beantwoord

Vraag: Nadat mijn extra abbonement is geactiveerd blijft snelheid zelfde.

• 17 december 2015
  • 64 reacties
  • 2189 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

64 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo dolphs, bedankt voor jouw terugkoppeling. De eerste migratie van jouw lijn was vastgelopen. Hierop is er opnieuw een verzoek voor de migratie ingediend welke helaas is ook vastgelopen. Inmiddels is wederom een nieuw verzoek gedaan en houdt een collega deze nauwlettend in de gaten. Ik begrijp dat deze situatie frustrerend voor je is en wil je vriendelijk verzoeken om nog even geduld te hebben zodat wij dit voor je kunnen oplossen.
Reputatie 1
Badge
@Stephen - Als gezegd ik waardeer jullie inspanning echt wel. Het is alleen dus " de vraag " waarom het nu 2x ( eigenlijk 3x ) is stukgelopen. Ik heb het al eens eerder aangehaald. Ik heb twee jaar een 50Mbit/s lijn via Canal Digitaal gehad en die partij was toentertijd nog met Telfort in zee. Die lijn is " omgezet " naar Telfort 80Mbit/s alleen dat is er dus nooit van gekomen. Ik heb deze maand geen factuur meer gehad van eerstegenoemde partij dus mijn hoop is werkelijk nu dat die lijn CEASED is en nu de order wel gaat doorlopen ... Maar misschien zit ik er naast en is er een HEEL andere oorzaak, ik hoop m volgende week te horen zodra het Eureka-momentje aanbreekt. vrgr
Reputatie 1
Badge
@Stephen/ Webcare - Inmiddels wat informatie weten te achterhalen hetgeen ook teruggekoppeld kan worden aan dame (H.O.) van klantrelaties. Ik citeer voor zover mogelijk " Ik zie dat deze klant een order gekregen heeft op het FCN netwerk. Echter staat de AA (AA81) nog niet open op FCN. Hier loopt de order op vast.
< snip snip >
Advies nogmaals order laten aanbieden maar nu niet op het FCN netwerk. "

Ik zou Telfort nog maar eens willen verzoeken om de aanvraag in te dienen, maar deze keer dus wel goed ... bvd!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Dolphs, bedankt voor de citatie! Ik heb deze zojuist kenbaar gemaakt aan de desbetreffende collega.
Reputatie 1
Badge
@Stephen - bedankt!
Ik ben toch echt benieuwd hoe dit gaat aflopen, mogelijk weer (max.) 5 werkdagen geduld voor nieuwe status update?
Reputatie 1
Badge +1
En @dolphs, komt inmiddels "rook" uit uw modem vanwege de door u betaalde down en upload snelheid of is Telfort nog steeds in gebreke omdat Telfort geen deuk in een pakje boter, genaamd KPN, kan slaan?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dolphs, ik zie dat de omzetting heeft plaatsgevonden. Mijn collega neemt op maandag 22 februari contact met jou op om te vernemen of je ook van de hogere snelheid gebruik kunt maken. Ik kijk uit naar jouw reactie. 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Ik ook!
Reputatie 1
Badge
zojuist terug van weggeweest en natuurlijk meteen dit topic nagekeken en voorts screenshot van mijn fritzbox gemaakt. Het lijkt deze keer dan toch te zijn gelukt:

aankomende dagen wat testen, maar eerst jetlag wegwerken.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het delen van de screenshot! Doe rustig aan. Ik zie de testresultaten wel tegemoet. 🙂
Reputatie 1
Badge
Topic is in principe opgelost, juiste profiel is er. Echter eerste testjes met een zelfgebouwde NAS ( met gigabit aansluiting /cat6a ) zeggen mij dat ik 80Mbit tot mijn beschikking heb qua continue download ( 9MB is zo'n 80Mbit met overhead meegerekend ) vanaf het Internet. Dit zowel met " wget " van een "lokale" server als met " news ". Wbt de laatst genoemde claimt mijn hoofd newsprovider meer dan 100Mbit te kunnen leveren, ook met SSL. Een ander testje door twee providers tegelijk te gebruiken leerde dat de download snelheid hetzelfde bleef ( rond de 9 tm 9,5MB ). Nu moet ik eerlijk bekennen dat dit met een ATOM CPU is getest, wel Gigabit LAN op het bordje en ik zal zelfde tests nog eens herhalen met een i3 CPU ( ook Gigabit LAN ). Echter volgens mijn eerdere berichtgeving staat er toch echt een " current throughput van 107Mbit " tot mijn beschikking ( en dan zou minimaal 12 en meer 13MB tot de verwachting behoren ). De router heeft vanzelfsprekend Gigabit op de bewuste port enabled ( dus geen green mode van 100Mbit ). Ik zal nog eens berichten als ik de i3 in de lucht heb met zelfde set up.
Reputatie 1
Badge
ben de i3 in elkaar aan het zetten op dit moment, wou toch nog even speedtest.net resultaten delen.
Zijn wbt download teleurstellend, ook al is het inderdaad 80Mbit waar je voor betaalt alleen als je dan in je router >100Mbit ziet staan verwacht je andere waarden. Echter wbt upload juist meer dan goed en dat komt meer richting wat ook in de router staat. Mocht bij de i3 gelijksoortige waarden naar voren komen, dan open ik een ander topic over de " internet snelheid ", of sluit ik mij aan bij anderen want ik zie dat meerderen klagen ( op dagdelen ).

Reputatie 1
Badge
Inderdaad, het i3-tje draait nu en warempel ik zit rond de 100Mbit ( 11,6-12,0MB/s ). Als ik nou echt tot op de bodem zou willen, dan zou ik dus met 12,5MB de lijn moeten kunnen bellasten, dat schommelt nu dus tussen eerst genoemde waarden. Ik denk dat ik het daar maar mee moet doen. case closed en topic is hiermee opgelost. Dank aan alle betrokkenen voor het meedenken cq. oplossen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dolphs, bedankt voor het melden en het testen. :)
Bij deze sluit ik het topic. Fijn weekend!