beantwoord

Vraag: Nadat mijn extra abbonement is geactiveerd blijft snelheid zelfde.

• 17 december 2015
  • 64 reacties
  • 2197 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb al een paar maanden een 50 mbit/s verbinding. Dat werkt goed. Ik heb nu een extra abonnement genomen voor meer snelheid 80 mbit/s.
Alleen gebeurt er helemaal niets de router is nog steeds ingetraind op 50 mbit/s
Ik heb de technische dienst gehad maar deze persoon zei dat hij er niet alles van wist, maar dat elke dag de snelheid iets omhoog zou gaan.
Tot nu toe gebeurt er niets. Ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1 - Firmware versie: V3.11TUE6.b6 voor vectoring ondersteuning.
Moet ik meer geduld hebben?

VDSL 51997/5223 kbps
icon

Beste antwoord door Ricard 27 januari 2016, 20:22

Ik begrijp er niets van, zie ook mijn eerder bericht, maar mijn snelheid is nu gelijk aan mijn extra abonnement. Er is schijnbaar wat miscommunicatie bij de KPN, maar het is nu gerealiseerd. (dus toch 26-27 januari.)

Ricard
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

64 reacties

Reputatie 8
Badge +18
En welke attainable waardes staan in je modem aangegeven en wanneer gaat de upgrade naar 80 Mb in
Reputatie 8
Badge +10
Doe op onderstaande link eens een postcodecheck om te zien welke snelheid je maximaal kan krijgen op jouw adres.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Plaats bij voorkeur hier ook even een screenshot van de uitslag.
Badge
Kun je zien welk profiel er op jouw lijn staat? 8B of 17B?
Wanneer gaat jouw nieuwe contract in/is ingegaan (zie bevestiging van Telfort)?
Geeft deze website ook aan dat 80 Mb/s leverbaar is op jouw adres:

Profiel 17A

Hierbij de gegevens van https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Internet Snelheid
ADSL2+ 14 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s

Dit bevestigt dat 80 Mb/s op jouw adres inderdaad mogelijk is, zelfs 100 Mb/s maar dat wordt nog niet door Telfort geleverd. Dan lijkt het er op dat jouw nieuwe 80 Mb/s abonnement nog niet is geactiveerd. Anders zou er bij 'current rate downstream' een hogere waarde moeten staan dan 51997 kbps'.
Reputatie 1
Kun je zien welk profiel er op jouw lijn staat? 8B of 17B?
Wanneer gaat jouw nieuwe contract in/is ingegaan (zie bevestiging van Telfort)?
Geeft deze website ook aan dat 80 Mb/s leverbaar is op jouw adres:

Profiel 17A

Hierbij de gegevens van https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Internet Snelheid
ADSL2+ 14 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s

Dit bevestigt dat 80 Mb/s op jouw adres inderdaad mogelijk is, zelfs 100 Mb/s maar dat wordt nog niet door Telfort geleverd. Dan lijkt het er op dat jouw nieuwe 80 Mb/s abonnement nog niet is geactiveerd. Anders zou er bij 'current rate downstream' een hogere waarde moeten staan dan 51997 kbps'.

Nou ik wacht een week af en anders bel ik Telfort maar weer. thanx
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Dolphs, bedankt voor de citatie! Ik heb deze zojuist kenbaar gemaakt aan de desbetreffende collega.
Reputatie 1
Laatste nieuws, De snelheid 80/8 welk behoort bij mijn extra abonnement wordt niet in de laatste week van januari gerealiseerd, maar ergens in de maand februari. Ik ben hierover geïnformeerd en dat is helder.

Ricard
Reputatie 1
Ik begrijp er niets van, zie ook mijn eerder bericht, maar mijn snelheid is nu gelijk aan mijn extra abonnement. Er is schijnbaar wat miscommunicatie bij de KPN, maar het is nu gerealiseerd. (dus toch 26-27 januari.)

Ricard
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dolphs, bedankt voor het melden en het testen. :)
Bij deze sluit ik het topic. Fijn weekend!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ricard, wat fijn dat het is opgelost. Geniet van de snelheid zou ik zeggen. Helaas kan ik niet vinden waar de miscommunicatie is ontstaan maar gelukkig is het eind januari ook opgelost zoals afgesproken. ;)

@Dolphs,

Ik zie dat er op 30 januari 2016 contact is geweest met de klantenservice. De verwachting is dat de migratie uiterlijk op 2 februari 2016 voltooid moet zijn. Daar ga ik dan ook vanuit maar mocht dit niet het geval zijn dan zal ik dit als klacht laten escaleren. Ik blijf het proces voor je volgen en zodra je vragen of opmerkingen hebt in de tussentijd schroom niet om mij te benaderen.
Reputatie 1
Badge
@Stephen - bedankt voor de terugkoppeling, echter dat de migratie uiterlijk op 2 februari voltooid zal zijn is denk ik wat te kort door de bocht, de informatie die ik kreeg was " na 5 werkdagen zou KPN moeten hebben teruggekoppeld ". Echter wellicht is er vandaag enige verandering in gekomen, nog niet gekeken. Wellicht dat het vannacht tussen 02.00 en 04.00 daadwerkelijk D-Day worden als dan de " knop " om mocht gaan... We gaan het allemaal zien aankomende 48 uur. Ik meld mij in ieder geval overmorgen weer als er geen verandering is.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Ricard, excuses voor de late reactie. Het is jammer dat je nog geen gebruik kunt maken van de beloofde snelheid na ontvangst van het nieuwe modem. Momenteel staat er een ticket uit voor dit issue. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en ik verwacht dat je in de 1e week van januari bericht hierover ontvangt. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

@dolphs,

Bij jou is de upgrade nog niet van toepassing vandaar dat je nog niet de beloofde snelheid haalt. De upgrade staat gepland op 26 januari 2016. Vanaf deze datum zal je van de hogere snelheid gebruik kunnen maken. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik deze graag van je. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Beste Ricard, excuses voor de late reactie. Het is jammer dat je nog geen gebruik kunt maken van de verhoogde snelheid na ontvangst van het nieuwe modem. Momenteel staat er een ticket uit voor dit issue. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en ik verwacht dat je in de 1e week van januari bericht hierover ontvangt. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

@dolphs,

Bij jou is de upgrade nog niet van toepassing vandaar dat je nog niet de beloofde snelheid haalt. De upgrade staat gepland op 26 januari 2016. Vanaf deze datum zal je van de hogere snelheid gebruik kunnen maken. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik deze graag van je. Excuses voor het ongemak.

Hallo Stephan bedankt voor het bericht, we kregen al zo'n vermoeden.
Kan ik de abonnement weer laten terugdraaien totdat het echt mogelijk is, want ik betaal nu voor diensten die ik niet kan afnemen.:D
Reputatie 8
Badge +16
Ik wil je vriendelijk verzoeken om ons de gelegenheid te geven dit uit te zoeken en op te lossen. Zodra het is opgelost dan krijg je de kosten in ieder geval gecompenseerd. We zullen je nooit laten betalen voor diensten waar je geen gebruik van kunt maken. 🙂
Reputatie 1
Badge +1
En @dolphs, komt inmiddels "rook" uit uw modem vanwege de door u betaalde down en upload snelheid of is Telfort nog steeds in gebreke omdat Telfort geen deuk in een pakje boter, genaamd KPN, kan slaan?
Reputatie 1
Ik wil je vriendelijk verzoeken om ons de gelegenheid te geven dit uit te zoeken en op te lossen. Zodra het is opgelost dan krijg je de kosten in ieder geval gecompenseerd. We zullen je nooit laten betalen voor diensten waar je geen gebruik van kunt maken. :)

Hallo Stephan, Duidelijk bedank voor de reactie.
Reputatie 1
Badge
nou dat is bemoedigend, in ieder geval voor Ricard goed gekomen nu: hulde!
Hier nog steeds 52Mbit, zojuist het modem maar een schop gegeven, door ze even van de stroom te halen.
Dat de order niet ( goed ) doorgelopen is, hoor ik eigenlijk al sinds december en is niets nieuws voor mij, maar toentertijd werd nog gezegd dat de eerste keer verkeerde verbinding was verwerkt ( 40/4 ) en dat het eind december wel goed was aangevraagd en werd " verscholen " achter KPN door de magische datum van 26 januari te noemen. Dit terwijl de attainable al sinds half december over de 100Mbit staat bij mij. Enfin ik ben echt benieuwd wanneer dit tot een goed einde gaat komen en nog belangrijker waar is het nou misgelopen, waardoor die order niet tot het einde wil doorlopen. Als ik morgen geen verbetering zie, dan nog maar eens een belletje eraan wagen.
Reputatie 1
Hallo Dolphs,

Ik heb een KPN technici aan de deur gehad die tot de wijkkast alles heeft nagelopen.
Nadat was gebleken dat alle perfect in orde was, heeft hij contact met zijn collega's opgenomen en vertelt dat het eind januari gereed is. Maar ik heb daarna ook telefoon gehad dat het pas in februari gereed komt.

Ricard
Reputatie 1
Ik heb de nieuwe Zyxel ontvangen maar deze Zyxel modem heeft nog steeds mijn standaard abonnement snelheid, wat overigens zeer goed is. Ik zie er al weer tegen op om te bellen maar ik ben waarschijnlijk niet de enige.

profiel 17a
current rate upstream: 5223 kbps
current rate downstream: 51997 kbps
attainable rate upstream: 27360 kbps
attainable rate downstream: 55199 kbps
Reputatie 8
Badge +16
Graag gedaan Ricard. Jij bedankt voor je begrip. Je kunt me in de tussentijd altijd benaderen. Bij deze wens ik je alvast een prettige jaarwisseling!
Reputatie 1
Badge
@Stephen - bedankt!
Ik ben toch echt benieuwd hoe dit gaat aflopen, mogelijk weer (max.) 5 werkdagen geduld voor nieuwe status update?
Schiet niet op... Ook bij mijn 'probleem' is geen voortgang. Valt me wel op dat ik op het forum meer gelijksoortige problemen zie. Hoeft niet gerelateerd te zijn, maar toch.....
Reputatie 1
Badge
zojuist nog even gekeken, maar het is inderdaad nog geen 26 januari 😉. maw 52MBit download en 5,2Upload ... Morgenavond meer ...
Reputatie 1
Badge
Beste Stephen - Dank voor jouw feedback, ik lees het nu pas.
Echter dat verhaal hoorde ik al eerder, ik blijf het vreemd vinden dat ik al wel een Attainable Rate zie welke over de 100Mbit zit:
111677 (Kbps.) valt uit te lezen van het modem. Blijkbaar zit er dus een commerciële CAP op tot eind januari, de lijn is echt al in orde sinds 15 december.
Reputatie 1
KPN is langs geweest en getest tot wijkkast. De verbinding was goed. Het bleek later dat KPN nog niet helemaal gereed is met hun update. Tegen eind van januari zou alles moeten werken.

Groeten, Ricard
Reputatie 8
Badge +16
Klopt dolphs! Morgen moet D-day zijn. Ik zal dan ook kijken of de snelheid dan is verhoogd.