[Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding

• 27 augustus 2018
  • 832 reacties
  • 90355 keer bekeken

Toon het eerste bericht

832 reacties

Reputatie 2
Prima ! nu is het goed, bedankt !
Reputatie 1
Ik deel de mening van alle oud Lijbrandt abonees. Dat was destijds de beste keuze tov KPN. Voordelen als analoge signalen voor met name radio, maar ook de ontvanger met ingebouwde harddisk. Tevens kunnen er eenvoudig meerdere ontvangers dmv een switch aangesloten worden om op meerdere plekken in huis tv te kunnen kijken. Heb alles netjes ingericht met firewall en een echte WLan installatie. Zit dus niet te wachten op zo'n Experia box met als zijn problemen. Dus ik wacht met switchen tot eind 2020 of KPN moet met een goede aanbieding komen. Veel alternatieven zijn er niet meer maar wellicht komen die er nu KPN deze stap zet want de naam Telfort gaat verdwijnen en dus ook het prijsvoordeel, dat voel je op je klompen aan. Waarom zouden abonnees van KPN 15 euro per maand meer betalen voor hetzelfde pakket als bij Telfort? Voor alles moet je straks extra betalen en het kan vanwege de marktpositie, geen concurrentie en Ziggo is niet alleen slechter maar ook duurder.

Eisen om over te stappen zijn :

1. minimaal twee ontvangers per abonnee met lokale opname mogelijkheid
  2. geen experiabox
  3. garantie dat de abonnee prijs blijft zoals die is muv inflatie correctie voor periode van 5 jaar
Reputatie 1

Is allemaal niet zo moeilijk...
Dit grapje gaat me € 180,= per jaar meer kosten plus een hoop gesloop en gebreek in mijn huis.
Ik ga me eens oriënteren om terug naar Ziggo te gaan.
Hoi RSMT, ik begrijp dat verandering niet altijd voor iedereen even gunstig is. Ik raad je aan om je terug te laten bellen, dan kan je overleggen over wat voor jou de beste oplossing is :)

Dat moet dan wel een heel goede en blijvende aanbieding zijn....

Ik zal de maandlasten even op een rijtje zetten:

Telfort huidige situatie 100/100
Telfort glasvezel 52,50
Ziggo Sport Totaal 15,00
Af: Bundelkorting mobiel -5,00
-------------------------------------
Totaal 62,50 per maand / 750,00 per jaar

Telfort nieuwe situatie
Telfort Glasvezel 52,50
Ziggo Sport Totaal 15,00
2 extra IPTV ontvangers 10,00
Opnemen en terugkijken 5,00
Af: Bundelkorting mobiel -5,00
-------------------------------------
Totaal 77,50 per maand / 930,00 per jaar, oftewel 180,00 per jaar meer!

Ziggo Alles-in-1 Complete 200/20
Alles-in-1 Complete 64,50
Ziggo Sport Totaal is blijvend gratis bij overstappen met mobiel van Telfort naar Vodafone
Geen extra ontvangers nodig
-----------------------------------
Totaal 64,50 per maand / 774,00 per jaar, oftewel 156,00 per jaar goedkoper dan de nieuwe situatie bij Telfort.

En dat vind ik dus een hoop geld....

Dat specificeren is vrij simpel. Vergelijk alle abonnementen met elkaar en wat elk extra pakket kost.
undefineddit: bericht met citaten ingekort]
Zoals gezegd door telfort klopt je uitleg niet kan je deze opnieuw schrijven?

Niet nodig als dit aangepast is door Jurgen kan je het zelf ook terug rekenen
Reputatie 1
Ben al klant sinds de tijd dat dit nog KickXl was, Na enkele overnames heb ik nu dus een Telfort aansluiting. ooit bij KickXl 4 aansluitingen voor TV. Mijn abbonnement is alles in 1 basis voor 45 euro. nu met het huidige omzetten moet ik ineens voor 3 TVs extra gaan betalen a 5 euro. Dit terwijl ik een brief thuis krijg dat het omzetten gratis is. hoe zit dat nou? Telfort besluit mijn aansluiting te wijzigen en daar moet ik meer voor betalen?
Reputatie 1
In de brief staat letterlijk:
’Deze (de monteur) komt kosteloos bij u thuis de overstap in orde maken en zorgt ervoor dat alles weer werkt zoals eerder.’.

En op de website staat:
’ Je hoeft in ieder geval niets zelf te installeren. De gratis monteur maakt alles voor je in orde.’.

En verder staat nog:

15. Moet je nog kabels trekken?
De monteur zorgt ervoor dat alles werkt en gaat ook de eventuele nodige kabels trekken. Hij gaat alleen niet door de kruipruimte.

Lijkt me duidelijk genoeg toch?

Hij mag bij mij wel een rolletje van een meter of 120 meenemen 🙂
Reputatie 8
Ik zie een melding over een aanvraag bij een andere provider staan inderdaad.
......
Als deze wijziging dan nog open staat, is er het risico dat het pakket bij ons niet gestopt kan worden en je met dubbele facturen zit.

Opzeggen is opzeggen.
Wettelijk geregeld, welke wijzigingen er ook in gang gezet zouden mogen zijn.
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb wel een vraag, ook al is dit niet voor mij van toepassing.

Klopt deze snelheid wel?

Snel internetten

11. Welke maximale internetsnelheid krijg je met het nieuwe pakket?
Er zijn drie snelheden beschikbaar:

• 50/50 Mb/s
Moet dit niet 50/05 Mb/s zijn?

Lijkt mij niet; de oude propositie was al 50/50Mbps dus als de snelheid gelijk blijft, blijft het toch 50/50Mbps

Overigens vind ik die 50/5Mbps op glasvezel sowieso een rare keuze.

De basis abonnement kosten zijn door wijzigingen zoals telefonie als optie bieden en andere tv pakketten lager geworden. Het zijn puur de extra's die bij elke klant voor hogere maandlasten zorgen.
Vanuit die kant bekeken heeft eindelijk nu iedereen gelijke lasten.
Was toch beter geweest als we gelijke (hogere) lasten hadden gekregen door iedereen ook dezelfde voordelen te bieden. Maar dat is natuurlijk van een andere kant bekeken. 😜

Voor ons de consument wel inderdaad.

Als ik het goed zeg kan je tot 200 uur 'opnemen' wat na 1 jaar verdwijnt.
Het zal vanuit KPN/Telfort niet worden bevestigd ik zelf, dit is echt eigen visie, ben ervan overtuigd dat de licentie afdrachten naar de omroepen en content leveranciers meespelen in dit 'huur'beleid. Het verbaasde me namelijk dat niet bij elke overgenomen glasvezel provider voor de extra streams betaald werdt als er een gekochte Amino in gebruik was.

Het is nu anders dacht ik bij Ziggo moest je de STB kopen en betaalde je voor de content via de smartcards.

Edit.
@bickel mooie indekkings formulering zie ik daar.

Uw nieuwe, digitale abonnement komt overeen met uw huidige internetabonnement

Het internet deel zal op wat technische zaken na inderdaad overeenkomen zeker in kosten.
Het DVB signaal zag Telfort niet als digitaal.

De volgende regel

Bovendien geniet u na de overstap van veel nieuwe mogelijkheden, zoals een grotere keuze aan televisiezenders.

Gebruikte je niet de Amino dan klopt dat wel ten opzichte van het aantal beschikbare kanalen via DVB klopt de grotere aantal televisie zenders, en de keuze van diverse pakketen en mogelijkheden.
Zoals pauzeren, terugkijken on demand films en series. Maakte je gebruik van de Amino dan klopt het niet of slechts ten dele.
Reputatie 4
Badge +1

Welke werkzaamheden verricht Guidion bij je?

• Het aansluiten en instellen van Telfort internet op 1 computer.
  • Het aansluiten en instellen van telefonie op 1 telefoon of basisstation.
  • Het instellen van 1 e-mail account op een computer.
  • Het aansluiten van de tv-ontvanger(s) bedraad of draadloos op het modem. De Guidion monteur besluit samen met jou wat de beste optie is. We doen de installatie bij voorkeur bedraad, omdat dit het signaal ten goede komt.
  • De draadloze verbinding wordt tot stand gebracht door middel van een tv-verbindingsset die het tv-signaal via het electranetwerk verstuurt. Deze kost €55,- en kan je afrekenen bij de monteur. Als je twee tv’s met Interactieve TV met de verbindingsset wilt aansluiten, heb je een set met drie adapters nodig. Deze set kost €85,-.
  • Als de verbinding bedraad tot stand wordt gebracht legt de monteur de kabels netjes weg. Tot twintig meter kabel per tv is inbegrepen in de installatie.
  • Het instellen van de afstandsbediening op je tv.
  • Na afloop test de monteur of alle diensten (internet, telefonie en interactieve TV) naar tevredenheid werken.
  • Als favoriet instellen van de Interactieve TV Online pagina in de browser van 1 pc of laptop;
  • Installeren van de Interactieve TV Online app op 1 tablet of smartphone
  • Demonstreren van Interactieve TV Online op 1 apparaat
  • Instellen van de Mijn Telfort pagina in de browser van 1 pc of laptop als favoriet
  • Demonstreren van onderstaande mogelijkheden in Mijn Telfort:
  • - Bekijken en downloaden van facturen via Mijn facturen
  • - Aan- of, uitzetten van extra opties
  • - Wijzigen of opvragen van wachtwoorden via Mijn Instellingen
  • - Informeren over de mogelijkheid om radio te ontvangen via de tv-ontvanger
  • - Adviseren over hoe je zelf de verbinding tussen de tv-ontvanger en de versterker tot stand kan brengen
Heb je extra wensen? Dan helpt de Guidion monteur je voor € 17,50 per kwartier graag verder.

Wat doet een monteur?
Reputatie 8
Badge +9

Het ging inderdaad een tijdje bij Guidion niet helemaal zoals je mag verwachten. Dit had meerdere oorzaken, onder andere met betrekking tot de capaciteit. Nu is er de afgelopen weken met man en macht gewerkt om alles weer op de rit te krijgen. Dit zien we ook terug. Het gaat weer zoals je mag verwachten.Maar Bart hoe verklaar je op bijv. klacht.nl dat ik van de afgelopen weken alleen maar zie dat de monteur niet komt opdagen.

https://www.klacht.nl/guidion/

Dit zijn recente meldingen dus geen oudere. Weet je dus zeker dat je een KPI van 100% behaalt?

Wat @Galdor68 aangeeft klopt. Wij zijn niet de enige provider die met Guidion samenwerkt. Om nog even een aanvulling te geven op @Bart - Telfort; de problemen hebben twee oorzaken:

1. De monteurs werken met een nieuw ordersysteem;
  2. Er zijn veel meer opdrachten sinds klanten overstappen na ons bericht over het einde van het oude glasvezelabonnement.
Door bovengenoemde veranderingen is het werkpakket van de monteurs wekenlang groter geweest dan wat de monteurs aan konden. Er wordt hard gewerkt om de problemen op te lossen: er zijn meer monteurs en meer klantenservicemedewerkers ingezet en afspraken zijn verplaatst. Verwachting is dat het nog 2 weken duurt voor alles weer loopt zoals voorheen.
Reputatie 8
Nu met de overstap werd specifiek gevraagd naar handleidingen van de nieuwe apparatuur.
Dat is ofwel een Arcadyan of een Arris TV-ontvanger. (Alle twee met witte afstandbediening).
Voor allebei geldt overeenkomstig gebruik.
Reputatie 1
Ik ben het helemaal met je eens Sjaakje. Mijn verlies: ik moet mijn tweede televisie wegdoen, mijn radio wordt onbruikbaar, evenals mijn DVD-recorder. Ook mijn zelf aangeschafte modem kan ik niet meer gebruiken.

Kortom, er wordt mínder geboden voor méér geld (door de € 5,- voor opnemen) en mijn apparatuur wordt in een klap waardeloos. Op zijn MINST dient het opnemen in het abonnement te zitten, evenals een tweede tv-ontvanger.

Wat vinden jullie (Telfort) zelf van bovenstaande? Als er geen verandering in het aanbod komt ga ik op zoek naar een andere provider.
Reputatie 8
Badge +11

De exacte laatste dag heb ik zo niet helemaal meer scherp. Maar het was zo rond eind september, begin oktober. Toen zal het ook zo ongeveer van de website gehaald zijn. 

Reputatie 1
Ik volg de suggesties met belangstelling!
Voor mij staat de teller nu op overstappen naar Trined (coax met FM radio en DVBC TV, analoge TV zag ik so snel niet en 500/500 Mbit). Voor telefonie moet je hun Frtiz router gebruiken, ik denk dat ik dat geval bv de CheapConnect VoIP service met nummerportering en een ATA overweeg, die ATA zit toch al in mijn telefoon.
Hallo @ri263898 ,
Het is binnen de ICT een wereldwijde algemeen geaccepteerde norm om in Mbps waarden weer te geven, dit om een vergelijk te vereenvoudigen en verwarring te voorkomen wat jij eerder aanduidde met Mb en MB.
Dus het is niet alleen Telfort die daar mee adverteerde.

Voor internetsnelheden is Mbps de norm voor opslag MB

Verschil MB en Mbit

De belangrijkste verschillen tussen MB en Mbit op een rij:
  • MB is groter dan Mbit
  • In één MB passen 8 Mbits
  • Mbit is de eenheid waarmee je de snelheid van een internetverbinding uitdrukt
  • MB gebruik je om de grootte van bestanden en opslagmediums aan te geven

Met dit in gedachte is de voorkeur om in MB te meten begrijpelijk.
Reputatie 8
JA.

(Zelfs onder "Windows" en met iTV online https://telfort.itvonline.nl
met de "Google Chrome" webbrowser, kun je naar een Chromecast casten).
Reputatie 8
Mocht ondersteuning voor vlan tagging noodzakelijk zijn: als alternatief zou ik een managed switch met ondersteuning voor vlan tagging kunnen aansluiten tussen de NT en mijn eigen router, toch?
Voor internet alleen, zou dat met een managed switch inderdaad ingesteld kunnen worden.

Voorbeeld < HIER > wat in dat geval wel uitgaat van een netwerk bij KPN.
Bij Telfort wordt voor internet (en VOIP) VLAN 34 gebruikt.
Reputatie 8
Badge +11
@bickel bedankt voor de feedback. Dat is zeker iets waar we wat mee kunnen. Als ik je bericht zo lees, heb je dan nog verdere vragen? Zo ja, dan hoor ik dat graag.

@Michel72, je kan zeker al overstappen. Bel mijn collega daar voor op of start een chat. Je kan als je wilt dan ook kiezen voor de aanbieding. Let er op dat je dan wel een nieuw jaarcontract aangaat. In ieder geval wil mijn collega graag de mogelijkheden met je bespreken.
Reputatie 1
Wat heeft het voor zin op het Telfort forum te gaan gissen wat Trined wel of niet levert, en hoe?
Nogmaals, vraag dat bij Trined.

Niet dat het zin zal hebben voor het starre Telfort dat een trekpop is van Kpn, maar het laat zien dat Telfort een medium gaat dumpen waar veel klanten waarde aan hechten vanwege de eenvoud en kwaliteit terwijl het zelfs 4K tv kan verzorgen!
Een medium dat bijna alle klanten van oudsher reeds in huis hebben dat veel meer blijkt te kunnen dan waar het ooit voor bedoeld was.
Het past allemaal gewoon in de wijk pops en werkt hier al sinds 2010 storingsvrij.
Ja zoiets moet je echt gaan vervangen voor de inferieure Experia V10 met de zoveelste losse tv box.
Om maar te zwijgen over de max 500Mb/s waar diverse anderen 1Gb/s voor veel minder geld leveren.
Of moet ik 200Mb/s zeggen, we zitten immers bij het kaal geknipte Telfort 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt @Galdor68 voor de duidelijke uitleg. Heel erg fijn. @HenkD maakt dit verhaal de situatie duidelijker? Kun je hier verder mee? Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag.
Reputatie 1
Het ging mij er om dat ik dan de bestaande genexis kon laten zitten en mn bestaande routersetup kon aanhouden, maar dat kan dus niet begrijp ik. Dat is wel echt zwaar balen, niet alleen DVB-C de nek om gedraaid maar ook t complete netwerk om zeep en verplicht aan die experiabox dus. Waardeloos dit, hopelijk duurt t nog even voor ik dan echt om moet, dan stap ik meteen maar ergens anders naar over want dat maakt qua gedoe dan ook niet meer uit.
Reputatie 1
Guidion is net langs geweest. !0 minuten te laat. In een kwartier klaar.
XMSNET klant. Bestaande router aangesloten aan Experiabox
Tot dusver werkt het nog zonder problemen.

Op de snelheid na! Die is al die jaren bij Xmsnet up en down 100Mb geweest.
Telfort heeft verzekerd die snelheid gehandhaaft zou blijven.

Dat is NIET het geval. Alle speedtesten laten zien dat ik down 50 Mb haal. up iets meer: 60Mb.

Alexandra - Telfort schreef:
Hi Allwheels, ik heb een update voor je in de tussentijd. De Technische Dienst is er druk mee bezig om je snelheid, die ergens in de administratie op 50/50 is blijven hangen te wijzigen naar 100/100. Zo gauw het afgerond is, laat ik het je weten!

Ik heb gemerkt dat mijn probleem opgelost is! De snelheid is weer terug op 100/100.

MORAAL: als je overgezet bent naar Telfort, ALTIJD je snelheid testen met een speedtest.

Groet allwheels
In de orginele post van Telfort staat "draadloze modem" ik denk dat wat bedoeld wordt, geen modem is, maar een router is, die ook wifi heeft, om met het (inter)net te verbinden, en de modem zal altijd met draden of fiber verbonden zijn, Sorry hoor, ik kon dit niet laten... :)
Terechte opmerking, net zo goed dat een draadloze verbinding set niet draadloos is deze gaat via de draden van het electra net.

De Experiabox waar het hier om gaat wordt steevast als modem aangeduid voor het 'gemak' terwijl dit een modem/router combinatie is ook een router zal bedraad moeten worden aangesloten.
Dat bedoeld Nelly dus met Pro-actief corrigeren vanuit Telfort.

Reageer