beantwoord

Vraag of contractant en geen DSL

• 12 januari 2017
  • 7 reacties
  • 428 keer bekeken

Hallo allemaal,

(vraag 1)
Ik woon in een studentenhuis met 3 andere studenten en we hebben al een hele poos internet van Telfort. Dit betekend dat de verbinding is gebleven ondanks dat er in de tussentijd veel mensen verhuisd zijn. Een jaar geleden is degene waar het Telfortcontract op naam staat verhuisd. Ondanks veel aandringen en het sturen van de juiste gegevens en documenten onderneemt hij geen actie om het contract over te zetten op naam van iemand die hier nog woont. Hierdoor kunnen we (zoals nu) geen gebruik maken van de klantenservice of eventueel ons pakket wijzigen. Na mij weten wordt er wel gewoon betaald, maar vervelend is het wel. Wat kunnen we het beste doen in deze situatie?

(vraag 2)
Sinds vanmorgen krijgen we de melding 'no dsl connection' op ons Zyxel modem. Dit kregen we al wel vaker maar meestal hersteld het zich. Dit is het geval op Wifi maar ook bekabeld. Ik heb vervolgens de DSL kabel vervangen door een andere en heb het modem herstart, en ook gereset via het kleine verstopte knopje op de achterkant. Dit zonder resultaat. Voor zover ik weet is het modem aangesloten via een contactdoos bij de meterkast, met de varkenssnuit. Ik heb gezocht in het huis en kan niet iets anders vinden wat op een ISRA punt lijkt. Mijn opties voor het oplossen van dit probleem waren toen een beetje op. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!
icon

Beste antwoord door Thiery 12 januari 2017, 15:00

Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice en er is geen betalingsachterstand. Het probleem ligt volgens de technische medewerker in het modem en deze zal worden vervangen. Hopelijk helpt dat. Ik ga deze week nog proberen contact op te nemen met de contracthouder, mocht dat (weer niet) lukken dan weet ik wat ik kan doen. Bedankt voor het meedenken allemaal.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Badge
Je zegt naar jouw weten wordt er gewoon betaald. Weet je dit zeker? DSL signaal gaat er ook af bij niet betalen.
Je zegt naar jouw weten wordt er gewoon betaald. Weet je dit zeker? DSL signaal gaat er ook af bij niet betalen.

Nee, dat weet ik niet zeker omdat ik dat niet kan controleren. We hebben in het verleden wel eens gehad dat er geen saldo de rekening stond van de contracthouder en we daarom tijdelijk werden afgesloten. Maar toen kreeg ik een melding in m'n browser met een uitleg. Nu krijg ik zowel bekabeld als met wifi die melding niet (geprobeerd in Chrome en IE)
Badge
Je weet toch wie in huis geld overmaakt naar Telfort nu? Of betaald de persoon die al een jaar uit huis is de rekening nog steeds? Die is mooi gek dan hahaha

Zo niet en betaald een ander, dan kan die persoon toch met online bankieren kijken of er overgemaakt is? Op welk adres staat de post van Telfort? Ze sturen namelijk ook altijd nog per post bericht met evt betalingsachterstand dus als dat op studentenhuis staat moet die bij jullie binnenkomen. Laatste mogelijkheid: oude contractant kan ook nu het abo hebben laten overzetten naar zijn nieuwe woonadres. In dat geval kunnen jullie weer opnieuw klant worden.
Het probleem is dat de contracthouder onbereikbaar is. We maken allemaal nog geld over naar zijn rekening voor het internet en dat wordt van zijn rekening afgeschreven door Telfort (en dat is vooralsnog goed gegaan) Het is een vrij onhandige situatie netjes gezegd. Vooralsnog geen post gehad van Telfort over een betalingsachterstand (post staat op hetzelfde adres als de aansluiting)
Badge
Als hij niet reageert zou ik lekker ophouden met betalen aan hem. Hij neemt dan vanzelf wel contact op met jullie lijkt me om contract nu echt over te zetten. Als hij loginnaam&ww MijnTelfort aan jullie geeft kunnen jullie IBAN nr zelf aanpassen.

Reageert hij helemaal niet, betaald hij ook niet dan kan je de deurwaarder doorsturen naar hem aangezien hij contractant is.

Als je weer rap internet moet hebben zou ik een Ziggo kabelverbinding afsluiten, een andere ADSL verbinding wordt lastig op hetzelfde adres.
Reputatie 8
Badge +16
Je kunt gewoon een nieuw DSL-abonnement afsluiten als overname van het huidige abonnement. Dan wordt het oude abonnement beëindigd. Telfort is verplicht hieraan mee te werken.
Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice en er is geen betalingsachterstand. Het probleem ligt volgens de technische medewerker in het modem en deze zal worden vervangen. Hopelijk helpt dat. Ik ga deze week nog proberen contact op te nemen met de contracthouder, mocht dat (weer niet) lukken dan weet ik wat ik kan doen. Bedankt voor het meedenken allemaal.