[Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding

  • 27 augustus 2018
  • 832 reacties
  • 90355 keer bekeken


Toon het eerste bericht

832 reacties

Feitelijk zijn of waren er dus 3(4)systemen en nu nog steeds 2.
KPN gebruikt nu ook nog verschillende systemen en technieken.
FttH, FttC, adsl,vdsl, vvdsl Gpon. De enige bijkomstigheid was het stukje DVB-c


De gevolgen van de samenvoeging van deze klanten ondervind KPN achterliggend en de klanten zelf het netwerk is er gewoonweg niet op berekend er moet heel wat meer capaciteit komen.
Getuige wel de ellende die diverse klanten met tv kijken ondervinden met name met uitgesteld kijken en noem maar op.

De troef is gelijk de boosdoener.

De routers dat kan inderdaad met een flinke beperking in de keuze opgelost worden.
Waar het Mercu mede om gaat eigen hard en of software voor iptv niet.
Laat dat afgaande op de reacties net zijn wat de wens is.
Reputatie 8
Volgens mij is het toch zo dat deze diensten over zowel het glas netwerk als ook over koper moeten kunnen,......
Deze diensten "kunnen niet alleen" over zowel koper als glasvezel heen.
Het gebeurt ook daadwerkelijk. Dat is nu net de troef van het gekozen platform.

Afgezien van het VDSL koper "tussen signaal" tussen wijkcentrale en de nog oude KPN koperleiding aansluitingen bij mensen thuis, wat net een ander soort signaal vergt over dat koper, en in de Experia Boxen alsnog door het "modem-deel" van die Experia Boxen naar "ethernet" wordt omgezet.

En bij glasvezel een optisch signaal wat in dat geval (nog) door een "losse" media convertor wordt omgezet naar ethernet, wat dan binnenkomt op de WAN-ethernetpoort van de Experia Boxen.

Het eigenlijke "internet data-signaal" behelst alle diensten die door KPN/Telfort worden geleverd.
Internet - TV - VOIP. Het achterliggende platform is voor VDSL of glasvezel precies hetzelfde.

Je kunt die Experia Boxen dan ook voor zowel "koper" als "glas" inzetten.
Bovendien kun je er ook "eigen" gekozen apparatuur op aansluiten. Bekend zijn o.a. de "Fritz!boxen" en bijv. DrayTek modem/routers, waarmee je precies hetzelfde kunt doen. Past dus ook nog eens een keer heel goed in een nog te volgen besluit eindapparaten.

En in het verlengde ervan m.b.t. "die eindapparaten". Telefonie / VOIP gebruik je op een wijze die jou zelf past, met eigen gekozen apparatuur, en neem je eventueel mee "op je laptop" ergens anders naar toe, en belt dáár met je eigen telefoonlijnen. Er hoeft namelijk helemaal geen expliciete "adres-aansluiting" aan ten grondslag te liggen.

Bedrijven kunnen hun "telefooncentrales" in de "cloud" parkeren, en met weinig kosten laten meegroeien in de behoefte die ze hebben.

En verouderde systemen moet je onderhouden en zo nodig aanpassen,
Precies de reden dat dat wordt afgestoten. Twee verschillende systemen onderhouden vergt twee keer zoveel onderhoud en kosten tegenover één systeem onderhouden.

PSTN "analoge" telefonie en ISDN is evengoed ook passé.
Nu zijn we inhoudelijk bezig mopperen mag maar geef dan ook onderbouwing dat miste ik in de eerste reacties. Hoewel het nu afgebouwd wordt zullen we dat onderwerp over de encryptie maar laten voor wat het is.
Dat laatste zie ik ook graag gebeuren net als eigen router ook eigen stb's over routers in het bijzonder hebben we een topic, ik ben van mening dat al het eindapparatuur hier onder dient te vallen.


Glasvezel wel of niet met een 2e vezel voor DVB gebruikt zal landelijk ongeveer even oud zijn of dit nu bij KPN is of Xms of Lijbrandt of noem maar op.

Casema en upc de voorlopers van Ziggo waren in de jaren 90 al met verglazing van het hoofdnet bezig.Bron Als ik de Stratix verslagen goed lees zijn de eerste ftth glasvezel netwerken nu 10 jaar of langer in gebruik grotendeels aangelegd in samenwerking met dhr Wessels Reggefiber

Voor de TV klanten is voor mij dit oude systeem veel beter de beste bron meteen vanaf 1 niet vanaf 661.
De kanalen die KPN in sd levert zijn ook op dat oude systeem beter aan te zien.
Daarom ben ook ik nog steeds niet blij met deze afbraak.

Ik ben er niet van overtuigd dat de Amino a140 niet geschikt zou zijn voor ott aanbod gezien hoe de maker deze in de markt zet. Het probleem zal in de kosten zitten de aziaten zullen een betere deal hebben geboden KPN en de Aziatische bedrijven zijn vrij dikke maatjes.
Reputatie 1
Beste Galdorf

Wat ik ben vergeten te melden , is dat Lijbrandt en Telfort heel lang totaal geen beveiliging hadden, later hebben ze hier iets aan gedaan maar dit was nog steeds niet afdoende.
Maar Lijbrandt stond toe om eigen apparatuur te gebruiken en had geen restrictie hier in.
Je hoefde niet te kraken, je dhcp aanvraag veranderen en je Mac adres klonen was volgens mij het enige dat je moest doen in Windows.
En in linux was het nog veel simpeler, twee bestandjes aanpassen en sommige firewall regeltjes dat was het.
Maar het kon echt nog veel simpeler, maar dit ga ik hier niet uitleggen.
Dus nogmaals dit ligt bij de ( later ) brakke beveiliging en niet bij het gebruikte systeem.
Toendertijd vond ik het leuk speelgoed en en heb van alles uit geprobeert.
Nee ik heb nooit zenders gekeken waar ik niet op geabonneerd was, ik had bv netjes een eredivisie live abo. ( als ik kwaad had gewild had ik niet hoeven te betalen).
Maar wat ik niet begrijp is dat ik niet hetgeen waarvoor ik betaal, op mijn eigen apparatuur kan kijken zoals de wet voorschrijft en zoals ik kon met mijn eerste abonnement. ( ja ik weet wat de providers zeggen, maar dat is niet mijn probleem)
Reputatie 1
Beste Galdorf

Ik ben het met je eens dat je inderdaad alle paketten kon kijken met alleen het standaard abonnement.
Maar dat is natuurlijk een fout van de provider, en dit was makkelijk voor hun op te lossen.
Maar volgens mij kwam dit in verhouding niet vaak voor en wogen de kosten niet op tegen de baten.
Probleem was waarschijnlijk wel dat ze gedwongen werden door de content providers en hier later wel degelijk iets aan gedaan is.
Wat ik zeker met je eens ben is dat ze de diensten zoals die bv door Lijbrandt werden geleverd aan alle glas klanten hadden moeten leveren.
Ja dat je dan twee diensten naast elkaar hebt lopen is volgens mij inherent aan de strategie van KPN om alles wat los en vast zit te kopen.
Daarbij vraag ik mij ook af welk systeem ouder is, dat KPN ons hiermee opzadelt zegt niets over oud of beter of technisch beter.
Nogmaals in mijn ogen zijn we er op achteruit gegaan, zeker niet vooruit.
Ik heb hier verschillende dingen gehoord waarom dit systeem beter zou zijn, maar tot nu toe heeft niemand mij kunnen overtuigen.
Je hoort eigenlijk alleen ja hiermee kunnen meer diensten worden geleverd, maar niemand heeft uitgelegd waarom dit zo zou zijn, het word klakkeloos aangenomen.
Kosten besparing voor KPN en meer kunnen verdienen aan het zelfde abonement zijn inderdaad voordelen voor KPN maar niet voor de klant.
Reputatie 1
Beste Babylonia

Technische vooruit gang?
Volgens mij is het toch zo dat deze diensten over zowel het glas netwerk als ook over koper moeten kunnen, dus ik zou eerder zeggen achter uitgang.
En verouderde systemen moet je onderhouden en zo nodig aanpassen, maar dit is om andere redenen gedaan volgens mij.
De belangrijkste reden is simpel meer geld verdienen, technische vooruitgang kun je dit niet noemen.
Met het oude systeem kun je dezelfde diensten aanbieden, maar de animo 140 werkte voor mij een stuk beter dan de rotzooi die nu geleverd word.
En zoveel heb je helemaal niet toe te voegen en wat je toevoegde is volgens mij zeer discutabel.
Deze afbouw gebeurt maar om 1 reden klinklare bezuiniging en door de licentiehouders die niet meer willen dat we opnames maken op eigen opslag media.

Ik ga zeker met je mee dat het kostenplaatje meespeelt maar vergeet niet dat de achterliggende hardware goed afgeschreven hoort te zijn dus mag het kostenplaatje voor onderhoud en verbetering absoluut geen punt zijn. Daar is genoeg abonnements geld voor betaald. Alle glasnetwerken van het eerste uur hebben onderhoud nodig.

Dat de twee systemen samen financieel niet uit kan daarover zullen we van mening verschillen.
KPN had juist alle glasvezel klanten hierop moeten zetten zeker vanwege de TV.
Niet kunst maatregelen toepassen die nu nodig zijn twee verschillende signaaldragers vanuit 1 platform voorzien.

Het eerste deel wat Mercu schrijft dat is de kern van het geheel er was een brakke beveiliging op de Amino's die door een aantal slimmerikken gekloond is zodat inderdaad via htpc's het itv signaal kon worden bekeken. Met als grootste nadeel je kon ook die pakketten zien waar je niet voor betaalde. Dat is later recht getrokken. De website Tweakers en Telfort hebben hier ook de nodige gekibbel over gehad.


Dit geschreven hebbend zie ik Ziggo/de kabelbedrijven ook DVB afschaffen in de toekomst enkel de tv maatschappijen en de licentiehouders gaan bepalen wat we mogen zien. De providers zijn daarbij noodzakelijke tussen schakels.

Nogmaals dank aan @mercu1983 voor de onderbouwing.
Reputatie 8
Nou ja, ik heb er best wel wat aan toe te voegen.

In een notendop:

Algemene technische trend op allerlei gebied.
Met nieuwe technische vooruitgang probeert men zoveel mogelijk systemen te optimaliseren en te minimaliseren. Dat houdt in dat verouderde systemen sneller worden afgestoten omwille van kosten en support die het met zich meebrengt.

Daar kan ik me vanuit "bedrijfseconomische" motieven nog best het een en ander wat bij voorstellen. Ofwel "twee systemen" hanteren is kostentechnisch niet levensvatbaar als men het ook met één systeem kan doen.

De wijze waarop de omzetting plaatsvindt sluit echter nooit naadloos op elkaar aan.
Dat soort negatieve ervaring zul je echter altijd hebben met dit soort transities. Je kunt alleen hopen op een goede support om dat soort overgangen met de minste overlast en effecten te laten plaatsvinden.

De support hoe een en ander wordt geregeld door KPN / Telfort en aangestuurde "onderaannemers" is helaas echter werkelijk "om te huilen". Zo slecht blijkt dat in de praktijk geregeld te zijn.
Complimenten dit is een duidelijk geheel.
Niks aan toe te voegen.
Reputatie 1
Beste Galdorf

Ik heb toendertijd speciaal Lijbrändt genomen omdat je daar zelf veel mee kon doen.
Ik kon mijn eigen opnamen doen op een pc die daar voor was ingericht, ik kon de opnamen overal terug kijken waar ik ook was, er was geen beperking voor het aantal opnames ( zoveel als het glas netwerk toe liet in mijn geval ongeveer 6 hd streams ).
En misschien nog wel belangrijker ik kon ook met andere apparatuur anders dan geleverd door toen Lijbrandt, de digitale streamen kijken. ( dus geen analoog of dvb-c ).
Dit alles werd toegestaan door Lijbrandt, sterker er werd zelfs min of meer mee geadverteerd.
Ik had bv geen app van de provider nodig om op mijn tablet of tel live tv te kijken met een uitgebreide tv gids. ( dit alles werkte een stuk beter dan wat Telfort nu zelf levert ).
Ja ik begrijp dat misschien niet veel mensen dit deden, maar dat neemt niet weg dat het abo voor mij behoorlijk is uitgekleed.( en nogmaals dit was voor mij één van de redenen om dit abonnement te nemen ).
Wat betreft het schokkerige beeld, de upt stekker ging van de utp poort op het modem naar een utp poort op de Experia box dus hier is niets aan veranderd.( als je de Experia box bij je glas aansluiting hebt, kun je het zo overzetten ik heb nooit het analoge en of het dvbc signaal gebruikt anders dan voor radio ontvangst ).
Daarbij ben ik niet de enige met dit probleem getuige dit forum maar ook een dochter van ons en een zusje van mij hebben precies het zelfde ( de enige twee die ik ken met de nieuwe aansluiting, zij storen zich er niet aan maar ik wel. Ik denk dat ik iets kieskeurige ben)
Ja en dan de kosten, ik het vreemd dat jij komt met het verhaal over nieuwe klanten, die hebben niet het zelfde abonnement als ik en dan gaat dat soms zo voorbeelden te over.
In mijn situatie is niets verandert, dus nogmaals leg mij met geldige argumenten uit waarom je dan meer zou moeten betalen.
Het komt veel vaker voor waneer dat iets dat langer geleden is afgesloten goed koper is dan een abo dat je nu neemt.( misschien betaal jij voor een andere dienst eo verzekering of weet ik wat, minder om dat jij hem eerder heb afgesloten, maar nogmaals mijn abo was heel duidelijk 1 animo kreeg je en de rest kon je zelf bij kopen zonder bijkomende kosten voor streamen ed of eigen apparatuur gebruiken)
Dus misschien ten overvloede jou argument vind ik er niet toe doen.
Jij hebt dan het geluk gehad dat je al de juiste aansluiting had maar ik niet, je bent dan wel afhankelijk van wat Telfort en Guidion doen of juist niet doen.
Bii mij is ook alleen de aansluiting verandert door de monteur de rest heb ik zelf gedaan, router in pluggen twee kabeltjes in het router op de LAN kant en even wat nieuwe instellingen op de router en het werkte.( hele slechte Wi-Fi verbinding, zeer beperkte instel mogelijkheden dus eigen router bij moeten gebruiken, extra energie verbruik en dat in deze tijd, terwijl dit allemaal met eigen apparatuur had gekunt ja ik weet dat je die kunt kopen, maar dat zou niet moeten dus hoezo vooruit gang?)
En zoals ik al eerder heb gezegd, een fout maken overkomt iedereen, als je om wat voor een reden een afspraak niet nakunt komen geen probleem als je dat comuniceerd, maak afspraken en geef de klant de optie om daar een stem in te hebben en niet eenzijdig en dan zeggen dat die niet verandert kan worden, word niet onbeschoft en geef de klant op z'n minst de indruk dat jou het intreseerd als hij belt met een klacht, maar vooral geen smoesjes en leugentjes maar ben eerlijk dan begrijp ik het wel.( nee ik heb nooit geklaagd in al die tijd ook niet toen het abo steeds verder werd uitgekleed en ben altijd netjes geweest in woord en gebaar en ook nu had ik het over me heen laten komen als men mij normaal had behandelt.
Dis heel duidelijk voor mij terug in de tijd en iedereen die een beetje bekend is met deze apparatuur, zal toch toe moeten geven dat deze al sterk veroudert is.
Ais ik apart moet gaan betalen voor apparaten wil ik zelf bepalen welke ik gebruik zoals ook in de wet staat.
En helemaal ten overvloede hoop ik , dit word mij opgedrongen hier heb ik niet om gevraagd, echt schandalig de hele gang van zaken. ( ben echt aan het twijfelen of nu alles de afval bak in gaat, of straks als ik moet gaan betalen voor een extra ontvanger en nee nergens in mijn contract staat dat ik iets moet terug sturen en nee hier heb ik ook nooit in meegestemd.
Reputatie 1
Jammer dat Trined bij mij nog niet beschikbaar is, wat zij aanbieden sluit goed aan bij wat ik wil
Reputatie 8
Badge +11
Namens heel Telfort graag gedaan @TR6PI, het blijft jammer om je te zien gaan. Maar volgens mij heb je nu een pakket wat goed aansluit bij jouw wensen, dat is uiteindelijk het belangrijkste 👌
Mocht je ooit terug willen komen (dat zal dan onder de naam KPN zijn), ben je natuurlijk welkom 🙂
Reputatie 1
Update van eerdere posts.
Afgelopen week heeft Trined hier hun glasvezel opgeleverd. Ik heb nu 500/500 Mbps internet op een vast IP adres, veel DVB-C TV kanalen, ook veel in HD en een aantal analoge FM zenders. Ik gebruik geen interactieve IP-TV. Voor vaste telefonie gebruik ik CheapConnect VoIP (meeste telefoontjes gaan Inmiddels via mobiel).
Het Enexis glasmodem is verwijderd, de 'grondplaat' bleef zetten. Een optisch kabeltje zorgt voor de verbinding naar een Huawei HG8012H glasmodem (klein kastje). Het Huawei modem heeft een coax
uitgang die met mijn coax-verdeelsysteem is verbonden. Omdat het Huawei modem meer signaal afgeeft dan Enexis is de monteur even bezig geweest om de niveaus weer goed te krijgen. Trined levert een Fritz!Box 7350 wireless router waarmee de 500/500 snelheid werd bevestigd. Zelf gebruik ik een Asus AC-RT88U wireless router met enkele 'AiMesh' clients voor goede wifi door (echt) het hele huis.
Van Trined kreeg ik ter plekke de inloggevens voor PPPoE internet. De Asus router ondersteunt VLAN. Door mijn bestaande router/Wifi te gebruiken bleven alle portforwardings, DHCP instellingen, SSID, etc ongewijzigd. Ik moest de Asus op PPPoE instellen, username / wachtwoord invullen en VLAN 6 kiezen. Viel alles mee. De Asus router heeft ook de mogelijkheid om telefonie en IPTV met hun eigen VLAN te ondersteunen, dat heb ik niet geprobeerd. Wel TV's en radio's opnieuw instellen. De Fritz!box is nu ongebruikt, maar moet ik bewaren omdat eventuele garanties alleen gelden icm de Fritz!Box..
Op mijn wired aangesloten PC haal ik de 500 Mbps download ruimschoots, de 500 upload net niet. Ping vaak onder de 5 ms. Op mijn mobieltje, in de buurt van een van de Wifi access points op 5 Ghz, net niet de 500 Mbps. Dit zijn geen 'serieuze' metingen, gewoon ff via speedtest.net.
Telfort heeft, na een laatste marketing poging, op uiterst correcte wijze het abonnement afgesloten. De overstap was door Trined geregeld.
Ik betaal nu 55 euro per maand geen eenmalige kosten (aktie). CheapConnect is 8.95 / jaar voor inkomende gesprekken, 5 euro eenmalig voor nummerbehoud, uitgaand via een scherp tarief.
Dank aan Telfort voor de vele jaren prima service via het "verouderde" systeem. Als ik had mogen kiezen…
Reputatie 2
https://tweakers.net/nieuws/155460/kpn-verliest-24000-internetklanten-door-onder-meer-opdoeken-van-telfort.htmlAch, die 24000 klanten missen we niet hoor ... 😁
Leuk artikel:

De Jager wijst erop dat de brutowinst wel stijgt, met 1,1 procent naar 602 miljoen euro. "We zijn in staat geweest om de kosten sterker te laten dalen dan dat de omzet daalt.

Hij vergeet te zeggen dat ze ook de prijzen hebben laten stijgen waardoor de omzet minder daalde.
Reputatie 2
Het zou best goed kunnen dat ze daarom zo fanatiek zijn. Ik weet inderdaad dat tegen september het project afgerond willen hebben.

Nu zie ik dat je contact hebt gehad en dat de datum verzet is. Ik zie ook melding dat de cadeautjes na die tijd doorgevoerd worden. Heb je met hem afgesproken dat hij dat te zijner tijd gaat regelen of moet je weer bellen? Dat is dan bij deze de bevestiging dat de cadeautjes achteraf toegevoegd gaan worden.

Mocht het dan ook niet goed gaan met het aansluiten, laat het dan even weten, dan gaan we kijken wat we kunnen betekenen. Maar een extra ontvanger is zo aangesloten hoor.

Thx Bart.
ik moet er zelf weer achteraan dus ik ben blij met deze bevestiging.
Reputatie 1
https://tweakers.net/nieuws/155460/kpn-verliest-24000-internetklanten-door-onder-meer-opdoeken-van-telfort.html
Ach, die 24000 klanten missen we niet hoor ... 😁
Reputatie 2
Ik lees voor het gemak KPN waar Telfort staat voor september klaar willen zijn zit wat in dat zal dan weer verband houden met de overgang naar KPN.

KPN wil wel Telfort over nemen, maar niet de klanten van Telfort die op een oud systeem zitten? Zou best kunnen. Die oude klanten die met weerhaken vasthouden aan hun goede systeem als haren van een processierups. Daar heb je niks aan.

Cashcows, zoals ze in de marketing heten, waar je zonder veel moeite veel geld aan verdiend. Die worden nu getraind om vaker te gaan switchen. Waarschijnlijk niet naar KPN
Reputatie 8
Badge +11
Het zou best goed kunnen dat ze daarom zo fanatiek zijn. Ik weet inderdaad dat tegen september het project afgerond willen hebben.

Nu zie ik dat je contact hebt gehad en dat de datum verzet is. Ik zie ook melding dat de cadeautjes na die tijd doorgevoerd worden. Heb je met hem afgesproken dat hij dat te zijner tijd gaat regelen of moet je weer bellen? Dat is dan bij deze de bevestiging dat de cadeautjes achteraf toegevoegd gaan worden.

Mocht het dan ook niet goed gaan met het aansluiten, laat het dan even weten, dan gaan we kijken wat we kunnen betekenen. Maar een extra ontvanger is zo aangesloten hoor.
Ik lees voor het gemak KPN waar Telfort staat voor september klaar willen zijn zit wat in dat zal dan weer verband houden met de overgang naar KPN.
Reputatie 2
Hoi @bickel, leuk dat je zo enthousiast bent over de service. Dat doet goed. Alleen nu kom je niet uit om een juiste datum te kiezen voor de overgang vanwege de vakantie.

Het zou in ieder geval niet goed zijn als je niet op vakantie kan hierdoor. Dat wordt te gek. Een belletje is in dit geval even makkelijker. Graag met 088-7650121. Daarachter zitten mijn collega's die alles wween over de migratie en ook mee kunnen kijken in de monteursplanning. Wil je nog laten weten hoe het afloopt?

In ieder geval vast een hele fijne vakantie gewenst.


Omdat Telfort iedereen overgezet wil hebben voor september kan ik dat in de monteursplanner niet kiezen. Bizar voor de vakantietijd. Verklaart ook gelijk het fanatisme waarmee ik achter de broek gezeten werd (thuis bellen, berichten op tv in een grote balk, e-mail) om toch vooral iets door te geven. Of was het toch service om mij te helpen herinneren?

Nu heeft de migratie afdeling 088-7650121 de planner ingevuld voor mij. Maar dan verdwijnt de service:
1 ik kan mijn keuzes niet meer doorgeven
2 extra (gratis?) tv ontvangers worden niet geïnstalleerd
3 Cadeautje wordt niet geleverd/geen kortingen.
4 ik mag pas na levering monteur mijn keuzes doorgeven, en krijg dan alles nagezonden. Zelf installeren dus, niks geen monteur die alles komt installeren en zorgeloos overstappen u hoeft niets te doen
5 van de belofte in punt 4 krijg je geen bevestiging. Dus het is maar afwachten of ik überhaupt keuzes kan doorgeven en of er iets geleverd wordt en of ik het geïnstalleerd krijg want er staat nergens dat ik daar recht op heb.

En dat allemaal omdat Telfort voor september klaar wil zijn?
gelukkig kan ik wel op vakantie. Heel gerust en ontspannen
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @bickel, leuk dat je zo enthousiast bent over de service. Dat doet goed. Alleen nu kom je niet uit om een juiste datum te kiezen voor de overgang vanwege de vakantie.

Het zou in ieder geval niet goed zijn als je niet op vakantie kan hierdoor. Dat wordt te gek. Een belletje is in dit geval even makkelijker. Graag met 088-7650121. Daarachter zitten mijn collega's die alles wween over de migratie en ook mee kunnen kijken in de monteursplanning. Wil je nog laten weten hoe het afloopt?

In ieder geval vast een hele fijne vakantie gewenst.
Reputatie 2
De beller is sneller. Wel vreemd dat je geen datum over 4 weken na nu kan kiezen.
Ja dat kan ik wel. Maar bijna niks anders: alleen de laatste week van augustus. Ik begreep dat je tot 4 weken na de voorgestelde overgangsdatum kon kiezen. Dat blijkt nu 1 week te zijn.

Maar ik ga morgen bellen.
De beller is sneller. Wel vreemd dat je geen datum over 4 weken na nu kan kiezen.
Reputatie 2
Goed nieuws en slecht nieuws:

Telfort doet zijn best een aanbod te maken en probeert mijn zeer fanatiek daarover te benaderen. Goede service.

We hebben duidelijkheid en een aanbod, dus probeer ik in de monteursplanner een andere datum te kiezen ivm onze vakantie.

Maar dat valt tegen. Het lijkt erop dat we niet op vakantie mogen dit jaar, want we hebben een tijdvenster van een paar dagen (i.p.v. 4 weken) waaruit we kunnen kiezen. En dat eind augustus?
Dus we zijn niet thuis en de monteur moet komen.
Wat wordt de oplossing? Meer mensen ervaring hiermee?
Reputatie 8
Badge +11
Wat gek dat je niet terug bent gebeld @c-w. Dat zou niet zo mogen zijn, excuses. Al lees ik wel dat je al een oplossing hebt gevonden. Mocht je onze hulp nog nodig zijn, laat het dan vooral weten.

Reageer