[Vraag en antwoord] Prijs & zenderwijzigingen Telfort Thuis 2018

• 7 mei 2018
  • 69 reacties
  • 12400 keer bekeken

Toon het eerste bericht

69 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Tsja ik heb ook een van mijn twee abonnementen in een buitengebied waar het 7/0,9 qua snelheid is. Al sinds 2011. Maar de prijs stijgt ieder jaar en is in die periode met 43% omhoog gegaan. Echt neo liberaal kapitalisme dus. Wat me vooral tegen de borst stuit is de toon van de mails etc hierover. Zogenaamd klantvrienelijk, maar dit is niet klantvriendelijk.
Ik ben al klant bij Telfort sinds 1997 (jaahaa, ik kom zo ongeveer uit de prehistorie), toen nog bij de voorloper 12move dat later overgenomen is door Telfort. Ik zal maar niet vertellen wat ik destijds betaalde voor mijn abonnement maar ik verbaas mij wel zeer over de zeer rappe prijsverhogingen de laatste jaren. Het gaat met forse sprongen omhoog waardoor ik sterk de indruk krijg dat ze zo snel mogelijk alle klanten op het huidige prijsniveau willen hebben want tja dat je als trouwe klant (ja mensen al 21 jaar!!!!) ietsje minder betaald dan de rest, dat kan natuurlijk niet. De prijsverhogingen van Telfort in slechts 4 jaar tijd:

Op 1 juli 2015 betaalde ik 34,50 per maand
Vanaf 1 juli 2016 ging ik 36,50 per maand betalen (24 Euro per jaar meer)
Vanaf 1 juli 2017 ging ik 38,50 per maand betalen (24 Euro per jaar meer)
En vandaag kreeg ik een email dat ik per 1 juli 2018 41 Euro per maand 'mag' gaan betalen (30 Euro per jaar meer)

In 4 jaar tijd is mijn maandabonnement met 6,50 Euro per maand omhoog gegaan, dat is een verhoging van een vijfde deel in 4 jaar tijd! Dat is 78 Euro per jaar. Ik vind dat echt belachelijk. Zeker in verhouding voor wat je krijgt. Mijn maximale downloadsnelheid is 23 mbp (ongeacht welk abonnement je hebt, schijnt gewoon niet sneller te kunnen maar je betaald er wel voor), in de slaapkamer heb ik helemaal geen bereik (in een gelijkvloerse flat van nog geen 50m3 in de jaren '50 van de vorige eeuw gebouwd dus de muren zijn hier zo ongeveer van bordkarton dus dat kan het niet wezen). En als doekje voor het bloeden krijg je dan 2 flutzenders erbij waar geen hond naar kijkt, echt joepie, ik verheug me nu al.

Oja en prehistorische mensen vinden het fijn als ze gewoon persoonlijk contact kunnen hebben met een ander mens. Heel ouderwets natuurlijk dat snap ik maar ik zit niet te wachten op een forum waar iedereen kan meelezen, waar mijn privacy niet gewaarborgd wordt en waarbij het nog maar afwachten is of ik uberhaubt antwoord krijg. Ik voel mij dan een nummer. Er gaat voor mij een mentaliteit vanuit van 'bek houden en betalen' en dat spreekt mij niet echt aan.

Ik ben jarenlang zeer tevreden geweest over Telfort maar de laatste 5 jaar gaat de service, de kwaliteit en de prijs hard achteruit. Alles staat totaal niet in verhouding met elkaar. Heel erg jammer.
Reputatie 1
Badge +2
Bij KPN, de moeder van Telfort , krijg je nu als je in een buitengebied minder dan 6Mb snelheid hebt gratis een G4 modem en vrij surfen. Wel flink duurder dan Telfort, maar toch een elegante oplossing.
Maar met 6.900 Mbp/s is mijn snelheid nog te hoog...
T-Mobile heeft nu ook voor het buitengebied G4 met modem voor 35 per maand, maar een router van Huawei erbij voor je bekabelde aansluitingen kost 200...
Het zal toch wel die kant uit gaan voor de buitengebieden, zeker als G5 straks komt.
Want met de jaarlijkse prijsverhogingen worden de buitengebied abonnees met de oude Instap abonnementen gewoon weggepest
Reputatie 8
Badge +16
@florisz,

Zie privébericht.

@Emwee,

Ik betreur het dat de snelheid in het buitengebied waar jij woonzaam bent niet verbeterd wordt. In andere gebieden wordt het netwerk wel verbeterd. Hier zijn kosten mee geboeid die daarom worden doorberekend naar alle klanten. Hierbij wordt er daarom dus geen onderscheid gemaakt voor klanten die wonen in buitengebieden.

@MissEzzz,

Ik zie dat er inmiddels al contact met jou is ogenomen.
Badge +1
Ik ben al 8 jaar klant van Telfort 3in1. Heb afgelopen maart 2018 mijn contract verlengt met twee bepaalde kortingen . de ene duurt 3 maanden en de ander 12 maanden .

Nu wil ik weten voor mezelf of de prijswijzigen voor mij ook van toepassing zijn per 01-07-18.
ik ben een contract(bij verlenging) aangegaan met Telfort met bepaalde kortingen .
Blijf deze afspraken van kracht zoals ik met Telfoirt overheen ben gekomen?

Of gaat Telfort deze prijswijziging ook voor bestaande klanten doorvoeren?
zoja dan zou ik dat vreemd vinden omdat het afsluiten van een overeenkomst (contract) dan geen
zin heeft als Telfort eenzijdig de afspraken van het contact naast zich neer leggen .

ben na 8 jaar nog steets erg blij met Telfort, Maar soms mis ik net even datgeen wat nodig is om huidige klanten beter te informeren met betrekking tot deze situatie.
@rvdl Die kans is aanwezig iedereen krijgt een email met welke wijzigingen er rekening moet worden gehouden.
In principe mag een wijziging altijd we hebben een aankondiging (later dan bij KPN!!!) gekregen en de kans om kostenloos over te stappen indien gewenst.
Badge +1
@Galdor68

Snap niet wat je schrijft.
De nail met wijzigingen gehad.
Maar zoals ik schreef is het niet duidelijk of dit geld voor brstaande klanten. If dat het alleeen voor nieuwe klanten of voor beide van toepassing is
@Galdor68

Snap niet wat je schrijft.
De nail met wijzigingen gehad.
Maar zoals ik schreef is het niet duidelijk of dit geld voor brstaande klanten. If dat het alleeen voor nieuwe klanten of voor beide van toepassing is

Simpel weg ja alle klanten.

In jouw geval blijf je wel de afgesproken korting houden, daarna gaan de prijswijzigingen in. Zie ook de startpost.
Badge +1
Dan heeft het geen zin om een contract af te spreken mrt telfort als zij toch doen wat ze zelf willen en het eenzijdig aanpassen
Dan heeft het geen zin om een contract af te spreken mrt telfort als zij toch doen wat ze zelf willen en het eenzijdig aanpassen
Mee eens, zeker omdat nieuwe klanten al een hogere bedrag kwijt zijn door andere recente veranderingen waar deze wijziging nog eens bovenop komt. Je zal er weinig tot niks mee opschieten maar je kan nog 2 tot 4 weken rondshoppen.
Badge +1
Dat is nou juist niet wat ik wil.
Ben 8 jaar klant van telfort.
Bevalt me goed.
Het enige wat ik aan Telfort vraag om zich aan de afspraken die contactueel zijn overeeen gekomen tussen mij en telfort.
Heb het contract als bewijs.
Kom op Telfort , laat je niet kennen.
Dit geldt voor jou en alle andere KPN/Telfort klanten.
Zeker nieuwe en bestaande DSL klanten worden benadeeld vooral die niet de volle 50 of 100Mb halen maar wel hetzelde moeten betalen.
rvdl, je hebt helemaal gelijk wat betreft het contract.
Wij als klanten kunnen een contract alleen onder zeer strenge voorwaarden, kosteloos opzeggen.
Meestal zit je tot aan je contractdatum aan het abonnement vast,
ook al worden afspraken niet nagekomen.

Maar nu Telfort haar abonnementen veranderd, kunnen wij kosteloos opzeggen.
Ergens zit dat scheef naar het had anders geweest als je die mogelijkheid niet gehad had.
Dan was Telfort in gebreke gebleven.

Maar dit stelt je wel in de gelegenheid om elders eventueel een beter abonnement te nemen.
Ware het niet dat daar ook addertjes bij zitten.
Bij praktisch iedere provider is het aan het rommelen op tarief en abonnementen gebied.

Ik vraag mijzelf af of je nu echt een vergelijking kunt maken voor 1 juli.
Dit omdat je dan waarschijnlijk bij iedere provider op de website moet kijken.
Plus dat je waarschijnlijk ook alleen kunt zien wat de werkelijke snelheid van je internet is wat zij bieden,
als je klant bij hen bent omdat je de apparatuur en aansluiting niet hebt.

Op https://netco-fpi-info.fourstack.nl kan je alleen zien welke snelheid er mogelijk is.
Maar dit wil nog niet zeggen dat die provider het signaal door kan geven op jouw adres.

Dus ja, wat is wijsheid...….
@mandy Ter info normaal zou dat wel moeten kunnen maar dan is er ook nog https://thd-fpi-info.fourstack.nl hier vind je de leverbare snelheden. De andere is maximaal haalbaar zo is bij ons via glasvezel 524 haalbaar en 200 leverbaar bij Telfort.
Ik kom bij beide linken hetzelfde uit.
Maar ik denk niet dat de doorgifte of hoe je dat noemt van bv. KPN/Telfort/NLE hetzelfde is.
Neem bv. de V10, daar zijn de instellingen toch iets anders bij KPN dan bij Telfort.
Zal dat wel weer verkeerd uitleggen...….je kunt een V10 van KPN niet gebruiken voor Telfort.
Dan zijn er o.a. ook nog Ziggo, T Mobile die andere modem/routers gebruiken.
Badge +1
Heb mijn contact erbij gepakt , en las het volgende :

"Elk jaar kunnen we de prijzen aanpassen vanwege inflatie. Dit doen we op basis van de CBS
consumentenprijsindex van het voorgaande kalenderjaar. Dit doen we alleen als uw contract op 1 juli
langer dan 3 maanden loopt."

Dus als 01-07 de pijldatum is voor een prijsverhoging is het handig om in de maand 06 te verlengen .
zo ben je er zeker van dat de gemaakte afspraken in je contact wederzijds worden nagekomen.
Misschien is inflatiecorrectie voor mobiel toch iets anders dan voor nu Telfort Thuis, internet en TV.
Nu worden de prijzen internet en zenderpakketten aangepast.
Reputatie 1
wat als je je abbonement wilt wijzigen?

ik wil mogelijk telefonie uit mijn abbonement halen.
zodat ik alleen TV + internet heb.

en wat zijn alle mogelijke combinaties van extra voordelen?
is 5 euro korting + gratis pluspakket ook mogelijk?
of 5+5=10 euro korting per maand.
ipv 5 euro+ 2x data
--------------------
en hoe zit het met het uitgebreid tv pakket voor klanten van voor 2018? blijven wij deze wel behouden???
Waarschijnlijk, maar daar moet webcare maar een antwoord op geven, ga je als je telefonie eraf haalt,
een nieuw abonnement aan.

Voor het Combivoordeel en wat de mogelijkheden zijn zie dit topic

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/combivoordeel-wordt-vernieuwd-75842

Zenderepakketten na 2016:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wijzigingen-bij-telfort-2018.htm
@alexvdpNee. We hebben nog geen combinatie mogelijkheden.
Het is fox sports+dubbele data. Pluspakket+dubbele data of €5,00 korting+dubbele data
Let wel je kan je telefonie wel laten vervallen maar daar win je niks mee wat kosten betreft.

Voor alle huidige klanten veranderd het tv aanbod niet de enige verandering is de extra regel op je factuur basis+extra pakket
Reputatie 1
Badge +2
@florisz,

Zie privébericht.

@Emwee,

Ik betreur het dat de snelheid in het buitengebied waar jij woonzaam bent niet verbeterd wordt. In andere gebieden wordt het netwerk wel verbeterd. Hier zijn kosten mee geboeid die daarom worden doorberekend naar alle klanten. Hierbij wordt er daarom dus geen onderscheid gemaakt voor klanten die wonen in buitengebieden.

@MissEzzz,

Ik zie dat er inmiddels al contact met jou is ogenomen.

Ja dat is het dus, de klanten in de buitengebieden worden enorm benadeeld. Bij Telfort dan, want KPN heeft dus wel een oplossing middels 4G.
Ter vergelijking, ben nu twee maanden in mijn huis in China, glasvezel voor 13 euro per maand. Sinds 2011, geen prijsverhogingen ( behalve de € daling, was in 2011 in euros 10), drie jaar gelden gratis upgrade van 20M naar 50M, twee jaar geleden naar 100M en vandaag kwam een gratis monteur met een nieuw Huawei modem en gratis upgrade naar 200M.
Supersnel dus, kan prima nederlandse kranten lezen, radio luisteren en tv kijken. Nooit storingen terwijl in NL gemiddeld eens per week internet uitvalt zowel in Santpoort als Beekbergen.
@ronny forgeron Woon je niet in een buitengebied en ligt er geen glasvezel ben je bij KPN ook niet zo best af.
Reputatie 1
Badge +2
Het punt is niet wanneer en hoe je bij KPN al of niet beter af bent, maar dat je bij Telfort in een buitengebied slecht af bent. Snelheid blijft laag maar wel steeds meer betalen. En daar heeft KPN in dit geval een gratis oplossing voor.
Reputatie 2
Badge +4
Ik snap het niet goed, bv juli 2019 loopt het contract af , ik heb €6 korting .Gaat nu mijn abo inclusief de prijsverhoging met ongeveer €10 omhoog ook als ik niet verlengd
Als het helden zijn.

Dan geven ze ook eens wat.
Maar nemen doen ze goed.
En naar een ander wijzen.
Als je ze er naar vraagt.

Maar als die zelfde anderen een sportpakket er bij doen. Dan is het in eens niet het zelfde.

Dus met een prijsstijging moet Telfort wel mee.
Maar verder. Zijn ze niet thuis.
😠

Reageer