[Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding

• 27 augustus 2018
  • 773 reacties
  • 86015 keer bekeken

Toon het eerste bericht

773 reacties

Dat werkt niet althans je krijgt ze in bruikleen bij de stream die geleverd wordt. Ze staan wel op marktplaats maar eigenlijk horen ze daar niet. Net als je 3e Amino die kreeg je ook in bruikleen bij de tvstream

Ik heb 2 ontvangers van Amino zelf aangeschaft en dat werkt prima zonder extra kosten, dus vandaar dat ik het vraag over bijv. Arris

Zou het daarom wel mogelijk kunnen zijn?
Telfort levert nu alleen streams a €5,00 per maand en levert daar een ontvanger in bruikleen bij. Ook voor je koop Amino's zal je voor de streams hebben betaalt anders had je geluk.

In theorie zouden ze genoeg moeten hebben aan een mac adres maar dan nog moet je voor de stream betalen.
Is een ontvanger niet bekend zie je normaal gesproken niks.
Telfort levert nu alleen streams a €5,00 per maand en levert daar een ontvanger in bruikleen bij. Ook voor je koop Amino's zal je voor de streans hebben betaalt anders had je geluk.

In theorie zouden ze genoeg moeten hebben aan een mac adres maar dan nog moet je voor de stream betalen.
Is een ontvanger niet bekend zie je normaal gesproken niks.

Dank je voor je reacties.
Kennelijk heb ik dan geluk want alle 3 de tv’s werken gewoon en ik betaal niks voor een extra stream of ontvanger. Nou ja kan het altijd proberen met een kastje van iemand anders of het werkt.
Alles staat als het goed is in de startpost. En inderdaad proberen kan geen kwaad.
Reputatie 1
Indien je toch nog steeds 3 tv's zou willen houden en niet extra voor de tv willen betalen dan kan je beter de tv los koppelen en kijken bij wie je het internet wilt onderbrengen. De meeste leveranciers bieden ook internet en telefonie. Hoewel het laatste tegenwoordig goedkoper is om alleen je mobiel te gebruiken aangezien velen een abonnement hebben met een x aantal belminuen
Reputatie 1
Alles staat als het goed is in de startpost. En inderdaad proberen kan geen kwaad.
Alleen de tarieven voor de extra streams staan niet in de start post.
Reputatie 1
Ik heb de brief ook ontvangen over het "nieuwe" glasvezel. Nu heb ik al glasvezel dus ik weet niet wat er nieuw aan is. Ik ben een oude klant van Lijbrandt, en heb dus een glasvezel modem met een coax aansluiting. Dat was erg handig omdat ik zo probleemloos kon overstappen van Ziggo naar Lijbrandt.
Op dit moment heb ik op zo'n 5 plaatsen in huis, of een analoge TV of een DVB-C TV in gebruik. Ik heb 1 HD-decoder in de woonkamer waarmee ik kan opnemen (Amino M 540 PVR). Ik heb een internetsnelheid van 100 Mb.
Als ik alles wil behouden zoals het nu is kost me dat een hoop geld, terwijl ik niet om deze verandering heb gevraagd.
Het gaat dan om 5 X 5 euro voor de extra decoders + nog eens 5 euro voor opnemen (30 euro extra). Ik kom in totaal uit op 6 TV-toestellen en dat kan niet eens (max 5),
Je zult begrijpen dat ik niet sta te springen van blijdschap.
Het nieuwe is de hogere snelheid die leverbaar is volgens mij is dat het enige.

Alles staat als het goed is in de startpost. En inderdaad proberen kan geen kwaad.Alleen de tarieven voor de extra streams staan niet in de start post.

Eigenlijk wou ik niet antwoorden maar hier recht uit de startpost.

De volgende onderdelen kun je toevoegen:
  • Meerdere interactieve tv-ontvangers (€5,- / stuk*)
  • Het Opnemen pakket (€5,-*)
  • Extra snelheid (vanaf €7,50*)
  • Extra zenderpakketten (vanaf €7,50
Reputatie 1
Ik betreur deze omvangrijke, technische operatie. Ik betreur vooral dat Telfort niet eerlijk / openhartig is in haar brief. Dat deze operatie kosteloos zou zijn voor de klant is niet waar. Naast veel overlast betekent het in mijn geval een forse prijsverhoging van 10 euro per maand = 120 euro per jaar = 1.200 euro over 10 jaar. Te weten +5 euro per maand voor huidige tweede digitale televisie +5 euro om programma's te kunnen blijven opnemen. De Amino's, die het prima doen, mag je weggooien. Is dat nu de milieuvriendelijkheid, die we moeten nastreven? Nu is de vraag: wat schiet de klant er nu echt mee op? Welk voordelen zou hij genieten? Ik zie het helaas niet. Echt, iedereen heeft al lang prima werkend wifi. Ik zie alleen heel veel gedoe voor de klant en onbeleefde monteurs, die onder druk staan en haast hebben.

Ik vind deze prijsverhoging, die hiermee quasi wordt afgedwongen niet acceptabel. Natuurlijk, je kan afzien van de tweede (of derde) tv en geen programma's meer opnemen. Of opzeggen en naar Ziggo overstappen. Maar KPN trekt dankzij de bestaande duopolie KPN-Ziggo gewoon de tarieven omhoog voor dezelfde dienstverlening. Internet is helaas een onmisbare basisbehoefte geworden. De Telfort klant wordt financieel flink in het pak genaaid. Ik zal ook mijn beklag doen bij de consumentenbond.
Weet iemand of de Telfort app de Chromecast ondersteund?
Reputatie 8
JA.

(Zelfs onder "Windows" en met iTV online https://telfort.itvonline.nl
met de "Google Chrome" webbrowser, kun je naar een Chromecast casten).
Reputatie 1
Wij zitten op het glashart TV platform vanaf dag 1. Dat hebben we nooit om laten zetten naar het KP platform ondanks aanbiedingen van Telfort. De reden is al onze zenders nu op HD kwaliteit zijn en deze stream heeft rond de 18 mbps aan brandbreedte per kanaal (1080p). Prachtig beeld zonder ongewenste compressie.

Mijn vragen voor TV:

• Hoeveel kanalen op het nieuwe platform zijn er in 1080p HD?
  • Indien niet alle kanalen, welke kanalen wel?
  • Wat is de bitrate van deze kanalen in mbps?
Overige vragen
  • Waarom wordt er door de helpdesk beweerd dat de koperdraden uit de grond gaan en dat dit goed is voor het milieu?
Om eerlijk te zijn vind ik het een onzin actie We hebben al glasvezel en ook op 100mbit snelheid. Zijn prima tevreden.
Reputatie 1
@ sjaakie ik zie ook al een artikel hier staan bij radar van avrotros.
Reputatie 1
@ session de klantenservice vaak de beginners roepen maar vaak maar wat. Ze staan onder tijdsdruk en moeten de call in een bepaalde tijd afgehandeld hebben.
Reputatie 8
Badge +11
Dat lijkt me nou niet een zinvol antwoord op de concrete vragen van @session en lijkt me meer op maar wat roepen, om je eigen woorden maar te gebruiken.
Reputatie 8
Badge +11
@ sjaakie ik zie ook al een artikel hier staan bij radar van avrotros.
Geef de bron dan ook even 🙄
Reputatie 1

@ sjaakie ik zie ook al een artikel hier staan bij radar van avrotros.Geef de bron dan ook even 🙄

Mijn vragen zijn denk ik te lastig en pijnlijk.

Eigenlijk weet ik het antwoord wel op deze vragen, maar ik wil het hier zwart op wit hebben staan. Technici weten al jaren dat KPN een prutsplatfom heeft dat niet eens 1080p is. Het Glashart Media platform had het wel goed voor elkaar. Helaas dreigt dat nu te verdwijnen onder leugens van verbetering.

Dit is gewoon een verkapte prijsverhoging en niets anders. Mindere kwaliteit en hogere prijzen en een helpdesk die om te huilen is.
Reputatie 8
Ik denk dat het hooguit 1080i (interlaced) is.
Die resolutie heb je bij KPN/Telfort alleen voor de "GLAS" HD kanalen.
Dat zijn slechts 10 kanalen. (12-13 Mbps stream).
De rest aan "HD" is 720p met iets van 7-8 Mbps stream.
SD-kwaliteit stream zit op pakweg 3-4 Mbps stream.
Reputatie 1
@ session. Het is inderdaad voor een ieder een prijsverhoging als je 2 of meer tv's hebt. Nu heb je voor de extra tv geen kosten straks dus wel. Heb je dus meerdere tv's dan is Ziggo als losse tv abonnement stukken goedkoper. Je kan je eigen apparatuur blijven gebruiken. En voor internet zoek je een goede provider op dit meer bied qua snelheid en een lagere prijs heeft dan telfort. En die zijn er!

De verbeteringen die worden gegeven zijn een wassenneus. En met 2 tv's heb je een prijsverhoging van 10% te pakken heb je meer tv's heb je een nog hogere prijsverhoging te pakken dan wat je nu betaald.
Reputatie 1
Badge
Hallo,
Ik heb nu nog het oude pakket, met 2x Interactive TV en 2 tv's via DVB-C.
hoeveel digitale ontvangers krijg ik nu dan.?
Hallo,
Ik heb nu nog het oude pakket, met 2x Interactive TV en 2 tv's via DVB-C.
hoeveel digitale ontvangers krijg ik nu dan.?

Je kan er tot 5 bestellen, dus zodra je echt over moet kan je aangeven er 4 nodig te hebben.
Ik zou graag vanuit Telfort antwoord krijgen op de volgende vraag.

Ik heb dinsdag en woensdag de eerste brief ontvangen (was dezelfde brief) in de volgende brief zal wel een einddatum staan waarvoor je moet zijn overgestapt. Hoeveel tijd zit er tussen de verzenddatum van de brief en de einddatum 3,4 ....8 weken?

We hebben nog 60 uur aan opnames in de cloud staan en we doen al ons best om in te lopen. Maar omdat er ook elke week weer nieuw opnames bij komen gaat dat niet zo snel
Reputatie 8
Badge +11
De overstap is tussen eind 2018 en eind 2019. Aangezien je de datum zelf kunt aanpassen verwacht ik niet dat daar een probleem in hoeft te ontstaan. Ik heb een concreet tijdsbestek zoals je vraagt nog niet gelezen en zou zelf (ik hoef niet over te stappen) overwegen om bijvoorbeeld in januari tegen Telfort te zeggen: "doe mij maar in mei".
De overstap is tussen eind 2018 en eind 2019. Aangezien je de datum zelf kunt aanpassen verwacht ik niet dat daar een probleem in hoeft te ontstaan. Ik heb een concreet tijdsbestek zoals je vraagt nog niet gelezen en zou zelf (ik hoef niet over te stappen) overwegen om bijvoorbeeld in januari tegen Telfort te zeggen: "doe mij maar in mei".

In het faq staat:

Klanten worden vanaf nu tot eind 2019 in fasen uitgenodigd voor deze overgang. De daadwerkelijke overgang begint eind 2018. Er is van tevoren geen planning bekend. Je hebt ruim een maand voor de geplande overgangsdatum toegang tot de monteursplanner (zie afbeelding hieronder) waarin je je opties kiest en eventueel de overgangsdatum aanpast. Voordat je bent uitgenodigd, kun je hierop niet inloggen.

Dat je dan de einddatum dan kunt verplaatsen tot eind 2019 denk ik niet. Want in elke POP moet de apparatuur worden verwijderd en ze gaan niet voor 1 klant dat uitstellen tot eind 2019 en huur betalen voor de lijnen naar de POP.
Het voorbeeld gegeven door GJC gaat uit van de regie in eigen hand houden. Dus zolang de daadwerkelijke einddatum nog niet is gemeld via een tweede brief kan je zelf in zekere zin bepalen wanneer. Daarom wacht de 2e brief af niet nu al beslissen.
Maar afwegen kan zeker geen kwaad en niks meer opnemen als je geen of weinig tijd hebt om terug te kijken.

Reageer