[Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding

• 27 augustus 2018
  • 822 reacties
  • 88973 keer bekeken

Toon het eerste bericht

822 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor het delen van deze mooie ervaring @hansdefotograaf. Door het negatieve wat je gelezen hebt vergeten we soms dat bijna alles wel heel goed gaat. :)

Helemaal goed, in een uurtje dus alles weer op orde! Geniet ervan. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, dan weet je ons te vinden.
Ook ik ben vandaag probleemloos overgezet. Had wel ivm cai bekabeling alvast een (Teleste) Moka set voor 2 tv's in huis gehaald. Monteur Guidion had ze niet bij zich en ook nog nooit aangesloten, maar het was een fluitje van een cent en werkt perfect. Signaalversterker is nu niet meer nodig.

Jammer van de lelijke witte afstandbediening. Telfort/KPN zouden de keuze moeten geven tussen wit of zwart. Verder jammer dat er bij elke tv nu 2 kastjes nodig zijn en dat de 2e tv-ontvanger alleen het 1e jaar gratis is.

De monteur heeft de oude apparatuur (oa glasvezelmodem) niet meegenomen. Wat moet hiermee gebeuren ?
Reputatie 8
Badge +11
Hi @r.sharp, fijn dat het bij jou ook goed is gegaan en dat het nu goed werkt. De afstandsbediening kunnen we weinig aan doen, ze zijn tegenwoordig allemaal zwart. Alleen bij de KPN abonnementen met 4K ontvangers zijn zwart-witte afstandsbedieningen, maar die hebben we bij Telfort niet.
De apparatuur had de monteur wel mee moeten nemen, jammer dat dat niet is gebeurd. Je kunt dit zelf kosteloos terugsturen, zoals op deze pagina wordt beschreven.
Je bedoelt dat ze allemaal wit zijn, die bij de Amino hoorde waren zwart.

@r.sharp dat is goed om te lezen dat die moca oplossing goed werkt.
Reputatie 1
Vandaag ook de "aanbieding" gekregen voor de overstap van mijn glasvezelverbinding. Waar ik bang voor was is nu inderdaad werkelijkheid geworden: Minder diensten voor (veel) meer geld.

Nu heb ik 2 Amino m540 boxen in eigendom en daarnaast hebben we in huis ook 2 TVs op DVB-C en natuurlijk radio.
De "aanbieding" voor "zorgeloos" overstappen houdt er geen rekening mee dat ik 2 mediaboxen heb. Wil ik dus dezelfde mogeljjkheden als voorheen (ik vergeet voor het gemak de radioaansluiting maar even), dan mag ik 3 extra mediaboxen gaan huren en ook nog eens iedere maand extra voor opnemen gaan betalen. Vanwege de omschakeling van DVB-C naar mediabox mag ik nog even 2 ip kabels gaan leggen en een extra switch aanschaffen.

Telfort, jullie zouden je kapot moeten schamen om je bestaande klanten op deze manier te behandelen!
Reputatie 1
@c-w helaas is dit inderdaad de zorgeloze overstap. Zorgeloos voor Telfort, maar voor klanten gewoon een kostenverhoging. Ondanks dat de Telfort moderatoren zullen aangeven dat ze het heel vervelend voor je vinden, zal je dit moeten slikken.

Lichtpuntje is dat het aansluiten soms ook goed gaat. Zie posts hierboven. En bij mij persoonlijk is beeldkwaliteit gelukkig niet slechter geworden.
Het is niet Telfort maar de eigenaar KPN NV. die de klanten zo behandelt. En inderdaad geheel zorgeloos zonder extra werk of investeringen is het niet. Dat is het bijna alleen als je maar 1 Amino in gebruik hebt zonder opname. Dan is het redelijk zorgeloos de planning is dan het grootste probleem.
Reputatie 2
Ik heb het aanbod ook ontvangen. Er wordt gesteld dat ik in de nieuwe situatie een grotere keuze aan televisiezenders krijg.
Komen er dan zenders bij? Ook als je al digitaal kijkt via glasvezel / Amino? Dan ben ik wel benieuwd welke zenders.

Ik dacht dat de zenderpakketten identiek waren en alleen de zenderindeling/-verdeling verschilt.
Nee, in mijn beleving, niet ik verwacht dat Love Nature niet beschikbaar is op de oude propositie en je raakt op papier alle regionale en lokale omroepen kwijt. Er is dat kan ik wel garanderen eerder een kleiner dan een groter aanbod. Als je niet 1 op 1 over gaat raak je er zeker 14 kwijt door de indeling van het basis, uitgebreid en pluspakket.

Ik ga dan enkel uit van het aanbod via de Amino en de Arris die je hiervoor in de plaats krijgt.

Je kan het aanbod via de site checken keuze witte of zwarte afstandsbediening.
Kleine verbetering je raakt ze niet allemaal kwijt je houdt je eigen en de aangrenzende regionale omroepen. Van de lokale omroepen houd je er het minste over.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @c-w, ik lees dat de vernieuwing van de verbinding bij jou wat meer voeten in de aarde heeft. Dat is jammer. We doen ons best om het zo gemakkelijk mogelijk te maken, maar elke thuissituatie is weer anders. Ik hoop dat je tot een goede oplossing kan komen, eventueel door je terug te laten bellen voor hulp hierbij.

@bickel dat komt mij ook niet bekend voor. Kan je me vertellen waar je het gelezen hebt en hoe het precies uitgelegd werd? Dit is hoe het in de brieven en e-mails hoort te staan:
21. Wat is het zenderaanbod van het nieuwe pakket?Het aanbod bestaat uit 29 HD-zenders en in totaal ruim 40 televisiezenders en ruim 90 radiozenders. Dit is gesplitst in 2 zenderpakketten: het basispakket en het uitgebreide pakket. Het aanbod kan uitgebreid worden met extra zenderpakketten. Bekijk ons online zenderoverzicht om precies op de hoogte te zijn van de beschikbare zenders.
Helaas hier hetzelfde verhaal. Buiten dat we geen analoge tv meer hebben onze extra tv’s en vanaf ons vakantieadres ineens de ontvanger niet meer online was, vindt ik de prijzen die je gaat betalen na alle kortingen buiten proportie.
was al niet blij dat Telfort KPN werdt omdat we in het verleden heel veel telefonie problemen hebben gehad met KPN die daar niets aan deed, maar jammer genoeg doe je daar niets aan..
Alleen de prijzen vindt ik toch we behoorlijk. Alleen al met 4 extra tv’s ga je straks meer dan 10 euro per maand betalen is toch veel voor tv kijken denk ik zo.
Dan komt er nog een dienst bij als Netflix tel uit je winst.
Als ik nu straks 3 of 4 ontvangers heb kan ik die dan ook nog altijd opzeggen als blijkt dat er 1 tv bijna niet gebruikt gaat worden?

Vrienden van ons hebben een tv in de huiskamer waar het aminokastje niet op aangesloten kon worden vanwege een intern opname systeem en moesten dus in de huiskamer analoog tv kijken, die zitten al 10 dagen zonder beeld zonder dat het werd aangekondigd. Monteur zou binnen 5 dagen komen, ze hebben nog steeds niet gehoord. Ik betwijfel of die monteur nog komt omdat ze vanaf de 30e overgezet gaan worden.
Jammer dit allemaal, was eigenlijk altijd wel tevreden over Telfort.
@busje ik ben het als mede oud gebruiker van dat systeem met je eens zeker als je weinig uren kijkt op een 2e of 3e tv is het de kosten niet altijd waard, Netflix is eigen keuze die moet je toch buiten beschouwing laten al telt het uiteraard wel mee in de totaal lasten. Je kan altijd een extra ontvanger opzeggen. Ik zou zelfs aanraden begin met 2 omdat die 2e het eerste jaar inbegrepen is. Er zijn oplossingen zonder vaste lasten voor een 3e of 4e tv. Kom je boven 4 tv's of wil je de coax/DVB blijven gebruiken is Ziggo KabelTV € 18,70 een oplossing die opgeteld bij alleen internet via Telfort ook tot hogere kosten lijdt.

Nu de Maar.......
Alle Telfort DSL klanten hebben altijd, zover ik weet, moeten betalen voor extra ontvangers mogelijk overgenomen Tiscali klanten niet hoewel deze naar alle waarschijnlijkheid geen TV leverde.

Sinds 2016 zijn alle nieuwe en verhuizende glasvezelklanten de nieuwe prijzen gaan betalen. Met name dus van €4,00 naar €5,00 per ontvanger etc.

De basis abonnement kosten zijn door wijzigingen zoals telefonie als optie bieden en andere tv pakketten lager geworden. Het zijn puur de extra's die bij elke klant voor hogere maandlasten zorgen.
Vanuit die kant bekeken heeft eindelijk nu iedereen gelijke lasten.
Reputatie 2
De basis abonnement kosten zijn door wijzigingen zoals telefonie als optie bieden en andere tv pakketten lager geworden. Het zijn puur de extra's die bij elke klant voor hogere maandlasten zorgen.

Dat is wel nivelleren door de beste dienstverlening die al bijna 10 jaar geleverd wordt niet als norm te maken maar extra te noemen:

Onbeperkt digitaal tv kijken en 160 GB opname op je Amino M540 is nu extra
5 Amino’s aan kunnen sluiten is nu extra/ 800GB opnemen onmogelijk

Was toch beter geweest als we gelijke (hogere) lasten hadden gekregen door iedereen ook dezelfde voordelen te bieden. Maar dat is natuurlijk van een andere kant bekeken. 😜
Reputatie 2

@bickel dat komt mij ook niet bekend voor. Kan je me vertellen waar je het gelezen hebt en hoe het precies uitgelegd werd?

In de mail staat:
Overstappen naar digitaal
Uw nieuwe, digitale abonnement komt overeen met uw huidige internetabonnement. Bovendien geniet u na de overstap van veel nieuwe mogelijkheden, zoals een grotere keuze aan televisiezenders.

Nog afgezien van het feit dat mijn nieuwe digitale abonnement niet overeenkomt kwa diensten waar ik nu gebruik van maak sta ik wel open voor nieuwe mogelijkheden en meer keuze aan tv zenders.

Maar dit klopt waarschijnlijk niet voor mijn situatie. Alleen jammer dat het zo positief gebracht wordt. Dit soort berichten werkt uiteindelijk als een rode lap op een stier:
Voordelen zijn geen voordeel
Nieuwe mogelijkheden zijn er niet
Hetzelfde is niet hetzelfde maar minder
Even duurt uren of dagen. (Jullie geven aan “even” Guidion te bellen. Doe maar niet meer 😏)

of word ik nu toch opeens echt positief verrast??

Was toch beter geweest als we gelijke (hogere) lasten hadden gekregen door iedereen ook dezelfde voordelen te bieden. Maar dat is natuurlijk van een andere kant bekeken. 😜

Voor ons de consument wel inderdaad.

Als ik het goed zeg kan je tot 200 uur 'opnemen' wat na 1 jaar verdwijnt.
Het zal vanuit KPN/Telfort niet worden bevestigd ik zelf, dit is echt eigen visie, ben ervan overtuigd dat de licentie afdrachten naar de omroepen en content leveranciers meespelen in dit 'huur'beleid. Het verbaasde me namelijk dat niet bij elke overgenomen glasvezel provider voor de extra streams betaald werdt als er een gekochte Amino in gebruik was.

Het is nu anders dacht ik bij Ziggo moest je de STB kopen en betaalde je voor de content via de smartcards.

Edit.
@bickel mooie indekkings formulering zie ik daar.

Uw nieuwe, digitale abonnement komt overeen met uw huidige internetabonnement

Het internet deel zal op wat technische zaken na inderdaad overeenkomen zeker in kosten.
Het DVB signaal zag Telfort niet als digitaal.

De volgende regel

Bovendien geniet u na de overstap van veel nieuwe mogelijkheden, zoals een grotere keuze aan televisiezenders.

Gebruikte je niet de Amino dan klopt dat wel ten opzichte van het aantal beschikbare kanalen via DVB klopt de grotere aantal televisie zenders, en de keuze van diverse pakketen en mogelijkheden.
Zoals pauzeren, terugkijken on demand films en series. Maakte je gebruik van de Amino dan klopt het niet of slechts ten dele.
@busje ik ben het als mede oud gebruiker van dat systeem met je eens zeker als je weinig uren kijkt op een 2e of 3e tv is het de kosten niet altijd waard, Netflix is eigen keuze die moet je toch buiten beschouwing laten al telt het uiteraard wel mee in de totaal lasten. Je kan altijd een extra ontvanger opzeggen. Ik zou zelfs aanraden begin met 2 omdat die 2e het eerste jaar inbegrepen is. Er zijn oplossingen zonder vaste lasten voor een 3e of 4e tv. Kom je boven 4 tv's of wil je de coax/DVB blijven gebruiken is Ziggo KabelTV € 18,70 een oplossing die opgeteld bij alleen internet via Telfort ook tot hogere kosten lijdt.

Nu de Maar.......
Alle Telfort DSL klanten hebben altijd, zover ik weet, moeten betalen voor extra ontvangers mogelijk overgenomen Tiscali klanten niet hoewel deze naar alle waarschijnlijkheid geen TV leverde.

Sinds 2016 zijn alle nieuwe en verhuizende glasvezelklanten de nieuwe prijzen gaan betalen. Met name dus van €4,00 naar €5,00 per ontvanger etc.

Klopt Galdor68 dat Netflix eigen keuze is, ben ik ook met je eens.
Maar kan ik dan zeker via chromecast casten zonder dat ik een ontvanger op de tv boven heb?
kan dit met live tv beeld?
Dit wil ik wel zeker weten anders kan ik dat 3e kastje achterwegen laten.
chromecast heb ik sowieso in huis.
Maar als je tv beeld zou kunnen casten gooit KPN toch zijn eigen glazen in?
En als ik het kastje niet pak kan ik ook een tv weg doen want daar kan ik dan niet meer Live mee kijken, alleen een streamingdienst.
Dus dat is ook geen optie denk ik.
Reputatie 1
Hoi @c-w, ik lees dat de vernieuwing van de verbinding bij jou wat meer voeten in de aarde heeft. Dat is jammer. We doen ons best om het zo gemakkelijk mogelijk te maken, maar elke thuissituatie is weer anders. Ik hoop dat je tot een goede oplossing kan komen, eventueel door je terug te laten bellen voor hulp hierbij.

@Alexandra - Telfort Zoals u wellicht al uit mijn reactie had begrepen heb ik al contact gehad met de helpdesk.
Het aanbod ter vervanging van de 2 Amino m540 en de 2 DVB-C aansluitingen was het huren van 3 extra mediaboxen a 5 euro plus een opnemen pakket van ook weer 5 euro. Het aanleggen van 2x 15meter ip kabel met switch mocht voor eigen rekening doen en de vervanging van de radio moest ik zelf maar uitzoeken.
Ik kan dit moeilijk uitleggen als "We regelen alles voor u" en dat ik weer "tv kijk en radio luister zoals ik gewend ben"

Ik begrijp echter uit uw uitnodiging om opnieuw contact op te nemen dat jullie mij een aanbod kunnen doen dat wel passend is voor mijn situatie ?
Reputatie 1

Nu de Maar.......

@Galdor68 Ik, als oud-lijbrand klant, heb mijn Amino boxen toentertijd moeten aanschaffen a 250 euro. Dat compenseert in mijn geval ruimschoots de huur die ik dan inderdaad de afgelopen paar jaar bij Telfort niet heb hoeven betalen. Wat ik echter nooit heb begrepen is dat ik, omdat ik van Lijbrand af kwam, de Telfort App niet werkte terwijl deze zogenaamd wel in alle pakketten zou zitten.
@busje dat kan inderdaad met de huidige itv app van KPN/Telfort je hebt in weze dan maar 1 tv ontvanger nodig hoewel de app ook een maximaal aantal simultane kijkers toelaat.
@c-w het enige wat ik dan denk is heb je wel de juiste versie gebruikt die je aan de Amino moest koppelen. Of die koppeling ook met de 540 kon durf ik niet te zeggen met de a140 met plezier gebruikt vooral zappen vanuit de gids.
Reputatie 1
@c-w het enige wat ik dan denk is heb je wel de juiste versie gebruikt die je aan de Amino moest koppelen. Of die koppeling ook met de 540 kon durf ik niet te zeggen met de a140 met plezier gebruikt vooral zappen vanuit de gids.

Volgens de helpdesk kon het gewoonweg niet. Nu gaat de app naar ik aanneem wel werken voor mij, dus dat is het enige plus puntje van deze hele transitie voor mij
Je hebt nooit de Telfort glasvezel tv app geinstalleerd gehad? Je zal nu de andere de Telfort interactieve TV app kunnen gebruiken, hierbij heb je een abonnements nummer beginnend met 2000000 (2 miljoen) en pin nodig.

De telefonische helpdesk is in mijn beleving nooit goed bekend geweest met de oude propositie.
Bedankt Galdor68. Dan ga ik dat eerst proberen en hoop ik dat ik tegen de tijd dat ik de 3e ontvanger volledig zonder korting moet gaan betalen deze nog mag inleveren.
Bedankt Galdor68. Dan ga ik dat eerst proberen en hoop ik dat ik tegen de tijd dat ik de 3e ontvanger volledig zonder korting moet gaan betalen deze nog mag inleveren.
Dat zou je gewoon vanuit de mijn telfort omgeving kunnen doen onder opties/extra's wijzigen

Reageer