beantwoord

Vraag: Nadat mijn extra abbonement is geactiveerd blijft snelheid zelfde.

  • 17 december 2015
  • 64 reacties
  • 2197 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb al een paar maanden een 50 mbit/s verbinding. Dat werkt goed. Ik heb nu een extra abonnement genomen voor meer snelheid 80 mbit/s.
Alleen gebeurt er helemaal niets de router is nog steeds ingetraind op 50 mbit/s
Ik heb de technische dienst gehad maar deze persoon zei dat hij er niet alles van wist, maar dat elke dag de snelheid iets omhoog zou gaan.
Tot nu toe gebeurt er niets. Ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1 - Firmware versie: V3.11TUE6.b6 voor vectoring ondersteuning.
Moet ik meer geduld hebben?


VDSL 51997/5223 kbps
icon

Beste antwoord door Ricard 27 januari 2016, 20:22

Ik begrijp er niets van, zie ook mijn eerder bericht, maar mijn snelheid is nu gelijk aan mijn extra abonnement. Er is schijnbaar wat miscommunicatie bij de KPN, maar het is nu gerealiseerd. (dus toch 26-27 januari.)





Ricard
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

64 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo dolphs, bedankt voor het melden en het testen. :)
Bij deze sluit ik het topic. Fijn weekend!
Reputatie 1
Badge
Inderdaad, het i3-tje draait nu en warempel ik zit rond de 100Mbit ( 11,6-12,0MB/s ). Als ik nou echt tot op de bodem zou willen, dan zou ik dus met 12,5MB de lijn moeten kunnen bellasten, dat schommelt nu dus tussen eerst genoemde waarden. Ik denk dat ik het daar maar mee moet doen. case closed en topic is hiermee opgelost. Dank aan alle betrokkenen voor het meedenken cq. oplossen.
Reputatie 1
Badge
ben de i3 in elkaar aan het zetten op dit moment, wou toch nog even speedtest.net resultaten delen.
Zijn wbt download teleurstellend, ook al is het inderdaad 80Mbit waar je voor betaalt alleen als je dan in je router >100Mbit ziet staan verwacht je andere waarden. Echter wbt upload juist meer dan goed en dat komt meer richting wat ook in de router staat. Mocht bij de i3 gelijksoortige waarden naar voren komen, dan open ik een ander topic over de " internet snelheid ", of sluit ik mij aan bij anderen want ik zie dat meerderen klagen ( op dagdelen ).

Reputatie 1
Badge
Topic is in principe opgelost, juiste profiel is er. Echter eerste testjes met een zelfgebouwde NAS ( met gigabit aansluiting /cat6a ) zeggen mij dat ik 80Mbit tot mijn beschikking heb qua continue download ( 9MB is zo'n 80Mbit met overhead meegerekend ) vanaf het Internet. Dit zowel met " wget " van een "lokale" server als met " news ". Wbt de laatst genoemde claimt mijn hoofd newsprovider meer dan 100Mbit te kunnen leveren, ook met SSL. Een ander testje door twee providers tegelijk te gebruiken leerde dat de download snelheid hetzelfde bleef ( rond de 9 tm 9,5MB ). Nu moet ik eerlijk bekennen dat dit met een ATOM CPU is getest, wel Gigabit LAN op het bordje en ik zal zelfde tests nog eens herhalen met een i3 CPU ( ook Gigabit LAN ). Echter volgens mijn eerdere berichtgeving staat er toch echt een " current throughput van 107Mbit " tot mijn beschikking ( en dan zou minimaal 12 en meer 13MB tot de verwachting behoren ). De router heeft vanzelfsprekend Gigabit op de bewuste port enabled ( dus geen green mode van 100Mbit ). Ik zal nog eens berichten als ik de i3 in de lucht heb met zelfde set up.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het delen van de screenshot! Doe rustig aan. Ik zie de testresultaten wel tegemoet. 🙂
Reputatie 1
Badge
zojuist terug van weggeweest en natuurlijk meteen dit topic nagekeken en voorts screenshot van mijn fritzbox gemaakt. Het lijkt deze keer dan toch te zijn gelukt:



aankomende dagen wat testen, maar eerst jetlag wegwerken.
Reputatie 1
Badge +1
Ik ook!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dolphs, ik zie dat de omzetting heeft plaatsgevonden. Mijn collega neemt op maandag 22 februari contact met jou op om te vernemen of je ook van de hogere snelheid gebruik kunt maken. Ik kijk uit naar jouw reactie. 🙂
Reputatie 1
Badge +1
En @dolphs, komt inmiddels "rook" uit uw modem vanwege de door u betaalde down en upload snelheid of is Telfort nog steeds in gebreke omdat Telfort geen deuk in een pakje boter, genaamd KPN, kan slaan?
Reputatie 1
Badge
@Stephen - bedankt!
Ik ben toch echt benieuwd hoe dit gaat aflopen, mogelijk weer (max.) 5 werkdagen geduld voor nieuwe status update?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Dolphs, bedankt voor de citatie! Ik heb deze zojuist kenbaar gemaakt aan de desbetreffende collega.
Reputatie 1
Badge
@Stephen/ Webcare - Inmiddels wat informatie weten te achterhalen hetgeen ook teruggekoppeld kan worden aan dame (H.O.) van klantrelaties. Ik citeer voor zover mogelijk " Ik zie dat deze klant een order gekregen heeft op het FCN netwerk. Echter staat de AA (AA81) nog niet open op FCN. Hier loopt de order op vast.
< snip snip >
Advies nogmaals order laten aanbieden maar nu niet op het FCN netwerk. "

Ik zou Telfort nog maar eens willen verzoeken om de aanvraag in te dienen, maar deze keer dus wel goed ... bvd!
Reputatie 1
Badge
@Stephen - Als gezegd ik waardeer jullie inspanning echt wel. Het is alleen dus " de vraag " waarom het nu 2x ( eigenlijk 3x ) is stukgelopen. Ik heb het al eens eerder aangehaald. Ik heb twee jaar een 50Mbit/s lijn via Canal Digitaal gehad en die partij was toentertijd nog met Telfort in zee. Die lijn is " omgezet " naar Telfort 80Mbit/s alleen dat is er dus nooit van gekomen. Ik heb deze maand geen factuur meer gehad van eerstegenoemde partij dus mijn hoop is werkelijk nu dat die lijn CEASED is en nu de order wel gaat doorlopen ... Maar misschien zit ik er naast en is er een HEEL andere oorzaak, ik hoop m volgende week te horen zodra het Eureka-momentje aanbreekt. vrgr
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dolphs, bedankt voor jouw terugkoppeling. De eerste migratie van jouw lijn was vastgelopen. Hierop is er opnieuw een verzoek voor de migratie ingediend welke helaas is ook vastgelopen. Inmiddels is wederom een nieuw verzoek gedaan en houdt een collega deze nauwlettend in de gaten. Ik begrijp dat deze situatie frustrerend voor je is en wil je vriendelijk verzoeken om nog even geduld te hebben zodat wij dit voor je kunnen oplossen.
Reputatie 1
Badge
Nou inmiddels teruggebeld door een dame (H.O.) van klantrelaties. Zij kon op dit punt ook niet meer vertellen, dan dat eraan gewerkt wordt door Telfort en dat er wederom binnen nu en 5 werkdagen een antwoord verwacht wordt van KPN: wat is er dan gebeurd vorige week vraag ik mij nu dan nog steeds af? Er komt dus voor de vierde maal een belofte en ik denk eerlijk gezegd niet dat op deze manier e.e.a. wordt opgelost. M.a.w. actie in de straat is nu gewenst, dus laat een technische KPN-ner hier in de kastverdelers de apparatuur nakijken en meteen schakelen met collega's zodat die sni-f lijn het gaat doen voor mij. Nogmaals ik zit kort bij de kastverdeler gezien mijn waarden " Signal-to-noise " en " Attainable throughput " ( attached ). Die " max DSLAM " van 520000 moet er nou maar eens vanaf na ruim 7 weken en voordat het pad weer eens wordt opgegaan om die Experiadoos ertussen te gooien, dat is reeds een paar keer gedaan met soortgelijke waarden als in het attachement van de fritzbox. Idem dus de DSLAM cap van 52Mbit/s... Ik meen het, dat ik jullie inspanningen waardeer, maar echt luitjes - het moet volgens mij niet zo moeilijk zijn allemaal zodra jullie KPN daadwerkelijk in beweging krijgen! vrgr
Reputatie 8
Badge +16
Beste Dolphs, ik betreur deze situatie enorm. Het is inmiddels geëscaleerd naar de afdeling Klantrelaties. Mijn collega's van deze afdeling zullen jou zo spoedig mogelijk benaderen. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Badge
Het is nog geen vrijdag ( i.v.m. afgesproken afhandelingstijd escalatie ), echter vandaag nog geen verandering in de snelheid ... dit ter info ... we wachten het af ...
Reputatie 1
Badge
OK - het is niet anders ... De verwachting is niet waargemaakt en dus is de migratie niet op 2 februari 2016 voltooid ( er zijn nog ruim 6 uur toegegeven). Zojuist dan ook telefonisch een escallatie in laten schieten, we gaan het weer zien : " sni-f sni-f ".
Reputatie 1
Badge
@Stephen - bedankt voor de terugkoppeling, echter dat de migratie uiterlijk op 2 februari voltooid zal zijn is denk ik wat te kort door de bocht, de informatie die ik kreeg was " na 5 werkdagen zou KPN moeten hebben teruggekoppeld ". Echter wellicht is er vandaag enige verandering in gekomen, nog niet gekeken. Wellicht dat het vannacht tussen 02.00 en 04.00 daadwerkelijk D-Day worden als dan de " knop " om mocht gaan... We gaan het allemaal zien aankomende 48 uur. Ik meld mij in ieder geval overmorgen weer als er geen verandering is.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ricard, wat fijn dat het is opgelost. Geniet van de snelheid zou ik zeggen. Helaas kan ik niet vinden waar de miscommunicatie is ontstaan maar gelukkig is het eind januari ook opgelost zoals afgesproken. ;)

@Dolphs,

Ik zie dat er op 30 januari 2016 contact is geweest met de klantenservice. De verwachting is dat de migratie uiterlijk op 2 februari 2016 voltooid moet zijn. Daar ga ik dan ook vanuit maar mocht dit niet het geval zijn dan zal ik dit als klacht laten escaleren. Ik blijf het proces voor je volgen en zodra je vragen of opmerkingen hebt in de tussentijd schroom niet om mij te benaderen.
Reputatie 1
Badge
Geen nieuws is goed nieuws, maar niet voor mij in dit geval.
Wellicht dat Webcare nog iets over deze materie heeft terug te koppelen?
Reputatie 1
Hallo Dolphs,

Ik heb een KPN technici aan de deur gehad die tot de wijkkast alles heeft nagelopen.
Nadat was gebleken dat alle perfect in orde was, heeft hij contact met zijn collega's opgenomen en vertelt dat het eind januari gereed is. Maar ik heb daarna ook telefoon gehad dat het pas in februari gereed komt.

Ricard
Reputatie 1
Badge
nou dat is bemoedigend, in ieder geval voor Ricard goed gekomen nu: hulde!
Hier nog steeds 52Mbit, zojuist het modem maar een schop gegeven, door ze even van de stroom te halen.
Dat de order niet ( goed ) doorgelopen is, hoor ik eigenlijk al sinds december en is niets nieuws voor mij, maar toentertijd werd nog gezegd dat de eerste keer verkeerde verbinding was verwerkt ( 40/4 ) en dat het eind december wel goed was aangevraagd en werd " verscholen " achter KPN door de magische datum van 26 januari te noemen. Dit terwijl de attainable al sinds half december over de 100Mbit staat bij mij. Enfin ik ben echt benieuwd wanneer dit tot een goed einde gaat komen en nog belangrijker waar is het nou misgelopen, waardoor die order niet tot het einde wil doorlopen. Als ik morgen geen verbetering zie, dan nog maar eens een belletje eraan wagen.
Reputatie 1
Ik begrijp er niets van, zie ook mijn eerder bericht, maar mijn snelheid is nu gelijk aan mijn extra abonnement. Er is schijnbaar wat miscommunicatie bij de KPN, maar het is nu gerealiseerd. (dus toch 26-27 januari.)


Ricard
Reputatie 1
Laatste nieuws, De snelheid 80/8 welk behoort bij mijn extra abonnement wordt niet in de laatste week van januari gerealiseerd, maar ergens in de maand februari. Ik ben hierover geïnformeerd en dat is helder.


Ricard