[Vraag en antwoord] Prijs & zenderwijzigingen Telfort Thuis 2018

  • 7 mei 2018
  • 69 reacties
  • 12482 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16


Per 1 juli veranderen onze tarieven en daarmee de kosten voor de Telfort-abonnementen. Ook wijzigt het een en ander aan de zenders. In dit topic vertel ik je meer over de wijzigingen.

Wat verandert er?
Klik hieronder op de link die voor jou relevant is:
- Ik ben klant geworden vóór oktober 2016.
- Ik ben klant geworden na oktober 2016
- Ik heb een zwarte afstandsbediening

Op dit moment ontvang ik al een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan houd je deze korting uiteraard tot de afgesproken einddatum.

Wanneer gaan de wijzigingen in?
De wijziging(en) binnen je abonnement gelden vanaf 1 juli 2018. De wijzigingen voor het zenderaanbod gelden vanaf 1 en 18 juli 2018.

Gaan de nieuwe tarieven automatisch in?
Ja. Op 1 juli 2018 worden de tarieven aangepast. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Wat is de reden voor deze wijziging(en)?
Voor het nieuwe tarief verwacht je natuurlijk een goed product. Je abonnement verandert niet ter compensatie van de prijswijziging. Wel wordt het betrouwbare KPN-netwerk steeds beter. En we blijven de technologie ontwikkelen voor onze producten en diensten. Wil je meer weten over het soort verbeteringen dat we doorvoeren? Klik dan op 'Toon inhoud'.

Netwerk
- We verbeteren de kwaliteit van verbindingen van kleine groepen klanten, bijvoorbeeld door middel van een monteursbezoek.
- In fasen krijgen onze klanten upgrades naar snellere netwerktechniek zoals VDSL.
- Ook het glasvezelnetwerk wordt in fasen uitgebreid.

iTV
- De iTV app is volledig vernieuwd.
- De app heeft Chromecast-ondersteuning.
- Je kunt Live TV kijken in de hele EU.
- Sinds kort kun je alle zenders gratis terugkijken in HD-kwaliteit.

Mijn Telfort
- Mailbox-beheer is verbeterd in Mijn Telfort.
- Je kunt in Mijn Telfort je incassodatum aanpassen.
- Vergeten te betalen? Gebruik dan iDeal om dat eenvoudig alsnog te doen.

Service
- Onze servicemails zijn overzichtelijker geworden.
- Je krijgt een sms’je als er een storing is in jouw regio.
- Online wordt onze uitleg steeds beter, onder andere met behulp van servicevideo’s.
- Moet er een monteur langskomen? Met één druk op de knop plan je een afspraak in.
- Last van een storing? Dan ontvang je een sms’je.
- Direct online contact met een Telfort medewerker? Maak gebruik van Chat.

Voor mij geldt een prijswijziging, wanneer is deze te zien op mijn factuur?
De wijzigingen gaan per 1 juli 2018 in. Op de factuur van juli 2018 kun je de nieuwe abonnementskosten terugvinden. Op de factuur van augustus 2018 zie je de nieuwe gebruikskosten gebaseerd op de nieuwe tarieven.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
Je hebt tot 1 juli 2018 de tijd om je abonnement te wijzigen of op te zeggen. Heb je ook Interactieve TV, dan heb je tot 17 juli 2018 de tijd.

Wat betekent de wijziging voor de looptijd van mijn abonnement?
Aan de looptijd van je abonnement verandert niets. Deze blijft ongewijzigd.

Waar kan ik terecht om mijn contract kosteloos te beëindigen?
Je kunt je contract kosteloos beëindigen via onze klantenservice op 0900-9596. Wij zijn op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur gratis bereikbaar en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur. Heb je nog vragen over de prijswijzigingen of wil je 1-op-1 contact met een medewerker? Ga dan naar de contactpagina.


Zenderwijzigingen



Per wanneer gaan de zenderwijzigingen in?
De zenderwijzigingen gaan in op 1 en 18 juli 2018.

Wat is de reden van deze zenderwijzigingen?
Op basis van kijk- en luistergegevens en klantonderzoeken wordt jaarlijks een afweging gemaakt welke zenders we missen of op welke manier we het zenderaanbod kunnen verbeteren. Hiermee proberen we zoveel mogelijk aan de wensen van onze klanten tegemoet te komen en een zo compleet mogelijk zenderaanbod te hebben.

Moet ik zelf nog iets doen als voor de zender- en kanaalwijzigingen?
De zenders in het zenderaanbod wijzigen automatisch. Hier hoef je niets voor te doen. Als je een lijst met favorieten hebt ingesteld, kun je de nieuwe zenders eventueel toevoegen aan jouw favorieten. Zenders die uit het aanbod gaan en in jouw favorieten stonden, verdwijnen automatisch uit je favorieten.

Welke zender- en kanaalwijzigingen vinden er plaats?
Het complete zenderoverzicht met wijzigingen vind je ook op onze website.

In welke extra zenderpakketten vinden er wijzigingen plaats?
Er worden zenders gewijzigd in het Basispakket en Uitgebreid TV pakket. Welke zenders dit voor jou zijn en in welke pakketten die zenders zitten, vind je ook terug in de e-mail of brief die je van ons hebt gekregen.

Waar kan ik het zenderoverzicht vinden en downloaden?
Je kunt het complete zenderoverzicht bekijken en downloaden op onze website.


Internet



Wat is het verschil tussen Internet Standaard en Internet Extra?
Bij Telfort heb je de keuze uit de abonnementen Internet Standaard en Internet Extra. Bij Internet Standaard is de maximale downloadsnelheid 50 Mb/s en de maximale uploadsnelheid 5 Mb/s. Bij Internet Extra is de maximale downloadsnelheid 100 Mb/s en de maximale uploadsnelheid 10 Mb/s.

Waarom verhoogt Telfort wel de prijzen, maar niet de snelheid van de pakketten?
We streven er naar om de maximale snelheden van Internet Standaard en Internet Extra voor iedereen haalbaar te maken. Daar zijn per klant meerdere verbeteringen voor nodig op het vlak van bekabeling, netwerktechnologie tot aan binnenshuis. Het gaat dus om meerdere verbeterprojecten, waarvan sommige een doorlooptijd hebben van meerdere jaren. We voeren de verbeteringen in fasen door.

Wanneer wordt bij mij de snelheid van het netwerk verbeterd?
Als er voor jou verbeteringen voor de deur staan, informeren we je daar zo snel mogelijk over.


CombiVoordeel



Wat houdt het vernieuwde CombiVoordeel in?
We zijn blij met jou als klant en daarom belonen we je graag met extra voordelen. Het vernieuwde CombiVoordeel gaat in vanaf 1 juni 2018. Je krijgt dan 2 voordelen in plaats van 1. Iedereen die Telfort Thuis en Mobiel combineert, krijgt 2x zoveel data op de mobiele abonnementen die op hetzelfde adres staan geregistreerd. Daarnaast krijg je nog een extra voordeel. Bijvoorbeeld 5,- korting op je Thuis factuur, gratis Pluspakket of gratis FOX Sports Eredivisie. Als je liever een ander voordeel wilt, kun je dit van 1 juni wijzigen in Mijn Telfort. Lees hier meer over het vernieuwde CombiVoordeel.

Waar kan ik terecht voor mijn overige vragen?
Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust in dit topic.

69 reacties

Reputatie 1
Prijs verhoging van bijna 10 procent per maand, dat is toch niet normaal?
10 PROCENT

Reputatie 1
Telfort, dank voor de de 10% prijsverhoging, waar wederom niets voor mij tegenover staat. Jammer dat jullie geen rekening houden met de maximaal leverbare snelheden op een adres bij prijsverhogingen, zeker als je op dit moment al niet krijgt waar je feitelijk voor betaald.

Ik betaal een abonnement voor 50 Mbit, maar er kan maximaal 30 Mbit geleverd worden op mijn adres. De status in Mijn Telfort, dat ik 40 Mbit geleverd krijg, klopt dan ook niet. Moederbedrijf KPN die het netwerk beheert, belooft al 4 jaar (!) dat het netwerk verbetert gaat worden van 30 Mbit naar 100 Mbit, echter dat wordt elk jaar weer uitgesteld, en zo ook weer dit jaar. Het irriteert mij daarom dat er weer 10% meer betaald moet gaan worden.
Reputatie 1
Ben onlangs geconfronteerd met de nieuwe prijswijziging !! En als zzp-er schrok ik toch ernorm van !
Maar liefs durft telfort een prijsverhoging van 6.5% door te voeren !! Als ik dit bij mijn klanten zou doen dan hou ik geen klanten weer over !! De koopkracht merken we niet eens van we merken alleen stijgen van zorg huur , btw nu telfort weer terwijl mij betreft heel wat zenders eraf kunnen oa. al jazeera,tv5monde.rtv-72m-monde rai uno daar kijk toch geen kip na wat doet zulke zenders nu op tv
Sta toch op punt om naar een andere goedkopere provider te gaan vind een prijsverhoging van 6.5% buitengewoon schandalig
Reputatie 1
Badge
Ik ben al meer dan 7 jaar klant en betaal voor een 20Mb/2mbit verbinding, terwijl de verbinding door de 3,2km vanaf de centrale theoretisch nooit hoger komt dan 8Mbit/800kbit. En in een paar jaar is het maandbedrag van 15eu naar 25eu gegaan, zonder enige verbetering....
Reputatie 1
Inmiddels een aantal jaren maken wij gebruik van het internet via Telfort. Wij wonen in het buitengebied en alles verloopt via de telefoonlijn. De down- en upload snelheden zijn bijna nul maar dat is het nadeel van in het buitengebied wonen, daar klaag ik niet over.
Inmiddels zijn er een aantal prijswijzigingen naar boven geweest waarbij vermeld werd dat deze wijziging nodig was voor verbeteringen. Vwb een dichtbevolkt gebied met snel internet kan ik me dat voorstellen. Ongeveer 2 jaar geleden heb ik al eens contact gehad met een medewerker van Telfort. Mij werd toen verteld (en ook via andere bronnen) heb ik vernomen dat er NIET meer geïnvesteerd wordt in de vorm waarin wij internet afnemen.
M.a.w. ik ben het niet eens met deze prijsstijging en vind dat gebruikers waarbij de verbeteringen niet meer plaats vinden uitgesloten moeten worden voor deze prijsstijging.

Ik ben voornemens om contact op te nemen met Kassa of Radar maar wil graag weten of er ervaringen zijn mbt dit probleem. Ook wil ik graag een reactie van Telfort.

Alvast dank.
Reputatie 3
Ik betwijfel toch ten zeerste dat een prijsstijging van 6.5% tot in sommige gevallen 10%+ uit de berekeningen van het cbr zijn gerold. Eerst komt er een email met een leuk nieuwtje dat er dubbele data bijkomt als 'extra combivoordeel' en een paar dagen later komt er een prijs stijging van 6.5-10%. In andere woorden we betalen gewoon voor het 'extra combivoordeel' waar we niet om gevraagd hebben. Eerst vervalt HBO en komt fox sports in de plek daarvan, wat natuurlijk een bizar slechte vervanger is omdat het 2 compleet verschillende doelgroepen aanspreekt en nu dit weer. Spijtig.
@ha1001833795Ja dit zou ook voor jou moeten gelden, maar bedenk wel dat waar je ook vandaan kwam voor Telfort die provider vermoedelijk ook prijsaanpassingen gaat doen of heeft gedaan.
Reputatie 3
Badge
....... vind een prijsverhoging van 6.5% buitengewoon schandaligDat ben ik geheel met je eens! Helaas een gevolg van het toestaan door regering cq. toezichthouders van twee monopolisten: Ziggo/UPC en KPN/Telfort/enz.
En nee, prijsafspraken maken mag niet, maar het is wel heel toevallig dat beide hun tarieven aanpassen. Wel onder het motto van kwaliteitsverbetering (terwijl KPN de aanleg van glasvezel op een laag pitje heeft staan).
Nou ben ik zoals altijd traag met het opmerken van dergelijke veranderingen.
Zeker omdat mijn abonnement net 2 maanden vers is afgesloten en ik een druk leven heb, verwacht ik niet nogmaals alles opnieuw te moeten evalueren om te kijken wat ik met mijn uiterst beperkte budget het beste kan doen.
Ik wil graag alsnog mijn abonnement stopzetten naar aanleiding van de tariefswijziging.



Dat kon wel, maar die termijn is verlopen. Zie de startpost.

https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-prijs-zenderwijzigingen-telfort-thuis-2018-75769
Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
Je hebt tot 1 juli 2018 de tijd om je abonnement te wijzigen of op te zeggen. Heb je ook Interactieve TV, dan heb je tot 17 juli 2018 de tijd.
Reputatie 2
Badge +1
Tja, inderdaad weer ruim 9.5% prijs stijging... wat een inflatie hebben we hier toch??
Ongehoord is het... Toen ik mijn abonnement nam werd er geadverteerd met een "vaste lage prijs" Hahahaha... een grotere leugen heb ik de afgelopen jaren niet meer gehoord.
Ik raad mensen intussen consequent mensen af om een Telfort abonnement te nemen... zo ga je niet met trouwe klanten om vind ik.
Op een bepaald moment is de maat gewoon vol, en wil je niet meer bedonderd worden.

Ik heb het echt gehad, ben zwaar teleurgesteld. Ik zal mijn campagne tegen Telfort versterken nu ik wat meer tijd heb voor een duidelijke uitleg van wat er de afgelopen tijd gebeurd is, en de onzin-antwoorden die deze misdaden zogenaamd rechtvaardigen.
Reputatie 8
Badge +10


Ik heb het echt gehad, ben zwaar teleurgesteld. Ik zal mijn campagne tegen Telfort versterken nu ik wat meer tijd heb voor een duidelijke uitleg van wat er de afgelopen tijd gebeurd is, en de onzin-antwoorden die deze misdaden zogenaamd rechtvaardigen.

Maar je bent nog steeds klant, begrijp ik... :?

Campagne tegen Telfort versterken..?
Je had dus al een campagne lopen..?

En misdaden..?
Dat is nogal een beschuldiging, er wordt voor minder aangifte bij het OM gedaan.
Mocht je denken dat er sprake is van een economisch delict dan kan je dit melden bij de ACM...

Wellicht ten overvloede maar ook ik hou niet van zulke (procentueel gezien) forse prijsverhogingen.
Reputatie 1
Badge
Drie jaar geleden heb ik een abonnement genomen bij Telfort. Een van de redenen was, buiten de snelle glasvezelverbinding, de aanwezigheid van de Franse zender TV5 Monde. Nu lees ik dat deze zender uit het zenderpakket wordt verwijderd en vervangen wordt door France 2. Ik teken daar serieus protest tegen aan. Mijn vrouw en ik zijn fervente kijkers naar TV5 Monde. Vanwege de Franse speelfilms en schitterende documentaires als Des Ailes et des Racines. Deze serie is niet te zien op France 2. Bovendien zijn veel van de uitzendingen op TV5 Monde Nederlands ondertiteld en dat zal op France 2 zeker niet het geval zijn. Is het mogelijk dat deze zenderwijziging nog kan worden teruggedraaid? Zo niet, dan stel ik mijn abonnement bij Telfort ter discussie.
Reputatie 1
Badge +2
Tsja ik heb ook een van mijn twee abonnementen in een buitengebied waar het 7/0,9 qua snelheid is. Al sinds 2011. Maar de prijs stijgt ieder jaar en is in die periode met 43% omhoog gegaan. Echt neo liberaal kapitalisme dus. Wat me vooral tegen de borst stuit is de toon van de mails etc hierover. Zogenaamd klantvrienelijk, maar dit is niet klantvriendelijk.
Ik ben al klant bij Telfort sinds 1997 (jaahaa, ik kom zo ongeveer uit de prehistorie), toen nog bij de voorloper 12move dat later overgenomen is door Telfort. Ik zal maar niet vertellen wat ik destijds betaalde voor mijn abonnement maar ik verbaas mij wel zeer over de zeer rappe prijsverhogingen de laatste jaren. Het gaat met forse sprongen omhoog waardoor ik sterk de indruk krijg dat ze zo snel mogelijk alle klanten op het huidige prijsniveau willen hebben want tja dat je als trouwe klant (ja mensen al 21 jaar!!!!) ietsje minder betaald dan de rest, dat kan natuurlijk niet. De prijsverhogingen van Telfort in slechts 4 jaar tijd:

Op 1 juli 2015 betaalde ik 34,50 per maand
Vanaf 1 juli 2016 ging ik 36,50 per maand betalen (24 Euro per jaar meer)
Vanaf 1 juli 2017 ging ik 38,50 per maand betalen (24 Euro per jaar meer)
En vandaag kreeg ik een email dat ik per 1 juli 2018 41 Euro per maand 'mag' gaan betalen (30 Euro per jaar meer)

In 4 jaar tijd is mijn maandabonnement met 6,50 Euro per maand omhoog gegaan, dat is een verhoging van een vijfde deel in 4 jaar tijd! Dat is 78 Euro per jaar. Ik vind dat echt belachelijk. Zeker in verhouding voor wat je krijgt. Mijn maximale downloadsnelheid is 23 mbp (ongeacht welk abonnement je hebt, schijnt gewoon niet sneller te kunnen maar je betaald er wel voor), in de slaapkamer heb ik helemaal geen bereik (in een gelijkvloerse flat van nog geen 50m3 in de jaren '50 van de vorige eeuw gebouwd dus de muren zijn hier zo ongeveer van bordkarton dus dat kan het niet wezen). En als doekje voor het bloeden krijg je dan 2 flutzenders erbij waar geen hond naar kijkt, echt joepie, ik verheug me nu al.

Oja en prehistorische mensen vinden het fijn als ze gewoon persoonlijk contact kunnen hebben met een ander mens. Heel ouderwets natuurlijk dat snap ik maar ik zit niet te wachten op een forum waar iedereen kan meelezen, waar mijn privacy niet gewaarborgd wordt en waarbij het nog maar afwachten is of ik uberhaubt antwoord krijg. Ik voel mij dan een nummer. Er gaat voor mij een mentaliteit vanuit van 'bek houden en betalen' en dat spreekt mij niet echt aan.

Ik ben jarenlang zeer tevreden geweest over Telfort maar de laatste 5 jaar gaat de service, de kwaliteit en de prijs hard achteruit. Alles staat totaal niet in verhouding met elkaar. Heel erg jammer.
Reputatie 3
Per 1 juli veranderen onze tarieven en daarmee de kosten voor uw Alles-in-1 abonnement.
Hieronder ziet u wat er bij uw abonnement verandert.

Huidige prijs Prijs per 1 juli
Alles-in-1 42,50 p/maand 45,00 p/maand
Vaste telefonie: start- en minuuttarief naar vaste en mobiele nummers in Nederland*

* kijk op telfort.nl/beltarieven voor alle nieuwe beltarieven
12 cent per gesprek en per minuut 13 cent per gesprek en per minuut

Goed om te weten: als u nu korting krijgt dan loopt deze gewoon door tot de afgesproken einddatum en alle benoemde prijzen zijn inclusief btw.
Reputatie 3
Ik zit nog in mijn 1e jaar, gaat mijn tarief dan ook omhoog per juli, of pas aan het einde van het 1e jaar?
Reputatie 1
Badge +2
Bij KPN, de moeder van Telfort , krijg je nu als je in een buitengebied minder dan 6Mb snelheid hebt gratis een G4 modem en vrij surfen. Wel flink duurder dan Telfort, maar toch een elegante oplossing.
Maar met 6.900 Mbp/s is mijn snelheid nog te hoog...
T-Mobile heeft nu ook voor het buitengebied G4 met modem voor 35 per maand, maar een router van Huawei erbij voor je bekabelde aansluitingen kost 200...
Het zal toch wel die kant uit gaan voor de buitengebieden, zeker als G5 straks komt.
Want met de jaarlijkse prijsverhogingen worden de buitengebied abonnees met de oude Instap abonnementen gewoon weggepest
Reputatie 8
Badge +16
@florisz,

Zie privébericht.

@Emwee,

Ik betreur het dat de snelheid in het buitengebied waar jij woonzaam bent niet verbeterd wordt. In andere gebieden wordt het netwerk wel verbeterd. Hier zijn kosten mee geboeid die daarom worden doorberekend naar alle klanten. Hierbij wordt er daarom dus geen onderscheid gemaakt voor klanten die wonen in buitengebieden.

@MissEzzz,

Ik zie dat er inmiddels al contact met jou is ogenomen.
Ik zit nog in mijn 1e jaar, gaat mijn tarief dan ook omhoog per juli, of pas aan het einde van het 1e jaar? zoals ik het lees ook per 1 juli.

Wat het TV aanbod betreft komt het er dus op neer dat ook bij de Telfort kijkers TV monde dus niet genoeg wordt bekeken.
Aan de andere kant wordt dit uiteraard door KPN TV opgelegd omdat dit platform de genoemde zenders niet meer door geeft.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Emiv, welkom op ons forum! Ik kan me voorstellen dat zoiets als een gekke verrassing komt als je het zo druk hebt. De termijn daarvoor is, zoals nelly jacoba noemt, verstreken. Dat kon tot de data die hij noemde.
Reputatie 1
Vandaag idd een mail gekregen van Telfort dat het abonnement van het "alles-in-1 pakket" per juli 2018 gaat veranderen en het tarief omhoog gaat.
Daaronder stond de mededeling dat je je abonnement nav de verandering kosteloos kan opzeggen tot 18 juli.
Mijn vraag: Geld dit (het kosteloos mogen opzeggen) ook als je nog geen jaar aangesloten bent bij Telfort?
Ik zit nog in mijn 1e jaar namelijk tot januari 2019 maar wil mijn abonnement opzeggen nu het tarief omhoog gaat.
Badge +1
Ik ben al 8 jaar klant van Telfort 3in1. Heb afgelopen maart 2018 mijn contract verlengt met twee bepaalde kortingen . de ene duurt 3 maanden en de ander 12 maanden .

Nu wil ik weten voor mezelf of de prijswijzigen voor mij ook van toepassing zijn per 01-07-18.
ik ben een contract(bij verlenging) aangegaan met Telfort met bepaalde kortingen .
Blijf deze afspraken van kracht zoals ik met Telfoirt overheen ben gekomen?

Of gaat Telfort deze prijswijziging ook voor bestaande klanten doorvoeren?
zoja dan zou ik dat vreemd vinden omdat het afsluiten van een overeenkomst (contract) dan geen
zin heeft als Telfort eenzijdig de afspraken van het contact naast zich neer leggen .

ben na 8 jaar nog steets erg blij met Telfort, Maar soms mis ik net even datgeen wat nodig is om huidige klanten beter te informeren met betrekking tot deze situatie.
Reputatie 1
Voor mij maakt dat niet zoveel uit, ik kijk namelijk helemaal geen tv, te snel weer aangevraagd, wilde hem dus hoe dan ook per januari wel weer opzeggen maar voor mij is dit dus een voordeeltje 😊
@rvdl Die kans is aanwezig iedereen krijgt een email met welke wijzigingen er rekening moet worden gehouden.
In principe mag een wijziging altijd we hebben een aankondiging (later dan bij KPN!!!) gekregen en de kans om kostenloos over te stappen indien gewenst.
Badge +1
@Galdor68

Snap niet wat je schrijft.
De nail met wijzigingen gehad.
Maar zoals ik schreef is het niet duidelijk of dit geld voor brstaande klanten. If dat het alleeen voor nieuwe klanten of voor beide van toepassing is

Reageer