beantwoord

VPN verbinding werkt niet

  • 15 april 2019
  • 16 reacties
  • 860 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Telfort,

Sinds 1-4 zijn wij overgestapt naar Telfort, prima service en kwaliteit van de verbinding.
Echter kan ik helaas geen VPN verbinding met mijn werk maken.
Ik las op andere topics dat ik dan een andere modem nodig heb.
Kunnen jullie hier mij verder mee helpen?

Groet,
icon

Beste antwoord door Babylonia 15 april 2019, 12:22

Het PPTP protocol van VPN werkt dan inderdaad niet.
Mocht je de mogelijkheid hebben een ander VPN protocol te kunnen gebruiken, is dat aan te bevelen. (Het hangt er maar net vanaf of je werk dan ook die andere protocollen ondersteunt. Dat is vaak niet het geval. Die houden het meestal bij één protocol voor al hun medewerkers).
Bekijk reactie

16 reacties

Hallo @Dutcha ,
Welk merk en type modem heb je nu?
Reputatie 1
Arcadyan Experia Box v10A
Art. No 847740
VRV9517UWAC34-A-99
Reputatie 8
Het PPTP protocol van VPN werkt dan inderdaad niet.
Mocht je de mogelijkheid hebben een ander VPN protocol te kunnen gebruiken, is dat aan te bevelen. (Het hangt er maar net vanaf of je werk dan ook die andere protocollen ondersteunt. Dat is vaak niet het geval. Die houden het meestal bij één protocol voor al hun medewerkers).
Reputatie 1
Opgelost.
Een nieuwe VPN met protocol L2TP ingesteld.

Bedankt voor de hulp.
Reputatie 8
Gelukkig, met de minste zorgen een oplossing.
Succes.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Dutcha, ik ben blij om te lezen dat het opgelost is met behulp van Babylonia 🙂 Dankjewel ook voor het delen van de oplossing! Misschien dat anderen hier ook mee geholpen zijn. Als we iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.
Reputatie 1

Beste Babylonia/Alexandra,

Het VPN L2TP protocol heeft zo zijn beperkingen.
Klanten van het bedrijf waar ik werk maken veelal gebruik van het PPTP protocol.
Hierdoor heb ik geen mogelijkheid om vanuit thuis in te loggen bij klanten die een PPTP VPN verbinding hebben.
Is er een mogelijkheid toch dit protocol werkend te krijgen?

 

Alvast bedankt voor reactie,

Hallo @Dutcha , Telfort beperkt op geen enkele wijze VPN-verkeer.

Misschien is het een idee om met de systeembeheerder van je werk te overleggen omtrent de juiste inloginstellingen.

 

Reputatie 1

Hallo JanD,

Bedankt voor de snelle reactie.
Als ik via mijn telefoon (mobiele hotspot) internet aansluit en verbinding maak met een PPTP VPN gaat dit prima. Zowel bij mijn werkgever als bij klanten. Echter als ik via thuisverbinding dit wil doen lukt dit niet. Dan kan ik er toch vanuit gaan dat er iets schort bij mijn internetaansluiting?

Groet,

Hallo @Dutcha , wacht dan s.v.p. even de reactie van een moderator af of een ander medeforumlid.

Mijn kennis over VPN is te beperkt om je daar verder mee te kunnen helpen.

Succes.

 

Reputatie 8

Naar aanleiding van die beperkingen voor het VPN PPTP protocol met de Experia Box V10A, werd er tijdelijk een update van een gecorrigeerde firmware ter beschikking gesteld, die op verzoek van gebruikers naar de V10A werd gepusht.

Helaas wordt die service voor een firmware update m.b.t. VPN PPTP nu niet meer gedaan.
Omdat providers wel aan de wettelijke plicht moeten voldoen van “neutraliteit” zou je via een PB aan een moderator een verzoek kunnen indienen om de V10A om te ruilen voor de Experia Box V10 (zonder A), die deze problemen niet heeft. (Of afwachten dat een moderator dit onderwerp oppikt).

Met wat ik uit eerdere onderwerpen “tussen de regels door” begrijp, wordt nu op deze manier het manco van de V10A uit de weg gegaan.

Vul alvast bij je forumprofiel in de afgeschermde velden gegevens aan met:
Postcode + huisnr.   -   Klant.nr.   -   Tenaamstelling wie het internetcontract heeft afgesloten.
Weet Telfort op welke connectie het betrekking heeft en kan je het snelst verder helpen.

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Dutcha, ik heb het voor je voorgelegd aan een specialist. Het is mogelijk om de V10a een update te geven om dit issue met VPN op te lossen. Het zit nog in een testfase, waardoor ik dit handmatig voor je moet doorgeven. Ik verwacht dat het modem de update binnen een paar dagen krijgt, en laat het je weten zo gauw het gebeurd is. Dan kan je het daarna opnieuw proberen met de VPN verbinding :slight_smile:

Reputatie 8

Het is mogelijk om de V10a een update te geven om dit issue met VPN op te lossen. Het zit nog in een testfase, waardoor ik dit handmatig voor je moet doorgeven.

Oh, dan is de service alsnog weer opgepakt om de firmware handmatig te pushen?
Eerdere berichten van enkele weken terug was het gestopt.

Wel een erg lange testfase. Want ik heb zelf pakweg een half jaar terug of nog langer geleden die “VPN” update al eens gekregen.

Reputatie 8
Badge +10

@Dutcha Ik heb al snel reactie gekregen van de specialist: het modem is bijgewerkt! Kan je het nog eens proberen, en laat je weten of nu alles gelukt is met de VPN?

@Babylonia Klopt, het handmatig updaten is gelukkig weer mogelijk :slight_smile: We hopen dat het snel automatisch geregeld kan worden voor alle V10a's.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort  @Babylonia 

Bedankt voor de snelle afhandeling. 
De VPN verbinding werkt.

Reputatie 8
Badge +10

@Dutcha Fijn om te horen en graag gedaan :slight_smile:

Reageer