[Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding

• 27 augustus 2018
  • 832 reacties
  • 91211 keer bekeken

Toon het eerste bericht

832 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dat is niet het geval, @andre de waal. Zie de startpost: "Als je overstapt met je huidige pakketsamenstelling blijft je pakket maandelijks opzegbaar. Wil je je pakket aanpassen? Dan overleg je over een nieuw jaarcontract."

Ik lees het zo (maar dit is mijn eigen interpretatie):
Zodra je dus "iets" anders wilt als je huidige pakketsamenstelling, val je in de "buiten-categorie" van de normale overgang en krijg je automatisch een nieuw contract waarbij je éérst een jaar hieraan gebonden bent voordat je het kunt opzeggen met een maand opzegtermijn.
Wil je je huidige pakketsamenstelling behouden dan loopt je huidige contract door en blijft het opzegbaar met een maand opzegtermijn.

en dat "aanpassen" kan dus van alles zijn; ook dat je meteen 100/100Mbps snelheid wil met de nieuwe propositie als je dat nu níet had.

En dan klopt het "aanbod" van de klantenservice weer zoals nu door de bellers ondervonden wordt, maar niet verwacht was...
Kees-jan slaat hiermee de spreekwoordelijke spijker op zijn kop.
Dat is inderdaad de situatie je behoud wat je had en onderhandelt over de tv ontvangers waar je nu afhankelijk van bent als je klant blijft.
@bickel had jij al een 100/100 abo dan gaat de uitleg van Kees-Jan dus op aangaande een wijziging.
Badge +13

Nee zoals Jasper ook aangeeft staan op een maandcontract.maar de meeste maken een fout en maken er een jaarcontract er van.

Ik heb het nogmaals onder de aandacht gebracht bij de collega's. Zoals Jasper al aangeeft, de collega's mogen je een jaarcontract aanbieden maar je kunt ook maandelijks opzegbaar overstappen.

Als je iemand telefonisch spreekt en ze herkennen de maandelijks opzegbare optie niet, dan kun je ze doorverwijzen naar de informatie op het forum, op telfort.nl/naardigitaal of telfort.nl/glasinfo. De laatste link is naar de kennisbank voor collega's en alleen beschikbaar voor hen. Hierin staat het behouden van een maandelijks contract en de huidige snelheid onder het kopje 'voorwaarden'.
Reputatie 1
Wat valt er te onderhandelen?
Een extra tv ontvanger kan blijkbaar, maar als je een pvr hebt dan krijg je geen opname mogelijkheid?
Die pvr hebben we veelal zelf betaald en als hij onbruikbaar wordt dan willen we blijven opnemen zonder meerprijs.
Dus niet nog meer inleveren naast de coax en de dichtgetimmerde V10 die ons toch al niet opgedrongen mag worden omdat we in principe zelf de apparatuur mogen kiezen ...
Reputatie 1
Dus als je wilt overstappen omdat je straks toch moet en je hebt 2 tv's een ontvanger nodig omdat er 1 op dvbc draait wat straks er niet is zit je dan aan een jaar contract dan weer vast? Of je hebt nu eigen opname apparatuur met de overgang komt dat te vervallen je dan verplicht dan over te stappen naar opnames vanuit de cloud a 5 euro per maand. Zit je hier dan ook aan een jaarcontract direct vast?

Of kunnen we nog steeds maandelijks opzeggen.
Reputatie 1

Nee zoals Jasper ook aangeeft staan op een maandcontract.maar de meeste maken een fout en maken er een jaarcontract er van.
Daar ben je als beller zelf bij duidelijk zijn wat je wilt en hoe je het wilt en wat er aangeboden wordt en dus geen jaar contract accepteren als je de overstap vrijheid wil behouden. Het is geen fout eerder een gewoonte, die moet even doorbroken worden.

Maar ook al geef je het expliciet aan. De medewerker voert de standaard instructie uit en je hebt dan de volgende dag een jaarcontract in de mail.
Reputatie 8
Badge +17
Dus als je wilt overstappen omdat je straks toch moet en je hebt 2 tv's een ontvanger nodig omdat er 1 op dvbc draait wat straks er niet is zit je dan aan een jaar contract dan weer vast? Of je hebt nu eigen opname apparatuur met de overgang komt dat te vervallen je dan verplicht dan over te stappen naar opnames vanuit de cloud a 5 euro per maand. Zit je hier dan ook aan een jaarcontract direct vast?

Of kunnen we nog steeds maandelijks opzeggen.

Zie start post, punt 9
Reputatie 1
De medewerker aan de telefoon geeft aan dat er een jaarcontract dan moet worden afgesloten. Dat is toch niet de bedoeling
@andre de waal als je abonnement 1 op 1 wordt omgezet blijft deze maandelijks opzegbaar. Dan kan je altijd later een opname pakket aanzetten.
Wordt dat jaarcontract aangeboden noem dan 1 van de 2 linken uit de laatste post van Jurgen duidelijker kan niet worden.
Reputatie 2
De medewerker aan de telefoon geeft aan dat er een jaarcontract dan moet worden afgesloten. Dat is toch niet de bedoeling
Er is mij nu al drie maal een jaar contract aangeboden terwijl ik gewoon mijn oude contract voor zes. Dus niks extra's niks anders. Dit is gewoon misleidend voor de mensen die deze voor formatie hebben op dit forum en ik vind dat heel teleurstellend
Verder kreeg ik net te horen dat de verwachting is dat het oude aanbod in het eerste kwartaal afloopt. Dit omdat er maar weinig klanten zijn die dit abonnement nog hebben
Reputatie 1

De medewerker aan de telefoon geeft aan dat er een jaarcontract dan moet worden afgesloten. Dat is toch niet de bedoelingEr is mij nu al drie maal een jaar contract aangeboden terwijl ik gewoon mijn oude contract voor zes. Dus niks extra's niks anders. Dit is gewoon misleidend voor de mensen die deze voor formatie hebben op dit forum en ik vind dat heel teleurstellend
Verder kreeg ik net te horen dat de verwachting is dat het oude aanbod in het eerste kwartaal afloopt. Dit omdat er maar weinig klanten zijn die dit abonnement nog hebben

Weer worden er mensen dus verkeerd geïnformeerd. Als mensen dus niet naar het forum kijken zitten ze dus zonder te weten direct vast aan een jaar contract. .
En wat is daar erg aan? Als je niet wil blijven kan je nu al weg. Mensen die niet naar het forum komen maken zich niet druk en wachten de volgende brief af en zien wel wat er gebeurd.
Reputatie 1
En wat is daar erg aan? Als je niet wil blijven kan je nu al weg. Mensen die niet naar het forum komen maken zich niet druk en wachten de volgende brief af en zien wel wat er gebeurd.
Er zijn vaak meer mensen die de telefoon pakken dan even naar het forum gaan. En die mensen worden dus steeds verkeerd geinformeerd.
Dat is inderdaad jammer, maar wie nu echt stappen wil ondernemen heeft dit allang gedaan en een jaar is ook zo om.
Badge +13

De medewerker aan de telefoon geeft aan dat er een jaarcontract dan moet worden afgesloten. Dat is toch niet de bedoelingEr is mij nu al drie maal een jaar contract aangeboden terwijl ik gewoon mijn oude contract voor zes. Dus niks extra's niks anders. Dit is gewoon misleidend voor de mensen die deze voor formatie hebben op dit forum en ik vind dat heel teleurstellend

De collega's die aan die project werken doen hun best om de collega's die je terugbellen zo goed mogelijk op de hoogte te brengen van de nieuwe voorwaarden. Je kunt de collega's aan de telefoon eventueel doorverwijzen naar telfort.nl/naardigitaal. Daar staat de juiste informatie. Bijvoorbeeld:
"Het contract is maandelijks opzegbaar."
"Alles vindt in fases plaats en zal tot begin 2020 duren."
De meeste info staat op het forum en daar verwijzen we klanten ook naartoe op de pagina telfort.nl/naardigitaal. Je krijgt bovendien een informatiepakket waar ook in staat dat je contract maandelijks opzegbaar blijft.
Reputatie 1
Dat is inderdaad jammer, maar wie nu echt stappen wil ondernemen heeft dit allang gedaan en een jaar is ook zo om.
Het gaat er om dat je de klanten op de juiste manier informeert en geen onwaarheden gaat vertellen. Dit schaad het vertrouwen van de klanten en toekomstige klanten.
@Jurgen - Telfort toch wel een puntje wat in mijn ogen niet correct is op de webpagina telfort.nl/naardigitaal
Namelijk over de zwarte afstandsbediening als daarmee de afstandsbediening van de Amino bedoelt wordt gebruik je geen analoge televisie dit is gewoon interactieve tv. Je hebt uiteraard wel de mogelijkheid maar je gebruikt dit niet. Het echte analoge signaal gebruik je alleen via de coax aansluiting met je eigen afstandsbediening behorend bij de TV

Een betere titel zou zijn Telfort gaat over naar volledig digitaal. Dat klopt beter met de eigenlijke boodschap dan hoe het nu staat. En heel strikt genomen ook nog niet want dvb is digitaal.
Ook dit stukje tekst van die pagina klopt niet met de werkelijkheid: Daarom stopt Telfort met het aanbieden van analoge tv en radio. Dit wekt bij mij de indruk dat het DVB-c signaal wel behouden blijft wat dus helaas niet zo is.

Heel strikt genomen is er niks nieuws aan de fysieke vezel blijft hetzelfde we krijgen het signaal uit een andere bron. En voor velen zal het signaal door de gebruikte compressie er eerder op achteruit gaan dan beter worden. Dit weet ik doordat Crime&Investigation beduidend slechter beeld heeft dan via de Amino het geval was.

Reputatie 8
Het gaat er om dat je de klanten op de juiste manier informeert en geen onwaarheden gaat vertellen. Dit schaad het vertrouwen van de klanten en toekomstige klanten.
Wat dat betreft kan ik het alleen maar met je eens zijn.
Als je de telefoon gebruikt om informatie in te winnen m.b.t. de overstap, mag daar qua informatie geen verschil zitten met de informatie die via het forum wordt verstrekt.

Gewoon neutraal open en eerlijk de opties die je ter beschikking staan.
Dat "neutraal" ontbreekt er naar ik vermoed best wel eens aan als je de klantenservice belt?
Enige "sturing" zal door mensen die er op getraind zijn om je een abonnement te verkopen zeker wel worden toegepast. Het komt daarbij tevens aan op de alertheid van de gebruiker zelf, of die dit soort sturing opmerkt, en er op te reageert. Kritische vragen moeten gewoon "eerlijk" worden beantwoord.

Het kan echter nooit de bedoeling zijn als je een verlenging "per maand" wilt regelen, dat je dan een jaarcontact krijgt toegeschoven.
Badge +13
@Jurgen - Telfort toch wel een puntje wat in mijn ogen niet correct is op de webpagina telfort.nl/naardigitaal
Namelijk over de zwarte afstandsbediening als daarmee de afstandsbediening van de Amino bedoelt wordt gebruik je geen analoge televisie dit is gewoon interactieve tv. Je hebt uiteraard wel de mogelijkheid maar je gebruikt dit niet. Het echte analoge signaal gebruik je alleen via de coax aansluiting met je eigen afstandsbediening behorend bij de TV

Een betere titel zou zijn Telfort gaat over naar volledig digitaal. Dat klopt beter met de eigenlijke boodschap dan hoe het nu staat. En heel strikt genomen ook nog niet want dvb is digitaal.
Ook dit stukje tekst van die pagina klopt niet met de werkelijkheid: Daarom stopt Telfort met het aanbieden van analoge tv en radio. Dit wekt bij mij de indruk dat het DVB-c signaal wel behouden blijft wat dus helaas niet zo is.

Wat we horen, is dat veel klanten niet precies weten wat voor soort signaal ze gebruiken en dat als je het uitlegt het bij hen alleen meer verwarring oplevert. Daarom vatten we de overgang voor de eenvoud samen als een overgang naar het nieuwe glasvezelnetwerk. Dat is voor de meer technisch onderlegde klanten zoals die op het forum natuurlijk een te grote versimpeling ;)

Hopelijk vermelden we op voldoende plekken dat ook DVB-c komt te vervallen:

De flyer

Het forum

Het informatiepakket

En nu ook op telfort.nl/naardigitaal

Dat lijkt me inderdaad duidelijk genoeg maar het eerste deel met die zwarte afstandsbediening daar staat het toch echt fout. Hier moet iets staan als u kijkt interactieve tv maar u krijgt wel een andere aansluiting. Zoals verder op die pagina staat.
Reputatie 1
U gaat tijdens de overstap niet meer betalen, dat suggereert iets tijdelijks maar niet hoe lang.
Wil je het zelfde kunnen doen zoals opnemen en deed je dat niet met een opname pakket dan ga je zeker meer betalen. Kijk je nog met diverse tv's via dvb-c of analoog dan ga je nog veel meer betalen. Luister je naar een radio via de coax dan verlies je veel zenders en je kan het apparaat alleen nog met een losse antenne gebruiken (plus alles opnieuw afstemmen). Radio luisteren via een tv of iptv box is onzuinig en veel omslachtiger dan even de radio op een andere zender zetten.
Dat vertelt Telfort in de folder en elders niet natuurlijk, want dan zouden ze transparant zijn.
Overigens denk ik dat een jaarcontract bij de kleinste aanpassing juridisch zo van tafel wordt geveegd,
Reputatie 1

Het gaat er om dat je de klanten op de juiste manier informeert en geen onwaarheden gaat vertellen. Dit schaad het vertrouwen van de klanten en toekomstige klanten.Wat dat betreft kan ik het alleen maar met je eens zijn.
Als je de telefoon gebruikt om informatie in te winnen m.b.t. de overstap, mag daar qua informatie geen verschil zitten met de informatie die via het forum wordt verstrekt.

Gewoon neutraal open en eerlijk de opties die je ter beschikking staan.
Dat "neutraal" ontbreekt er naar ik vermoed best wel eens aan als je de klantenservice belt?
Enige "sturing" zal door mensen die er op getraind zijn om je een abonnement te verkopen zeker wel worden toegepast. Het komt daarbij tevens aan op de alertheid van de gebruiker zelf, of die dit soort sturing opmerkt, en er op te reageert. Kritische vragen moeten gewoon "eerlijk" worden beantwoord.

Het kan echter nooit de bedoeling zijn als je een verlenging "per maand" wilt regelen, dat je dan een jaarcontact krijgt toegeschoven.

Helaas hebben de medewerkers aan de telefoon vaak een target om een product of dienst er bij te verkopen. Daarnaast dient een medewerker het gesprek zo kort mogelijk te houden. En omdat de medewerker een target heeft worden er soms wat zaken verdraaid om toch de target te behalen.
Reputatie 2

Als wel wil overstappen, maar je na een maand niet tevreden bent zit je er een jaar aan vast.
Reputatie 2

@bickel had jij al een 100/100 abo dan gaat de uitleg van Kees-Jan dus op aangaande een wijziging.

Ik had al 100/100. Al sinds 2009
Dus is er geen sprake van een wijziging.

Als je een 2e tv kastje wil is dat wèl een wijziging blijkt nu. Ook al heb je al 4 Amino's zelfgekocht in huis, het gaat om wat er in de administratie van Telfort staat. Niet om wat er in jouw huis staat. Dus alle vervanging van je zelgekochte Amino's leidt tot een wijziging in de nieuwe situatie. Dat is een listige om te onthouden. En flauw want in 2009 was zelf kopen de enige optie.
Dat klopt maar dat is dus een extra luxe die geboden wordt een ieder die overstapt naar een andere provider zit ook meteen voor minimaal een jaar vast.

De enige redenen om over te stappen zoals ik het zie is de afhankelijkheid en noodzaak van het dvb signaal en dan zijn er maar 2 opties en voor het grootste deel van de klanten zelfs maar 1. Een andere reden kan de maximale leverbare snelheid en de prijs zijn dan zijn er meerdere mogelijkheden.

Dat kopen was als ik goed op de hoogte ben voor de Telfort periode. Wat me daarin verbaasd dat destijds dus niet voor de streams betaald hoefde te worden.

Reageer