beantwoord

Vraag m.b.t Snelheid na Herstel ISRA-Punt

• 24 oktober 2015
  • 20 reacties
  • 737 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Beste Support,

Vandaag heb ik KPN Monteur gekregen voor het herstellen van mijn ISRA-Punt.
Na herstel heb ik gezien dat mijn down-snelheid is gezakt naar 47090 (Kbps.) meteen monteur gevraagd waarom ik opeens lage snelheid heb kon hij geen antwoord geven
daarvoor heb ik altijd 51595 (Kbps) gekregen/gehad

Waarom opeens lage snelheid?

Bijlage 1 is na monteur.
Bijlage 2 voor monteur

mvg
Osman
icon

Beste antwoord door ogokce 17 november 2015, 23:49

Hoi Osman, DLM heeft zijn best gedaan. Lijn is in orde nu:

Hoe ervaar jij dit precies?

Hoi Michael ik zag het op mijn modem pagina ja dankejwel 2 dagen terug ofzo had ik nog een hard reset gegeven toen bleeg het uitsteken op 47
ik zie dat jij of een collega van jouw 22 uur terug ook een hard reset heeft gegeven en mijn snelheid is weer terug.

wat was de oorzaak dat het bleef steken op 46/47??

en bedankt voor je hulp!
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Modem moet weer even opnieuw intrainen, gaat vanzelf omhoog
Reputatie 1
Badge +1
Tuut-Tuut wel vreemd dat het op 47090 staat dan?
Normaal is opnieuw intrainen lager toch?

(Hardreset ook al gedaan)
Reputatie 8
Badge +16
Nee, alleen bij een eerste intrain bij een nieuwe aansluiting krijg je een start profiel wat ruim lager is. Nu heb je al langer deze aansluiting en zit je in de gewone DLM cyclus. Het kan nu zelfs tot een maand duren voordat je snelheid weer normaal is. Gewoon rustig afwachten aangezien je maximale waardes gewoon haalbaar zijn.
Reputatie 1
Badge +1
Nee, alleen bij een eerste intrain bij een nieuwe aansluiting krijg je een start profiel wat ruim lager is. Nu heb je al langer deze aansluiting en zit je in de gewone DLM cyclus. Het kan nu zelfs tot een maand duren voordat je snelheid weer normaal is. Gewoon rustig afwachten aangezien je maximale waardes gewoon haalbaar zijn.

Hmm dan gaan we afwachten
Reputatie 1
Badge +1
Oude snelheid niet terug? zelfs gezakt kan iemand helpen?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Osman! Dank voor je berichtje. Zoals Tuut-Tuut al aangaf, is de snelheid op zich in orde. Doordat er wat gerommeld is aan jouw IS/RA moeten de achterliggende systemen kalibreren om vervolgens op de 'attainable' snelheid te komen. Je mag ervan uitgaan dat dit wat tijd met zich meebrengt aangezien DLM eens in de tien dagen schakelt (soms duurt het langer). Heb voor jou in ieder geval de poort in de centrale softwarematig een reset gegeven waardoor de verbinding vanuit daar opnieuw wordt opgezet. Houd het even in de gaten alsjeblieft en koppel het terug zodra je verbetering merkt.
Reputatie 1
Badge +1
Hi Osman! Dank voor je berichtje. Zoals Tuut-Tuut al aangaf, is de snelheid op zich in orde. Doordat er wat gerommeld is aan jouw IS/RA moeten de achterliggende systemen kalibreren om vervolgens op de 'attainable' snelheid te komen. Je mag ervan uitgaan dat dit wat tijd met zich meebrengt aangezien DLM eens in de tien dagen schakelt (soms duurt het langer). Heb voor jou in ieder geval de poort in de centrale softwarematig een reset gegeven waardoor de verbinding vanuit daar opnieuw wordt opgezet. Houd het even in de gaten alsjeblieft en koppel het terug zodra je verbetering merkt.

Hoi Henk,

Bedankt 🙂 ik zal het in de gaten houden en laten weten
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Osman! Ben benieuwd! 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Henk en Michael nog steeds geen verandering? hoelang moet ik aankijken?
Reputatie 1
Badge +1

Hoi Henk of Michael

Ik zie dat mijn modem uitzich zelf is herstart?
> Showtime Counter 0 days, 0 Hours, 12 Minutes, 37 Seconds

Mijn snelheid is weer gezakt? wat gebeurd er? heb eigenlijk nooit problemen gehad voor herstel isra-punt ?

*edit: log verwijderd; staan IP-gegevens in.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Osman! De onderbreking is voortgekomen uit een meting van 24 uur (op mijn aanvraag). Hier is uitgekomen dat de lijn beter kan functioneren dan nu het geval is. Hoelang is de kabel van modem naar IS/RA nu? En zou je eens een foto kunnen plaatsen van het IS/RA? Kijk graag met je mee.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Osman! De onderbreking is voortgekomen uit een meting van 24 uur (op mijn aanvraag). Hier is uitgekomen dat de lijn beter kan functioneren dan nu het geval is. Hoelang is de kabel van modem naar IS/RA nu? En zou je eens een foto kunnen plaatsen van het IS/RA? Kijk graag met je mee.

Hmm oke? voor wat was de 24 uur meting dan?
Volgens mij zie je met 24 uur meting alleen maar of de verbinding verloren gaat maar dat gebeurde niet!

Mijn kabel van modem is 1.5 volgens mij wat standaard geleverd wordt

Zie bijlage voor mijn > ISRA punt 2de doos van links (plaatje b) is wat door KPN Monteur is gekoppeld dit op verzoek van jullie.
volgens mij is dit ook terug te zien in mijn dossier.
ik ben al weken bezig met dit en heb ook al contac met klantencontact afdeling
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Osman, ik heb de meting aangevraagd om een duidelijker beeld te krijgen van de instabiliteit van de verbinding. Ik zou dit graag voor je uitzetten bij de klantenservice, maar aangezien je aangeeft zelf al contact te hebben met hen weet ik niet of dit wat gaat toevoegen. In hoeverre heb je al contact met hen?
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Osman, ik heb de meting aangevraagd om een duidelijker beeld te krijgen van de instabiliteit van de verbinding. Ik zou dit graag voor je uitzetten bij de klantenservice, maar aangezien je aangeeft zelf al contact te hebben met hen weet ik niet of dit wat gaat toevoegen. In hoeverre heb je al contact met hen?

Hoi Michael,

Ik heb contact gehad en aangegeven ze zouden mij terugbellen want zij gingen vanuit dat mijn snelheid binnen paar dagen zou stabiliseren en herstellen maar helaas is dat niet het geval,

ik weet niet of jij dossier kan inzien wat zij/jullie intern hebben staan?
Ik zou vandaag gebeld worden door een dame van klantencontact afdeling helaas ook niet gebeld

maar goed mijn huidige snelheid was altijd boven de 50 waarom het nu opeens lager is geworden na herstel ISRA geen idee?
Reputatie 8
Badge +2
Hey Osman. Ik kan helaas niet inzien of je teruggebeld zou worden. Ben je vandaag alsnog niet gebeld? Verneem het graag.
Reputatie 1
Badge +1
Hey Osman. Ik kan helaas niet inzien of je teruggebeld zou worden. Ben je vandaag alsnog niet gebeld? Verneem het graag.
Nee niet teruggebeld hoe nu verder?
Reputatie 8
Badge +2

Reputatie 1
Badge +1

Hoi Michael ik zag het op mijn modem pagina ja dankejwel 2 dagen terug ofzo had ik nog een hard reset gegeven toen bleeg het uitsteken op 47
ik zie dat jij of een collega van jouw 22 uur terug ook een hard reset heeft gegeven en mijn snelheid is weer terug.

wat was de oorzaak dat het bleef steken op 46/47??

en bedankt voor je hulp!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Osman, ik verwacht eigenlijk dat DLM er (om één of andere reden) langer over deed om te 'schakelen' (de situatie nogmaals te beoordelen: wel/niet stabiel = snelheid wel/niet omhoog). Hoe dan ook. Veel plezier ervan! Downloaden maar! 🆒
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Osman, ik verwacht eigenlijk dat DLM er (om één of andere reden) langer over deed om te 'schakelen' (de situatie nogmaals te beoordelen: wel/niet stabiel = snelheid wel/niet omhoog). Hoe dan ook. Veel plezier ervan! Downloaden maar! 🆒
hmm bedankt voor je hulp 🙂 hopen dat het zo blijfT!

Reageer