[Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding

  • 27 augustus 2018
  • 832 reacties
  • 90568 keer bekeken


Toon het eerste bericht

832 reacties

@c-w toch vreemd Ziggo lijkt steeds meer op de hybride variant die Telfort en de overgenomen voorlopers waren Dvb-c en tv via kastjes voor wie HD wil en meer kanalen.

Nu maar hopen dat Ziggo dvb nog even houd deze gaat ook meer en meer de kant van huurkastjes op.
Reputatie 1
@Alexandra - Telfort Op uw advies heb ik afgelopen week tot 2x toe mijn telefoonnummer ingevuld op het formulier om teruggebeld te worden. Geen enkele reactie gekregen...

Eigenlijk moet ik Telfort bedanken voor het niet reageren, sinds gisteren heeft Ziggo de mogelijkheid om een 2de 4k mediabox te bestellen. Dus nu heb ik wel de services die ik gewend ben (radio, dbvc, 2 media boxen, opnemen) voor bijna de prijs die ik gewend was.

Wel is het jammer om op deze manier verdreven te worden, we hebben afgelopen jaren nauwelijks of geen problemen gehad bij Telfort. Na het lezen van bovenstaande berichten lijkt het erop dat ook de kwaliteit na de overstap nu drastisch gaat veranderen. Alles bij elkaar heeft mij doen concluderen dat ik mijn buik vol heb van dit monopolistische gedrag en opstap.

Met dank aan een glazenkamp een glasvezelinitiatief uit Nijmegen een in mijn ogen goede test van de Moca oplossing met de kosten erbij.
Zeer nuttig voor wie zijn coax kabels niet kan of wil vervangen link naar document
bedankt voor het delen

Graag gedaan in mijn ogen als de coax bekabeling goed is met kwalitatieve stekkers etc is het zonde deze niet te gebruiken en lijkt mij deze oplossing betrouwbaarder dan het stroomnetwerk. Het zal de nodige extra kosten geven, kortom niet heel kosteloos en zorgeloos, elk goed netwerk vergt investeringen ook thuis.
Reputatie 8
Badge +10
@Galdor68 Dankjewel voor de toevoeging over het stukje Interactieve TV online, je hebt gelijk: De mogelijkheden zijn anders. Dat is een betere verwoording.

@mercu1983 Ik ben het eens met Galdor. Sommige functies zullen wennen zijn, maar het beeld hoort niet slecht of schokkerig te zijn. Als dat wel zo is, ben ik benieuwd naar de antwoorden op zijn vragen:
Heb je dat schokkerige beeld op alle zenders want dat mag gewoonweg niet.
Staan de ontvanger ingesteld op 1080i?
Hoe is of zijn de tv ontvangers aangesloten? Regelrecht middels utp op de Experiabox?
Als hier een dvs of switch tussen zit is de ondersteuning van IGMP van groot belang.

Laat je het ons weten, als dat wel het geval is?
Reputatie 1
Met dank aan een glazenkamp een glasvezelinitiatief uit Nijmegen een in mijn ogen goede test van de Moca oplossing met de kosten erbij.
Zeer nuttig voor wie zijn coax kabels niet kan of wil vervangen link naar document

bedankt voor het delen
Met dank aan een glazenkamp een glasvezelinitiatief uit Nijmegen een in mijn ogen goede test van de Moca oplossing met de kosten erbij.
Zeer nuttig voor wie zijn coax kabels niet kan of wil vervangen link naar document
Wat is er nog meer uitgekleed behalve het verlies van DVB-C?

Heb je dat schokkerige beeld op alle zenders want dat mag gewoonweg niet.
Staan de ontvanger ingesteld op 1080i?
Hoe is of zijn de tv ontvangers aangesloten? Regelrecht middels utp op de Experiabox?
Als hier een dvs of switch tussen zit is de ondersteuning van IGMP van groot belang.

Met meer ontvangers betaal je inderdaad meer net zoveel als alle andere klanten die nooit van het systeem met DvB-c en harddisk recorders gebruik hebben kunnen maken. Dat zijn alle nieuwe Telfort klanten van na 2016 de DSL klanten zijn vanaf dat jaar hetzelfde gaan betalen als glasvezel klanten heel veel daarvan halen net de 20Mb sommigen niet eens toch betalen ze even veel.

Ik ben vorig jaar augustus al overgezet had ik maar niet moeten verhuizen. Ik ben blij dat mij deze ellende bespaart is gebleven daar ben ik heel eerlijk in. Want wat ik in de diverse topics lees en zeker ook jou situatie dat moet niet mogen.

Door die verhuizing en het niet meer willen of kunnen leveren van het pakket zoals ik dat had ben ik maandelijks €10 meer kwijt voor exact hetzelfde wat ik al had. Van €45,00 naar €55,00
€ 2,50 voor Telefonie sinds maart 2018 een optie. €2,50 voor het behoud van de 50/50 snelheid €5,00 voor het behoud van het tv pakket zoals ik dat had het huidige basis en uitgebreid pakket.

Zonder die verhuizing had ik nu minder betaalt dan daarvoor ik heb wel 2 maanden de €5,00 als korting gekregen en 6 maanden de andere € 5,00 geloof me ik ben het er nog steeds niet mee eens dat die kortingen niet doorliepen tot ik zelf iets zou wijzigen.

Wat dat aangaat weet ik wat er speelt en wat erbij komt kijken. Bij mij ging het ook fout met de monteur die had vertraging. Ik had zelf alles al aangesloten en werkend. Dus hij hoefde niet meer te komen.
Reputatie 1
Bes te Galdorf

Nee het ligt niet genuanceerder, het is precies zo als ik stel.
Het hele pakket is wel degelijk uitgekleed sind het is overgenomen van Lijbrandt, verdiep je er maar eens in.
Ook reageerde de animo 140 die ik had een stuk vlotter dan de troep setupbox die ik nu heb.
Een ander zeer irritante eigenschap van dit ding is dat bij verschillende camera bewegingen je een behoorlijk schokkerig beeld hebt.
Voor de rest kan ik alles en meer op mijn tv, nogmaals met 1 ab.( laat dat ding de paar dingen waar je hem voor nodig hebt goed doen en de rest overlaten aan betere apparatuur die daar meer geschikt voor is.
En wat maakt het nu uit waarom iets duurder word, simpel als je drie tv's of nog een opname pakket hebt ben je duurder uit of veel slechter af nagelang waar je voor kiest.( wij hebben twee dochter die toen ze nog thuis woonden tv's op de slaap kamers hebben gehad plus onze tv beneden plus onze tv bij ons op de slaapkamer maakt vier tv's plus een opname pakket is dus 4x5= 20-2,5= maakt 17,5 euro niks genuanceerd.
En ik weet niet waar jij woont, maar jammer genoeg kom ik de laatste drie jaar veel meer dan mij lief is bij verschillende artsen, maar nog nooit ben ik zo behandelt. ( een vreemde vergelijking trouwens een arts waar van ik iets wil of een bedrijf dat iets wil van mij )
Als een tijd stip mij echt niet uitkomt dan kan ik bij ons in het ziekenhuis altijd een tijd kiezen waarop ik wel kan.
Het proces van omzetten is echt niet zo moeilijk als jij het voorstelt, maar je moet je er natuurlijk wel voor inzetten als Telfort zijnde.
En dan toch maar even de vergelijking met een arts, bij ons is het zo dat mochten er foto's, scans en noem maar op nodig zijn, word dit keurig geregeld en zeker niet meermaals afgezegd zonder dit te vermelden en hoef ik nergens achter aan te bellen. ( en dan gaat het om wel iets meer mensen dan drie ).
Nee ik heb nog nooit geklaagd voor de tijd, maar ik vond al een tijdje dat het er niet beter op werd, maar dit is de bekkende druppel.
Een verslechtering die je door de strot word gedouwd, gewoon weg onbeschoft worden behandelt, afspraken die niet worden na gekomen, tijdstippen die éénzijdig worden vast gelegd en dan noem ik nog niet eens alles op.
En dat alles voor een vaak fors duurdere prijs, kom op dit zie jij toch ook.
Van een zeer ontevreden klant die ooit zeer tevreden was.
Reputatie 1
Ik wordt er steeds treuriger van. Oude staatsmonopolist laat zien dat t woord klant nog steeds niet begrepen wordt.

@Alexandra - TelfortDe extra mogelijkheden zijn onder andere ITV Online, deze heeft veel meer mogelijkheden dan de huidige app. Mocht je een Netflix abonnement hebben, dan is dit ook via de ontvanger te kijken.

Excuse me!!!

De huidige itv app is juist beperkter. Mee eens naast de app kunnen we van https://telfort.interactievetv.nl/ gebruik maken wat met de oude propositie niet kon. De itv app zelf mist op dit moment twee cruciale functies het gebruiken als interactieve tv gids via de gids de zender kiezen op de Amino hier thuis veel gebruikt missen we een jaar later nog steeds. De vernieuwde itv app heeft dan wel Chromecast ondersteuning maar niet een Videoland tab wat het zoeken naar die content lastiger maakt.

Er zijn andere mogelijkheden niet meer zeker niet véél meer, alleen zoals ik in eerdere reacties al aangeef klanten die alleen dvb gebruikten zullen meer mogelijkheden ervaren voor de Amino gebruikers zal dat mee of zelfs tegenvallen. Netflix kunnen kijken via de tv ontvanger is handig dat zeker, wie van deze klanten zoals ik al een Netflix abonnement heeft kijkt op zijn smart tv, via chromecast of een mediabox en meteen in 4K met een geschikt abonnement wat met de huidige Telfort tv ontvangers niet kan.


Een ander bijkomend nadeel op het huidige KPN/Telfort netwerk is ipv6 niet in geheel nederland actief. Het concepts netwerk had in ieder geval ipv6 RD
Voor mij heeft het weinig meerwaarde voor AndreM wel met de 53 clients.

@AndreM zowel van de v10 als de v10a zijn alle poorten voor zowel internet als tv bruikbaar een goede switch met igmp ondersteuning kan al uitkomst bieden.
Bij mij thuis de smart tv voor Netflix en de tv ontvanger en een wifi accespunt via een Netgear switch op 1 poort van de in mijn geval v10.
Reputatie 1
Mijn broer heeft zijn Asus router achter de V10a zitten, dan moet je wel forwarding e.d. dubbel doen maar hij heeft niet zo'n druk bezet netwerk als ik (53 clients actief).
Nadeel is dat de ingebouwde ddns dan niet meer werkt, dat was handig om zonder een wan ip te weten toch de router te kunnen benaderen.
Een ander voordeel is dat hij nu meer lan poorten heeft, de V10a heeft er maar 3 waarvan 1 voor tv.
Ook heeft hij nog een goed en stabiel wifi bereik, iets dat met de V10(a) zo goed als onmogelijk is.
Ik vind het zonde om 2 routers actief te hebben en ging zelfs naar een andere provider zodat ik niet vast zit aan een brakke router die niet aan mijn gebruikseisen (vrijheid) kan voldoen voor meer geld dan redelijk is.
Reputatie 8
Badge +11
Die kan ik zeker begrijpen. Het is ook sneu geld als deze in de kast blijft liggen. De overgang kan ik niets aan veranderen. Dat is hoe de situatie nu is.

Je zou er natuurlijk nog wel voor kunnen kiezen om hem alsnog aan te sluiten. Dan wel als vervanger van de Experia Box of achter het modem als accespoint op
Reputatie 1
@Bart - Telfort het gaat mij persoonlijk niet zozeer om het moeten aansluiten van een eigen router (alhoewel ik dit zeker als een pluspunt zou ervaren), maar meer dat ik eerst een abonnement heb bij Telfort waar ik een eigen router op aan moet sluiten (en zelf betaal) en vervolgens verplicht gemigreerd wordt, waarbij mijn eigen aangeschafte router overbodig wordt.

Jammer van het geld en de hardware.

En natuurlijk begrijp ik dat dat Telfort niets interesseert.
Reputatie 8
Badge +11
@Alexandra - Telfort
Ik ben misschien vervelend door hier op terug te komen, maar dit is een formele aankondiging in een mail en ook nog een brief.
Wat zijn dan die extra zenders en mogelijkheden als je voor de omzetting al alles digitaal gebruikt met glasvezel?
Of moet ik het anders lezen? Hoe dan?

Ik vrees zelfs dat ik minder zenders ga krijgen want we hebben nu een pakket met daarin het toekomstige Basis pakket, pluspakket en uitgebreid pakket (dus ook Love Nature @Galdor68 ).
Ik ben benieuwd of we straks ook het uitgebreid pakket nog hebben.


Als je gewoon overgaat blijf het alle pakketten gewoon behouden. Dus daarbij ook alle zenders.

De extra mogelijkheden zijn onder andere ITV Online, deze heeft veel meer mogelijkheden dan de huidige app. Mocht je een Netflix abonnement hebben, dan is dit ook via de ontvanger te kijken.

@AndreM en @ri263898 Ik begrijp dat jullie graag een eigen router willen aansluiten. Dit gat misschien niet zoals gehoopt, maar mogelijkheden zijn er nog wel. Hoe deze instelt kun je op deze pagina vinden. Mocht je er niet uitkomen, dan kun je altijd een eigen topic starten, dan kunnen we daarbij helpen. Hopelijk lukt het dan deze in te stellen zoals gewenst.

@DexterXL We zien je topic graat tegemoet, we helpen je graag bij de zoektocht naar de voor jou gewenste situatie.

@henkjan_in_rodenrijs wat Galdor68 al aangeeft, je krijgt een nieuw IP omdat je op een nieuw netwerk komt.

Het verlies van DVB daar wen je wel aan en is vrij makkelijk op te lossen het overige niet meer zo makkelijk elke willekeurige router gebruiken dat is ook nog steeds mijn grootste bezwaar.Nee, dat gaat niet wennen. Er komt gewoon een kastje bij, met eigen ab ipv alleen een tv. En nog meer snoeren. Als je alleen lineair tv wil kijken is het een hoop moeite en geld voor een verslechtering

Ps: ik krijg die mention in de quote niet weg, ook de forum software weet het beter....

De mention kan je zelf weghalen de cursor daar voor plaatsen en wissen dat terzijde.

Ja er komt een kastje bij ga je naar Ziggo en wil je alle kanalen zien ben je ook verplicht een extra kastje te gebruiken op de oude propositie heb je zonder de Amino ook aanzienlijk minder zenders. Met de afstands bediening bij dat kastje kan je ook de volume van de tv bedienen net zo goed dat dit met de Amino kan.
Wil je enkel dvb signaal zonder poespas dan blijft een kabel aanbieder over Ziggo bijvoorbeeld het Kabeltv pakket van €18,70

Wat gebeurt er met mn IP adres overigens? Dat blijft toch wel gelijk?
Nee die zal veranderen je komt letterlijk op een heel ander netwerk.

Wat dat wennen betreft in het algemeen bedoelt niet persoonlijk als iemand niet ergens aan wil wennen zal je niet wennen.
Reputatie 1
Wat gebeurt er met mn IP adres overigens? Dat blijft toch wel gelijk?
Reputatie 1
@AndreM
Het verlies van DVB daar wen je wel aan en is vrij makkelijk op te lossen het overige niet meer zo makkelijk elke willekeurige router gebruiken dat is ook nog steeds mijn grootste bezwaar.

Nee, dat gaat niet wennen. Er komt gewoon een kastje bij, met eigen ab ipv alleen een tv. En nog meer snoeren. Als je alleen lineair tv wil kijken is het een hoop moeite en geld voor een verslechtering

Ps: ik krijg die mention in de quote niet weg, ook de forum software weet het beter....
Reputatie 2
Ik zal zeker eigen topic's aanmaken,
maar voor wat betreft het verhaal 2.4 en 5Ghz....ik had 5Ghz al uit gehad, helpt ook niet
@DexterXL dat de TP link problemen heeft kan aan de gecombineerde 2,4 en 5 ghz wifi band liggen, deze zijn te scheiden maar niet door op het toestel in te loggen als gebruiker dit schijnt vanuit het KPN/Telfort systeem te moeten gebeuren.
Als je een gast netwerk aanmaakt lukt het dan wel?
Tip maak voor de vraag betreffende TP link en de overige v10a problemen onder rand apparatuur een nieuw topic aan.
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272
Reputatie 2
Hier ook net 2 weken van de oude glasinstallatie af, spijt als de resterende haren op mijn hoofd, wat een trieste uitkomst die wisselling😭
Ik gebruikte de DVB-C aansluiting al niet meer, had 2 Amino A140's en een eigen Asus router, met veel pijn en moeite een TP-Link 1043 als repeater weten in te stellen, geweldige WiFi in huis, maar buitenshuis ook tot meer dan 25mtr door de tuin......totdat....
Ja, ook hier "gedwongen" afscheid moeten nemen, werd vooraf gerustgesteld dat het alleen maar beter word, nou, ik sluit mij bij de meeste verhalen aan, wat een drama apparatuur, ik ben het minst boos over de tv apparatuur, is idd wennen, en ja, ook ik zie dat de kwaliteit minder is als met de Amino, maar het werkt ten minste, al MOET je nu ineens betalen voor een 2e tv ontvanger, terwijl ik hiervoor een 2e Amino gekocht had...nee, het blijft allemaal hetzelfde🤔
Nee dan het internet, TP-Link word niet meer toegelaten op het huidige WiFi netwerk, naam, wachtwoord en kanaal is allemaal hetzelfde gebleven, dit heb ik aangepast in de V10a, maar gewoon dikke doei, de V10a weigert wel meer apparatuur op het netwerk, de radio, de tv, 1 tablet en 1 mini laptop worden niet meer vrij gegeven op internet, wel verbonden met het netwerk, maar voor de rest....juist, dikke doei.
En probeer dit maar eens uit te leggen aan de klantendienst, want klantenservice is het niet meer...
Reputatie 1
Inderdaad jammer van de eigen routers die overbodig worden. Heb nu ook een prima router over. Niet echt duurzaam, Telfort.
@AndreM dat is inderdaad een steekhoudend argument. Ik had het Sitecom routertje die ik erbij kreeg ook vervangen voor een model met 5 ghz wifi en usb aansluiting, deze doet nu dienst als accespunt/switch. Had ik verder vooruit gekeken had ik een ander merk/model vermoedelijk van AVM gekozen.

Het verlies van DVB daar wen je wel aan en is vrij makkelijk op te lossen het overige niet meer zo makkelijk elke willekeurige router gebruiken dat is ook nog steeds mijn grootste bezwaar.
Reputatie 1
Wat mij nog het meest stoort is dat je dat V10x brol krijgt opgedrongen terwijl het uitstekend werkte toen ik met eigen router (centraal geplaatst ivm netwerk en wifi), tv en telefoon direct op de Genexis zat.
Ook die vrijheid moet je opgeven en wil je het zonder de V10x doen dan heb je een flinke uitdaging.
Juist op het het moment dat de vrije apparatuurkeuze er aan komt bindt Kpn je aan hun dichtgetimmerde troep.
Als ik dan toch alles om moet gooien dan liever ergens waar ik wel vrije keuze heb.
Overigens gebruikte ik dvb-c en radio dagelijks, opnemen met de Amino af en toe maar wel jaren lang.
Die opnames heb ik nog snel overgezet voor de boel uit lucht ging, dat kostte veel werk en tijd want elk programma moet je apart starten en na afloop de volgende.
Heel veel gedoe dus om van het ene open digitale platform naar de nieuwe gevangenis te gaan.
Hoezo zorgeloos, zelfs de Vpn toegang die voorheen werkte moet je nu aanvragen, niks is meer van jou.
Het klopt wat je schrijft de zaken liggen wel iets genuanceerder dan dat.
Ja de totaal kosten gaan omhoog door dat je nu voor extra TV's en als je dat hebt opnemen moet gaan betalen. Het basis abonnements bedrag veranderd niet, dat is op papier zelfs € 2,50 minder.

Het zonder zorgen ben ik helemaal mee eens dat klopt ook niet. Er wordt te makkelijk gedaan over het opdoeken van het DVB deel de klanten die enkel dit signaal gebruikten worden nog het hardst getroffen.
Die moeten de meeste aanpassingen doen. En krijgen de meeste bijkomende kosten. Voor klanten die naast coax ook utp kabels voor de Amino en of het internet hebben zal het technische aspect meevallen.

Wat de planning betreft dat had bij diverse klanten echt veel beter gekund en niet om het goed te praten zeker niet maar het punt dat je voor deze omzetting van meerdere bedrijven afhankelijk bent werkt niet mee. Iedere monteur of arts of noem maar op beslist toch over onze tijd stipte afspraken op de tijd die het ons uitkomt kan bijna nergens. Het gaat her en der de goede kant op maar dan nog vaak in tijdsblokken. Overheids instellingen zijn ook steeds minder makkelijk te bereiken. Nogmaals dat maakt het niet goed het is wel de realiteit.

Los van het weggevallen DVB wat is er specifiek slechter? Ik zit nu bijna een jaar op dit 'nieuwe' systeem op dingen zoals de zenders na die iets minder in kwaliteit zijn of lijken en de beste kwaliteit vanaf 661 valt het op technisch gebied best mee. Ik merk wel meer kleine dingetjes zoals buffering die ik voorheen niet zag, net of de achterliggende systemen meer capacteit hadden.

De meer mogelijkheden hangt mede af van wat je gebruikte keek je via de Amino 140 heb je niet veel meer mogelijkheden daarmee kon je ook opnemen in de cloud met de 540 zelfs op een HDD, de laatste 2 of 3 jaar ook tot 7 dagen terugkijken. Het is daarmee eerder verbeterd dan uitgekleed. Netflix, youtube had je niet op de stb maar zoals je terecht schrijft dat kan ook met een slimme TV vergelijk je het met alleen DVB dan zijn er zeker meer mogelijkheden.

De terechte vraag is wel weegt dit op tegen alle mogelijk nodige veranderingen aan je netwerk en de inderdaad in diverse situaties aanzienlijk hogere maandlasten. Afhankelijk van de wensen kan dat wel omlaag.
Reputatie 1
Heeft niets te maken met wennen, sinds het geen Lijbrandt meer is maar KPN is de dienst steeds verder uitgekleed en slechter geworden.
Ik heb de nieuwe dienst nu meer dan twee weken en begin me steeds meer te ergeren, waarom iets wat goed werkt verbeteren.( lees verslechteren.)
En dan lees ik ook nog veel meer mogelijkheden, maar welke zijn dit dan? De paar dingen die nu kunnen heb ik persoonlijk niets aan en kunnen ook op mijn tv.( voordeel tv is 1 ab)
Ik ben jaren lang een tevreden klant geweest zonder ooit een klacht, ik heb hier niet voor gekozen maar het word je opgelegd, installatie data werden mij opgelegd die ik niet kon veranderen ( er word gewoon over jou tijd beslist) maar Telfort kon dat wel, twee keer afspraak afgezegd en opnieuw gepland zonder mij hier over te berichten laat staan te vragen, en meerdere keren word je belooft dat je word terug gebeld maar dat gebeurd niet.
Ala jullie van het begin eerlijk waren geweest en het niet zo rooskleurig hadden voorgesteld, was ik niet zo teleurgesteld geweest.
En wanneer leren jullie nou een keer van jullie fouten, er staan al jaren de zelfde klachten op het forum, dan moet je je toch echt schamen en het niet afdoen als incidenten.
Maar het ergst is toch wel dat jullie vertellen dat het voor de zelfde abonnements kosten zou zijn terwijl het voor bijna iedereen duurder word en voor sommigen fors duurder.
Nee niet echt zonder zorgen, tijd om de zooi te verplaatsen naar de afvalbak na een andere provider te hebben genomen.

Reageer