[Vraag en antwoord] Prijs & zenderwijzigingen Telfort Thuis 2018

• 7 mei 2018
  • 69 reacties
  • 12271 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16

Per 1 juli veranderen onze tarieven en daarmee de kosten voor de Telfort-abonnementen. Ook wijzigt het een en ander aan de zenders. In dit topic vertel ik je meer over de wijzigingen.

Wat verandert er?
Klik hieronder op de link die voor jou relevant is:
- Ik ben klant geworden vóór oktober 2016.
- Ik ben klant geworden na oktober 2016
- Ik heb een zwarte afstandsbediening

Op dit moment ontvang ik al een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan houd je deze korting uiteraard tot de afgesproken einddatum.

Wanneer gaan de wijzigingen in?
De wijziging(en) binnen je abonnement gelden vanaf 1 juli 2018. De wijzigingen voor het zenderaanbod gelden vanaf 1 en 18 juli 2018.

Gaan de nieuwe tarieven automatisch in?
Ja. Op 1 juli 2018 worden de tarieven aangepast. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Wat is de reden voor deze wijziging(en)?
Voor het nieuwe tarief verwacht je natuurlijk een goed product. Je abonnement verandert niet ter compensatie van de prijswijziging. Wel wordt het betrouwbare KPN-netwerk steeds beter. En we blijven de technologie ontwikkelen voor onze producten en diensten. Wil je meer weten over het soort verbeteringen dat we doorvoeren? Klik dan op 'Toon inhoud'.

Netwerk
- We verbeteren de kwaliteit van verbindingen van kleine groepen klanten, bijvoorbeeld door middel van een monteursbezoek.
- In fasen krijgen onze klanten upgrades naar snellere netwerktechniek zoals VDSL.
- Ook het glasvezelnetwerk wordt in fasen uitgebreid.

iTV
- De iTV app is volledig vernieuwd.
- De app heeft Chromecast-ondersteuning.
- Je kunt Live TV kijken in de hele EU.
- Sinds kort kun je alle zenders gratis terugkijken in HD-kwaliteit.

Mijn Telfort
- Mailbox-beheer is verbeterd in Mijn Telfort.
- Je kunt in Mijn Telfort je incassodatum aanpassen.
- Vergeten te betalen? Gebruik dan iDeal om dat eenvoudig alsnog te doen.

Service
- Onze servicemails zijn overzichtelijker geworden.
- Je krijgt een sms’je als er een storing is in jouw regio.
- Online wordt onze uitleg steeds beter, onder andere met behulp van servicevideo’s.
- Moet er een monteur langskomen? Met één druk op de knop plan je een afspraak in.
- Last van een storing? Dan ontvang je een sms’je.
- Direct online contact met een Telfort medewerker? Maak gebruik van Chat.

Voor mij geldt een prijswijziging, wanneer is deze te zien op mijn factuur?
De wijzigingen gaan per 1 juli 2018 in. Op de factuur van juli 2018 kun je de nieuwe abonnementskosten terugvinden. Op de factuur van augustus 2018 zie je de nieuwe gebruikskosten gebaseerd op de nieuwe tarieven.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
Je hebt tot 1 juli 2018 de tijd om je abonnement te wijzigen of op te zeggen. Heb je ook Interactieve TV, dan heb je tot 17 juli 2018 de tijd.

Wat betekent de wijziging voor de looptijd van mijn abonnement?
Aan de looptijd van je abonnement verandert niets. Deze blijft ongewijzigd.

Waar kan ik terecht om mijn contract kosteloos te beëindigen?
Je kunt je contract kosteloos beëindigen via onze klantenservice op 0900-9596. Wij zijn op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur gratis bereikbaar en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur. Heb je nog vragen over de prijswijzigingen of wil je 1-op-1 contact met een medewerker? Ga dan naar de contactpagina.

Zenderwijzigingen

Per wanneer gaan de zenderwijzigingen in?
De zenderwijzigingen gaan in op 1 en 18 juli 2018.

Wat is de reden van deze zenderwijzigingen?
Op basis van kijk- en luistergegevens en klantonderzoeken wordt jaarlijks een afweging gemaakt welke zenders we missen of op welke manier we het zenderaanbod kunnen verbeteren. Hiermee proberen we zoveel mogelijk aan de wensen van onze klanten tegemoet te komen en een zo compleet mogelijk zenderaanbod te hebben.

Moet ik zelf nog iets doen als voor de zender- en kanaalwijzigingen?
De zenders in het zenderaanbod wijzigen automatisch. Hier hoef je niets voor te doen. Als je een lijst met favorieten hebt ingesteld, kun je de nieuwe zenders eventueel toevoegen aan jouw favorieten. Zenders die uit het aanbod gaan en in jouw favorieten stonden, verdwijnen automatisch uit je favorieten.

Welke zender- en kanaalwijzigingen vinden er plaats?
Het complete zenderoverzicht met wijzigingen vind je ook op onze website.

In welke extra zenderpakketten vinden er wijzigingen plaats?
Er worden zenders gewijzigd in het Basispakket en Uitgebreid TV pakket. Welke zenders dit voor jou zijn en in welke pakketten die zenders zitten, vind je ook terug in de e-mail of brief die je van ons hebt gekregen.

Waar kan ik het zenderoverzicht vinden en downloaden?
Je kunt het complete zenderoverzicht bekijken en downloaden op onze website.

Internet

Wat is het verschil tussen Internet Standaard en Internet Extra?
Bij Telfort heb je de keuze uit de abonnementen Internet Standaard en Internet Extra. Bij Internet Standaard is de maximale downloadsnelheid 50 Mb/s en de maximale uploadsnelheid 5 Mb/s. Bij Internet Extra is de maximale downloadsnelheid 100 Mb/s en de maximale uploadsnelheid 10 Mb/s.

Waarom verhoogt Telfort wel de prijzen, maar niet de snelheid van de pakketten?
We streven er naar om de maximale snelheden van Internet Standaard en Internet Extra voor iedereen haalbaar te maken. Daar zijn per klant meerdere verbeteringen voor nodig op het vlak van bekabeling, netwerktechnologie tot aan binnenshuis. Het gaat dus om meerdere verbeterprojecten, waarvan sommige een doorlooptijd hebben van meerdere jaren. We voeren de verbeteringen in fasen door.

Wanneer wordt bij mij de snelheid van het netwerk verbeterd?
Als er voor jou verbeteringen voor de deur staan, informeren we je daar zo snel mogelijk over.

CombiVoordeel

Wat houdt het vernieuwde CombiVoordeel in?
We zijn blij met jou als klant en daarom belonen we je graag met extra voordelen. Het vernieuwde CombiVoordeel gaat in vanaf 1 juni 2018. Je krijgt dan 2 voordelen in plaats van 1. Iedereen die Telfort Thuis en Mobiel combineert, krijgt 2x zoveel data op de mobiele abonnementen die op hetzelfde adres staan geregistreerd. Daarnaast krijg je nog een extra voordeel. Bijvoorbeeld 5,- korting op je Thuis factuur, gratis Pluspakket of gratis FOX Sports Eredivisie. Als je liever een ander voordeel wilt, kun je dit van 1 juni wijzigen in Mijn Telfort. Lees hier meer over het vernieuwde CombiVoordeel.

Waar kan ik terecht voor mijn overige vragen?
Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust in dit topic.

69 reacties

Reputatie 3
Per 1 juli veranderen onze tarieven en daarmee de kosten voor uw Alles-in-1 abonnement.
Hieronder ziet u wat er bij uw abonnement verandert.

Huidige prijs Prijs per 1 juli
Alles-in-1 42,50 p/maand 45,00 p/maand
Vaste telefonie: start- en minuuttarief naar vaste en mobiele nummers in Nederland*

* kijk op telfort.nl/beltarieven voor alle nieuwe beltarieven
12 cent per gesprek en per minuut 13 cent per gesprek en per minuut

Goed om te weten: als u nu korting krijgt dan loopt deze gewoon door tot de afgesproken einddatum en alle benoemde prijzen zijn inclusief btw.
Reputatie 3
Ik zit nog in mijn 1e jaar, gaat mijn tarief dan ook omhoog per juli, of pas aan het einde van het 1e jaar?
Reputatie 1
Prijs verhoging van bijna 10 procent per maand, dat is toch niet normaal?
10 PROCENT

Ik zit nog in mijn 1e jaar, gaat mijn tarief dan ook omhoog per juli, of pas aan het einde van het 1e jaar? zoals ik het lees ook per 1 juli.

Wat het TV aanbod betreft komt het er dus op neer dat ook bij de Telfort kijkers TV monde dus niet genoeg wordt bekeken.
Aan de andere kant wordt dit uiteraard door KPN TV opgelegd omdat dit platform de genoemde zenders niet meer door geeft.
Reputatie 1
Vandaag idd een mail gekregen van Telfort dat het abonnement van het "alles-in-1 pakket" per juli 2018 gaat veranderen en het tarief omhoog gaat.
Daaronder stond de mededeling dat je je abonnement nav de verandering kosteloos kan opzeggen tot 18 juli.
Mijn vraag: Geld dit (het kosteloos mogen opzeggen) ook als je nog geen jaar aangesloten bent bij Telfort?
Ik zit nog in mijn 1e jaar namelijk tot januari 2019 maar wil mijn abonnement opzeggen nu het tarief omhoog gaat.
@ha1001833795Ja dit zou ook voor jou moeten gelden, maar bedenk wel dat waar je ook vandaan kwam voor Telfort die provider vermoedelijk ook prijsaanpassingen gaat doen of heeft gedaan.
Reputatie 1
Voor mij maakt dat niet zoveel uit, ik kijk namelijk helemaal geen tv, te snel weer aangevraagd, wilde hem dus hoe dan ook per januari wel weer opzeggen maar voor mij is dit dus een voordeeltje 😊
Reputatie 1
Ben onlangs geconfronteerd met de nieuwe prijswijziging !! En als zzp-er schrok ik toch ernorm van !
Maar liefs durft telfort een prijsverhoging van 6.5% door te voeren !! Als ik dit bij mijn klanten zou doen dan hou ik geen klanten weer over !! De koopkracht merken we niet eens van we merken alleen stijgen van zorg huur , btw nu telfort weer terwijl mij betreft heel wat zenders eraf kunnen oa. al jazeera,tv5monde.rtv-72m-monde rai uno daar kijk toch geen kip na wat doet zulke zenders nu op tv
Sta toch op punt om naar een andere goedkopere provider te gaan vind een prijsverhoging van 6.5% buitengewoon schandalig
Reputatie 8
Badge +17
Andere providers zijn op dit moment ook aan het verhogen geslagen was op tv te zien en te lezen in de media deze week.
Tv5 monde gaat vervangen worden door france2 en gezien de reacties op diverse media is monde toch redelijk bekeken. Minder zender aanbod betekent niet altijd prijsverlaging. Maar goed je bent vrij om kosteloos over te stappen voor 18 juli als je alles in een hebt anders tot 1 juli.
Reputatie 3
Badge
....... vind een prijsverhoging van 6.5% buitengewoon schandaligDat ben ik geheel met je eens! Helaas een gevolg van het toestaan door regering cq. toezichthouders van twee monopolisten: Ziggo/UPC en KPN/Telfort/enz.
En nee, prijsafspraken maken mag niet, maar het is wel heel toevallig dat beide hun tarieven aanpassen. Wel onder het motto van kwaliteitsverbetering (terwijl KPN de aanleg van glasvezel op een laag pitje heeft staan).
Reputatie 1
Gaat omhoog, door de prijsverhoging kan je direct opzeggen.
Als je ergens anders naar toe gaat, reken wel uit of je echt goedkoper uit bent.
Reputatie 1
Kom er vandaag achter dat ik hoogstwaarschijnlijk jaren teveel heb betaald door de lage internetsnelheid.
Reputatie 8
Badge +19
Kom er vandaag achter dat ik hoogstwaarschijnlijk jaren teveel heb betaald door de lage internetsnelheid.
Heb je xDSL of glasvezel..?
Bij glasvezel is de snelheid gegarandeerd, bij xDSL wordt de snelheid bepaalt door verschillende factoren maar waarvan de afstand tussen de wijkcentrale cq straatkast en je woning bepalend is.
Telfort heeft twee abonnementen voor xDSL, TOT 50/5 en TOT 100/10.
Op onderstaande site kan je checken welke snelheid haalbaar is op jouw adres.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 1
Ik heb idd per juli mijn abonnement kosteloos af kunnen zeggen gelukkig.
Dank voor de reacties allemaal.
PS. Bij een andere provider hiervoor had ik ook te lage snelheid, ze konden niet leveren waar er beloofd werd. Die heb ik toen ook gewoon kosteloos kunnen opzeggen.

Een Carpin, zoals ik al vermelde ga ik helemaal niet meer naar een andere provider, ik kijk nooit tv dus sluit het gewoon af. Scheelt een hoop kosten als je toch nooit de tv aan hebt 😊
En internet heb ik wel op m'n telefoonabonnement 😉
Reputatie 1
Telfort, dank voor de de 10% prijsverhoging, waar wederom niets voor mij tegenover staat. Jammer dat jullie geen rekening houden met de maximaal leverbare snelheden op een adres bij prijsverhogingen, zeker als je op dit moment al niet krijgt waar je feitelijk voor betaald.

Ik betaal een abonnement voor 50 Mbit, maar er kan maximaal 30 Mbit geleverd worden op mijn adres. De status in Mijn Telfort, dat ik 40 Mbit geleverd krijg, klopt dan ook niet. Moederbedrijf KPN die het netwerk beheert, belooft al 4 jaar (!) dat het netwerk verbetert gaat worden van 30 Mbit naar 100 Mbit, echter dat wordt elk jaar weer uitgesteld, en zo ook weer dit jaar. Het irriteert mij daarom dat er weer 10% meer betaald moet gaan worden.
Reputatie 1
Badge
Ik ben al meer dan 7 jaar klant en betaal voor een 20Mb/2mbit verbinding, terwijl de verbinding door de 3,2km vanaf de centrale theoretisch nooit hoger komt dan 8Mbit/800kbit. En in een paar jaar is het maandbedrag van 15eu naar 25eu gegaan, zonder enige verbetering....
Vanmorgen gebeld met Telfort en via chat gesproken.

Volgens telfort kan ik mijn alles in 1 pakket niet opzeggen na de prijsverhoging ?!?
Ze geven aan dat ik geen telefonie erbij heb maar ik heb wél een alles in 1 pakket, telfort wil mij niet
garanderen dat per 1 juli mijn prijs NIET omhoog gaat.
Daarnaast zou ik terug gebeld worden want hier ga ik niet mee akkoord.
Maar ben nog steeds niet terug gebeld , zou binnen 15 minuten iemand terugbellen rond 12 uur deze dag.
Reputatie 1
Badge
Ik ben al meer dan 7 jaar klant en betaal voor een 20Mb/2mbit verbinding, terwijl de verbinding door de 3,2km vanaf de centrale theoretisch nooit hoger komt dan 8Mbit/800kbit. En in een paar jaar is het maandbedrag van 15eu naar 25eu gegaan, zonder enige verbetering....

Ook ik ben al meer dan 7 jaar klant, afgelopen jaren zijn de prijzen verhoogd maar krijg er niks voor terug, erger nog mijn internet verbinding is zelfs omlaag gegaan, Met de tijd van nu in een wijk die nog geen 15 jaar oud is kan maximaal 26 mbit halen met een abb. van 50 mbit halen op mijn adres. Vorig jaar al met mobiel overgestapt van telfort naar t-mobile nu ook maar met thuis doen is tenminste een bedrijf die zijn tarieven niet heeft verhoogd!
Reputatie 3
Badge +8
@mw74, de prijswijzigingen gaan inderdaad per 1 juli in, ook wanneer je binnen je contract zit. Laat het me weten als je nog vragen hebt!

@ha1001833795, wat jammer om dat te horen. Laat je het me weten wanneer we nog iets voor je kunnen betekenen?

@carpin & @florisz, wat vervelend om te horen! Zouden jullie je profiel willen aanvullen met jullie postcode en huisnummer? Dan kunnen we specifieker kijken wat er aan de hand is.

@Casper1972, begrijpelijk dat je hiervan baalt. Ik zie inderdaad dat je een Internet Standaard abonnement hebt sinds 2016. Voor dit abonnement is de maximum snelheid 50 Mb/s. Haal je de 30 Mbps bekabeld, of via wifi? Ik zie dat er op jouw adres een maximale snelheid van 29 Mbps mogelijk is via Telfort, dus hoger kunnen we helaas niet leveren. De 40 Mbps die je terug ziet in Mijn Telfort hebben te maken met je contract van 2 jaar geleden, waarin is aangegeven dat dit de maximale leverbare snelheid was op dat moment. Heb je een bekabelde of draadloze speedtest gedaan? Wanneer je internet te traag is kun je ook even kijken naar onze wifi tips op de website.

@MissEzzz, ik zie inderdaad het ticket terug van mijn collega. Het is zeker de bedoeling dat je kosteloos kunt opzeggen. Ik heb net een terugbelverzoek voor je ingediend op het nummer dat je aan gaf in de chat. Wanneer je niet kunt opnemen, kun je ook via onze site een terugbelverzoek indienen wanneer het je uit komt.
Reputatie 1
Badge
@Rozemarijn - Telfort Profiel aangepast.

@Stephen - Telfort De notificatie email bevat een verkeerde link naar het forum. De URL start met telfort.indest.com... zie onderstaande. Als je hier op inlogd zie je rechtsbovenin het scherm wel je gebruikersnaam, maar komt er in het hoofdframe een melding dat je niet geautoriseerd ben om het bericht te lezen.

https://telfort.insided.com/nieuws-251/vraag-en-antwoord-prijs-zenderwijzigingen-telfort-thuis-2018-75769?postid=624900
Reputatie 1
Inmiddels een aantal jaren maken wij gebruik van het internet via Telfort. Wij wonen in het buitengebied en alles verloopt via de telefoonlijn. De down- en upload snelheden zijn bijna nul maar dat is het nadeel van in het buitengebied wonen, daar klaag ik niet over.
Inmiddels zijn er een aantal prijswijzigingen naar boven geweest waarbij vermeld werd dat deze wijziging nodig was voor verbeteringen. Vwb een dichtbevolkt gebied met snel internet kan ik me dat voorstellen. Ongeveer 2 jaar geleden heb ik al eens contact gehad met een medewerker van Telfort. Mij werd toen verteld (en ook via andere bronnen) heb ik vernomen dat er NIET meer geïnvesteerd wordt in de vorm waarin wij internet afnemen.
M.a.w. ik ben het niet eens met deze prijsstijging en vind dat gebruikers waarbij de verbeteringen niet meer plaats vinden uitgesloten moeten worden voor deze prijsstijging.

Ik ben voornemens om contact op te nemen met Kassa of Radar maar wil graag weten of er ervaringen zijn mbt dit probleem. Ook wil ik graag een reactie van Telfort.

Alvast dank.
@MissEzzz, ik zie inderdaad het ticket terug van mijn collega. Het is zeker de bedoeling dat je kosteloos kunt opzeggen. Ik heb net een terugbelverzoek voor je ingediend op het nummer dat je aan gaf in de chat. Wanneer je niet kunt opnemen, kun je ook via onze site een terugbelverzoek indienen wanneer het je uit komt.[/quote]

Ik ben nogsteeds NIET teruggebeld, ook niet na het indienen van terugbelverzoek!
Reputatie 1
Badge
Drie jaar geleden heb ik een abonnement genomen bij Telfort. Een van de redenen was, buiten de snelle glasvezelverbinding, de aanwezigheid van de Franse zender TV5 Monde. Nu lees ik dat deze zender uit het zenderpakket wordt verwijderd en vervangen wordt door France 2. Ik teken daar serieus protest tegen aan. Mijn vrouw en ik zijn fervente kijkers naar TV5 Monde. Vanwege de Franse speelfilms en schitterende documentaires als Des Ailes et des Racines. Deze serie is niet te zien op France 2. Bovendien zijn veel van de uitzendingen op TV5 Monde Nederlands ondertiteld en dat zal op France 2 zeker niet het geval zijn. Is het mogelijk dat deze zenderwijziging nog kan worden teruggedraaid? Zo niet, dan stel ik mijn abonnement bij Telfort ter discussie.
Reputatie 3
Ik betwijfel toch ten zeerste dat een prijsstijging van 6.5% tot in sommige gevallen 10%+ uit de berekeningen van het cbr zijn gerold. Eerst komt er een email met een leuk nieuwtje dat er dubbele data bijkomt als 'extra combivoordeel' en een paar dagen later komt er een prijs stijging van 6.5-10%. In andere woorden we betalen gewoon voor het 'extra combivoordeel' waar we niet om gevraagd hebben. Eerst vervalt HBO en komt fox sports in de plek daarvan, wat natuurlijk een bizar slechte vervanger is omdat het 2 compleet verschillende doelgroepen aanspreekt en nu dit weer. Spijtig.

Reageer