beantwoord

Vraag en klacht over 100Mbps glasvezelpakket.

• 28 januari 2014
  • 8 reacties
  • 730 keer bekeken

Badge
Heb sinds kort een 100Mbps glasvezel abbo. Met de tv aan haal ik hoogstens 70Mbps download omdat jullie maar 100Mbps kunnen leveren en de tv dus ook over die lijn gaat. Vinden jullie het normaal dat ik €7.50 extra betaal om vervolgens die gekochte snelheid weer in te leveren voor de tv?
Vinden jullie ook niet dat het raar is dat je mensen die meer van je afnemen minder geeft?

Bij de overgang van Concepts heb ik aangegeven dat ik al langere tijd een probleem had met de Amino 140. Jullie hebben mij toen geheel uit eigen beweging een Amino 540 opgestuurd. Maar niet erbij vermelden dat je dan ook het opnemen pakket twv €5 erbij moet nemen. Heb ik over gebeld en het kon veranderd worden. Ik moest dan maar het 50Mbps abbo nemen zodat het goedkoper werd of ik kon de 540 weer terugsturen en weer de Amino 140 krijgen. Lekker dan.

Daar komt bij dat ik die paar weken dat ik klant bij jullie ben al meer aan de telefoon heb gezeten dan in voorgaande 6 jaar bij Concepts ICT, wat resulteert in een telefoonrekening van €12 alleen om een paar keer met jullie klantenservice te bellen. Om vervolgens mijzelf af te vragen wat ik nu eigenlijk wijzer ben geworden. Ik wil niet al te negatief doen maar ik voel me echt genaaid!
icon

Beste antwoord door technicks 30 januari 2014, 20:50

Lotte heeft alles heel netjes voor mij geregeld. Zowel een groot deel van de belkosten vergoed gekregen en het verhaal met de Amino is ook opgelost. Dank daarvoor. Hopen dat misschien met de nieuwe router de snelheid nog wat omhoog gaat. Ik weet nu iig dat als er wat is dat ik beter hier kan zijn dan het dure bellen naar de helpdesk. :)

Mvg.
Bekijk reactie

8 reacties

Badge +4
Raar, ik dacht dat met glasvezel toch wel een Gigabit mogelijk was en dat IPTV en 100Mbit internet tegelijk geen probleem zouden zijn. Maar blijkbaar wordt er 'maar;  maximaal 100Mbit over de lijn gestuurd?
Badge
Idd. 100Mbps is de max. Ik vind het erg raar dat klanten die 50Mbps afnemen dus geen nadeel ondervinden van de tv omdat er in feite nog 50mbps over is.
Dus zoals ik al aangaf, ik betaal meer voor minder. Maar ik ben er toch wel een beetje klaar mee. Ben nog maar een paar weken klant van Telfort en hoop dat het jaar snel om is zodat ik weer kan switchen van provider.
Badge +4
Vreemd hoor. Zal over een tijdje (jaartje? of 2?) wel opgelost zijn vermoedelijk, als ze ook 200-500Mbit etc willen kunnen gaan aanbieden.
Badge +1
@Technicks,

Vervelend dat de start bij ons zo moeizaam is verlopen, ik wil dit graag verder voor je uitzoeken. Hiervoor heb ik jouw adresgegevens nodig, deze kun je aan mij kenbaar maken via een privébericht. Na ontvangst ga ik voor je aan de slag.

Lotte
Badge
Bedankt. Je hoeft verder helemaal niks voor me uit te zoeken Lotte. Voor mij is het allemaal wel duidelijk.
Bij de overstap van Concepts werd er gezegd een gratis snelheidsverhoging naar 100Mbit.
Als jullie gewoon eerlijk zijn en zeggen,ok je krijgt wel 50 meer maar daar gaat de tv nog van af dan is dat duidelijk. Maar daar kom je pas later achter.

Erikk. Concepts leverde altijd al 500Mbit dat vind ik het rare ervan. En die verhoging zal ik dan denk ik niet meer mee meemaken bij Telfort. ;)

Trouwens waar je me wel mee kunt helpen Lotte is dat ik ondertussen €13 armer ben omdat ik de hele tijd voor niks naar de klantenservce heb moeten bellen.
Badge +1
@technicks,

Dit had goed uitgelegd moeten worden, mijn excuses dat dit niet is gebeurd. Als je mij toch jouw adresgegevens kunt sturen, ga ik na wat ik voor jou kan betekenen v.w.b. de belkosten die je hebt gemaakt.

Lotte
Badge
Heb je een pb gestuud Lotte. Bvd.
Badge
Lotte heeft alles heel netjes voor mij geregeld. Zowel een groot deel van de belkosten vergoed gekregen en het verhaal met de Amino is ook opgelost. Dank daarvoor. Hopen dat misschien met de nieuwe router de snelheid nog wat omhoog gaat. Ik weet nu iig dat als er wat is dat ik beter hier kan zijn dan het dure bellen naar de helpdesk. :)

Mvg.

Reageer