[Vraag en antwoord] Prijs & zenderwijzigingen Telfort Thuis 2018

  • 7 mei 2018
  • 69 reacties
  • 12531 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16


Per 1 juli veranderen onze tarieven en daarmee de kosten voor de Telfort-abonnementen. Ook wijzigt het een en ander aan de zenders. In dit topic vertel ik je meer over de wijzigingen.

Wat verandert er?
Klik hieronder op de link die voor jou relevant is:
- Ik ben klant geworden vóór oktober 2016.
- Ik ben klant geworden na oktober 2016
- Ik heb een zwarte afstandsbediening

Op dit moment ontvang ik al een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan houd je deze korting uiteraard tot de afgesproken einddatum.

Wanneer gaan de wijzigingen in?
De wijziging(en) binnen je abonnement gelden vanaf 1 juli 2018. De wijzigingen voor het zenderaanbod gelden vanaf 1 en 18 juli 2018.

Gaan de nieuwe tarieven automatisch in?
Ja. Op 1 juli 2018 worden de tarieven aangepast. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Wat is de reden voor deze wijziging(en)?
Voor het nieuwe tarief verwacht je natuurlijk een goed product. Je abonnement verandert niet ter compensatie van de prijswijziging. Wel wordt het betrouwbare KPN-netwerk steeds beter. En we blijven de technologie ontwikkelen voor onze producten en diensten. Wil je meer weten over het soort verbeteringen dat we doorvoeren? Klik dan op 'Toon inhoud'.

Netwerk
- We verbeteren de kwaliteit van verbindingen van kleine groepen klanten, bijvoorbeeld door middel van een monteursbezoek.
- In fasen krijgen onze klanten upgrades naar snellere netwerktechniek zoals VDSL.
- Ook het glasvezelnetwerk wordt in fasen uitgebreid.

iTV
- De iTV app is volledig vernieuwd.
- De app heeft Chromecast-ondersteuning.
- Je kunt Live TV kijken in de hele EU.
- Sinds kort kun je alle zenders gratis terugkijken in HD-kwaliteit.

Mijn Telfort
- Mailbox-beheer is verbeterd in Mijn Telfort.
- Je kunt in Mijn Telfort je incassodatum aanpassen.
- Vergeten te betalen? Gebruik dan iDeal om dat eenvoudig alsnog te doen.

Service
- Onze servicemails zijn overzichtelijker geworden.
- Je krijgt een sms’je als er een storing is in jouw regio.
- Online wordt onze uitleg steeds beter, onder andere met behulp van servicevideo’s.
- Moet er een monteur langskomen? Met één druk op de knop plan je een afspraak in.
- Last van een storing? Dan ontvang je een sms’je.
- Direct online contact met een Telfort medewerker? Maak gebruik van Chat.

Voor mij geldt een prijswijziging, wanneer is deze te zien op mijn factuur?
De wijzigingen gaan per 1 juli 2018 in. Op de factuur van juli 2018 kun je de nieuwe abonnementskosten terugvinden. Op de factuur van augustus 2018 zie je de nieuwe gebruikskosten gebaseerd op de nieuwe tarieven.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
Je hebt tot 1 juli 2018 de tijd om je abonnement te wijzigen of op te zeggen. Heb je ook Interactieve TV, dan heb je tot 17 juli 2018 de tijd.

Wat betekent de wijziging voor de looptijd van mijn abonnement?
Aan de looptijd van je abonnement verandert niets. Deze blijft ongewijzigd.

Waar kan ik terecht om mijn contract kosteloos te beëindigen?
Je kunt je contract kosteloos beëindigen via onze klantenservice op 0900-9596. Wij zijn op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur gratis bereikbaar en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur. Heb je nog vragen over de prijswijzigingen of wil je 1-op-1 contact met een medewerker? Ga dan naar de contactpagina.


Zenderwijzigingen



Per wanneer gaan de zenderwijzigingen in?
De zenderwijzigingen gaan in op 1 en 18 juli 2018.

Wat is de reden van deze zenderwijzigingen?
Op basis van kijk- en luistergegevens en klantonderzoeken wordt jaarlijks een afweging gemaakt welke zenders we missen of op welke manier we het zenderaanbod kunnen verbeteren. Hiermee proberen we zoveel mogelijk aan de wensen van onze klanten tegemoet te komen en een zo compleet mogelijk zenderaanbod te hebben.

Moet ik zelf nog iets doen als voor de zender- en kanaalwijzigingen?
De zenders in het zenderaanbod wijzigen automatisch. Hier hoef je niets voor te doen. Als je een lijst met favorieten hebt ingesteld, kun je de nieuwe zenders eventueel toevoegen aan jouw favorieten. Zenders die uit het aanbod gaan en in jouw favorieten stonden, verdwijnen automatisch uit je favorieten.

Welke zender- en kanaalwijzigingen vinden er plaats?
Het complete zenderoverzicht met wijzigingen vind je ook op onze website.

In welke extra zenderpakketten vinden er wijzigingen plaats?
Er worden zenders gewijzigd in het Basispakket en Uitgebreid TV pakket. Welke zenders dit voor jou zijn en in welke pakketten die zenders zitten, vind je ook terug in de e-mail of brief die je van ons hebt gekregen.

Waar kan ik het zenderoverzicht vinden en downloaden?
Je kunt het complete zenderoverzicht bekijken en downloaden op onze website.


Internet



Wat is het verschil tussen Internet Standaard en Internet Extra?
Bij Telfort heb je de keuze uit de abonnementen Internet Standaard en Internet Extra. Bij Internet Standaard is de maximale downloadsnelheid 50 Mb/s en de maximale uploadsnelheid 5 Mb/s. Bij Internet Extra is de maximale downloadsnelheid 100 Mb/s en de maximale uploadsnelheid 10 Mb/s.

Waarom verhoogt Telfort wel de prijzen, maar niet de snelheid van de pakketten?
We streven er naar om de maximale snelheden van Internet Standaard en Internet Extra voor iedereen haalbaar te maken. Daar zijn per klant meerdere verbeteringen voor nodig op het vlak van bekabeling, netwerktechnologie tot aan binnenshuis. Het gaat dus om meerdere verbeterprojecten, waarvan sommige een doorlooptijd hebben van meerdere jaren. We voeren de verbeteringen in fasen door.

Wanneer wordt bij mij de snelheid van het netwerk verbeterd?
Als er voor jou verbeteringen voor de deur staan, informeren we je daar zo snel mogelijk over.


CombiVoordeel



Wat houdt het vernieuwde CombiVoordeel in?
We zijn blij met jou als klant en daarom belonen we je graag met extra voordelen. Het vernieuwde CombiVoordeel gaat in vanaf 1 juni 2018. Je krijgt dan 2 voordelen in plaats van 1. Iedereen die Telfort Thuis en Mobiel combineert, krijgt 2x zoveel data op de mobiele abonnementen die op hetzelfde adres staan geregistreerd. Daarnaast krijg je nog een extra voordeel. Bijvoorbeeld 5,- korting op je Thuis factuur, gratis Pluspakket of gratis FOX Sports Eredivisie. Als je liever een ander voordeel wilt, kun je dit van 1 juni wijzigen in Mijn Telfort. Lees hier meer over het vernieuwde CombiVoordeel.

Waar kan ik terecht voor mijn overige vragen?
Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust in dit topic.

69 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hi Emiv, welkom op ons forum! Ik kan me voorstellen dat zoiets als een gekke verrassing komt als je het zo druk hebt. De termijn daarvoor is, zoals nelly jacoba noemt, verstreken. Dat kon tot de data die hij noemde.
Nou ben ik zoals altijd traag met het opmerken van dergelijke veranderingen.
Zeker omdat mijn abonnement net 2 maanden vers is afgesloten en ik een druk leven heb, verwacht ik niet nogmaals alles opnieuw te moeten evalueren om te kijken wat ik met mijn uiterst beperkte budget het beste kan doen.
Ik wil graag alsnog mijn abonnement stopzetten naar aanleiding van de tariefswijziging.



Dat kon wel, maar die termijn is verlopen. Zie de startpost.

https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-prijs-zenderwijzigingen-telfort-thuis-2018-75769
Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
Je hebt tot 1 juli 2018 de tijd om je abonnement te wijzigen of op te zeggen. Heb je ook Interactieve TV, dan heb je tot 17 juli 2018 de tijd.
Nou ben ik zoals altijd traag met het opmerken van dergelijke veranderingen.
Zeker omdat mijn abonnement net 2 maanden vers is afgesloten en ik een druk leven heb, verwacht ik niet nogmaals alles opnieuw te moeten evalueren om te kijken wat ik met mijn uiterst beperkte budget het beste kan doen.
Ik wil graag alsnog mijn abonnement stopzetten naar aanleiding van de tariefswijziging.
Badge
Per 1 juli veranderen onze tarieven en daarmee de kosten voor uw Alles-in-1 abonnement.
Hieronder ziet u wat er bij uw abonnement verandert.

Huidige prijs Prijs per 1 juli
Alles-in-1 42,50 p/maand 45,00 p/maand
Vaste telefonie: start- en minuuttarief naar vaste en mobiele nummers in Nederland*

* kijk op telfort.nl/beltarieven voor alle nieuwe beltarieven
12 cent per gesprek en per minuut 13 cent per gesprek en per minuut

Goed om te weten: als u nu korting krijgt dan loopt deze gewoon door tot de afgesproken einddatum en alle benoemde prijzen zijn inclusief btw.


* kijk op telfort.nl/beltarieven voor alle nieuwe beltarieven
12 cent per gesprek en per minuut 13 cent per gesprek en per minuut


Neem een voip abonnement bij een van Betamax diensten (o.a. justvoip, voipbuster, etc...) en betaal € 0,067 cent per minuut + eerste 120 dagen kun je wekelijks 150 minuten gratis bellen naar de Nederlandse vaste telefoonnummers.
Daarbij kun je een lokaal nummer bij Budgetphone kopen voor € 12,50 per jaar....

Helaas geen goede opties voor alternatieve internet providers.
@Kattenfan uit de startpost.
Wat is de reden voor deze wijziging(en)?
Voor het nieuwe tarief verwacht je natuurlijk een goed product. Je abonnement verandert niet ter compensatie van de prijswijziging. Wel wordt het betrouwbare KPN-netwerk steeds beter. En we blijven de technologie ontwikkelen voor onze producten en diensten. Wil je meer weten over het soort verbeteringen dat we doorvoeren? Klik dan op 'Toon inhoud'.
Reputatie 1
Mag ik een vraag stellen? Waarom worden de prijzen eigenlijk met €2,50 verhoogd?:?
Reputatie 2
Badge
Ik heb in mijn lopende eerste jaar (contract liep tot 2 september) hierdoor de mogelijkheid om zaken in mijn pakket aan te passen.

Na een telefoontje heb ik dan ook mijn vaste telefonie eruit gehaald in mijn alles-in-1 pakket 50/5 glas wat nu nog 42,50 p/mnd kost maar per 1 juli 45 euro. Nu ik naar 50/5 internet + tv ben overgestapt betaal ik gewoon weer 42,50 p/mnd.

Echter dan wel met de kanttekening dat ik naar 40 tv zenders (en nog steeds 90 radiozenders) terugga i.v.m. de invoering van het basis zender pakket en dat ik mijn contract wijzig. Ik zal echter de genoemde 15 zenders niet missen (o.a. ID, History, TV5Monde die France2 wordt) alleen Arte keek ik heel soms.

Daarnaast heb ik opnieuw een aanbieding van 6mnd korting per 1 juli ontvangen omdat ik weer een nieuw jaarcontract aanga. Ik ben hierdoor dus best tevreden.
Reputatie 8
Badge +10


Ik heb het echt gehad, ben zwaar teleurgesteld. Ik zal mijn campagne tegen Telfort versterken nu ik wat meer tijd heb voor een duidelijke uitleg van wat er de afgelopen tijd gebeurd is, en de onzin-antwoorden die deze misdaden zogenaamd rechtvaardigen.

Maar je bent nog steeds klant, begrijp ik... :?

Campagne tegen Telfort versterken..?
Je had dus al een campagne lopen..?

En misdaden..?
Dat is nogal een beschuldiging, er wordt voor minder aangifte bij het OM gedaan.
Mocht je denken dat er sprake is van een economisch delict dan kan je dit melden bij de ACM...

Wellicht ten overvloede maar ook ik hou niet van zulke (procentueel gezien) forse prijsverhogingen.
Reputatie 2
Badge +1
Tja, inderdaad weer ruim 9.5% prijs stijging... wat een inflatie hebben we hier toch??
Ongehoord is het... Toen ik mijn abonnement nam werd er geadverteerd met een "vaste lage prijs" Hahahaha... een grotere leugen heb ik de afgelopen jaren niet meer gehoord.
Ik raad mensen intussen consequent mensen af om een Telfort abonnement te nemen... zo ga je niet met trouwe klanten om vind ik.
Op een bepaald moment is de maat gewoon vol, en wil je niet meer bedonderd worden.

Ik heb het echt gehad, ben zwaar teleurgesteld. Ik zal mijn campagne tegen Telfort versterken nu ik wat meer tijd heb voor een duidelijke uitleg van wat er de afgelopen tijd gebeurd is, en de onzin-antwoorden die deze misdaden zogenaamd rechtvaardigen.
Reputatie 2
Badge +4
Begint meer en meer op een loterij te lijken, ook het combi voordeel neemt daar aan deel. Waarom niet gewoon duidelijkheid waar je aan toe bent.

Voorstel xxx jaren lid 5% korting
Internet, mobiel en TV combikorting keuze

Zo werkt het ook bij verzekeringen alleen noemen ze dat stapelkorting maar dient hetzelfde resultaat
Ik heb nog nooit in 1 forum zoveel ontevredenheid gezien voor een product, wel zie je dat webcare medewerkers er alles aan doen om dingen op te lossen en dat siert ze.

Marcel
@jacobuslijkt me duidelijk, zolang jij niks wijzigt geld die korting gedurende de looptijd. Als het nodig is zal er wel een @webcare medewerker reageren.
Reputatie 2
Badge +4
Wel vreemd dat normaal iemand van Telfort reageert want mijn klant nummer staat in mijn profiel ze kunnen dan zo antwoord geven op mijn vraag
Reputatie 2
Badge +4
Nee korting van € 6 bij afsluiten abo gemaakt
Reputatie 8
Badge +18
Er staat alleen dat ik korting krijg op de factuur

Is het Factuur korting van €5,00 die je ontvangt op je thuisabonnement dan betreft dat combikorting
Reputatie 2
Badge +4
Er staat alleen dat ik korting krijg op de factuur
@Jacobus het hangt er ook vanaf hoe die korting precies omschreven staat. Is het gedurende een bepaald aantal maanden of gedurende de looptijd.
Het kan zijn dat ik mijzelf vergis omdat dit bij mij in mijn contract staat.
Korting onbepaald geldig (mobiel)
Waarschijnlijk staat er ook een aanduiding in jou contract korting onbepaald of bepaald geldig?
Anders inderdaad een antwoord van webcare afwachten.....
Reputatie 2
Badge +4
Kan iemand van Telfort bovenstaand bericht bevestigen dat ik na de contractvdatum nog mijn korting bebouwd zonder dat ik verleng svp
jacobus,

Volgens mij blijf je gewoon de korting behouden zolang je verder niets doet na einde contractdatum.
Je laat gewoon je abonnement doorlopen, dus je hoeft niet te verlengen.
Als het helden zijn.

Dan geven ze ook eens wat.
Maar nemen doen ze goed.
En naar een ander wijzen.
Als je ze er naar vraagt.

Maar als die zelfde anderen een sportpakket er bij doen. Dan is het in eens niet het zelfde.

Dus met een prijsstijging moet Telfort wel mee.
Maar verder. Zijn ze niet thuis.
😠
Reputatie 2
Badge +4
Ik snap het niet goed, bv juli 2019 loopt het contract af , ik heb €6 korting .Gaat nu mijn abo inclusief de prijsverhoging met ongeveer €10 omhoog ook als ik niet verlengd
Reputatie 1
Badge +2
Het punt is niet wanneer en hoe je bij KPN al of niet beter af bent, maar dat je bij Telfort in een buitengebied slecht af bent. Snelheid blijft laag maar wel steeds meer betalen. En daar heeft KPN in dit geval een gratis oplossing voor.
@ronny forgeron Woon je niet in een buitengebied en ligt er geen glasvezel ben je bij KPN ook niet zo best af.
Reputatie 1
Badge +2
@florisz,

Zie privébericht.

@Emwee,

Ik betreur het dat de snelheid in het buitengebied waar jij woonzaam bent niet verbeterd wordt. In andere gebieden wordt het netwerk wel verbeterd. Hier zijn kosten mee geboeid die daarom worden doorberekend naar alle klanten. Hierbij wordt er daarom dus geen onderscheid gemaakt voor klanten die wonen in buitengebieden.

@MissEzzz,

Ik zie dat er inmiddels al contact met jou is ogenomen.


Ja dat is het dus, de klanten in de buitengebieden worden enorm benadeeld. Bij Telfort dan, want KPN heeft dus wel een oplossing middels 4G.
Ter vergelijking, ben nu twee maanden in mijn huis in China, glasvezel voor 13 euro per maand. Sinds 2011, geen prijsverhogingen ( behalve de € daling, was in 2011 in euros 10), drie jaar gelden gratis upgrade van 20M naar 50M, twee jaar geleden naar 100M en vandaag kwam een gratis monteur met een nieuw Huawei modem en gratis upgrade naar 200M.
Supersnel dus, kan prima nederlandse kranten lezen, radio luisteren en tv kijken. Nooit storingen terwijl in NL gemiddeld eens per week internet uitvalt zowel in Santpoort als Beekbergen.
@alexvdpNee. We hebben nog geen combinatie mogelijkheden.
Het is fox sports+dubbele data. Pluspakket+dubbele data of €5,00 korting+dubbele data
Let wel je kan je telefonie wel laten vervallen maar daar win je niks mee wat kosten betreft.

Voor alle huidige klanten veranderd het tv aanbod niet de enige verandering is de extra regel op je factuur basis+extra pakket

Reageer