantal zaken volledig door elkaar gehaald voor wat betreft een glasvezel-aansluiting, waardoor het helaas volledige non-informatie wordt in de hulp naar de topic starter toe.
Ik snap de verwarring wel, omdat "vroeger" bij ISDN een NT-kastje voor iets anders gold als nu voor een glasvezel aansluiting.

Met een "ISRA"-punt (KPN telefoon-aansluiting) heb je bij glasvezel ook helemaal niets te maken.

Het zogenaamde "NT-kastje" wat bij glasvezel is aangesloten is een "convertor" die de optische data vanuit glasvezel omzet naar een ethernet signaal. Niets meer, niets minder.

De linker "deksel" van een (Reggefiber) "Fiber Termination Unit" (FTU) wordt uitgewisseld met zo'n NT-kastje. Hieronder een voorbeeld.

.



Storingen kunnen verschillende oorzaken hebben.
- Het glasvezelnetwerk zelf (dus buiten de woning) heeft ergens een foutje.
Maar hier ga ik vooralsnog niet vanuit. Bij aanleg wordt alles doorgemeten.

- Het NT-kastje zelf is niet goed aangesloten op de FTU, waardoor de aansluiting op de glasvezel plug in de FTU mogelijk verlies van data heeft.
Officieel hoort een monteur het NT-kastje aan te sluiten en te controleren op goede werking.
Doe je dat zelf, kun je de uiteinden van de glasvezel plugs beschadigen. Dan ben je verder van huis.

- Het NT-kastje zelf is niet goed (dus zet signalen niet goed om naar een ethernetsignaal).

- De kabel van NT-kastje naar (Experia) modem is niet goed.
Gebruik echt alle nieuwe kabels die bij het pakket geleverd zijn.
Gebruik geen oude kabels van oude aansluitingen.

Nog beter is (nieuwe) dubbel afgeschermde CAT6 kabels te gebruiken.
Voor inspiratie hoe een en ander aangesloten kan zijn zie < HIER >

- De andere kabels zijn niet goed.
(Maar lijkt me met meerdere kabels en storing voor zowel internet, TV en telefoon minder voor de hand te liggen).

- De Experia modem/router heeft storingen.

Van alle opties met wat het meest waarschijnlijk is, is dat het NT-kastje niet goed op de FTU is geplaatst. (Hoop dan dat de glasvezel-plug niet beschadigd is. Daar moet Reggefiber aan te pas komen om dat te herstellen).
Of een probleem met de UTP-kabel van NT-kastje naar Experia modem/router.
Er worden hier een aantal zaken volledig door elkaar gehaald voor wat betreft een glasvezel-aansluiting, waardoor het helaas volledige non-informatie wordt in de hulp naar de topic starter toe.
Ik snap de verwarring wel, omdat "vroeger" bij ISDN een NT-kastje voor iets anders gold als nu voor een glasvezel aansluiting.

Met een "ISRA"-punt (KPN telefoon-aansluiting) heb je bij glasvezel ook helemaal niets te maken.

Het zogenaamde "NT-kastje" wat bij glasvezel is aangesloten is een "convertor" die de optische data vanuit glasvezel omzet naar een ethernet signaal. Niets meer, niets minder.

De linker "deksel" van een (Reggefiber) "Fiber Termination Unit" (FTU) wordt uitgewisseld met zo'n NT-kastje. Hieronder een voorbeeld.

.



Storingen kunnen verschillende oorzaken hebben.
- Het glasvezelnetwerk zelf (dus buiten de woning) heeft ergens een foutje.
Maar hier ga ik vooralsnog niet vanuit. Bij aanleg wordt alles doorgemeten.

- Het NT-kastje zelf is niet goed aangesloten op de FTU, waardoor de aansluiting op de glasvezel plug in de FTU mogelijk verlies van data heeft.
Officieel hoort een monteur het NT-kastje aan te sluiten en te controleren op goede werking.
Doe je dat zelf, kun je de uiteinden van de glasvezel plugs beschadigen. Dan ben je verder van huis.

- Het NT-kastje zelf is niet goed (dus zet signalen niet goed om naar een ethernetsignaal).

- De kabel van NT-kastje naar (Experia) modem is niet goed.
Gebruik echt alle nieuwe kabels die bij het pakket geleverd zijn.
Gebruik geen oude kabels van oude aansluitingen.

Nog beter is (nieuwe) dubbel afgeschermde CAT6 kabels te gebruiken.
Voor inspiratie hoe een en ander aangesloten kan zijn zie < HIER >

- De andere kabels zijn niet goed.
(Maar lijkt me met meerdere kabels en storing voor zowel internet, TV en telefoon minder voor de hand te liggen).

- De Experia modem/router heeft storingen.

Van alle opties met wat het meest waarschijnlijk is, is dat het NT-kastje niet goed op de FTU is geplaatst. (Hoop dan dat de glasvezel-plug niet beschadigd is. Daar moet Reggefiber aan te pas komen om dat te herstellen).
Of een probleem met de UTP-kabel van NT-kastje naar Experia modem/router.
kijk hier hebben we wat aan ik denk nu ook dat nt kasje niet goed is want heb stroom gisteren avond er ook uitgehaald nt kasje en er weer in heeft tot vandaag 6 uur goed gewerkt en toen begon alles weer te haperen tv freeze internet onstabiel telefoon deel weg valt rare fratsen ik denk ook dat die nt er niet goed op zit als goed is wordt ik deze week gebeld door monteur als telfort hun afspraak na komt want de eerste keer hadden ze zogenaamd mijn mobiele nummer niet meer terwijl de eerste keer de monteur om het nt kasje aan te sluiten mij nummer wel hadt dus we wachten even af zal morgen nog is zoon cat 6 op halen voor de nt naar de router om uit te proberen maar bedankt voor je reactie
[quote=everthuizer]Er worden hier een aantal zaken volledig door elkaar gehaald voor wat betreft een glasvezel-aansluiting, waardoor het helaas volledige non-informatie wordt in de hulp naar de topic starter toe.
Ik snap de verwarring wel, omdat "vroeger" bij ISDN een NT-kastje voor iets anders gold als nu voor een glasvezel aansluiting.

Met een "ISRA"-punt (KPN telefoon-aansluiting) heb je bij glasvezel ook helemaal niets te maken.

Het zogenaamde "NT-kastje" wat bij glasvezel is aangesloten is een "convertor" die de optische data vanuit glasvezel omzet naar een ethernet signaal. Niets meer, niets minder.de stroom nt kasje er zelf niet uitgehaald maar de stroom stekker

De linker "deksel" van een (Reggefiber) "Fiber Termination Unit" (FTU) wordt uitgewisseld met zo'n NT-kastje. Hieronder een voorbeeld.

.



Storingen kunnen verschillende oorzaken hebben.
- Het glasvezelnetwerk zelf (dus buiten de woning) heeft ergens een foutje.
Maar hier ga ik vooralsnog niet vanuit. Bij aanleg wordt alles doorgemeten.

- Het NT-kastje zelf is niet goed aangesloten op de FTU, waardoor de aansluiting op de glasvezel plug in de FTU mogelijk verlies van data heeft.
Officieel hoort een monteur het NT-kastje aan te sluiten en te controleren op goede werking.
Doe je dat zelf, kun je de uiteinden van de glasvezel plugs beschadigen. Dan ben je verder van huis.

- Het NT-kastje zelf is niet goed (dus zet signalen niet goed om naar een ethernetsignaal).

- De kabel van NT-kastje naar (Experia) modem is niet goed.
Gebruik echt alle nieuwe kabels die bij het pakket geleverd zijn.
Gebruik geen oude kabels van oude aansluitingen.

Nog beter is (nieuwe) dubbel afgeschermde CAT6 kabels te gebruiken.
Voor inspiratie hoe een en ander aangesloten kan zijn zie < HIER >

- De andere kabels zijn niet goed.
(Maar lijkt me met meerdere kabels en storing voor zowel internet, TV en telefoon minder voor de hand te liggen).

- De Experia modem/router heeft storingen.

Van alle opties met wat het meest waarschijnlijk is, is dat het NT-kastje niet goed op de FTU is geplaatst. (Hoop dan dat de glasvezel-plug niet beschadigd is. Daar moet Reggefiber aan te pas komen om dat te herstellen).
Of een probleem met de UTP-kabel van NT-kastje naar Experia modem/router.


kijk hier hebben we wat aan ik denk nu ook dat nt kasje niet goed is want heb stroom gisteren avond er ook uitgehaald nt kasje en er weer in heeft tot vandaag 6 uur goed gewerkt en toen begon alles weer te haperen tv freeze internet onstabiel telefoon deel weg valt rare fratsen ik denk ook dat die nt er niet goed op zit als goed is wordt ik deze week gebeld door monteur als telfort hun afspraak na komt want de eerste keer hadden ze zogenaamd mijn mobiele nummer niet meer terwijl de eerste keer de monteur om het nt kasje aan te sluiten mij nummer wel hadt dus we wachten even af zal morgen nog is zoon cat 6 op halen voor de nt naar de router om uit te proberen maar bedankt voor je reactie
Er worden hier een aantal zaken volledig door elkaar gehaald voor wat betreft een glasvezel-aansluiting, waardoor het helaas volledige non-informatie wordt in de hulp naar de topic starter toe.
Ik snap de verwarring wel, omdat "vroeger" bij ISDN een NT-kastje voor iets anders gold als nu voor een glasvezel aansluiting.

Met een "ISRA"-punt (KPN telefoon-aansluiting) heb je bij glasvezel ook helemaal niets te maken.

Het zogenaamde "NT-kastje" wat bij glasvezel is aangesloten is een "convertor" die de optische data vanuit glasvezel omzet naar een ethernet signaal. Niets meer, niets minder.de stroom nt kasje er zelf niet uitgehaald maar de stroom stekker

De linker "deksel" van een (Reggefiber) "Fiber Termination Unit" (FTU) wordt uitgewisseld met zo'n NT-kastje. Hieronder een voorbeeld.

.



Storingen kunnen verschillende oorzaken hebben.
- Het glasvezelnetwerk zelf (dus buiten de woning) heeft ergens een foutje.
Maar hier ga ik vooralsnog niet vanuit. Bij aanleg wordt alles doorgemeten.

- Het NT-kastje zelf is niet goed aangesloten op de FTU, waardoor de aansluiting op de glasvezel plug in de FTU mogelijk verlies van data heeft.
Officieel hoort een monteur het NT-kastje aan te sluiten en te controleren op goede werking.
Doe je dat zelf, kun je de uiteinden van de glasvezel plugs beschadigen. Dan ben je verder van huis.

- Het NT-kastje zelf is niet goed (dus zet signalen niet goed om naar een ethernetsignaal).

- De kabel van NT-kastje naar (Experia) modem is niet goed.
Gebruik echt alle nieuwe kabels die bij het pakket geleverd zijn.
Gebruik geen oude kabels van oude aansluitingen.

Nog beter is (nieuwe) dubbel afgeschermde CAT6 kabels te gebruiken.
Voor inspiratie hoe een en ander aangesloten kan zijn zie < HIER >

- De andere kabels zijn niet goed.
(Maar lijkt me met meerdere kabels en storing voor zowel internet, TV en telefoon minder voor de hand te liggen).

- De Experia modem/router heeft storingen.

Van alle opties met wat het meest waarschijnlijk is, is dat het NT-kastje niet goed op de FTU is geplaatst. (Hoop dan dat de glasvezel-plug niet beschadigd is. Daar moet Reggefiber aan te pas komen om dat te herstellen).
Of een probleem met de UTP-kabel van NT-kastje naar Experia modem/router.
kijk hier hebben we wat aan ik denk nu ook dat nt kasje niet goed is want heb stroom gisteren avond er ook uitgehaald nt kasje en er weer in heeft tot vandaag 6 uur goed gewerkt en toen begon alles weer te haperen tv freeze internet onstabiel telefoon deel weg valt rare fratsen ik denk ook dat die nt er niet goed op zit als goed is wordt ik deze week gebeld door monteur als telfort hun afspraak na komt want de eerste keer hadden ze zogenaamd mijn mobiele nummer niet meer terwijl de eerste keer de monteur om het nt kasje aan te sluiten mij nummer wel hadt dus we wachten even af zal morgen nog is zoon cat 6 op halen voor de nt naar de router om uit te proberen maar bedankt voor je reactie


de stroom er afgehaald niet het kasje
Reputatie 8
Badge +10
Ik reageer niet omdat ik een oplossing voor je heb, maar wel om te vragen of je alsjeblieft wil reageren ZONDER steeds de eerdere quotes te laten staan.
Ik krijg een muisarm van het scrollen... 😉
Reputatie 8

zal morgen nog is zoon cat 6 op halen voor de nt naar de router om uit te proberen....


Dat CAT 6 is eigenlijk nog niet het belangrijkste, CAT 5e kan ook prima (wordt standaard door Telfort meegeleverd). Alleen wel het beste een dubbel afgeschermd type nemen, zodat mogelijke elektromagnetische invloeden van buitenaf minder vat hebben. Daar moet je echt naar vragen, anders krijg je een simpel "twisted" draadtype (of nog niet eens ?) zonder afscherming.
Codering als S / FTP



Nu is het maar een erg kort stukje van NT-kastje naar Experia modem/router. Wel of niet afgeschermd zal in dat geval ook maar weinig uitmaken. Maar het is meer bedoeld om absolute zekerheid te hebben dat elk gebruik op eventuele "verdenking" van slechte kabels door Telfort support of een monteur naast je neer kunt leggen, dat het daar beslist niet aan kan liggen.
(Je gebruikt dan namelijk betere kabels als Telfort zelf in haar pakket mee levert).

Verder de draadjes van koper. Gecodeerd als Cu = Latijn voor cuprum.
Er zijn ook goedkopere type draden die van aluminium zijn waarover een dun laagje koper zit.
Gecodeerd als CCA (Copper Clad Aluminum). Zie info:
http://kabeltje.nl/koperen-netwerkkabels-vs-cca/

In tegenstelling tot de informatie bij kabeltje.nl is CCA echt slechter. Aluminium geleid stroom minder goed, en bij het aanleggen in sterkere bochten heeft het de neiging makkelijker te breken (aluminium is vrij "bros") of daarmee het koperlaagje eroverheen te beschadigen, zodat een CCA kabel sneller storingen vertoont, dan gedacht. Je merkt het bovendien minder snel op. (Je ziet het niet).
Betere informatie daarover, zie hier:
https://www.netwerkwinkel.com/Kabelwetenswaardigheden/

Reageer