[Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding

• 27 augustus 2018
  • 832 reacties
  • 91204 keer bekeken

Toon het eerste bericht

832 reacties

Reputatie 1
Guidion is net langs geweest. !0 minuten te laat. In een kwartier klaar.
XMSNET klant. Bestaande router aangesloten aan Experiabox
Tot dusver werkt het nog zonder problemen.

Op de snelheid na! Die is al die jaren bij Xmsnet up en down 100Mb geweest.
Telfort heeft verzekerd die snelheid gehandhaaft zou blijven.

Dat is NIET het geval. Alle speedtesten laten zien dat ik down 50 Mb haal. up iets meer: 60Mb.
Denk dat je je toch even verrekend in deze, de snelheid is al MB/s en je snelheid is MB/s die je moet rekenen op je verbinding.
Anders zou ik wel een hele dikke prima verbinding hebben met 800/900 op een 100/100 lijntje.😉
Reputatie 8
Twee alternatieven voor radio via een Amino:

Oppikken van FM uit de lucht (zolang FM nog actief is) < HIER >
Duizenden zenders digitaal via internet < HIER > + nog een link ter overdenking < HIER >
Reputatie 8
Bestaande router aangesloten aan Experiabox
En als je rechtstreeks test achter de Experia Box, zonder extra router?
Reputatie 1
Begrijp niet hoe je tot 800 a 900 komt. Denk dat je je vergist.

Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij zijn de snelheden die Telfort aangeeft bij de abonnementen uitgedrukt in Mb/s en niet in MB/s.

Dus 100Mb/s zou dat dus 12,5 MB/s zijn. Als ik 11 MB/s haal is dat m.i. prima.

Hieronder de speedtest maar dan met de eenheden op Mbps. Wellicht is dat duidelijker voor je 😉

Reputatie 2

Half oktober werkte Telfort zelfs allang niet meer met met Guideon en alleen nog met KPN volgens de servicedeskmedewerker.

Maar wat was de laatste dag van de zwarte AB? Daar ben ik wel benieuwd naar. Het heeft bij ons met de Amino 540’s toch ruim 10 jaar gewerkt. 

Als men nou eerst de startpost eens goed leest dan zijn 90 % van de vragen al beantwoord.

Maar die startpost is ook niet alles.

8. Wat doe je met je oude Amino tv-ontvanger(s) en modem?
Als deze door Telfort zijn geleverd, neemt de monteur ze mee nadat hij de nieuwe apparatuur installeert. Heb je de apparatuur in eigen bezit? Dan mag je er natuurlijk mee doen wat je wilt. Breng deze bijvoorbeeld naar de kringloopwinkel of naar een inzamelbak bij jou in de buurt.

Er staat je er natuurlijk mee doen wat je wilt. Maar ontvangers die zijn aangesloten bij Telfort werken daarna niet meer bij andere providers zoals bij t-mobile. En als je dat wel probeert dan zijn ze daarna defect en werken ze ook niet meer langer bij Telfort.

Op marktplaats staan veel ontvangers o.a uit Brabant deze werken nu nog bij Telfort omdat hetzelfde platform is maar niet bij andere providers. Klanten die ze verkopen weten dit meestal niet maar het komt dicht bij oplichting. Je mag er toch van uitgaan dat providers dit weten en een waarschuwing is wel op zijn plaats.

Reageer