[Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding

• 27 augustus 2018
  • 832 reacties
  • 90367 keer bekeken

Toon het eerste bericht

832 reacties

@bickel
Dat jaarcontract is incorrect de prijs voor het in de 'Telfort cloud' opnemen klopt.
Als @bhaaff een Amino 540 bedoelt die heeft een HDD aan boord dus daar hoef je geen opname pakket voor af te sluiten.
Als de A140 wordt bedoelt dan zal ook nu het opnemen op de factuur staan omdat dit ook op de oude propositie een extra service is.
Hoe je nu dat jaarcontract daaraan koppelt is me onduidelijk.

Ik een vraag over opnemen.
Ik heb ooit een amino met opname functie moeten kopen om op te kunnen nemen.
Dat opnemen staat dus los van de services/diensten die Telfort levert in die oude propositie.
Een "opname"-service is geen onderdeel van die diensten. Dat opnemen doe je zelf middels de aangekochte apparatuur. (Niet anders als vroeger met een VHS-recorder die mensen kochten).

Dat klopt niet helemaal wij hebben een Amino 540 + een betaalde opname pakket in de cloud. We hebben zelfs de A140 die als eerste gratis ontvangen in het pakket zit terug moeten sturen bij het inschakelen van het opname pakket.
Ook klanten met een gekochte Amino 540 kunnen gewoon het opname pakket in de cloud inschakelen. Harddisk wordt dan alleen nog voor time-shift gebruikt.
Badge +13
Wat het contract aangaat, is het antwoord op de startpagina leidend:

30. Moet je een nieuw jaarcontract afsluiten om over te stappen?
Nee! Als je overstapt met je huidige pakketsamenstelling (internet, internet en tv of alles-in-1) blijft je pakket maandelijks opzegbaar. Je kunt wel kiezen voor een jaarcontract, als je het bijbehorende aanbod aantrekkelijker vindt.

De klantenservice is inmiddels volledig op de hoogte.
Reputatie 1
@bickel
Dat jaarcontract is incorrect de prijs voor het in de 'Telfort cloud' opnemen klopt.
Als @bhaaff een Amino 540 bedoelt die heeft een HDD aan boord dus daar hoef je geen opname pakket voor af te sluiten.
Als de A140 wordt bedoelt dan zal ook nu het opnemen op de factuur staan omdat dit ook op de oude propositie een extra service is.
Hoe je nu dat jaarcontract daaraan koppelt is me onduidelijk.

Hier zou gewoon de maandcontract moeten gelden.
Reputatie 8
Badge +11
Dat klopt inderdaad, er zou geen jaarcontract afgesloten moeten worden. Gewoon een maandelijks opzegbaar contract.
Reputatie 1
Alleen de medewerkers zeggen steeds dat alleen een nieuw jaarcontract nodig hier voor is.
Reputatie 8
Badge +11
Dit zou alleen mogen als je voor dat aanbod kiest. Als je gewoon overstapt met behoud van je huidige pakketsamenstelling dan blijft het abonnement maandelijks opzegbaar.
Reputatie 1
Dan worden we dus steeds verkeerd geïnformeerd.
Wat een warboel Telfort. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb ook een 540 box en meerdere TV's . Dat wordt me allemaal te duur. Dus ik ben dan veel voordeliger bij Ziggo met DVB-C. Groeten en Hou Doe. Zeggen we hier!
Als aanvulling op hierboven, Waarom dwingt Telfort toch iedereen per Mediabox 5 Euro te betalen voor opnemen? Ik hoef toch niet overal te kunnen opnemen? Een plaats interactief en opnemen is toch voldoende. Ik heb toen bij concepts een 540 gekocht om op te nemen, nu moet ik gaan betalen voor opnemen. En jullie beweren in de ontvangen brief dat het abo het zelfde blijft! (zonder DVB-C) Bovendien moet ik dan voor ieder verder toestel een mediabox huren en 5 Euro betalen. Ook moet ik 3 nieuwe netwerk kabels gaan maken. Dus 20 Euro /maand + nog kabel kosten in kruipruimte meer totaal. Omdat ook de DVB-C radio ontvangst bij Ziggo blijft, dan heb ik toch voor minder geld een beter abonnement bij Ziggo. Groeten dan in 1999 en HOU DOE !
@ke432470 Dat heb je dan echt verkeerd begrepen, je betaalt maar 1 keer €5,00 voor het opname pakket ongeacht hoeveel tv ontvangers je hebt. Wel moet je per tv ontvanger €5,00 betalen om hier een actieve stream op te ontvangen.

Het bedrag van het basis abonnement blijft gelijk maar en dat is helaas zonder meer waar door extra opties zoals het opname pakket en eventueel meerdere ontvangers zullen uiteindelijk je maandlasten omhoog gaan mischien niet meteen door een kortingsaanbieding maar uiteindelijk wel.
Reputatie 4
Badge +1
@ke432470 Dat heb je dan echt verkeerd begrepen, je betaalt maar 1 keer €5,00 voor het opname pakket ongeacht hoeveel tv ontvangers je hebt. Wel moet je per tv ontvanger €5,00 betalen om hier een actieve stream op te ontvangen.

Het bedrag van het basis abonnement blijft gelijk maar en dat is helaas zonder meer waar door extra opties zoals het opname pakket en eventueel meerdere ontvangers zullen uiteindelijk je maandlasten omhoog gaan mischien niet meteen door een kortingsaanbieding maar uiteindelijk wel.

kleine aanvulling
Wel moet je per extra tv ontvanger €5,00 betalen om hier een actieve stream op te ontvangen.
De eerste ontvanger zit bij het abonnement in.

kleine aanvullingWel moet je per extra tv ontvanger €5,00 betalen om hier een actieve stream op te ontvangen.

En op de 2e krijg je het 1e jaar korting.
Maar dit staat toch allemaal in de startpost.
Als men nou eerst de startpost eens goed leest dan zijn 90 % van de vragen al beantwoord.
Reputatie 2

En op de 2e krijg je het 1e jaar korting.
Maar dit staat toch allemaal in de startpost.
Als men nou eerst de startpost eens goed leest dan zijn 90 % van de vragen al beantwoord.

Goh en dan te beginnen bij de servicedesk die zich vooral niet aan die startpost stoort en voor de verwarring zorgt

Maar die startpost is ook niet alles.

8. Wat doe je met je oude Amino tv-ontvanger(s) en modem?
Als deze door Telfort zijn geleverd, neemt de monteur ze mee nadat hij de nieuwe apparatuur installeert. Heb je de apparatuur in eigen bezit? Dan mag je er natuurlijk mee doen wat je wilt. Breng deze bijvoorbeeld naar de kringloopwinkel of naar een inzamelbak bij jou in de buurt.

Er staat je er natuurlijk mee doen wat je wilt. Maar ontvangers die zijn aangesloten bij Telfort werken daarna niet meer bij andere providers zoals bij t-mobile. En als je dat wel probeert dan zijn ze daarna defect en werken ze ook niet meer langer bij Telfort.

Op marktplaats staan veel ontvangers o.a uit Brabant deze werken nu nog bij Telfort omdat hetzelfde platform is maar niet bij andere providers. Klanten die ze verkopen weten dit meestal niet maar het komt dicht bij oplichting. Je mag er toch van uitgaan dat providers dit weten en een waarschuwing is wel op zijn plaats.
kleine aanvullingWel moet je per extra tv ontvanger €5,00 betalen om hier een actieve stream op te ontvangen.

Het mag wel zo zijn. Maar de klanten begrijpen dit niet dat je moet betalen voor een stream. Je betaald gewoon voor 2 ,3 ,4 of 5 ontvanger.

Voorheen had je koop of huur ontvangers waarbij de laatste optie ook de eerste ontvanger in het pakket zat. Nu alleen nog huur ontvangers waarbij de eerste ontvanger in het pakket zit.
Reputatie 4
Badge +1

Het mag wel zo zijn. Maar de klanten begrijpen dit niet dat je moet betalen voor een stream. Je betaald gewoon voor 2 ,3 ,4 of 5 ontvanger.

Voorheen had je koop of huur ontvangers waarbij de laatste optie ook de eerste ontvanger in het pakket zat. Nu alleen nog huur ontvangers waarbij de eerste ontvanger in het pakket zit.

Er staat toch ook "Wel moet je per extra tv ontvanger €5,00 betalen"
Daarnaast staat dit gewoon in de startpost.

De volgende onderdelen kun je toevoegen:
  • Meerdere interactieve tv-ontvangers (€5,- / stuk*)
Wat is daar niet te snappen aan?
Reputatie 2

Als men nou eerst de startpost eens goed leest dan zijn 90 % van de vragen al beantwoord.Maar die startpost is ook niet alles.

8. Wat doe je met je oude Amino tv-ontvanger(s) en modem?
Als deze door Telfort zijn geleverd, neemt de monteur ze mee nadat hij de nieuwe apparatuur installeert. Heb je de apparatuur in eigen bezit? Dan mag je er natuurlijk mee doen wat je wilt. Breng deze bijvoorbeeld naar de kringloopwinkel of naar een inzamelbak bij jou in de buurt.

Er staat je er natuurlijk mee doen wat je wilt. Maar ontvangers die zijn aangesloten bij Telfort werken daarna niet meer bij andere providers zoals bij t-mobile. En als je dat wel probeert dan zijn ze daarna defect en werken ze ook niet meer langer bij Telfort.

Op marktplaats staan veel ontvangers o.a uit Brabant deze werken nu nog bij Telfort omdat hetzelfde platform is maar niet bij andere providers. Klanten die ze verkopen weten dit meestal niet maar het komt dicht bij oplichting. Je mag er toch van uitgaan dat providers dit weten en een waarschuwing is wel op zijn plaats.

Je bedoelt dan Amino's 140 en 540?
Maar iedereen die deze nu heeft, heeft in september de brief gehad. Dus die gaan geen ze niet kopen. Dus geen probleem toch?
Inderdaad in het nieuwe abonnement krijg je veel minder voor meer geld ! Dat kunnen jullie in alle eerlijkheid toch niet ontkennen?
@Hans_68 de oude modem meer specifiek de NT wordt gewisseld en zal de monteur wel afvoeren. De router als die eigen is kan je gewoon blijven gebruiken. De Amino's dat ligt er dus aan maar daar is de startpost duidelijk genoeg in. Dat op MP oude apparatuur van ex OBN klanten te vinden is heeft daar niks mee van doen het gaat om spul wat jezelf in gebruik hebt.

Wel heb je gelijk voor de duidelijkheid moeten we het houden op betalen vanaf de 2e ontvanger.
Inderdaad in het nieuwe abonnement krijg je veel minder voor meer geld ! Dat kunnen jullie in alle eerlijkheid toch niet ontkennen?
Zeker niet vooral het verlies van het dvb signaal is regelrechte waardevermindering. Daarbij meerkosten voor extra tvontvangers en bekabeling etc.
Wat jullie in het nieuwe pakket aanbieden is zeker niet meer en zelfs minder dan we nu al hebben. Het verschil is alleen dat we nu voor een aantal mogelijkheden extra moeten betalen daalijk !
Reputatie 8
Badge +10
Hi allemaal, Ik kan me voorstellen dat verandering niet altijd voor iedereen even makkelijk is. We hebben ons best gedaan om zo veel mogelijk informatie in de startpost te zetten, ik raad ook iedereen aan deze eerst door te lezen 🙂 En daarnaast doen we ons best om het nieuwe pakket bij iedereen zo goed mogelijk aan te laten sluiten. Dat is natuurlijk heel persoonlijk, omdat de situatie bij iedereen thuis weer net anders kan zijn. Je ontvangt na de aankondiging een volgende brief met meer concrete informatie over de overstaptermijn. Goed om te weten, daar kan nog een poos tussen zitten. Vanaf dat moment kan je je pakket zelf online bekijken en samenstellen, of je terug laten bellen voor hulp hierbij.
Er komt geen nieuwe pakket want al deze klanten houden het pakket wat ze al hadden minus het dvb deel. Dit schept dus juist verwarring om het over een nieuw pakket te hebben.

Voor de klanten die eerder veranderd zijn is er sprake van een nieuw pakket, zoals extra betalen voor telefonie, en de andere tv pakketten. Daar zouden deze klanten geen last van mogen hebben volgens de startpost.
Om eerlijk te zijn vind ik het niet erg dat DVB-C vervalt (ook al gebruik ik deze op meerdere plaatsen in huis). Ik zou het dan wel zo netjes vinden dat Telfort op zijn minst naast je standaard pakket (je huidige snelheid, bellen en 1 Interactieve TV-ontvanger) ook gratis voor altijd of een extra Interactieve TV-ontvanger of opnemen pakket (te laten kiezen door de klant) te geven ter compensatie dat je op meerdere plekken aanpassingen moet doen.

Reageer