beantwoord

Vraag: Nadat mijn extra abbonement is geactiveerd blijft snelheid zelfde.

• 17 december 2015
  • 64 reacties
  • 2197 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb al een paar maanden een 50 mbit/s verbinding. Dat werkt goed. Ik heb nu een extra abonnement genomen voor meer snelheid 80 mbit/s.
Alleen gebeurt er helemaal niets de router is nog steeds ingetraind op 50 mbit/s
Ik heb de technische dienst gehad maar deze persoon zei dat hij er niet alles van wist, maar dat elke dag de snelheid iets omhoog zou gaan.
Tot nu toe gebeurt er niets. Ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1 - Firmware versie: V3.11TUE6.b6 voor vectoring ondersteuning.
Moet ik meer geduld hebben?

VDSL 51997/5223 kbps
icon

Beste antwoord door Ricard 27 januari 2016, 20:22

Ik begrijp er niets van, zie ook mijn eerder bericht, maar mijn snelheid is nu gelijk aan mijn extra abonnement. Er is schijnbaar wat miscommunicatie bij de KPN, maar het is nu gerealiseerd. (dus toch 26-27 januari.)

Ricard
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

64 reacties

Reputatie 1
Badge
@ Stephen - Hartelijk dank, echter helaas nog steeds 52000 k/bit op dit moment van schrijven, dus we kijken het nog even aan
Reputatie 8
Badge +16
@dolphs,

Graag gedaan! Ik wil je adviseren om nog even af te wachten tot de 26e van deze maand.

@Ricard,

Deze week ontvang je nog bericht over de verhoging van je snelheid.

In de tussentijd kunnen jullie mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 1
Badge
@Stephen - Bedankt voor jouw reactie, vreemd dat toch weer de 26e januari terugkomt? Het was toch een kwestie van KPN wakker schudden en dan zou het binnen een week voor elkaar zijn: DSLAM reset wellicht zodat die 52000k/bit cap eraf is? Nou je we wachten het af
Reputatie 1
KPN is langs geweest en getest tot wijkkast. De verbinding was goed. Het bleek later dat KPN nog niet helemaal gereed is met hun update. Tegen eind van januari zou alles moeten werken.

Groeten, Ricard
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de update Ricard! We houden het in de gaten.
Reputatie 1
Badge
@Ricard - hmm is dat per ongelijk ook ergens te regio 2591?

Ik vraag dit, omdat ik ook tot eind januari moet wachten. Dit terwijl de berichtgeving van fourstack al sinds half decemeber is, dat de 100M/bit gehaald kan worden op mijn postcode/huisnummer. Het mooie is dat deze waarde inderdaad als " attainable " overeenkomt in zowel de meegeleverde Experiabox v8 als mijn fritzbox 7490, echter ik heb een prachrige CAP van exact 52000 k/bit. Hoe dan ook " 26 januari " werd door Webcare eerder paar maal gecommuniceerd en laatste keer door Stephen ( hierboven )e n ik houd het in de link, blijkbaar gereed voor productie maar KPN moet de " knop " nog omzetten zodat de beloofde hvh bits daadwerkelijk over de lijn kunnen ...
Reputatie 1
@Ricard - hmm is dat per ongelijk ook ergens te regio 2591?

Ik vraag dit, omdat ik ook tot eind januari moet wachten. Dit terwijl de berichtgeving van fourstack al sinds half decemeber is, dat de 100M/bit gehaald kan worden op mijn postcode/huisnummer. Het mooie is dat deze waarde inderdaad als " attainable " overeenkomt in zowel de meegeleverde Experiabox v8 als mijn fritzbox 7490, echter ik heb een prachrige CAP van exact 52000 k/bit. Hoe dan ook " 26 januari " werd door Webcare eerder paar maal gecommuniceerd en laatste keer door Stephen ( hierboven )e n ik houd het in de link, blijkbaar gereed voor productie maar KPN moet de " knop " nog omzetten zodat de beloofde hvh bits daadwerkelijk over de lijn kunnen ...

Hallo,

Volgens de KPN is het nier beperkt tot mijn gebied maar is de update voor een groter gebied, ook al heb je een hoger attainable. Dat is mij door de KPN verteld. De laatste week van januari wordt het werkbaar gemaakt.

Ricard
Reputatie 1
Badge
@Ricard - top, dank voor terugkoppeling, we gaan het zien eind januari! 😉
Reputatie 1
Badge
zojuist nog even gekeken, maar het is inderdaad nog geen 26 januari 😉. maw 52MBit download en 5,2Upload ... Morgenavond meer ...
Reputatie 8
Badge +16
Klopt dolphs! Morgen moet D-day zijn. Ik zal dan ook kijken of de snelheid dan is verhoogd.
Reputatie 1
Badge
zelfde status als gister: maw geen D-day hier ( vooralsnog ), maar dag duurt nog 7uur tot de 27e ...
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dolphs, helaas is de order niet doorgelopen. Er wordt nu onderzocht wat de oorzaak hiervan is zodat dit kan worden hersteld. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Ik blijf de ontwikkelingen voor je in de gaten houden. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Badge
kan dat er per ongeluk mee te maken hebben dat ik van een Canal Digitaal lijn afkom ( ook Telfort ) en ook 52Mbit 2 jaar geleverd en dat daar nu e.e.a. misloopt: lijn nog actief bij vendor Canal Digitaal bijvoorbeeld terwijl ie al ceased had moeten zijn omdat Telfort de lijn heeft overgenomen 14 december. Kreeg namelijk nog keurig facturen van Canal Digitaal voor wbt Internet en Bellen 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dolphs, ik durf dat niet te zeggen. Momenteel wordt het uitgezocht en ben zelf ook benieuwd naar de uitkomst. Nog even afwachten dus.

@Ricard,

Kun jij controleren of de snelheid bij jou inmiddels is verhoogd?
Reputatie 1
Laatste nieuws, De snelheid 80/8 welk behoort bij mijn extra abonnement wordt niet in de laatste week van januari gerealiseerd, maar ergens in de maand februari. Ik ben hierover geïnformeerd en dat is helder.

Ricard
Reputatie 1
Ik begrijp er niets van, zie ook mijn eerder bericht, maar mijn snelheid is nu gelijk aan mijn extra abonnement. Er is schijnbaar wat miscommunicatie bij de KPN, maar het is nu gerealiseerd. (dus toch 26-27 januari.)

Ricard
Reputatie 1
Badge
nou dat is bemoedigend, in ieder geval voor Ricard goed gekomen nu: hulde!
Hier nog steeds 52Mbit, zojuist het modem maar een schop gegeven, door ze even van de stroom te halen.
Dat de order niet ( goed ) doorgelopen is, hoor ik eigenlijk al sinds december en is niets nieuws voor mij, maar toentertijd werd nog gezegd dat de eerste keer verkeerde verbinding was verwerkt ( 40/4 ) en dat het eind december wel goed was aangevraagd en werd " verscholen " achter KPN door de magische datum van 26 januari te noemen. Dit terwijl de attainable al sinds half december over de 100Mbit staat bij mij. Enfin ik ben echt benieuwd wanneer dit tot een goed einde gaat komen en nog belangrijker waar is het nou misgelopen, waardoor die order niet tot het einde wil doorlopen. Als ik morgen geen verbetering zie, dan nog maar eens een belletje eraan wagen.
Reputatie 1
Hallo Dolphs,

Ik heb een KPN technici aan de deur gehad die tot de wijkkast alles heeft nagelopen.
Nadat was gebleken dat alle perfect in orde was, heeft hij contact met zijn collega's opgenomen en vertelt dat het eind januari gereed is. Maar ik heb daarna ook telefoon gehad dat het pas in februari gereed komt.

Ricard
Reputatie 1
Badge
Geen nieuws is goed nieuws, maar niet voor mij in dit geval.
Wellicht dat Webcare nog iets over deze materie heeft terug te koppelen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ricard, wat fijn dat het is opgelost. Geniet van de snelheid zou ik zeggen. Helaas kan ik niet vinden waar de miscommunicatie is ontstaan maar gelukkig is het eind januari ook opgelost zoals afgesproken. ;)

@Dolphs,

Ik zie dat er op 30 januari 2016 contact is geweest met de klantenservice. De verwachting is dat de migratie uiterlijk op 2 februari 2016 voltooid moet zijn. Daar ga ik dan ook vanuit maar mocht dit niet het geval zijn dan zal ik dit als klacht laten escaleren. Ik blijf het proces voor je volgen en zodra je vragen of opmerkingen hebt in de tussentijd schroom niet om mij te benaderen.
Reputatie 1
Badge
@Stephen - bedankt voor de terugkoppeling, echter dat de migratie uiterlijk op 2 februari voltooid zal zijn is denk ik wat te kort door de bocht, de informatie die ik kreeg was " na 5 werkdagen zou KPN moeten hebben teruggekoppeld ". Echter wellicht is er vandaag enige verandering in gekomen, nog niet gekeken. Wellicht dat het vannacht tussen 02.00 en 04.00 daadwerkelijk D-Day worden als dan de " knop " om mocht gaan... We gaan het allemaal zien aankomende 48 uur. Ik meld mij in ieder geval overmorgen weer als er geen verandering is.
Reputatie 1
Badge
OK - het is niet anders ... De verwachting is niet waargemaakt en dus is de migratie niet op 2 februari 2016 voltooid ( er zijn nog ruim 6 uur toegegeven). Zojuist dan ook telefonisch een escallatie in laten schieten, we gaan het weer zien : " sni-f sni-f ".
Reputatie 1
Badge
Het is nog geen vrijdag ( i.v.m. afgesproken afhandelingstijd escalatie ), echter vandaag nog geen verandering in de snelheid ... dit ter info ... we wachten het af ...
Reputatie 8
Badge +16
Beste Dolphs, ik betreur deze situatie enorm. Het is inmiddels geëscaleerd naar de afdeling Klantrelaties. Mijn collega's van deze afdeling zullen jou zo spoedig mogelijk benaderen. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Badge
Nou inmiddels teruggebeld door een dame (H.O.) van klantrelaties. Zij kon op dit punt ook niet meer vertellen, dan dat eraan gewerkt wordt door Telfort en dat er wederom binnen nu en 5 werkdagen een antwoord verwacht wordt van KPN: wat is er dan gebeurd vorige week vraag ik mij nu dan nog steeds af? Er komt dus voor de vierde maal een belofte en ik denk eerlijk gezegd niet dat op deze manier e.e.a. wordt opgelost. M.a.w. actie in de straat is nu gewenst, dus laat een technische KPN-ner hier in de kastverdelers de apparatuur nakijken en meteen schakelen met collega's zodat die sni-f lijn het gaat doen voor mij. Nogmaals ik zit kort bij de kastverdeler gezien mijn waarden " Signal-to-noise " en " Attainable throughput " ( attached ). Die " max DSLAM " van 520000 moet er nou maar eens vanaf na ruim 7 weken en voordat het pad weer eens wordt opgegaan om die Experiadoos ertussen te gooien, dat is reeds een paar keer gedaan met soortgelijke waarden als in het attachement van de fritzbox. Idem dus de DSLAM cap van 52Mbit/s... Ik meen het, dat ik jullie inspanningen waardeer, maar echt luitjes - het moet volgens mij niet zo moeilijk zijn allemaal zodra jullie KPN daadwerkelijk in beweging krijgen! vrgr