[Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding

• 27 augustus 2018
  • 832 reacties
  • 90362 keer bekeken

Toon het eerste bericht

832 reacties

Reputatie 2
Dat klopt maar dat is dus een extra luxe die geboden wordt een ieder die overstapt naar een andere provider zit ook meteen voor minimaal een jaar vast.

De enige redenen om over te stappen zoals ik het zie is de afhankelijkheid en noodzaak van het dvb signaal en dan zijn er maar 2 opties en voor het grootste deel van de klanten zelfs maar 1. Een andere reden kan de maximale leverbare snelheid en de prijs zijn dan zijn er meerdere mogelijkheden.

Dat kopen was als ik goed op de hoogte ben voor de Telfort periode. Wat me daarin verbaasd dat destijds dus niet voor de streams betaald hoefde te worden.

Naast het DVB signaal vind ik het beschikken over je eigen opnames en die langer dan een jaar kunnen bewaren zeer doorslaggevend. Onze Amino's zitten vol met series die nergens meer terug te zien zijn. Bovendien is het meekijken van bigbrother in the cloud ook niet echt fijn.

Wat reggefiber en glashart in 2009 deden was baanbrekend: op burgerinitiatief gemeenten prikkelen over te gaan op glasvezel en daarmee experimenteren. De digidokter kwam aan huis en je kon je lokale club live op tv zien spelen. En zeer goede kwaliteit Hdtv (beter dan we steaks krijgen). Echt leuk. Is nu helaas niks meer van over. Maar we hebben daardoor wel glasvezel en dat was er anders nooit gekomen.
Reputatie 2
Dus als je wilt overstappen omdat je straks toch moet en je hebt 2 tv's een ontvanger nodig omdat er 1 op dvbc draait wat straks er niet is zit je dan aan een jaar contract dan weer vast? Of je hebt nu eigen opname apparatuur met de overgang komt dat te vervallen je dan verplicht dan over te stappen naar opnames vanuit de cloud a 5 euro per maand. Zit je hier dan ook aan een jaarcontract direct vast?

Of kunnen we nog steeds maandelijks opzeggen.

Nee, dat wordt een jaarcontract. Want eigen apparatuur vervangen met Telfort tv kastjes of een opnemen pakket zien zij als een wijziging van het contract dus pats heb jij een jaarcontract.
Reputatie 8
Badge +17

Dus als je wilt overstappen omdat je straks toch moet en je hebt 2 tv's een ontvanger nodig omdat er 1 op dvbc draait wat straks er niet is zit je dan aan een jaar contract dan weer vast? Of je hebt nu eigen opname apparatuur met de overgang komt dat te vervallen je dan verplicht dan over te stappen naar opnames vanuit de cloud a 5 euro per maand. Zit je hier dan ook aan een jaarcontract direct vast?

Nee, dat wordt een jaarcontract. Want eigen apparatuur vervangen met Telfort tv kastjes of een opnemen pakket zien zij als een wijziging van het contract dus pats heb jij een jaarcontract.

Dan voeg je die later, nadat je bent overgestapt toe (dus NIET direct bij overstappen) en behoud je je contract dat je maandelijks kan opzeggen.

😋
Reputatie 2
Dat klopt maar dat is dus een extra luxe die geboden wordt een ieder die overstapt naar een andere provider zit ook meteen voor minimaal een jaar vast.

Extra luxe??
Ik kan nu opnemen op een gekocht apparaat, onbeperkt opnemen en terugkijken, en moet straks maandelijks daarvoor gaan betalen en metde beperking maximaal 1 jaar opslag. En m'n privacy wordt beperkt omdat Telfort ongevraagd ziet wat ik opsla en terugkijk.

Dus omdat ik niks verander ga ik erop achteruit, is dat een nieuwe situatie en is dat extra luxe? Die snap ik echt niet
Reputatie 2

Dan voeg je die later, nadat je bent overgestapt toe (dus NIET direct bij overstappen) en behoud je je contract dat je maandelijks kan opzeggen.

😋

En niet de onderhandelde deal die je eventueel misschien kan hebben.

Bovendien leidt later toevoegen van dergelijke diensten toch ook tot een jaarcontract??
Reputatie 8
Badge +11
Extra ontvangers toevoegen mag niet tot een jaarcontract leiden. Dit zijn namelijk extra's. Als je bijvoorbeeld interactieve tv bij een internet only abonnement toevoegt, dan is dat een wijziging van het hoofdpakket en ga je wel een nieuw jaarcontract aan.
@bickel dat niet vast zitten aan een jaarcontract zie ik als luxe. Voor de rest heb je gelijk.
Reputatie 1

@bickel had jij al een 100/100 abo dan gaat de uitleg van Kees-Jan dus op aangaande een wijziging.Ik had al 100/100. Al sinds 2009
Dus is er geen sprake van een wijziging.

Als je een 2e tv kastje wil is dat wèl een wijziging blijkt nu. Ook al heb je al 4 Amino's zelfgekocht in huis, het gaat om wat er in de administratie van Telfort staat. Niet om wat er in jouw huis staat. Dus alle vervanging van je zelgekochte Amino's leidt tot een wijziging in de nieuwe situatie. Dat is een listige om te onthouden. En flauw want in 2009 was zelf kopen de enige optie.

Dat zou dus betekenen dat een ieder die 2 tv's nu heeft met dvb-c en straks over moet naar het nieuwe pakket automatisch vast zit aan een jaar contract?
Reputatie 1
Extra ontvangers toevoegen mag niet tot een jaarcontract leiden. Dit zijn namelijk extra's. Als je bijvoorbeeld interactieve tv bij een internet only abonnement toevoegt, dan is dat een wijziging van het hoofdpakket en ga je wel een nieuw jaarcontract aan.

waarom moet je bij een surplus een nieuw jaar contract aan gaan? Wat is de achterliggende gedachte hier achter bij Telfort?

Extra ontvangers toevoegen mag niet tot een jaarcontract leiden. Dit zijn namelijk extra's. Als je bijvoorbeeld interactieve tv bij een internet only abonnement toevoegt, dan is dat een wijziging van het hoofdpakket en ga je wel een nieuw jaarcontract aan.waarom moet je bij een surplus een nieuw jaar contract aan gaan? Wat is de achterliggende gedachte hier achter bij Telfort?

Vreemd gebruikt van de term surplus maar we zitten nu niet op school.
Het voorbeeld zoals geschetst lijkt me duidelijk. Had je alleen internet dan houd je alleen internet tegen de geldende prijzen, wil je alsnog itv erbij neem je een totaal ander product af dus gelden er andere voorwaarden.
Reputatie 1
Maar waarom zien we deze voorwaarden nergens terug ook niet in de faq. ook niet in de brief.
Reputatie 2
En opnemen toevoegen omdat je in de nieuwe propositie niet meer zonder pakket kunt opnemen? Werd mij verteld dat dat een nieuwe situatie is. Dus jaarcontract.

dat was wat de 4e medewerker mij vertelde.
Reputatie 1

Extra ontvangers toevoegen mag niet tot een jaarcontract leiden. Dit zijn namelijk extra's. Als je bijvoorbeeld interactieve tv bij een internet only abonnement toevoegt, dan is dat een wijziging van het hoofdpakket en ga je wel een nieuw jaarcontract aan.En opnemen toevoegen omdat je in de nieuwe propositie niet meer zonder pakket kunt opnemen? Werd mij verteld dat dat een nieuwe situatie is. Dus jaarcontract.

dat was wat de 4e medewerker mij vertelde.

Dat betekend 2 dingen of het is beleid om hiervoor een jaarcontract aan te maken of medewerkers werken volgens de verkeerde instructies.
Zoals Jurgen al schreef is dit inderdaad mogelijk wijs deze dan vooral op die 2e link.

Als je iemand telefonisch spreekt en ze herkennen de maandelijks opzegbare optie niet, dan kun je ze doorverwijzen naar de informatie op het forum, op telfort.nl/naardigitaal of telfort.nl/glasinfo. De laatste link is naar de kennisbank voor collega's en alleen beschikbaar voor hen. Hierin staat het behouden van een maandelijks contract en de huidige snelheid onder het kopje 'voorwaarden'.
Reputatie 1
De gene die niet op het forum zitten worden dus daardoor onvoldoende geïnformeerd.
Reputatie 2
Beste forummers, Ergens in dit topic of een gerelateerd topic had iemand het over een poort of poorten die in de Experia geblokkeerd zouden zijn. Welke poort of poorten is/zijn dat?

Groet,
sando
Reputatie 8
Poort 5060 voor telefonie is gereserveerd voor de eigen Telfort VOIP-dienst, en kan niet worden vrijgegeven voor een andere VOIP-dienst "achter" de Experia Box als die ook poort 5060 gebruikt.

Verder zijn er nog en aantal poorten niet bruikbaar, (ergens in een hoog bereik),
maar heb over die poorten nog niet eerder gelezen dat iemand tegen die restricties is aangelopen.
Met het niet vrij kunnen geven voor die poorten, (ook al worden ze nauwelijks gebruikt) voldoet de apparatuur daarmee niet aan de wettelijke eisen die er voor gelden.

In dit geval zelfs niet eens aan wetgeving ten aanzien van "net neutraliteit" die al veel langer geldt dan de wetgeving die een kleine twee jaar terug is uitgevaardigd, en daar door providers bezwaar op is aangetekend. Die consultatie is nog in behandeling bij het ministerie.
Reputatie 2
Veel dank, @Babylonia. Niet netjes, lijkt me, dat niet kunnen vrijgeven van die poort, maar voorlopig lijkt me dat er wel mee te leven valt.

Vriendelijke groet,
sando

Ik heb wel een vraag, ook al is dit niet voor mij van toepassing.

Klopt deze snelheid wel?

Snel internetten

11. Welke maximale internetsnelheid krijg je met het nieuwe pakket?
Er zijn drie snelheden beschikbaar:
  • 50/50 Mb/s
Moet dit niet 50/05 Mb/s zijn?
Lijkt mij niet; de oude propositie was al 50/50Mbps dus als de snelheid gelijk blijft, blijft het toch 50/50Mbps

Overigens vind ik die 50/5Mbps op glasvezel sowieso een rare keuze.
Reputatie 8
Badge +11
Alleen bij het wijzigen van het hoofdpakket zal een nieuw jaarcontract aangegaan worden, dus stel je hebt nu alleen Internet en je wil naar Alles-in-1, dan ga je een nieuw jaarcontract aan. Voeg je een zenderpakket toe, of extra ontvanger, dan geen nieuw jaarcontract, deze extra opties zijn maandelijks opzegbaar.
Reputatie 1
waarom wordt er aan de telefoon aangegeven dat je als je een extra ontvanger nodig hebt een jaar contract moet afsluiten
Ik heb deze draad en de draad "klantenmet 'n oud glasvezelpakket stappen over in 2019 (77901)" doorgeworsteld 😁. Ik heb weer 'n hoop nieuwe en nuttige dingen gelezen. Beadankt forumleden. Opvallend vind ik de discussies wanneer wel of niet een maand- of jaarabo. Ook opvallend is dat Telfort ons voorstelt dat de klant in het telf-gesprek met Telfort bij onduidelijkheid zelf moet wijzen op wat hier op 't forum en/of bepaalde Telfort-sites staat !
Komt op mij over als de boel omdraaien: de Telfort-medewerkers moeten n.m.m. exact op de hoogte zijn van het Telfort-beleid en de Telfort-klanten moeten n.m.m. exact op de hoogte worden gebracht van alle mogelijkheden en onmogelijkheden.
Het vraag-en-antwoord-item op deze draad behoeft, als je het forum zo leest, duidelijk verbetering !
Ik een vraag over opnemen.
Ik heb ooit een amino met opname functie moeten kopen om op te kunnen nemen.
Nu weet ik dat dit soort gegevens bekent zijn bij Telfort in de administratie (kwam ik achter toen ik een keer met Telfort moest bellen).
Dus ik neem aan dat als we nu over moeten stappen naar de de nieuwe glasvezelverbinding dat we dan een aanbod krijgen met gratis opnemen op afstand aangezien we dat nu ook hebben.
Klopt dit?
Reputatie 8
Ik een vraag over opnemen.
Ik heb ooit een amino met opname functie moeten kopen om op te kunnen nemen.

Dat opnemen staat dus los van de services/diensten die Telfort levert in die oude propositie.
Een "opname"-service is geen onderdeel van die diensten. Dat opnemen doe je zelf middels de aangekochte apparatuur. (Niet anders als vroeger met een VHS-recorder die mensen kochten).

Dus ik neem aan dat als we nu over moeten stappen naar de de nieuwe glasvezelverbinding dat we dan een aanbod krijgen met gratis opnemen op afstand aangezien we dat nu ook hebben.

Ik zou in die situatie eigenlijk niet weten waarom?
En zo staat het ook niet als zodanig beschreven bij de eerste informatiepagina van dit onderwerp.
Maar je kunt wel individueel onderhandelen. Dus maak daar zeker gebruik van.

De volgende onderdelen kun je toevoegen:
Voor dat sterretje * geldt:
*Dit zijn de uiteindelijke prijzen van deze onderdelen. Wil je weten welke acties er speciaal voor jou zijn, laat je dan door ons terugbellen of wacht tot je toegang hebt tot de monteursplanner.
Reputatie 2

Ik zou in die situatie eigenlijk niet weten waarom?
En zo staat het ook niet als zodanig beschreven bij de eerste informatiepagina van dit onderwerp.
Maar je kunt wel individueel onderhandelen. Dus maak daar zeker gebruik van.

De volgende onderdelen kun je toevoegen:
Voor dat sterretje *
geldt:*Dit zijn de uiteindelijke prijzen van deze onderdelen. Wil je weten welke acties er speciaal voor jou zijn, laat je dan door ons terugbellen of wacht tot je toegang hebt tot de monteursplanner.

Beste Telfort medewerkers: graag een officiële reactie hierop.

Dit betekent dus toch een prijsverhoging EN een jaarcontract. Of is bovengenoemde reactie incorrect??

Dit is en blijft echt onduidelijk.

Reageer