beantwoord

Voip instellen op Experiabox V10

• 24 januari 2017
  • 54 reacties
  • 9952 keer bekeken

Toon het eerste bericht

54 reacties

Reputatie 8
Mijn fout de verkeerde link zat blijkbaar nog in het geheugen. De bedoeling was een link naar het topic over een ps4 met gta die niet werkte vanwege een vermeende blokkade, waarvan dus werd gezegd dat Telfort niks blokkeerd.
Je moet het wel in de juiste context plaatsen. Die draad heeft te maken met games en niets met VOIP.
Poort 5060 die voor VOIP wordt gebruikt wordt werkelijk echt nooit voor games toegepast.

Het is de enige poort bij gebruik in een V10 die in dat geval dus is gereserveerd voor VOIP "van de eigen VOIP" dienst. Wil je die poort inzetten voor eigen gebruik, heb je dus een probleem.
Ik denk dat je mijn punt mist de dienst doet er niet toe, het gaat om de uitspraak dat er geen poorten worden geblokkeerd. Er wordt al is het dan alleen voor voip en alleen in de v10 dus wel iets geblokkeerd danwel gereserveerd, ik geef toe het is zout op een slak leggen want uiteindelijk gaat het blijkbaar maar om 1 poort van 1 specifieke dienst.
Reputatie 8
Zoals aangehaald, je moet het wel in de juiste context plaatsen.
Dat geldt in de bewuste draad ook ten aanzien van uitspraken van webcare in de context van die games. (Die denkt op dat moment wellicht niet eens aan die VOIP poort 5060).

En in de context van wat in deze draad wordt besproken of reacties ten aanzien van VOIP zeker GEEN zout leggen op een slak.

Als het om de V10 gaat kunnen klanten daarmee niet hun eigen VOIP apparatuur kiezen.
Daar kun je op basis van de wetgeving gewoon een kort geding op aanspannen, en dan verliest KPN/Telfort omdat de V10 gewoonweg niet voldoet aan de zeer duidelijke bepalingen die in de wetgeving zijn benoemd ten aanzien van diensten en services die worden geleverd.

Alleen is er nog niemand geweest die deze handschoen heeft opgepakt.
Reputatie 1
Met de glasvezel en de Experia box V8 van Telfort had ik problemen met geluid met mijn VOIP-telefonie van Budgetphone met een Linksys PAP 2T-NA Internet phone adapter (port 5070).
Met hulp van Budgetphone (super helpdesk!) had ik port forwarding moeten zetten en dan werkte het prima.
Met de Experia box V10 (en veel beter Wifi dan de V8), verbinding van de Linksys aan een van de Ethernet poorten van de V10 werkte de VOIP perfect zonder port forwarding (gelukkig!).
Bedankt voor jullie reacties en aan de Budgetphone helpdesk vrienden.

Reageer