beantwoord

Vraag: Nadat mijn extra abbonement is geactiveerd blijft snelheid zelfde.

  • 17 december 2015
  • 64 reacties
  • 2195 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb al een paar maanden een 50 mbit/s verbinding. Dat werkt goed. Ik heb nu een extra abonnement genomen voor meer snelheid 80 mbit/s.
Alleen gebeurt er helemaal niets de router is nog steeds ingetraind op 50 mbit/s
Ik heb de technische dienst gehad maar deze persoon zei dat hij er niet alles van wist, maar dat elke dag de snelheid iets omhoog zou gaan.
Tot nu toe gebeurt er niets. Ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1 - Firmware versie: V3.11TUE6.b6 voor vectoring ondersteuning.
Moet ik meer geduld hebben?


VDSL 51997/5223 kbps
icon

Beste antwoord door Ricard 27 januari 2016, 20:22

Ik begrijp er niets van, zie ook mijn eerder bericht, maar mijn snelheid is nu gelijk aan mijn extra abonnement. Er is schijnbaar wat miscommunicatie bij de KPN, maar het is nu gerealiseerd. (dus toch 26-27 januari.)





Ricard
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

64 reacties

Reputatie 8
Badge +18
En welke attainable waardes staan in je modem aangegeven en wanneer gaat de upgrade naar 80 Mb in
Reputatie 1
En welke attainable waardes staan in je modem aangegeven en wanneer gaat de upgrade naar 80 Mb in

hierbij de waardes
current rate upstream: 5223 kbps
current rate downstream: 51997 kbps
attainable rate upstream: 27360 kbps
attainable rate downstream: 55199 kbps

Ik heb een bevestiging gehad dat het abonnement was geactiveerd en enkele dagen daarna zei de technische helpdesk dat het elk dag een stapje omhoog gaat.
Reputatie 8
Badge +10
Doe op onderstaande link eens een postcodecheck om te zien welke snelheid je maximaal kan krijgen op jouw adres.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Plaats bij voorkeur hier ook even een screenshot van de uitslag.
Badge
Kun je zien welk profiel er op jouw lijn staat? 8B of 17B?
Wanneer gaat jouw nieuwe contract in/is ingegaan (zie bevestiging van Telfort)?
Geeft deze website ook aan dat 80 Mb/s leverbaar is op jouw adres:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 1
Kun je zien welk profiel er op jouw lijn staat? 8B of 17B?
Wanneer gaat jouw nieuwe contract in/is ingegaan (zie bevestiging van Telfort)?
Geeft deze website ook aan dat 80 Mb/s leverbaar is op jouw adres:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/


Hierbij de gegevens van https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Internet Snelheid
ADSL2+ 14 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s

Ik kan alleen in de mailing lezen dat het abonnement is geactiveerd.
Ik heb hier een aantal dagen zoals in vorig bericht over gebeld.
Reputatie 1
Kun je zien welk profiel er op jouw lijn staat? 8B of 17B?
Wanneer gaat jouw nieuwe contract in/is ingegaan (zie bevestiging van Telfort)?
Geeft deze website ook aan dat 80 Mb/s leverbaar is op jouw adres:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/


Profiel 17A


Hierbij de gegevens van https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Internet Snelheid
ADSL2+ 14 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s
Badge
Kun je zien welk profiel er op jouw lijn staat? 8B of 17B?
Wanneer gaat jouw nieuwe contract in/is ingegaan (zie bevestiging van Telfort)?
Geeft deze website ook aan dat 80 Mb/s leverbaar is op jouw adres:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/


Profiel 17A

Hierbij de gegevens van https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Internet Snelheid
ADSL2+ 14 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s


Dit bevestigt dat 80 Mb/s op jouw adres inderdaad mogelijk is, zelfs 100 Mb/s maar dat wordt nog niet door Telfort geleverd. Dan lijkt het er op dat jouw nieuwe 80 Mb/s abonnement nog niet is geactiveerd. Anders zou er bij 'current rate downstream' een hogere waarde moeten staan dan 51997 kbps'.
Reputatie 1
Kun je zien welk profiel er op jouw lijn staat? 8B of 17B?
Wanneer gaat jouw nieuwe contract in/is ingegaan (zie bevestiging van Telfort)?
Geeft deze website ook aan dat 80 Mb/s leverbaar is op jouw adres:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/


Profiel 17A

Hierbij de gegevens van https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Internet Snelheid
ADSL2+ 14 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s


Dit bevestigt dat 80 Mb/s op jouw adres inderdaad mogelijk is, zelfs 100 Mb/s maar dat wordt nog niet door Telfort geleverd. Dan lijkt het er op dat jouw nieuwe 80 Mb/s abonnement nog niet is geactiveerd. Anders zou er bij 'current rate downstream' een hogere waarde moeten staan dan 51997 kbps'.


Nou ik wacht een week af en anders bel ik Telfort maar weer. thanx
Reputatie 1
Kun je zien welk profiel er op jouw lijn staat? 8B of 17B?
Wanneer gaat jouw nieuwe contract in/is ingegaan (zie bevestiging van Telfort)?
Geeft deze website ook aan dat 80 Mb/s leverbaar is op jouw adres:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/


Profiel 17A

Hierbij de gegevens van https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Internet Snelheid
ADSL2+ 14 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s


Dit bevestigt dat 80 Mb/s op jouw adres inderdaad mogelijk is, zelfs 100 Mb/s maar dat wordt nog niet door Telfort geleverd. Dan lijkt het er op dat jouw nieuwe 80 Mb/s abonnement nog niet is geactiveerd. Anders zou er bij 'current rate downstream' een hogere waarde moeten staan dan 51997 kbps'.


Nou ik wacht een week af en anders bel ik Telfort maar weer. thanx


Nog steeds geen verandering, ik heb Telfort gebeld wanneer het actief wordt, maar ik heb helaas nog geen persoon gehad die nuttige informatie kon geven wat betreft de omzetting naar VVDSL. Het zou actief moeten zijn en meer kunnen ze niet vertellen.
Maar mijn extra abonnement is wel ingegaan, dus wordt het straks weer een kunst om voor de weken dat ik nog op 50mbit/s zit het geld terug te laten storten. We gaan het deze week maar weer afwachten.
Ik heb hetzelfde issue: snelheid 50/5 gebleven nadat 80/8 is afgesloten. Via dit forum is contact gelegd met Telfort. Zij hebben dit naar mijn idee goed opgepakt. Zie:
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/na-activering-internet-extra-snelheid-niet-omhoog-53846
Mocht de mijn aangeboden oplossing (DLM reset) een oplossing zijn (is nog niet gebeurd), dan zal ik dit in bovenstaand topic posten. Misschien kun jij er dan ook wat mee.
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde issue: snelheid 50/5 gebleven nadat 80/8 is afgesloten. Via dit forum is contact gelegd met Telfort. Zij hebben dit naar mijn idee goed opgepakt. Zie:
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/na-activering-internet-extra-snelheid-niet-omhoog-53846
Mocht de mijn aangeboden oplossing (DLM reset) een oplossing zijn (is nog niet gebeurd), dan zal ik dit in bovenstaand topic posten. Misschien kun jij er dan ook wat mee.


Oke. bedankt voor de informatie, ik wacht nog even af en misschien na een week een bericht naar Webcare.
Reputatie 1
Helaas bij mij nog steeds geen verbetering. Volgens de helpdesk zou het aan de Zyxel modem kunnen liggen en krijg ik binnen een paar dagen een nieuwe modem. Dus maar afwachten. 🙂
Reputatie 1
Ik heb de nieuwe Zyxel ontvangen maar deze Zyxel modem heeft nog steeds mijn standaard abonnement snelheid, wat overigens zeer goed is. Ik zie er al weer tegen op om te bellen maar ik ben waarschijnlijk niet de enige.

profiel 17a
current rate upstream: 5223 kbps
current rate downstream: 51997 kbps
attainable rate upstream: 27360 kbps
attainable rate downstream: 55199 kbps
Schiet niet op... Ook bij mijn 'probleem' is geen voortgang. Valt me wel op dat ik op het forum meer gelijksoortige problemen zie. Hoeft niet gerelateerd te zijn, maar toch.....
Reputatie 1
Badge
hier ( https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/na-activering-internet-extra-snelheid-niet-omhoog-53846 ) staan twee soortgelijke gevallen, lijkt dus een " gangbaar " probleem, echter

profiel 17a
current rate upstream: 5224 kbps
current rate downstream: 52000 kbps
attainable rate upstream: 43150 kbps
attainable rate downstream: 74056 kbps

Ik heb dus betaald voor 80Mbit, maar dat schijnt een lastig geval te zijn gezien dat elke specialist iets anders meldt, overigens zit daar soms bruikbare info tussen, zoals het overgaan van VDSL2 naar VVDSL eind januari. Echter dat verklaart niet dat ik nu geen 70Mbit haal ( attainable rate downstream ) en ik wel een keiharde CAP heb ( zoals velen ) op 52000 kbps
Reputatie 1
Badge
nou TELFORT mensen, de Experiabox v8 ( is dat de motor onder de kap??? ) hangt eraan hoor:

VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 51997 Kbps.
Upload: 5223 Kbps.

Op naar 80Mbit ( of hoger ) zei u ?

Zou meesterlijk zijn als het nog werkt voor oud- en nieuw bij hen waar ditzelfde probleem speelt...
Dit betreft postcode 2591 Cx ( bijv CA 11 ) waar VDSL2 te 100 Mbit/s kan worden aangeboden volgens fourstack ( en dat klopt meestal wel ), zeker eind januari. Volgens mijn info kan nu 70MBit al ( attainable rate downstream zie mijn bericht van gister )

Ben benieuwd
vrgr
Reputatie 1
Badge
in dit topic beloof ik alleen te reageren als ik die Experiabox heb aangesloten, het andere ( https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/vdsl2-fritzbox-7390-54102 ) heeft betrekking op de verbinding met de 7390.
Voor alsnog ruim twee uur aan het surfen met eerst genoemde box en enige dat mij opviel is dat surfsnelheid hetzelfde is:

VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 51997 Kbps.
Upload: 5223 Kbps.

Terwijl Attainable Rate warempel over de 100Mbit zit: 111677 (Kbps.)

Ben benieuwd of Webcare hier nu iets algemeens over kan zeggen voor de " gedupeerden ".
Reputatie 8
Badge +16
Beste Ricard, excuses voor de late reactie. Het is jammer dat je nog geen gebruik kunt maken van de beloofde snelheid na ontvangst van het nieuwe modem. Momenteel staat er een ticket uit voor dit issue. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en ik verwacht dat je in de 1e week van januari bericht hierover ontvangt. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

@dolphs,

Bij jou is de upgrade nog niet van toepassing vandaar dat je nog niet de beloofde snelheid haalt. De upgrade staat gepland op 26 januari 2016. Vanaf deze datum zal je van de hogere snelheid gebruik kunnen maken. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik deze graag van je. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Beste Ricard, excuses voor de late reactie. Het is jammer dat je nog geen gebruik kunt maken van de verhoogde snelheid na ontvangst van het nieuwe modem. Momenteel staat er een ticket uit voor dit issue. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en ik verwacht dat je in de 1e week van januari bericht hierover ontvangt. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

@dolphs,

Bij jou is de upgrade nog niet van toepassing vandaar dat je nog niet de beloofde snelheid haalt. De upgrade staat gepland op 26 januari 2016. Vanaf deze datum zal je van de hogere snelheid gebruik kunnen maken. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik deze graag van je. Excuses voor het ongemak.


Hallo Stephan bedankt voor het bericht, we kregen al zo'n vermoeden.
Kan ik de abonnement weer laten terugdraaien totdat het echt mogelijk is, want ik betaal nu voor diensten die ik niet kan afnemen.:D
Reputatie 8
Badge +16
Ik wil je vriendelijk verzoeken om ons de gelegenheid te geven dit uit te zoeken en op te lossen. Zodra het is opgelost dan krijg je de kosten in ieder geval gecompenseerd. We zullen je nooit laten betalen voor diensten waar je geen gebruik van kunt maken. 🙂
Reputatie 1
Ik wil je vriendelijk verzoeken om ons de gelegenheid te geven dit uit te zoeken en op te lossen. Zodra het is opgelost dan krijg je de kosten in ieder geval gecompenseerd. We zullen je nooit laten betalen voor diensten waar je geen gebruik van kunt maken. :)

Hallo Stephan, Duidelijk bedank voor de reactie.
Reputatie 8
Badge +16
Graag gedaan Ricard. Jij bedankt voor je begrip. Je kunt me in de tussentijd altijd benaderen. Bij deze wens ik je alvast een prettige jaarwisseling!
Reputatie 1
Badge
Beste Stephen - Dank voor jouw feedback, ik lees het nu pas.
Echter dat verhaal hoorde ik al eerder, ik blijf het vreemd vinden dat ik al wel een Attainable Rate zie welke over de 100Mbit zit:
111677 (Kbps.) valt uit te lezen van het modem. Blijkbaar zit er dus een commerciële CAP op tot eind januari, de lijn is echt al in orde sinds 15 december.
Reputatie 1
Badge
zojuist gebeld door TELFORT: hulde! Mijn vermoeden was dus inderdaad correct, er is tot twee keer een verkeerd profiel bij KPN aangevraagd en dat is vandaag recht getrokken. Het verzoek ligt dus nu even bij KPN om dit in orde te maken, volgende week zien we verder
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dolphs, bedankt voor de terugkoppeling. Deze informatie was mij niet bekend. Ik zal de ontwikkelingen voor je in de gaten houden.

@Bizih78

Van jouw reactie heb ik een nieuw topic gemaakt. Graag daarin verder reageren.