beantwoord

Voip instellen op Experiabox V10

  • 24 januari 2017
  • 54 reacties
  • 9971 keer bekeken

Hiervoor had ik een experiabox v8, wegvallende wifi verbinding. Channel op minder drukke kanalen gezet maar werd bijna altijd weggedrukt. Voip gedeelte op v8 heb ik zelf ingesteld (cheapconnect voor inkomende lijn en voipwise voor uitgaand)

Met klantenservice gebeld en in overleg v10 modem aangevraagd omdat ontvangst op 2.4 beter was en ook ondersteuning voor 5hz aanwezig was.
Voip gedeelte zou " vrij" instelbaar zijn.

Vandaag modem ontvagen. Wifi doet uitstekend. Alleen is er geen mogelijkheid om voip in te stellen. Klantenservice gebeld, die hebben geen kennis om mij verder te helpen. Werd naar forum doorverwezen. Is er wel uberhaubt mogelijk om voip in te stellen? want volgens mij is dat helemaal niet mogelijk. geen enkele mogelijkheid om een account toe te voegen. Kunnen julllie aangeven of dit wel/niet mogelijk is?
icon

Beste antwoord door cobus 25 januari 2017, 08:28

Die kan gewoon terug want het kan niet Ik heb er hier ook een liggen doe werkeloos is ivm met de sip.
Bekijk reactie

54 reacties

Reputatie 8
Badge +17
kort en simpel: dat kan dus niet! 😞
Badge
Omdat dit gelocked is in de firmware... Tijd voor KPN/Telfort dit los te gooien zoals in de v8 en Zyxel wel kan.


............................
Voip gedeelte zou " vrij" instelbaar zijn.
.............................



Wie heeft dat gezegd?
kort en simpel: dat kan dus niet! :( dat hadden ze ook bij eerste contact (klantenservice) ook eerlijk kunnen zeggen. had veel moeite bespaard.


............................
Voip gedeelte zou " vrij" instelbaar zijn.
.............................




Wie heeft dat gezegd?


Dat hebben ze bij klantenservice aangegeven omdat ik expliciet er om vroeg. Voip gedeelte was vrij en toegankelijk.
Omdat dit gelocked is in de firmware... Tijd voor KPN/Telfort dit los te gooien zoals in de v8 en Zyxel wel kan.

V10 modem heeft ook geen "indicatie" lamp voor puur voip. Vond al raar toen ik ging uitpakken.
Slechte zaak, die verkeerde info.
Nu toch maar de V8 blijven gebruiken?
Een voorbeeld van met kluit in het riet sturen.

-Eerste klantenservice medewerker gaf aan dat het mogelijk is, anders helpen wij u graag verder hoor.
-Als het niet lukt bel je terug en je krijgt totaal andere verhaal:
-Voip gedeelte wordt niet ondersteund, u moet hulp zoeken op forum. Daar helpen ze u verder.

Kan iemand (van Telfort ) bevestigen dat dit een "locked" firmware is, dan stuur ik modem terug.
Slechte zaak, die verkeerde info.
Nu toch maar de V8 blijven gebruiken?
ik heb geen andere opties als v10 locked is. wil graag een bevestiging van telfort, dan kan v10 terug
Reputatie 6
Badge +7
Die kan gewoon terug want het kan niet Ik heb er hier ook een liggen doe werkeloos is ivm met de sip.
Die kan gewoon terug want het kan niet Ik heb er hier ook een liggen doe werkeloos is ivm met de sip. Met andere woorden [x] ongeschikt voor voip
Reputatie 8
Badge +17
Een aantal forumleden (ik incluis) hebben meegedaan met een pilot om de V10 (grootschalig) in gebruik te kunnen nemen door Telfort.

Geen enkele van onze opmerkingen, waaronder vrij instelbaar VOIP, zijn meegenomen in de huidige versie van de firmware.

En KPN is zeggens niet erg meewerkend in het aanpassen van (al) onze opmerkingen...

Hoeveel bevestiging wil je nog hebben? 😞
Een aantal forumleden (ik incluis) hebben meegedaan met een pilot om de V10 (grootschalig) in gebruik te kunnen nemen door Telfort.

Geen enkele van onze opmerkingen, waaronder vrij instelbaar VOIP, zijn meegenomen in de huidige versie van de firmware.

En KPN is zeggens niet erg meewerkend in het aanpassen van (al) onze opmerkingen...

Hoeveel bevestiging wil je nog hebben? :(


Glashelder
Reputatie 8
Badge +19

V10 modem heeft ook geen "indicatie" lamp voor puur voip. Vond al raar toen ik ging uitpakken.

De controle op alle (al dan niet werkende) services naast internet, zoals TV en telefonie worden nu 'afgedekt' door één servicelampje, dat vond de productmanager wel zo handig, want teveel kennis cq. informatie bij de klant leidt alleen maar tot vervelende vragen... :8
Badge
Ik noem het maar het ver-Apple-en van een product. Haal vooral mogelijkheden tot modificatie wat we willen weg en lock de zooi extreem. Dan krijgen we minder gezeur dat er iets fout kan gaan en vangen we zelf meer poen met een closed system.

Zo ook hier. Er zal ingetwijfeld minder VOIP bij Telfort/KPN afgenomen worden als men 3e partijen gebruikt in het modem.

Daarom heb ik sinds de 3G al geen iPhone meer, Android geeft je wel de vrijheid. Telfort, maken jullie aantekeningen?
Reputatie 8
Badge +17
Er zal ingetwijfeld minder VOIP bij Telfort/KPN afgenomen worden als men 3e partijen gebruikt in het modem.
Dat kan dus niet meer met een V10 :@

Als er "straks" alleen maar V!0's geleverd worden bij gebruikers die een eigen VOIP provider hebben, worden die dus gedwongen om een eigen modem te kopen 😛
Wifi is aanzienlijk beter met V10, vele malen beter dan V8
Het is niet te bevatten (voor mij als klant) dat met nieuwe versie VOIP gedeelte dicht getimmerd is. Nu moet ik of eigen modem kopen of een spa112 cisco erachter zetten voor VOIP. Hoe klantonvriendelijk kunnen jullie maken? Telfort ga zo door...
Badge
@ Kees-Jan

Dat zeg ik ook zojuist... Ze timmeren dicht om dat te voorkomen.

@Erci

Idd wifi v8 is en blijft brak
Reputatie 8
Badge +19
[...]
Hoe klantonvriendelijk kunnen jullie maken?

'You ain't seen nothing yet..!'
Degenen die de V10 hebben gepilot (ik ook) hebben een hele lijst met 'mankementen' aan de V10 firmware aangeleverd en die is doorgestuurd naar KPN die de firmware ontwikkeld.
Daar is vooralsnog veel te weinig mee gedaan, of ze doen het op zijn minst op hun gemak... :8
Zie ook de reactie van Kees-Jan enkele posts hierboven...

N.B. hou er wel rekening mee dat enkele Telfort medewerkers hier hun stinkende best doen om de ontwikkelingen te ondersteunen en contact hebben met de ontwikkelaars van KPN.
Ook zij zijn met handen en voeten gebonden aan de grillen van KPN...
[...]
Hoe klantonvriendelijk kunnen jullie maken?

'You ain't seen nothing yet..!'
Degenen die de V10 hebben gepilot (ik ook) hebben een hele lijst met 'mankementen' aan de V10 firmware aangeleverd en die is doorgestuurd naar KPN die de firmware ontwikkeld.
Daar is vooralsnog veel te weinig mee gedaan, of ze doen het op zijn minst op hun gemak... :8
Zie ook de reactie van Kees-Jan enkele posts hierboven...

N.B. hou er wel rekening mee dat enkele Telfort medewerkers hier hun stinkende best doen om de ontwikkelingen te ondersteunen en contact hebben met de ontwikkelaars van KPN.
Ook zij zijn met handen en voeten gebonden aan de grillen van KPN...
Enterprise, dat geloof ik ook graag.

Alleen komt het (aan mij als klant) heel "knullig" over als een medewerker aangeeft "het gaat werken" en ander zegt vervolgens "wij bieden geen ondersteuning voor voip gedeelte , u wordt in forum verder geholpen". Eerlijkheid duurt het langst, geef gewoon aan dat het niet gaat werken en dat bespaart veel tijd en frustrati@#$@#$@#34%@# !
Reputatie 8
Badge +19
Enterprise, dat geloof ik ook graag.

Alleen komt het (aan mij als klant) heel "knullig" over als een medewerker aangeeft "het gaat werken" en ander zegt vervolgens "wij bieden geen ondersteuning voor voip gedeelte , u wordt in forum verder geholpen". Eerlijkheid duurt het langst, geef gewoon aan dat het niet gaat werken en dat bespaart veel tijd en frustrati@#$@#$@#34%@# !

Helemaal mee eens..!
Reputatie 8
Badge +17
"u wordt in forum verder geholpen".Dat is tenminste wél waar... 🆒

maar of je er wat mee opgeschoten bent?! 😛
"u wordt in forum verder geholpen".Dat is tenminste wél waar... 🆒

maar of je er wat mee opgeschoten bent?! :P
ja, ik heb tenminste een duidelijke antwoord en die staat als een paal boven water. ik had op een ander antwoord gehoopt maar ja, c'est la vie !
Badge
Mee eens Erci dat komt knullig over, je moet echter rekenen zonder iedereen bij belteams af te vallen, dat het meestal allereerst personen zijn die een telefoontje kunnen beantwoorden.

Call centers trekken nu meestal niet de meest technisch onderlegde personen aangezien zij veelal ander werk leuk vinden. Met 3 verschillende modems in gebruik, die allemaal weer hun eigenaardigheden en functies hebben, zal er ook voor een servicemedewerker wel eens wat onduidelijk zijn of wordt ergens iets op geantwoord wat bij de v8 wel klopt maar bij de v10 niet. Onwetendheid of wellicht giswerk, dat laat ik ook even in het midden.

Webcare is een kleine club mensen die enorm hard rennen en wat users hopen ook nog wat antwoorden te kunnen geven waar er vragen zijn.

Mijn ervaring bij andere providers & belteams is niet van een enorm hoog niveau. Daarom bel ik eigenlijk nooit meer voor dit soort diensten...
Themart, 2de gesprek met Telfort helpdeskmedewerker ging niet echt vlekkeloos, na overleg met 2de lijn (ruggespraak) veranderde medewerker ook in eens zijn toon.

-Wij BIEDEN geen ondersteuning voor voip gedeelte.
-Je antwoord staat of wordt gegeven in forum.

Met andere woorden met kluit in het riet sturen gewoon. En dit op een klantonvriendelijke toon,

Toen zei ik hem volgende: kennelijk kan ik via telfort wel een snelle Ferrari halen (in overleg met eerste helpdeskmedewerker gehaald), maar als het niet doet (wat ik had verwacht) moet ik mij richten naar (een) garage (forum). Waarom kun je niet zeggen of het wel of niet gaat doen? Geen antwoord.

Dat (sommige) helpdeskmedewerkers niet technisch onderlegd zijn kan ik tot een bepaald punt beamen, maar zo ga je niet met klanten om.

Reageer